Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

SAG ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ

Φτιάξτο μόνος σου. Μοιραστείτε εμπειρίες σχετικά με την συντήρηση.Μυστικά και κόλπα...από ψαγμένους

Δημοσίευσηαπό jfk60 » 31 Ιαν 2007, 15:25

SAG ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ

Ενα πολυ σημαντικο κομματι στις ρυθμισεις των αναρτησεων
ειναι το sag δηλ. η διαδρομη που κανει η πισω αναρτηση
απο το βαρος και μονο, της μοτο.

Εαν το sag ειναι σωστο θα μας βοηθησει να σεταρουμε την πισω αναρτηση σωστα αλλα και το μπροστινο.

1. Βαζουμε την μοτο επανω σε ενα σταντ ετσι ωστε να εκτονωθει
η πισω αναρτηση εντελως και ο τροχος να βρισκεται στον αερα.

2. Μετραμε σε ενα νοητο αξονα την αποσταση απο τον αξονα της πισω
ροδας εως καποιο σημειο στο πισω μερος της σελας και βρισκουμε
π.χ. 73 cm.

3. Κατεβαζουμε την μοτο απο το σταντ και την κραταμε καθετα (οχι
αναβατης επανω ουτε καποιο προσθετο βαρος) μετραμε παλι την
αποσταση αξονας-σελα και βρισκουμε π.χ. 70 cm.
Εαν η διαφορα εινα μεγαλυτερη η μικροτερη της ταξεως
του 2,5% τοτε προφορτιζουμε η αποφορτιζουμε το ελατηριο.

Καλη επιτυχια.
Άβαταρ μέλους
jfk60
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 140
Εγγραφή: 02 Μαρ 2005, 16:21
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό THANOS_KTM » 26 Φεβ 2007, 14:06

Exω μια απορεία.
Μέτρησα το δικό μου μηχανάκι και στο stand ήταν 61cm και ανευ 56cm,5cm διαφορά.
Με το 2.5% θα έπρεπε να είναι 1.5cm η διαφορά.Δεν είναι πολύ λίγο το 1.5cm?
Άβαταρ μέλους
THANOS_KTM
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1156
Εγγραφή: 25 Ιαν 2005, 12:11

Δημοσίευσηαπό dirtbird » 26 Φεβ 2007, 15:26

Tα παραπάνω είναι λάθος (ως σημείο εκκίνησης γιατί από κει και πέρα υπάρχουν οι ατομικές προτιμήσεις του κάθε αναβάτη).

Αρχικά, υπάρχει το στατικό sag (πόσο συμπιέζεται η ανάρτηση με το βάρος της μοτό), και το δυναμικό sag (πόσο συμπιέζεται η ανάρτηση με το βάρος της μοτό+του αναβάτη).

Γενικά, το σημείο εκκίνησης που χρησιμοποιείται είναι το στατικό περίπου 10% και το δυναμικό περίπου 30% της διαδρομής της ανάρτησης δλδ. σε μία ανάρτηση με διαδρομή 30cm, χωρίς αναβάτη πρέπει να συμπιέζεται περίπου 3cm και με αναβάτη περίπου 10cm.
Άβαταρ μέλους
dirtbird
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 29 Νοέμ 2006, 14:40

Δημοσίευσηαπό ktmakis » 26 Φεβ 2007, 15:27

Αυτό είναι το στατικό SAG. Μέτρα και το SAG με αναβάτη και αμα εχει αποκλιση μεγάλη τοτε κοιτα το ελατηριο. Δες τι γραφει το manual. Ολα τα εγχειριδια γραφουν ποσο πρεπει να ειναι το sag
Εικόνα
Δίχρονο μέλος :dancing:
Άβαταρ μέλους
ktmakis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 968
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2005, 14:45
Τοποθεσία: Αθήνα - Μελίσσια

Δημοσίευσηαπό jfk60 » 06 Μαρ 2007, 12:05

Τωρα το ειδα και απαντω.

1. Σαφως και μιλαμε για στατικο sag, ανεξαρτητα απο τις προτιμηςεις του καθε αναβατη sag πρεπει να υπαρχει, δεν μπορω να φανταστω και δεν ξερω κανενα τοσα χρονια να θελει την μοτο κουτσουρο.

2. Εαν με το βαρος του αναβατη σε κατασταση ηρεμιας καλυπτουμε
το 1/3 της διαδρομης της αναρτησης (αυτο προκυπτει απο αυτο που γραφεις) τοτε θα τερματιζει μονιμως, και φυσικα δεν μιλαμε για αλματα.
Άβαταρ μέλους
jfk60
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 140
Εγγραφή: 02 Μαρ 2005, 16:21
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό dirtbird » 29 Μαρ 2007, 03:46

jfk60 έγραψε:Τωρα το ειδα και απαντω.

1. Σαφως και μιλαμε για στατικο sag, ανεξαρτητα απο τις προτιμηςεις του καθε αναβατη sag πρεπει να υπαρχει, δεν μπορω να φανταστω και δεν ξερω κανενα τοσα χρονια να θελει την μοτο κουτσουρο.

2. Εαν με το βαρος του αναβατη σε κατασταση ηρεμιας καλυπτουμε
το 1/3 της διαδρομης της αναρτησης (αυτο προκυπτει απο αυτο που γραφεις) τοτε θα τερματιζει μονιμως, και φυσικα δεν μιλαμε για αλματα.


Όπως έγραψε και ο KTMakis......

RTFM :)
Clutchless member
Άβαταρ μέλους
dirtbird
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 29 Νοέμ 2006, 14:40

Δημοσίευσηαπό Boomerang » 29 Μαρ 2007, 13:37

Αν και άνοιξα νέο θέμα στα "Τεχνικά θέματα" αλλά δεν είδα και μεγάλη ανταπόκριση θα το πω και έδω μπας και βγάλω άκρη.Ρύθμισα στο ΚΤΜ 250 '03 (2Τ) το στατικό sag στα 35 mm (όπως λέει και το manual) και αφού ανέβηκα και εγώ στη μηχανή βρήκα στο δυναμικό ή riding (όπως το λέει το manual) sag ίσο με 100 mm. Οι αντίστοιχες τιμές του manual-ιού είναι 35 mm και 90-105 mm. Ωραία.Το ύψος της σέλας όμως είναι 98 cm και όχι 92,5 cm που λέει ο κατασκευαστής. Είναι πλασματικό το 92,5 cm ή έχω κάνει εγώ κάποια μ@λ@κία??Έχει μετρήσει κανείς τη σέλα του Κατεμιού του??Πόσο ήταν??
Άβαταρ μέλους
Boomerang
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: 24 Ιαν 2005, 01:37
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό ktmakis » 29 Μαρ 2007, 13:40

Τωρα που το ξανασκέπτομαι αν και 07 το δικό μου είναι όντως πολύ ψηλό. Θα το ξαναδώ και θα επανέλθω.
Εικόνα
Δίχρονο μέλος :dancing:
Άβαταρ μέλους
ktmakis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 968
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2005, 14:45
Τοποθεσία: Αθήνα - Μελίσσια

Δημοσίευσηαπό Boomerang » 29 Μαρ 2007, 13:50

Για επανέλα γιατί αν τα ΚΤΜ είναι 98 cm τη στιγμή που ο κατασκευαστής λέει 92-93 cm , τότε τα YAMAHA που τα δίνει 97-99 cm (δεν θυμάμαι ακριβώς) πόσο είναι 105??Για μπασκετμπολίστες μόνο??Για αυτό πήραμε όλοι ΚΤΜ...Είμαστε κοντός λαός.. :D
Άβαταρ μέλους
Boomerang
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: 24 Ιαν 2005, 01:37
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη


Επιστροφή στο Do it your self

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 6 επισκέπτες