από vayero4_4 » 15 Ιούλ 2006, 09:53
Παντως πολλα πραγματα ειναι και θεμα συννενοησης με τα μαστορια στο σερβις, ή με τον διαχειριστη ανταλλακτικων, τον αρχηγο του σερβις. Εμενα στην 1η αλλαγη (στα 1.800χλμ) μου εβαλαν λαδια 20W-50, ηταν καλοκαιρι ομως και δεν εσκουξα. Στην επομενη αλλαγη ομως, μολις ειδα τα λαδια που εβγαλαν για μενα και ηταν παλι 20-50, πηγα στον υπευθυνο με το βιβλιο που ελεγε για τον diesel οτι θελει 10-40 ή 15-40 και του ειπα "τετοια θελω". Τα ειδα κιολας, ηταν μεν Hyundai Service Oil, ειχαν ομως ολες τις σωστες προδιαγραφες, ημισυνθετικα και απ ολα. Αλλωστε τα αλλαζω απο μονος μου καθε 7.500 χλμ, ενω στο βιβλιο λεει καθε 15.000, οποτε δεν νομιζω να παιζει τοσο ρολο η αυξημενη ποιοτητα καποιας αλλης μαρκας (π.χ. shell, castrol κλπ).
Οσον αφορα το off-road που λες Παναγιωτη, οντως πρεπει να μειωνονται τα διαστηματα σερβις, αλλα τι? Αφου δεν τα κοιταζουν τα αυτοκινητα, δεν τα ελεγχουν διεξοδικα.... οποτε τι να μειωσεις, τον χρονο μη ελεγχου? Αυτο που πρεπει να κανει ο καθενας μας ειναι βασικα να πλενει καλα το αυτοκινητο του απο κατω, σε τακτα χρονικα διαστηματα, πχ μια φορα το μηνα, ωστε να βλεπουμε τι γινεται απο κατω. Αν παμε σε χοντρες λασπες ή αλατισμενο χιονισμενο δρομο, αμεσως πλυσιμο, γιατι η οξειδωση που ακολουθει ειναι αργος θανατος για τα μεταλλικα μερη. Απο την αλλη, αν παμε σε λεπτες λασπες και τις αφησουμε να στεγνωσουν ή αν παμε σε αμμο, αυτο ειναι θανατος για τις τσιμουχες και γενικοτερα οτι πρεπει να μεινει στεγανο! Οποτε καλο πλυσιμο και συχνο.
Εγω παντως το μονο που δεν αλλαζω συχνοτερα ειναι τα λιπαντικα στα διαφορικα, κακως ισως. Λαδια αλλαζω καθε 7.500χλμ, φιλτρο λαδιου καθε 15.000, φιλτρο καυσιμου καθε 15.000, φιλτρο αερα καθε 15.000, περιστρεφω τα λαστιχα καθε 5.000χλμ, μαζι με ζυγοσταθμιση (τα ΜΤ που εχουν μεγαλυτερη αναρτωμενη μαζα μπορουν να δημιουργησουν στρεβλωσεις σε συστημα διευθυνσης και αναρτησεις αν αφεθουν στην τυχη τους). Παρολα αυτα, δεν μπορω να τσεκαρω ολο το αυτοκινητο για "πετσικαρισματα"... Σιγουρα αν το αυτοκινητο το χοροπηδας συνεχεια, ολο και καποια βιδα θα ξεβιδωθει, ολο και καποιο πλαστικο θα ξεκουμπωθει (οπως εγινε με το καπακι του ηλεκτρικου μοτερ του παραθυρου σε μενα), πραγματα που δεν μπορεις να ελεγχεις, εκτος και αν δεν εχεις αλλη δουλεια να κανεις. Παντως οπως και να εχει, κανενα συνεργειο δεν προκειται να σου κανει αυτες τις δουλειες και αυτους τους ελεγχους, οποτε μη σκουζετε. Ας ελπισουμε μονο να βγαλει ο Haynes κανενα Service Manual για να μπορουμε να κανουμε πολλα πραγματα μονοι μας, εχει πουλησει καμποσα κομματια το Sorento, τι διαλα...
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16