Δεν θα προσθέσω κάτι νέο σε ότι έκανε ήδη ο Φωκίωνας σε σχέση με το ηλεκτρικό βεντιλατέρ. Απλά μερικές παρατηρήσεις από τη δική μου μετατροπή που ολοκληρώθηκε το σκ που πέρασε:
Ο ανεμιστήρας που βρήκα είναι 12 ίντσες και είναι οριακός. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθεί πάρα πολύ για να κατεβάσει τη θερμοκρασία στους 82 που θεωρητικά ανοίγει πάλι η βαλβίδα. Ειδικά σε πολύ ζέστη πιστεύω ότι δεν θα σταματήσει να δουλεύει σε συνθήκες σταμάτα-ξεκίνα δηλαδή χωρίς βοήθεια από αέρα λόγω ταχύτητας.
Αρα, ο ανεμιστήρας πρέπει να είναι από 14 ίντσες και πάνω και ειδικά αν είναι 14 ιντσων πρέπει να είναι και ενισχυμένος (κωδικοί σε spal με δεύτερο συνθετικό AP71-51 etc
www.spal-usa.com)
Πιστεύω επίσης ότι η βαλβίδα 82-87 για τις συνθήκες ελληνικού καλοκαιριού δεν είναι η σωστότερη. Μια 85-90 ή καλύτερα 87-92, θεωρητικά πάντα, θα κάνει καλύτερα τη δουλειά της αφού έτσι και αλλιώς ο θερμοστάτης ανοίγει πλήρως μετά τους 87-89 βαθμούς.
Εβαλα επίσης ένα λαμπάκι ενδεικτικό του πότε ενεργοποιείται ο ανεμιστήρας και σε συνδυασμό με ένα όργανο θερμοκρασίας της autogauge έχω μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης της θερμοκρασίας.
Το οργανάκι ήρθε με τον αισθητήρα του πακέτο και με μία βάση κολώνας για το σαλόνι του αυτκινήτου. Ο αισθητήρας εκτόπισε αυτόν που είχε ήδη το αυτοκίνητο για το δικό του όργανο θερμοκρασίας. Αυτός του αυτοκινήτου μπήκε σφηνωτός μια θέση πιο δίπλα αφού πρώτα βιδώθηκε σε έναν adaptor που περίσσεψε από τη συσκευασία του οργάνου θερμοκρασίας.
Το όργανο είναι σχετικά ακριβές αφού όντως όταν δείχνει λίγο πιο κάτω από 90 βαθμούς ανάβει ο ανεμιστήρας ενώ όταν δείχνει λίγο πάνω από 80 σβήνει. Αρα και η βαλβίδα 82-87 δουλεύει σχετικά καλά. Ενα τεστ που μπορεί να κάνει κανείς για να μετρήσει την ακρίβεια ενός οργάνου θερμοκρασίας είναι να βυθίσει τον αισθητήρα σε νερό και με ένα γκαζάκι να το ζεστάνει. Σε υψόμετρο 0 μέτρων το νερό βράζει ακριβώς στους 100 βαθμούς, άντε σε καμμιά Κηφισιά να βράζει στους 99.5. Αρα όταν το όργανο δείξει 100 θα πρέπει το νερό να βράζει. Αποκλίσεις 2-3 βαθμών δεν παίζουν ρόλο, το θέμα είναι να μην βράζει το νερό όταν το όργανο δείχνει 80 βαθμούς.
Τώρα σε ότι αφορά τον περιβόητο δείκτη θερμοκρασίας του ΚΙΑ, διαβάστε τις μετρήσεις : Οταν δείξει στη μέση για πρώτη φορά τότε η θερμοκρασία του νερού είναι κοντά στους 80 βαθμούς. Στην ίδια θέση θα μείνει μέχρι η θερμοκρασία να φτάσει τους 100 βαθμούς και θα αρχίσει να παίρνει την ανηφόρα από τους 110 και πάνω. Αν υπάρχει η κλασσική πτώση τάσης από φώτα, A/C κλπ, τότε την ανηφόρα -πάνω δηλαδή από τη μέση- την αρχίζει στους 100 βαθμούς.
Τέλος σε ότι αφορά τα υλικά, όντως μαζεύονται δύσκολα. Ανεμιστήρας, βαλβίδα, βάση για τη βαλβίδα είναι τα πιο δύσκολα με τα υπόλοιπα να βρίσκονται σχετικά εύκολα στα ηλεκτρικά αυτοκινήτων. Εγώ π.χ δεν μπορούσα να βρω εύκαμπτο σωλήνα μαύρο για την προστασία των καλωδίων από τη ζέστη και πήρα άσπρο για a/c με το αισθητικό αποτέλεσμα να μην είναι το καλύτερο δυνατό...
Ελπίζω να μην σας κούρασα...