Σελίδα 1 από 1

Φώτα!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2007, 15:25
από vasdaris
Αρχικά στην αναζήτησή μου για αναβάθμιση των φωτιστικών στο Jeep KJ ανακάλυψα ότι η Oscram Silverstar +50% έχει κάποια προβλήματα.

Συγκεκριμένα λόγω του ότι το χρώμα είναι διαφορετικό (πιο διάφανο), υπάρχει πρόβλημα σε καταστάσεις με βροχή και σκούρα γκρί πεζοδρόμια κτλ. Αντίθετα κάνει πιο φωτεινές τις πινακίδες και τα φωσφωριζέ σημάδια του δρόμου. Ισως σε δρόμους καλοσυντηρημένους να είναι καλή λύση. Οχι για την Ελλάδα και μάλλον όχι εκτός δρόμου. Επίσης η απόδοσή τους πέφτει πιο σύντομα και η ορατότητα μειώνεται έντονα όταν το φανάρι εξωτερικά έχει βρωμίσει (πάντα σε σχέση με τα απλά "μανίσια" φώτα).

Το αυτοκίνητο είχε τις απλές Oscram οι οποίες είχαν ένα πιο κίτρινο φως το οποίο τελικά τείνω να πιστεψω ότι ήταν η καλύτερη λύση.

Επειδή η οδήγηση το βράδυ με αυτά τα φώτα άρχισε να με κουράζει έντονα αποφάσισα να κάνω κάτι.

Στις +50% κτλ λύσεις φαίνεται ότι η καλύτερη λύση είναι η Philips Vision Plus. Με τις τιμές όπως έχουν διαμορφωθεί στα Xenon XID σκέφτηκα σοβαρά να βάλω ένα κιτ και να τελειώνω με το θέμα "φώτα".

Μετά απο πολύ αναζήτηση κατέληξα στα εξής:
α. Η φωτεινότητα που προσφέρεται είναι ότι καλύτερο αυτή τη στιγμή.
β. Πρόβλημα με τα ηλεκτρικά δεν υπάρχει πλέον με τα κιτ τελευταίας γενιάς.
γ. Τα εργοστασιακά Xenon έχουν υποχρεωτικά απο το νόμο διαφοροποίηση σε 3 σημεία:
1. Σύστημα πλύσης
2. Αυτόματη ρύθμιση στον κατακόρυφο άξονα
3. Διαφορετικό "φανάρι" ώστε να υπάρχει ένας projectow Που "οδηγεί" τη δέσμη φωτός
Τα 1 & 2 δεν θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα. Το 3 όμως δημιουργεί πρόβλημα.

Γενικότερα τα προβλήματα με τα after market Xenon HID kit είναι κυρίως ότι αφενός μπορέι να τυφλώνουν τους απέναντι, αφετέρου δημιουργούν μια "κουρτίνα" έντονου φωτός μπροστά στο αυτοκίνητο ώστε νομίζουμε ότι βλέπουμε καλύτερα αλλά πρακτικά εξαφανίζουμε απο το ορατό πεδίο οτιδήποτε είναι ένα κλίκ μακρύτερα.

Δεν θέλω να μπω σε αντιπαράθεση με όσουν έχουν βάλει κιτ και είναι οκ. Απλά αναφέρω κάποια σημαντικά κατα τη γνώμη μου προβλήματα που υπάρχουν.

Η καλύτερη φτηνή λύση για "εκτός" είναι τα προβολάκια καλής ποιότητας και εκεί κάπου κλείνει το θέμα. Για εντός όμως τι γίνεται?

Βρήκα μια λύση η οποία είναι σχετικά νέα και υπόσχεται πολλά. Λέγεται HIR (Halogen Infrared Reflective) και υπόσχεται 75% απόδοση ενός Xenon HID kit στο 25% της τιμής του χωρίς καμμία άλλη αλαγή στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου.
Είναι λίγες οι λάμπες που έχουν κυκλοφορήσει, αλλά έχω βρεί στο παρακάτω link κάτι που για μένα τουλάχιστον είναι οκ (H4 bulb)

http://www.automotivelightingusa.com/in ... 6800a80bf2

Ξέρω ότι όλα τα παραπάνω έχουν λίγο ή πολύ ειπωθεί κατα καιρούς αλλά προσπάθησα να κάνω μια σούμα που να περιγράφει μια κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή χωρίς να μπω καθόλου σε τεχνικές λεπτομέρειες.

Εαν έχετε να συμπληρώσετε κάτι, ευχαρίστως!!

Φιλικά,


Άγγελος.

Φώτα!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2007, 16:18
από m.misk(j)is

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μάιος 2007, 23:24
από 4litrakaidenftanoun
Χαζεύοντας στο διαδικτυο είδα και αυτό
www.xenonshow.gr

Re: Φώτα!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2007, 21:22
από vaggelis
vasdaris έγραψε:Αρχικά στην αναζήτησή μου για αναβάθμιση των φωτιστικών στο Jeep KJ ...
.... Βρήκα μια λύση η οποία είναι σχετικά νέα και υπόσχεται πολλά. Λέγεται HIR (Halogen Infrared Reflective) και υπόσχεται 75% απόδοση ενός Xenon HID kit στο 25% της τιμής του χωρίς καμμία άλλη αλαγή στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου.
Είναι λίγες οι λάμπες που έχουν κυκλοφορήσει, αλλά έχω βρεί στο παρακάτω link κάτι που για μένα τουλάχιστον είναι οκ (H4 bulb)

http://www.automotivelightingusa.com/in ... 6800a80bf2 ...



Έκανες τελικά κάτι με αυτό ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Σεπ 2007, 12:06
από vasdaris
Προσπάθησα να τις πάρω αλλά δεν στέλνουν Ελλάδα. Οσα γράφω για την τεχνολογία ισχύουν 100% αλλά δεν έχει γίνει ακόμα ευρέως διαθέσιμη. Μια νέα αναζήτηση στο google για HIR bulb θα βοηθήσει ...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Οκτ 2007, 12:21
από rokko74
vasdaris έγραψε:Προσπάθησα να τις πάρω αλλά δεν στέλνουν Ελλάδα. Οσα γράφω για την τεχνολογία ισχύουν 100% αλλά δεν έχει γίνει ακόμα ευρέως διαθέσιμη. Μια νέα αναζήτηση στο google για HIR bulb θα βοηθήσει ...


Πες μας αν βρεις κάτι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Οκτ 2007, 20:19
από vaggelis
Τώρα πια τα xenon ( HID ) είναι τόσο φτηνά (σχεδόν €150) που νομίζω ότι δεν λέει να κοιτάς κάτι άλλο αν θες περισσότερο φως.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Νοέμ 2007, 09:55
από rokko74
Ναι δεν έχεις άδικο αλλά αξίζει?

Έχω ακούσει διάφορα....ότι στραβώνεις τους άλλους, ότι μετά από 6 μήνες πέφτει δραματικά η απόδοση τους, ότι οι λάμπες είναι πανάκριβες για να τις αλλάξεις...

χμμ...προβληματίστικα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Νοέμ 2007, 12:03
από ZooL
Όπως έχει γράψει παραπάνω ο vasdaris, τα aftermarket HID έχουν μια σημαντική-σημαντικότατη διαφορά από τα εργοστασιακά:
vasdaris έγραψε: 3. Διαφορετικό "φανάρι" ώστε να υπάρχει ένας projector Που "οδηγεί" τη δέσμη φωτός

Το αποτέλεσμα:
vasdaris έγραψε:Γενικότερα τα προβλήματα με τα after market Xenon HID kit είναι κυρίως ότι αφενός μπορέι να τυφλώνουν τους απέναντι, αφετέρου δημιουργούν μια "κουρτίνα" έντονου φωτός μπροστά στο αυτοκίνητο ώστε νομίζουμε ότι βλέπουμε καλύτερα αλλά πρακτικά εξαφανίζουμε απο το ορατό πεδίο οτιδήποτε είναι ένα κλίκ μακρύτερα.

Κατά τη γνώμη μου, τα aftermarket HID πρέπει να αποφεύγονται από όλους εμάς που μπορούμε να γνωρίζουμε 1-2 πράγματα παραπάνω... Ή ακόμη και να να απαγορεύονται γενικότερα - όπως στον πολιτισμένο κόσμο.

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Νοέμ 2007, 12:29
από ZooL
...ξέθαψα κι ένα σχετικό με το θέμα παλιότερό μου post:

http://www.brat.gr/old_brat/phpBB2/viewtopic.php?p=65785#65785

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Νοέμ 2007, 20:50
από vaggelis
Σχετικά με το θέμα στράβωμα έχω ακούσει και εγώ διάφορα αλλά αν τα έχεις ρυθμίσει καλά τότε δεν είναι και τόσο άσχημα. Εγώ έχω δει άπειρα αυτοκίνητα με HID κιτ και δεν με έχουν στραβώσει ( ακόμα και όταν είχα το ΜΧ5 ). Φίλος που τα έχει βάλει πριν από ένα χρόνο δεν έχει καμιά διαφορά στην απόδοση. Πρόβλημα είχαν και έχουν κάποια κιτ Η4 με κινητό καθρεπτάκι που στις λακούβες πάει η δέσμη πάνω κάτω... επίσης πρόβλημα λένε πως έχουν και τα Η4 Bi Xenon διότι σε μερικά κινέζικα κιτ η αμπούλα για τα μεγάλα είναι σε λάθος σημείο μέσα στο φανάρι με αποτέλεσμα να "βαράει" στον γάμο του καραγκιώζη!!!! και εκτός από αυτό έχουν και μια μικρή καθυστέρηση στην αλλαγή σκάλας γιατί τα Xenon δεν ανάβουν αμέσως. Για εκείνα τα Η4 με μια αμπούλα Xenon και μια αλογόνου ούτε κουβέντα.... οπότε αυτά με το "ποτηράκι" που πάνε μέσα - έξω είναι τα πιο καλά. πάντα σωστά κεντραρισμένα και πάντα με άμεση απόκριση στην αλλαγή από μεσαία σε μεγάλα.
Τώρα, στο ερώτημα "να βάλω Xenon ή όχι;" εγώ θα πω ότι το έχω σκεφτεί και έχω (για την ώρα) πει ότι θα τα αφήσω όπως είναι. Η "μαμά" λύση είναι σχεδόν πάντα η καλύτερη. Εκτός από αυτό, μια χαρά βλέπω και με τα φώτα που έχω.

ΥΓ.:και για να μην πει κανείς τίποτα, την Light Bar την θέλω για λόγους αισθητικής και όχι τόσο για την απόδοση. :wink:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Νοέμ 2007, 00:23
από ZooL
Ένας συμβατικός προβολέας που εκπέμπει το φως ως δέσμη, αν είναι κακορυθμισμένος μπορεί όντως να σε τυφλώσει - προσωρινά μεν, κυριολεκτικά δε.

Με τα after-market HID είναι διαφορετικά τα πράματα, επειδή όπως είπαμε δεν έχουν φακό να συγκεντρώσει και να κατευθύνει το φως ως δέσμη, ενώ ταυτόχρονα εκπέμπουν ισχυρό φως. Και αυτό είναι κάτι που ισχύει για κάθε είδους after-market HID kit που δεν συμπεριλαμβάνει συγκεντρωτικό κάτοπτρο, ασχέτως της τεχνολογίας υλοποίησής του.

Όταν το ανθρώπινο μάτι βρεθεί εντός της φωτισμένης περιοχής που παράγουν τα HID (*), παθαίνει ένα είδος μικρού "σοκ" (πολύ απλοϊκά) λόγω της έντασης του φωτός αλλά και της διάχυσής του, με αποτέλεσμα και ο εγκέφαλος να μπαίνει σε μια φάση στιγμιαίας "σύγχυσης" (ακόμη πιο απλοϊκά).

Και αυτό προφανώς δεν είναι καθόλου καλό, γιατί μπορεί όπως λες εσένα να μην σε ενοχλεί, αλλά αν απέναντι σου βρίσκομαι εγώ πχ. που είμαι λίγο γκαβός και φοράω γυαλιά, ή ένας μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωπος που δεν έχει την δική σου όραση, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι τελείως διαφορετικό...

Και ξαναλέω, γι' αυτόν τον λόγο στον πολιτισμένο κόσμο τα after-market HID δεν έχουν έγκριση τύπου, δεν περνάνε ΚΤΕΟ, οι κάτοχοι τους τρώνε κλήσεις, κλπ.

----------
(*) Επειδή μιλάμε για "περιοχή φωτισμού", (ή κουρτίνα όπως την είχε περιγράψει ο vasdaris) και όχι για δέσμη, δεν έχει σημασία αν κάθεσαι χαμηλά, όπως στο MX5, ή ψηλά όπως στο Jeep: η όποια ενόχληση είναι πρακτικά η ίδια.

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιαν 2008, 01:39
από Grdaemon
Δυστυχώς έχω ταλαιπωρηθεί κι εγώ με το θέμα του φωτισμού παρότι δεν είχα ιδιαίτερο πρόβλημα μόνο και μόνο για να κάνω πιο λευκό το αποτέλεσμα.Αρχικά ζήτησα σε κατάστημα στην Αθήνα τις Osram Cool Blue 9006XS και 9005 XS αλλά όταν γύρισα σπίτι κατάλαβα ότι δεν ήταν XS...τελικά όταν γυρισα να παραπονεθώ (επειδή δεν κουμπώνουν) μου δώσανε κάτι "καλές' που δεν είναι "κίνα" αλλά κορεάτικες καλές...κλπκλπ που εντέλει φωτίζουν λιγότερο από τα "μικρά" μου που είναι της εξαιρετικής PIAA...Ξέρει κανείς ποιές συμβατικές μπορώ να κοιτάξω για λευκό φως? Δυστυχώς η PIAA δεν βγάζει XS..κλαψ κλαψ..

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2008, 11:49
από Grdaemon
Aποφάσισα να αγοράσω τα 9005 Xtreme white plus της PIAA για αντικατάσταση των "μεγάλων" (προβολείς) και HID για τα "μεσαία". Επίσεις ψείρες PIAA 5W5 5W xtreme white plus. Θα έβαζα και τα μεσαία PIAA 9006 αλλά:
α) Είναι ακριβά
β) Ακούγεται ότι τα HID είναι μακροβιότερα
γ) Η απόδοσή τους αν και αποδεκτά καλύτερη των εργοστασιακών αμφισβητείται..