Σελίδα 4 από 5

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Οκτ 2007, 09:12
από SKARTOS
**το βιταρα στα αργα εχει 1 προς 1,97...τι σημαινει αυτο? ** :lol: :lol: :lol: :lol:
Σοβαρά τώρα. Αυτό σημαίνει πώς το αυτοκίνητό σου, έχει πιό ασφάλτινο προορισμό. Χωρίς βέβαια, να σημαίνει κάτι το ιδιαίτερο. Απο τη στιγμή που ανεβαίνει τίς πλαγιές και τίς ανηφόρες, μήν το ψάχνεις άλλο!! :)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Οκτ 2007, 16:01
από Pajerinho
Σωστός ο Γρηγόρης.
Εξάλλου όπως έχει αποδείξει ένας από τους πιο γνωστούς και παλιούς Σκάρτους, τ' αμάξια που έχουν αργά μπορούν ν' ανέβουν σε πάρα πολύ μεγάλες κλίσεις.
Αρκεί να βρεις πως μπαίνουν τ' αργά :lol:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Οκτ 2007, 17:10
από vaggelis
gmak έγραψε:δηλαδη πηγαινοντας εθνικη οδο 110-120 για οικονομια, πατε ετσι οπως το υπολογιζω. με 1500 στροφες...


Γιώργο κάπου έχεις κάνει λάθος....
Με το 3,7 πας με 100km/h με 1856rpm. Πως είναι δυνατόν με το ίδιο αυτοκίνητο να πηγαίνεις 110-120km/h με 1500rpm? εκτός και δεν ξέρεις ότι το 3,7 έχει 4 ταχύτητες.

gmak έγραψε:δηλαδη τα 11-12/100 ειναι με τετοιες περιπου στροφες!!!!!δηλαδη με 3500-4000 διαρκως θελετε βενζιναδικο μαζι σας :( :( :(


... αφού την τελική (188km/h) την βγάζει με 4η και 3500rpm πως μπορώ να πηγαίνω με 4000rpm ? (Αν δεν είχε κόφτη με 4000rpm θα είχε ταχύτητα 215km/h, πάρα πολλά για Cherokee!!! )

Kαι κάτι ακόμα, στην εθνική οδό πας με όσα km/h θέλεις... απλά, το κάθε αυτοκίνητο χρειάζεται κάποιες στροφές για να πάει με αυτή την ταχύτητα. Δηλαδή αν πούμε πως πάμε με 120 km/h με Cherokee 3,7 θέλουμε 2.227 rpm(με 4η), με Cherokee 2,4 2.980 rpm(με 6η) και με ένα άλλο αυτοκίνητο θέλουμε "Χ" rpm.... Από αυτό καταλαβαίνεις ότι δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση της κατανάλωσης δυο αυτοκινήτων που πάνε με τις ίδιες στροφές γιατί πάνε με διαφορετικές ταχύτητες :wink:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Οκτ 2007, 17:43
από vaggelis
BILLJEEP έγραψε:Ενα σχόλιο που θελω να κανω: Δοκιμασα το αμαξι σε μεγαλη κλιση [ανηφορα] με 3ηαργα και μπορω να πω οτι ανεβηκα πολυ ανετα. Καλο παντος ειναι να πειραματιζεσαι γιατι ετσι θα καταλαβεις τι μπορεις να κανεις εσυ και το αμαξι. Θελει ομως χρονο και προσοχη. Οχι μαγκιες.


vaggelis έγραψε:Μια σκέψη κάνω.... γιατί τρίτη αργά και όχι πρώτη ή δευτέρα κανονική; Με part time πάντα? έτσι και αλλιώς ή αργά έχεις ή part time έχεις κλείδωμα 50:50.


BILLJEEP έγραψε:Απλα δοκιμες εκανα, οχι τιποτα το ιδιαιτερο. Αν ειχα χρονο στο ιδιο σημειο θα εκανα και αλλα. Την επομενη.


Κάνοντας τους υπολογισμούς τώρα που έχουμε και τα Gear Ratios,Axle Ratio και Low Range Ratio βλέπουμε ότι το Cherokee 2,4 με 1η Hi πάει με 7,58km/h για κάθε 1000rpm και με 3η Low 7,23 km/h για κάθε 1000rpm...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 04:04
από ZooL
vaggelis έγραψε:Κάνοντας τους υπολογισμούς τώρα που έχουμε και τα Gear Ratios,Axle Ratio και Low Range Ratio βλέπουμε ότι το Cherokee 2,4 με 1η Hi πάει με 7,58km/h για κάθε 1000rpm και με 3η Low 7,23 km/h για κάθε 1000rpm...

Χμμμ... αν δεν με απατά η γέρικη μνήμη μου, πρέπει να υπήρχε και μια ακόμη παράγραφος σ' αυτό το παραπάνω σχόλιο, στην οποία είχα ξεκινήσει να απαντάω, η οποία όμως δεν υπάρχει πια ;)

Whatever, αυτό που ήθελα να παρατηρήσω στο σχόλιο του Βαγγέλη, είναι πως ναι μεν έχεις υπολογίσει την ταχύτητα, που πρακτικά είναι η ίδια στις δύο περιπτώσεις (1η High με 3 Low), δεν έχεις λάβει όμως υπόψη σου τη ροπή. Το μέγεθος της οποίας έχει τεράστια διαφορά, αφού αυτή πολλαπλασιάζεται όταν χρησιμοποιούνται οι κοντές σχέσεις (you do the math).

Επίσης, αυτό το "πολύ άνετα" που γράφει ο BILLJEEP, προσωπικά θα το ερμήνευα περισσότερο ως εμπειρικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της ροπής και όχι της ταχύτητας.

Χ.

PS: "Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far the wall moves after you hit it."

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 09:58
από vaggelis
ZooL έγραψε:
vaggelis έγραψε:Κάνοντας τους υπολογισμούς τώρα που έχουμε και τα Gear Ratios,Axle Ratio και Low Range Ratio βλέπουμε ότι το Cherokee 2,4 με 1η Hi πάει με 7,58km/h για κάθε 1000rpm και με 3η Low 7,23 km/h για κάθε 1000rpm...

Χμμμ... αν δεν με απατά η γέρικη μνήμη μου, πρέπει να υπήρχε και μια ακόμη παράγραφος σ' αυτό το παραπάνω σχόλιο, στην οποία είχα ξεκινήσει να απαντάω, η οποία όμως δεν υπάρχει πια ;)

Whatever, αυτό που ήθελα να παρατηρήσω στο σχόλιο του Βαγγέλη, είναι πως ναι μεν έχεις υπολογίσει την ταχύτητα, που πρακτικά είναι η ίδια στις δύο περιπτώσεις (1η High με 3 Low), δεν έχεις λάβει όμως υπόψη σου τη ροπή. Το μέγεθος της οποίας έχει τεράστια διαφορά, αφού αυτή πολλαπλασιάζεται όταν χρησιμοποιούνται οι κοντές σχέσεις (you do the math).

Επίσης, αυτό το "πολύ άνετα" που γράφει ο BILLJEEP, προσωπικά θα το ερμήνευα περισσότερο ως εμπειρικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της ροπής και όχι της ταχύτητας.

Χ.

PS: "Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far the wall moves after you hit it."


Έχω την εντύπωση ότι αφού και στις δυο περιπτώσεις η τελίκη σχέση είναι σχεδόν η ιδια τότε και η ροπή πρέπει να είναι η ίδια. Διότι και στις δύο περιπτώσεις οι στροφές του κινητήρα είναι ίδιες.
Ουφ, πάλι πρέπει να ψάξουμε και να διαβάσουμε.....
Άχ ρε Βασίλη τι μας έκανες με τις δοκιμές σου.... :twisted: :twisted: :twisted:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 10:56
από vaggelis
Λοιπόν, επανέρχομαι και με την βοήθεια τις σελίδας που μας έδωσε ο Διονύσης κάνουμε τους υπολογισμούς μας:
Με 1000rpm του κινητήρα έχουμε με 1η Hi 54.68rpm στον τροχό και με 3η Low 52.13rpm στον τροχό. Διαφορά 4,9%.
Αν πούμε, όπως και στο παράδειγμα, ότι η τιμή της ροπής είναι 200 τότε η ροπή που πάει στον κάθε τροχό με 1η Hi είναι 914 και με 3η Low είναι 959. Διαφορά 4,9%.
Από αυτό βλέπουμε ότι με την 3η Low έχουμε ένα κέρδος της τάξης του 4,9% , σε συνθήκες μηδενικής τριβής. Στην πραγματικότητα όμως, λόγω εμπλοκής του συστήματος Low Range έχουμε επιπλέον τριβές, άρα η διαφορά ( το κέρδος μας ) μειώνεται. Άρα, υπάρχει κάποιο μικρό κέρδος αλλά δεν νομίζω ότι είναι ικανό για να κάνει διαφορά.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 13:07
από ZooL
You did the math!

Όμως, ως ανήσυχο (και τεμπέλικο, ομολογώ) μαθητούδι εγώ, προβληματίζομαι ακόμη...
Τι σκέφτομαι: η ροπή δεν είναι ίδια σε όλες τις στροφές και η μεταβολή της δεν είναι γραμμική. Για παράδειγμα, αν στις 1000rpm η ροπή είναι 200, στις 2000rpm μπορεί να είναι πχ. 500 (N.m)
Άρα, σε πολλαπλάσιες στροφές, ανάλογα πολλαπλάσια θα ήταν και η διαφορά της ροπής που φτάνει στον τροχό.
Πως σου ακούγεται αυτό?

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 14:23
από vaggelis
Βρε τεμπέλη, κάτσε και διάβασε-σκέψου-υπολόγισε λιγάκι....
αφού η τελική σχέση (Overall Ratio) και στις δυο περιπτώσεις είναι σχεδόν η ίδια (διαφορά 4,9%), με 1η Hi είναι 18,28:1 και με 3η Low είναι 19,18:1. Δηλαδή για να έχει την ίδια ταχύτητα που έχει με 3η Low με 1000 rpm την έχει με 1η Hi με 953rpm. Πόση λιγότερη ή περισσότερη ροπή λες να έχει? Ακόμα και στις 4000rpm να το δεις θα έχει 3812pm. Αν είχε τόσο μεγάλη διαφορά από τις 3812rpm στις 4000rpm δεν θα μιλούσαμε για καμπύλη ροπής αλλά για καρδιογράφημα

Edit: άσε που μπορεί να έχει μεγαλύτερη ροπή στις 3812rpm από ότι στις 4000rpm, οπότε....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 15:29
από ZooL
Μα... έτσι προάγεται η γνώση, μέσω της πρόκλησης!

Αυτό το σύστημα παραγωγής γνώσης προφανώς και έχει αποτέλεσμα, αφού εγώ προσωπικά αφού αρχικά έσφαλα, μπερδεύτηκα, κατόπιν ξεμπερδεύτηκα, κατανόησα & πείστηκα και τώρα είμαι λίιιιιγο σοφότερος (και όχι, δεν πρόκειται να θέσω άλλους προβληματισμούς επί του θέματος ;))

Μιας και το έφερε η κουβέντα πάντως, να συνεισφέρω κι εγώ κάτι ελάχιστο στην γενικότερη γνώση: βρήκα κάπου το γράφημα με τις καμπύλες δύναμης - ροπής του 3.7lt, που προφανώς και δεν είναι καρδιογράφημα :)

Εικόνα

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 16:08
από vaggelis
Pajerinho έγραψε:Ωραίος ο Βαγγέλης!!
Να σου πω όμως, είσαι σίγουρος γι' αυτό το 0.69:1 της 4ης αυτόματης!!?
Βλέπεις και στην πραγματικότητα μόλις 2800rpm στα 150χλμ/ώρα!!!!!
Στην τελική ταχύτητα έχει δηλαδή μόνο 3400rpm!!!!!?

Μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα αυτό:
The 42RLE is a 4-speed overdrive automatic transmission. The 42RLE comes in 2003.5+ Jeep Libertys. The 45RFE is a 4-speed overdrive automatic transmission, with an alternative 2nd gear ratio for downshifting. The 45RFE was replaced by the 42RLE in 2003.5+ Libertys

Στην περίπτωση λοιπόν που έχουμε το 45RFE τα Gear Ratios είναι:
1st............3.00
2nd Up......1.67
2nd Down..1.50
3rd............1.00
4th.............0.75
Rev............3.00
Τώρα, για το αν το δικό μου έχει 42LRE ή 45RFE δεν είμαι σίγουρος γιατί έχει κατασκευαστεί τον 5/2003... πάνω στην αλλαγή!!! Θα το κοιτάξω...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 20:57
από gmak
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ

MANY THANKS TO ALEXIS


Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 21:39
από vaggelis
Μπράβο στον Αλέξη!! Πολύ καλές οι φωτογραφίες!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 23:49
από Pajerinho
Ωραίος ο Αλέξης!!
Στη Ζήρεια πρέπει να ξαναπάμε όταν θα χειμωνιάσει λίγο. Να ριξει και κανά χιονάκι :wink:
Συμφωνείτε?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2007, 23:54
από vaggelis
Pajerinho έγραψε:Ωραίος ο Αλέξης!!
Στη Ζήρεια πρέπει να ξαναπάμε όταν θα χειμωνιάσει λίγο. Να ριξει και κανά χιονάκι :wink:
Συμφωνείτε?


Ναι... ναι...
Αν και εγώ το σκέφτομαι για 3-4/11/2007... θα δούμε...