Σελίδα 1 από 2

Πίεση ελαστικών για off road χρήση.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2003, 10:00
από pino
Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε διαφορετική αντίληψη για την πίεση που πρέπει να έχουν τα χωμάτινα ελαστικά μας.
Η πίεση βέβαια εξαρτάται από το έδαφος που θα κινηθούμε. Περιμένω τις απόψεις σας.
Σκληρό στεγνό έδαφος = 17psi
Λάσπη = 8psi
Άμμος = ?
Άσφαλτος = 21psi
Παντός εδάφους = ?


Προϋπόθεση τα ελαστικά να έχουν μεταλλικό σκελετό ώστε να μπορούν να λειτουργούν με τόσο μικρές πιέσεις χωρίς το φόβο να στραβώσει η ζάντα από τις πέτρες.

Re: Πίεση ελαστικών για off road χρήση.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2003, 21:39
από smokie
pino έγραψε:Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε διαφορετική αντίληψη για την πίεση που πρέπει να έχουν τα χωμάτινα ελαστικά μας.
Η πίεση βέβαια εξαρτάται από το έδαφος που θα κινηθούμε. Περιμένω τις απόψεις σας.
Σκληρό στεγνό έδαφος = 17psi
Λάσπη = 8psi
Άμμος = ?
Άσφαλτος = 21psi
Παντός εδάφους = ?


Προϋπόθεση τα ελαστικά να έχουν μεταλλικό σκελετό ώστε να μπορούν να λειτουργούν με τόσο μικρές πιέσεις χωρίς το φόβο να στραβώσει η ζάντα από τις πέτρες.


Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζι σου...
αν και χρησιμοποιώ ελαφριά λαστιχακια (χωρίς μεταλικό σκελετό), θα προτεινα :
    Λάσπη + άμμο => 8-10 psi
    όλα τα υπόλοιπα => 15-17 psi

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2003, 22:01
από pino
Είσαι σίγουρος πως τα λάστιχα που χρησιμοποιείς έχουν σκελετό από naylon και όχι μεταλλικό πλέγμα; Ρίξε μια ματιά στα πλάγια του ελαστικού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Δεκ 2003, 12:21
από superspy
Σκληρό στεγνό έδαφος (χωρίς φυτευτή)-> Μπροστά 16 πίσω 14
Σκληρό στεγνό έδαφος (Με φυτευτή) -> Μπροστά 18 πίσω 16
Λάσπη -> Μπροστά 13-14 πίσω -> 13
Άμμος (με ενδιάμεσα σκληρά κομμάτια) -> Μπροστά 14 πίσω 11-12
ΜΟΝΟ Αμμος ->Τυνησία κλπ Μπροστά 10 πίσω 5-6 (φες-φες για μικρές αποστάσεις-> μπροστά 7 πίσω 3!!!)
Άσφαλτος γενικά -> μπροστά 21 πίσω 19
Άσφαλτός ταξίδι + πράγματα -> μπροστά 26 πίσω 28
Παντός εδάφους -> Μπροστά 18 πίσω 17
Μικτό στεγνό έδαφος -> γρήγοροι ρυθμοί αγώνα + περιθώρια για αποφυγή κλαταρίσματος σε πέτρες (Οδυσσεια γαρ) Μπροστά 17 πίσω 15
Φυσικά μιλάμε για μοτο έτσι;;;....και με κόντρες ελαστικών (δύο πίσω - μιά εμπρός)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Δεκ 2003, 12:26
από yannis
Pino και Superspy δεν ανοίγετε το ίδιο θέμα και για ελαστικά 4Χ4 ??
Και εκτός από την πίεση να κάνουμε μια συζήτηση και για τις διαστάσεις μιας και όλοι πάνε προς τα φαρδύτερα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Δεκ 2003, 12:48
από superspy
Φίλε Yannis......... μια και το ανέφερες..... κάνε τον κόπο και άνοιξε ένα νέο θέμα στα 4Χ4 και ..... ερχόμαστε και εμείς!:lol: :lol: :lol:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Μαρ 2004, 23:15
από forester
Eκτιμώ ότι αναφέρεστε σε ελαστικά εκτός δρόμου και αν είναι έτσι, συμφωνώ, με τα λίγα που ξέρω κι απ' όσα θυμάμαι...
Πάντως, η απάντηση που πήρα για τα Michelin Anakee (καθαρό ασφάλτινο) που έβαλα στην Africa, ήταν 28 εμπρός , 30 πίσω πάντα για την άσφαλτο. Έτσι κι αλλιώς μόνο για εκεί τα προορίζω και θα πάρω και τα Τ63, κατόπιν συμβουλής, από τους γνώστες, για το χώμα.
Διαφωνεί κάποιος; Μήπως είναι υψηλές οι πιέσεις και για άσφαλτο, με το συγκεκριμένο συνδιασμό μηχανής-ελαστικού;
Πάντως με μια εβδομάδα χρήση, έχω πάθει πλάκα με την απόδοση του λάστιχου, σε στεγνό και βρεγμένο!
Βέβαια, είναι νωρίς ακόμα, ο χρόνος θα δείξει .....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Μαρ 2004, 23:44
από nec-r
forester έγραψε:Πάντως, η απάντηση που πήρα για τα Michelin Anakee (καθαρό ασφάλτινο) που έβαλα στην Africa, ήταν 28 εμπρός , 30 πίσω πάντα για την άσφαλτο. Έτσι κι αλλιώς μόνο για εκεί τα προορίζω και θα πάρω και τα Τ63, κατόπιν συμβουλής, από τους γνώστες, για το χώμα.
Διαφωνεί κάποιος; Μήπως είναι υψηλές οι πιέσεις και για άσφαλτο, με το συγκεκριμένο συνδιασμό μηχανής-ελαστικού;


Για ασφάλτινη χρήση ειναι μια χαρα :wink:
Στο χωμα παντα οι πιέσεις ειναι κατα πολυ χαμηλότερες.Παίζει ρολο βεβαια και τι θες να κάνεις.Αλλο είναι για παραδειγμα να ταξιδευεις δικάβαλος σε χωματινες διαδρομές και άλλο να συμμετασχεις με το africa σε τρέιλ ραιντ.Πάντως αν κρινω απο την επιλογή των ελαστικών που ''φόρεσες'' στο forester τότε μάλλον τα Τ63 είναι ''λίγα '' για το africa... :lol:
To T63 δεν ειναι racing ελαστικό για χώμα.Η γνώμη μου είναι πως αν το θες για μονοκάβαλος ,γρήγορες βόλτες και κανα τρειλ ράιντ προτίμισε κάτι ποιο εξειδικευμένο.Οι πιέσεις σε αυτή την περίπτωση δεν θε πρεπει να ξεπερνουν το 16-17. Μήν ξεχασεις επίσης να βγαλεις το εμπρος χαμηλο φτερο για τι αν πεσεις εστω και σε λίγο λάσπη καποα στιγμή δεν θα γυριζει ο εμπρος τροχός!!! :? :shock:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Μαρ 2004, 20:48
από forester
NEC-R έγραψε:
forester έγραψε:Στο χώμα ο ρυθμός μου δεν είναι πάνω από σβέλτος και πιστεύω τα Τ63 θα κάνουν.Αν ανέβω με τον καιρό και δε μου κάνουν, τότε θα δω...
Τώρα με το φτερό καλά τα λες, αλλά αν το βγάλω θα τρώω όλη τη λάσπη στη μούρη????? Αρκεί το φέρινγκ???? Μήπως την πατήσουν τα ψυγεία???


To απόλυτο μέσο μετακίνησης για την παρακολούθηση του ΡΑ ειναι όντως μια μεσαιου κυβισμου μοτ/τα εντουρο.Τα τελευταια 10-12 ΡΑ τα εχω παρακολουθησει με την βοήθεια κάποιου DR 250 , XTZ 660, DR350 R ή και S.Ωστοσο αυτη τη στιγμη δεν εχω πλέον μοτ/τα στην κατοχή μου.Μεχρι το ΡΑ θα δουμε...
Συμφωνω με τα λεγομενα σου για τα Τ63.
Οσο για το χαμηλό φτερό αν το λαστιχο δεν εχει τακούνι χτίζει τη λασπη κατω απο το φτερο ,η οποία με τη θερμότητα λόγω τριβής στερεοποιειται σε σημειο να σφην'ωνει ο τροχος και να γδέρνει το λάστιχο!!!.Οσο ποιο τρακτεροτό ειναι ομως τόσο ποιο ευκολα διωχνει λασπη.Τα Τ63 δεν νομίζω να εχουν προβλημα παρα μονο σε πολύ λάσπη.Μια εναλλακτικη θα ηταν ωστοσο να φταιξεις δυο λαμακια τα οποια θα σηκωναν το original φτερό 2-3 εκ ακόμη αποφευγοντας το φαινόμενο ...


Μάλιστα,....
χρήσιμη η συμβουλή για το φτερό και θα υλοποιηθεί.
μπορείς να νοικιάσεις μοτοσυκλέτα (έτσι πήγα στα δύο προηγούμενα....)
αν θες στείλε μύνημα να σου δώσω τηλέφωνο από έναν εκ των 2 που νοικιάζουν μεσαίου και μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες στην Αθήνα. Μου ήρθε 200€ για 4 μέρες πέρσι. καλά είναι...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2005, 09:37
από leipsippos
Φυσικά μιλάμε για μοτο έτσι;;;....και με κόντρες ελαστικών (δύο πίσω - μιά εμπρός),

Τι εννοει εδω ο ποιητής What is κοντρες??? γιατι απο μοτο δεν τα παω καλα με τις ορολογιες.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2005, 13:51
από superspy
prop έγραψε:Φυσικά μιλάμε για μοτο έτσι;;;....και με κόντρες ελαστικών (δύο πίσω - μιά εμπρός),

Τι εννοει εδω ο ποιητής What is κοντρες??? γιατι απο μοτο δεν τα παω καλα με τις ορολογιες.


Οι κόντρες μπαίνουν ενδιάμεσα στη σαμπρέλα-λάστιχο-ζάντα και σφίγκουν με μια βίδα στη ζάντα - ταυτόχρονα τραβιούνται προς την ζάντα και σφηνώνουν το λάστιχο στα πλευρά της, ώστε όταν σκάσει ή κινείσαι με χαμηλή πίεση, να μην γυρνάει το λάστιχο στη ζάντα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2005, 19:11
από leipsippos
TO BAROS THS MHXANHS+ANABATH DEN PAIZEI ROLO STIS PIESEIS?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2005, 20:31
από superspy
E.... ναι.... αλλά έχεις σκοπό να σκάσεις μύτη με vadero και TC80; Οι πιέσεις παραπάνω είναι για "λογικά" μηχανάκια.....
Εσύ γιατί μιλάς; :-)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Μάιος 2005, 15:31
από leipsippos
ena LC4 adv me 120 kg anabati, esy ti 8a eleges? pataei kalitera me xamili piesi, zestainei pio grigora to lastixo, thelei pio poly piesi? (ypologise me karoo)

ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Μάιος 2005, 14:04
από Berg
Διαφωνώ ως προς την αλλαγή πιέσεων σε ένα τύπο ελαστικού.

1ον Χρειάζεται ο κατάλληλος τύπος ελαστικού ανάλογα με το έδαφος, (πυκά τακούνια για σκληρό χώμα - αραιά τακούνια για λάσπη και άμμο)

2ον Οι πιέσεις για Off-road κυμαίνονται μεταξύ 12 και 14 psi. Το 16 psi το θεωρώ ακραίο για χώμα και ίσως μόνο για κοφτερές πέτρες.

Προσωπικά προτείνω MICHELIN με δεύτερη επιλογή τα BRIDGESTONE.