Σελίδα 13 από 21

Κανονες

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Αύγ 2006, 12:27
από leipsippos
Ναι, οι παυλες ειναι οι συλλαβες που απαγγελονται "φλατ" και το υ ειναι οι τονιζόμενες.

Παρεπιπτώντως πετυχα σε γνωστο ελληνικο μοτοσυκλετιστικο φορουμ , παρομοια αποπειρα ποιητικης συγγραφης, καπως πιο σουρεαλ, ομολογουμενως, η οποια ομως δειχνει οτι γενικα οι ανθρωποι που ασχολουνται με τον χωρο τοσο του 4Χ4 και ακομα πιο πολυ του δικυκλου εχουν εντονα συναισθηματικα στοιχεια τα οποια και δεν αρνουνται να εξωτερικευσουν με διαφορυς τροπους.

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ !!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Αύγ 2006, 15:31
από geco
Ρε Γιώργο,

η δύστυχη, η κοπέλλα έχει κάψει τα περισσότερα εγκεφαλικά της κύτταρα !!!

Σε σχέση με κάτι τέτοια (ατυχή) παραδείγματα, εδώ μέσα είναι ... ακαδημαϊκοί !!!

Re: Κανονες

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 09:53
από mato
leipsippos έγραψε:Ναι, οι παυλες ειναι οι συλλαβες που απαγγελονται "φλατ" και το υ ειναι οι τονιζόμενες.

Παρεπιπτώντως πετυχα σε γνωστο ελληνικο μοτοσυκλετιστικο φορουμ , παρομοια αποπειρα ποιητικης συγγραφης, καπως πιο σουρεαλ, ομολογουμενως, η οποια ομως δειχνει οτι γενικα οι ανθρωποι που ασχολουνται με τον χωρο τοσο του 4Χ4 και ακομα πιο πολυ του δικυκλου εχουν εντονα συναισθηματικα στοιχεια τα οποια και δεν αρνουνται να εξωτερικευσουν με διαφορυς τροπους.


geco έγραψε:
Ρε Γιώργο,

η δύστυχη, η κοπέλλα έχει κάψει τα περισσότερα εγκεφαλικά της κύτταρα !!!

Σε σχέση με κάτι τέτοια (ατυχή) παραδείγματα, εδώ μέσα είναι ... ακαδημαϊκοί !!!


μια και τόφερε η κουβέντα... Leipsippos εσύ που είσαι δυνατός στα μαθηματικά, τι είδους ομοιοκαταληξία είναι αυτή ?


Αυτοπροσδιοριζόμαστε
ως «ποιητές του κώλου»
κι έτσι δεν ζοριζόμαστε
με τύπου «αναγνωρίσεις»
ή «υψηλού νοήματος»
παρόμοιες απαιτήσεις

εδώ ο κάθε «ποιητής»
κι αν ό,τι θέλει γράφει
μοιραίο, πως θα ζοριστεί
τον κώλο του θα σφίξει
να βάλει μέτρο και ρυθμό
σ’ ό,τι κι αν καταλήξει

κι άμα κανείς εμφανιστεί
χωρίς καλά στιχάκια
σε λίγο θα προσαρμοστεί -
κι άλλες φορές συνέβη
και με ενθάρρυνση σωστή
την κλίμακα θ’ ανέβει

γι αυτό, σαν πρώτοι ποιητές
ο Leipsippos κι ο geco
και με προθέσεις σεβαστές
κάντε την πρόσκλησή σας
στην άτυχη ποιήτρια
να εξελιχθεί μαζί σας

Διορθώσεις

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 10:39
από leipsippos
Επειδη εσφαλα στην γραφη μου επανορθώνω.
Οι συλλαβές έχουν ως εξής στον στίχο.

Με υ συμβολίζεται η άτονη και _ η τονιζόμενη.
Ο τροχαϊκος ειναι και αυτος δισύλλαβος ρυθμός, όπως και ο ιαμβικός και ουχί δεκάμετρος, όπως λαθεμένα τοσο καιρο με δουλευαν και στο τελος μου κόλλησε αλλα δωδεκασύλλαβος, ως επί το πλειστον, κατα την κοινη και διαδεδομενη γραφή, δηλαδή!

Ίαμβος: Το συνταίριασμα μιας άτονης και μιας τονισμένης συλλαβής (υ _ )

Τροχαίος: Το συνταίριασμα μιας τονισμένης και μιας άτονης συλλαβής(_ υ )

Ανάπαιστος: Το συνταίριασμα δυο άτονων και μιας τονισμένης συλλαβής (υ υ _ )

Μεσότονος : Μια τονισμένη συλλαβή ανάμεσα σε δυο άτονες (υ _ υ )

Δάχτυλος: Το συνταίριασμα μιας τονισμένης συλλαβής με δυο άτονες ( _ υ υ )

Ανάπαιστος, μεσότονος και δάχτυλος ειναι τρισύλλαβοι ρυθμοι.


Και λίγη αναλυση που ξέρω οτι σας αρέσει!!

Εν προκειμένω:
εδώ ο κάθε «ποιητής»
κι αν ό,τι θέλει γράφει
μοιραίο, πως θα ζοριστεί
τον κώλο του θα σφίξει
να βάλει μέτρο και ρυθμό
σ’ ό,τι κι αν καταλήξει

Που αναλύεται σε:

υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ

υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ

υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ

Οποτε εχουμε και λέμε:
Κλασσικός Ιαμβικος Δεκαπεντασύλλαβος (αν και στην δευτερη συλλαβη του τελευταιου ημιστιχιου φευγει ο τόνος απο ό και πάει στο τι=τί χαρην απαγγελίας. )

Με οξυτονο το πρωτο οχτασύλλαβο ημιστίχιο και παροξύτονο το δεύτερο, εφτασύλλαβο ημιστίχιο.

Η ρίμα με ταλαιπωρησε λίγο. Οι δύο τελευταίοι ειναι σε ζευγαρωτή αλλα το πρωτο δεν μπορώ να βρω τι ειδος είναι και πως το συνδέεις ενω καθαρά ταιριάζει στο τρίστιχο.

ΜπαμπαΣτρούμφ πως πήγα; Περνάω;

Διορθώσεις

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 10:46
από leipsippos
"Τερτσίνες" μια φορά ΔΕΝ είναι, γιατί θα εσύ ήσουν ο Γεώργιος Χορτάτσης και εμείς ευτυχείς που γνωριζουμε τέτοια μορφή σε τέτοια ηλικία!!!

Διορθώσεις

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 11:27
από mato
δάσκαλε με κάλυψες απολύτως
αν και ζορίστηκα λιγάκι να σε παρακολουθήσω, είν'αλήθεια, και δεν ξέρω τι θα θυμάμαι αύριο ...
πάντως τουλάχιστον έχουμε έναν "οδηγό" αναφοράς, και πάλι μπράβο.
όσο για την ρίμα, εγώ το έχω στο μυαλό μου διαφορετικά απ' ό,τι το αναλύεις, ίσως γι αυτό δε βγάζεις άκρη:

(η στροφή που διάλεξες δεν είναι η πιό κατάλληλη, παίρνω την επόμενη)

κι άμα κανείς εμφανιστεί (*)
χωρίς καλά στιχάκια
σε λίγο θα προσαρμοστεί - (*)
κι άλλες φορές συνέβη (**)
και με ενθάρρυνση σωστή
την κλίμακα θ’ ανέβει (**)

η ομοιοκαταληξία γίνεται μεταξύ των (εμφανιστεί-προσαρμοστεί)*
και (συνέβη-ανέβει)**
είναι σαν να έχω πάρει ένα απλό τετράστιχο:

σε λίγο θα προσαρμοστεί -
κι άλλες φορές συνέβη
και με ενθάρρυνση σωστή
την κλίμακα θ’ ανέβει

και του κόλλησα από πάνω ένα δίστιχο:

κι άμα κανείς εμφανιστεί
χωρίς καλά στιχάκια

όπου η τελευταία συλλαβή του πρώτου στίχου του δίστιχου (εμφανιστεί) κάνει ρίμα με την τελευταία επίσης του πρώτου στίχου του τετράστιχου (προσαρμοστεί) .... ουφ κουράστηκα
γι αυτό νομίζω "ακούγεται" καλά, αλλά δεν ξέρω πραγματικά τον λόγο.

Υ.Γ. Δυστυχώς δεν ξέρω ούτε τις τερτσίνες ούτε τον Χορτάτση (ντροπή, ντροπή)
πάω να διαβάσω να εξιλεωθώ

Διορθώσεις

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 11:31
από mato
που ξέρω τον Χορτιάτη, μετράει ?????
:D :D :D :D :D

Re: Διορθώσεις

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 11:58
από markd
leipsippos έγραψε:Επειδη εσφαλα στην γραφη μου επανορθώνω.
Οι συλλαβές έχουν ως εξής στον στίχο.

Με υ συμβολίζεται η άτονη και _ η τονιζόμενη.
Ο τροχαϊκος ειναι και αυτος δισύλλαβος ρυθμός, όπως και ο ιαμβικός και ουχί δεκάμετρος, όπως λαθεμένα τοσο καιρο με δουλευαν και στο τελος μου κόλλησε αλλα δωδεκασύλλαβος, ως επί το πλειστον, κατα την κοινη και διαδεδομενη γραφή, δηλαδή!

Ίαμβος: Το συνταίριασμα μιας άτονης και μιας τονισμένης συλλαβής (υ _ )

Τροχαίος: Το συνταίριασμα μιας τονισμένης και μιας άτονης συλλαβής(_ υ )

Ανάπαιστος: Το συνταίριασμα δυο άτονων και μιας τονισμένης συλλαβής (υ υ _ )

Μεσότονος : Μια τονισμένη συλλαβή ανάμεσα σε δυο άτονες (υ _ υ )

Δάχτυλος: Το συνταίριασμα μιας τονισμένης συλλαβής με δυο άτονες ( _ υ υ )

Ανάπαιστος, μεσότονος και δάχτυλος ειναι τρισύλλαβοι ρυθμοι.


Και λίγη αναλυση που ξέρω οτι σας αρέσει!!

Εν προκειμένω:
εδώ ο κάθε «ποιητής»
κι αν ό,τι θέλει γράφει
μοιραίο, πως θα ζοριστεί
τον κώλο του θα σφίξει
να βάλει μέτρο και ρυθμό
σ’ ό,τι κι αν καταλήξει

Που αναλύεται σε:

υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ

υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ

υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ_υ

Οποτε εχουμε και λέμε:
Κλασσικός Ιαμβικος Δεκαπεντασύλλαβος (αν και στην δευτερη συλλαβη του τελευταιου ημιστιχιου φευγει ο τόνος απο ό και πάει στο τι=τί χαρην απαγγελίας. )

Με οξυτονο το πρωτο οχτασύλλαβο ημιστίχιο και παροξύτονο το δεύτερο, εφτασύλλαβο ημιστίχιο.

Η ρίμα με ταλαιπωρησε λίγο. Οι δύο τελευταίοι ειναι σε ζευγαρωτή αλλα το πρωτο δεν μπορώ να βρω τι ειδος είναι και πως το συνδέεις ενω καθαρά ταιριάζει στο τρίστιχο.

ΜπαμπαΣτρούμφ πως πήγα; Περνάω;



Aν οδηγούσες όπως αναλύεις, θα ήσουν πρωταθλητής (και κυρίως στην άμμο) :P :lol: :razz: :lol: :P

Re: Διορθώσεις

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 12:14
από mato
ενημερώθηκα (και τον θυμήθηκα)

Ένα παιδί μου παλαιόν οπού ’θελα γεννήσει,
κ’ εκείνο με πολλήν τιμήν ήθελε με στολίσει,
Γεώργιον Χορτάκιον έκραζαν τ’ όνομά του
κ’ οι στίχοι του φημίζουνται και τα ποιήματά του,
κ’ έκαμε την Πανώριαν του με ζαχαρένια χείλη
μαζί με τον Κατσάραπον, την άξιαν Ερωφίλη

Μαρίνος Τζάνες Μπουνιάλης

PARALYSIS THROUGH ... ANALYSIS !!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 12:19
από geco
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, γιατί μετράω ώρες να φύγω γιά διακοπές!

Βρέ σεις ! Πιστεύετε στ' αλήθεια ότι θα βελτιωθεί κανένας μελετώντας όλη αυτή την εξοντωτική ανάλυση του Λειψίππου;

Έχει δίκιο ο Μαρκάτος ! Στην θεωρία ο Λ είναι άφταστος ! Στην πράξη ...

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΘΕΩΡΙΑ !!!

Μάνο, τα στοιχάκια σου μετράνε ! Εύγε !

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 12:34
από leipsippos
Κατσε ρε Γιωργο γιατι εδω ο Ματο κενταει και το εχω χασει...
μολις το εχω θα σου πω, τους στιχους πως θωρουμε
και μια αναλυση σωστη , για σενα θε να βρουμε.
Το τριστιχο εχεις σωστο με ριμα και τροπο,
ταξη στο ποιημα για να μπει , θελει λιγακι κοπο.
Μολις μαθω τι γινεται και πως τα καταφερνει,
να κανει τετοια τριστιχα, λεξεις να γυροφερνει,
τοτε θα βγαλω το σκασμο, μη λεω ολο τα ιδια
αφου πια η αναλυση μου επρηξε τα... έντερα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 12:37
από leipsippos
Τι λακαμιες γραφω τωρα που διαβαζω ουτε εγω δεν τα πιστευω!!! Αρε "Γκεκολαμα" Δασκαλε τρισυποστατε και υπερδιπλασιε! Ο ογκολιθος της μοτο-ποιησης είσαι πανμεγιστε!!

Re: PARALYSIS THROUGH ... ANALYSIS !!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 13:16
από mato
geco έγραψε:Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, γιατί μετράω ώρες να φύγω γιά διακοπές!

Βρέ σεις ! Πιστεύετε στ' αλήθεια ότι θα βελτιωθεί κανένας μελετώντας όλη αυτή την εξοντωτική ανάλυση του Λειψίππου;

Έχει δίκιο ο Μαρκάτος ! Στην θεωρία ο Λ είναι άφταστος ! Στην πράξη ...

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΘΕΩΡΙΑ !!!

Μάνο, τα στοιχάκια σου μετράνε ! Εύγε !


τα εύσημα σε όλους
καλές διακοπές
(πάντως εγώ όταν πρωτομπήκα στο forum δεν ήξερα τι είναι κωρονοπήνιο, όχι πως έγινα αστέρι αλλά τουλάχιστον ξέρω για ποιό πράγμα μιλάτε/νε.
Έτσι κάπως γίνεται, όποιος ενδιαφέρεται από παντού κάτι ψαρεύει)

leipsippos έγραψε:Κατσε ρε Γιωργο γιατι εδω ο Ματο κενταει και το εχω χασει...
μολις το εχω θα σου πω, τους στιχους πως θωρουμε
και μια αναλυση σωστη , για σενα θε να βρουμε.
Το τριστιχο εχεις σωστο με ριμα και τροπο,
ταξη στο ποιημα για να μπει , θελει λιγακι κοπο.
Μολις μαθω τι γινεται και πως τα καταφερνει,
να κανει τετοια τριστιχα, λεξεις να γυροφερνει,
τοτε θα βγαλω το σκασμο, μη λεω ολο τα ιδια
αφου πια η αναλυση μου επρηξε τα... έντερα!


εγώ ζορίζομαι αρκετά να τα ταιριάξω - ενώ εσείς μου φαίνεται πως γράφετε σα σφαίρες, πάλι μπράβο

Υ.Γ "PARALYSIS THROUGH ANALYSIS"... κορυφαίο

ΙΣΑ ΡΕ !

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 14:40
από geco
leipsippos έγραψε: Αρε "Γκεκολαμα" Δασκαλε τρισυποστατε και υπερδιπλασιε! Ο ογκολιθος της μοτο-ποιησης είσαι πανμεγιστε!!


Άσε το γλύψιμο Γιωργάκη γιατί θα σε πάω σε τίποτα ανηφοράκια και θα ... βελάξεις !
Στις 10 Σεπτεμβρίου κανόνισε να είσαι έτοιμος. Η προετοιμασία συνεχίζεται στο Τρέιλ Ράιντ !


Μάνο, μην νομίζεις ότι τα στοιχάκια τα ταιριάζουμε σε χρόνο μηδέν! Θέλει να το ... βασανίσεις γιά να βγεί κάτι καλό. Αλλοιώς ...

ΙΣΑ ΡΕ !

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 14:49
από markd
Ρε αφήστε τα λόγια και γράψτε κανένα στίχο!!!