Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ : 5-11/9/04

Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία & νησία Ιονίου

ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ : 5-11/9/04

Δημοσίευσηαπό mato » 16 Σεπ 2004, 08:11

Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε από 5 μέχρι 11 Σεπτεμβρίου. Eίχε περισσότερο «τουριστικό» παρά «off-road» χαρακτήρα, ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρουσα ώστε να αποφασίσουμε να ανοίξουμε σχετικό θέμα, παρ’ όλο που δεν συμμετείχε κανείς άλλος φίλος από το forum (θυμίζω ότι η παρέα το ίδιο διάστημα εξέδραμε στον Β. Όλυμπο). Άλλωστε για την πραγματοποίηση της εκδρομής άντλησα πληροφορίες από αντίστοιχες αναφορές τόσο στο forum όσο και από άλλες σελίδες κυρίως τοπικού ενδιαφέροντος. Ελπίζοντας λοιπόν ότι ίσως βοηθήσω κάποιον άλλον φίλο που σκέφτεται να κινηθεί σ’ αυτά τα μέρη, παραθέτω ένα μικρό χρονικό και λίγα σχόλια (συγχωρήστε την πολυλογία και παρακαλώ διορθώστε τα λάθη που πιθανόν έκανα). Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, και ίσως κίνητρο, πιστεύω ότι θα το βρείτε στις φωτογραφίες (στο gallery, members 4x4), αν και είναι λίγες και βέβαια δεν διεκδικούν βραβείο.

Χάρτης της περιοχής, για να πάρετε μια ιδέα: (από το http://tetrakinisi.4t.com/cgi-bin/i/Map_of_Trikala.jpg ).

Κυριακή 5/9
Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη στις 10:00 και άφιξη με συννεφιά στο Περιβόλι, σε υψόμετρο περίπου 1200μ. του Νομού Γρεβενών (μέσω Καστανιάς - Γρεβενών) στις 2:00 το μεσημέρι. Όλη η διαδρομή άσφαλτος, ενώ το τελευταίο βενζινάδικο βρίσκεται στο χωριό Μαυραναίοι, 30 περίπου χλμ. πριν το Περιβόλι. Από τα Γρεβενά και πάνω το τοπίο αλλάζει σταδιακά, και φτάνοντας στο Περιβόλι κινείσαι ήδη μέσα σε δάσος. Βόλτα στο χωριό, εύρεση καταλύματος και τσίπουρα στην πλατεία μας κράτησαν ως το απόγευμα, όπου η συννεφιά έφερε τελικά δυνατή και συνεχή βροχή, δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες για τις βόλτες των επόμενων ημερών: η θερμοκρασία έπεσε τρεις βαθμούς και οι δρόμοι στο βουνό (καλοί χωματόδρομοι, συχνά χαλικοστρωμένοι που συντηρούνται το καλοκαίρι με ευθύνη του Δασαρχείου) δεν σήκωναν καθόλου σκόνη. Οι λίγες λάσπες δεν κράτησαν παρά μόνο μια μέρα, αφού είχε και καιρό να βρέξει, όμως η συννεφιά και η σχετικά χαμηλή για την εποχή θερμοκρασία (περίπου 15-16°C τα μεσημέρια) κράτησαν μέχρι την Τρίτη.

Δευτέρα 6/9
Πρώτη επίσκεψη στη Βάλια Κάλντα (Θερμή Κοιλάδα στα Βλάχικα). Από το Περιβόλι ξεκινάει δρόμος (22 χλμ.) που, αφού ανέβει στα 1600 – 1650μ., κατεβαίνει ως μέσα στην Κοιλάδα, σε υψόμετρο περίπου 1100μ. Στην είσοδο στον Δρυμό (θέση Σαλατούρα Σταυρού) υπάρχει κλιμάκιο δασοφυλακής το οποίο – όπως εκ των υστέρων μάθαμε - σημειώνει τα στοιχεία των επισκεπτών (ώρα εισόδου, αριθμό ατόμων και κυκλοφορίας κτλ.) για την προστασία τόσο του Δρυμού όσο και των ιδίων (θα αναφερθώ σ’ αυτό κι αργότερα).
Η πρώτη επαφή με τον Εθνικό Δρυμό είναι πραγματικά μαγική. Η βλάστηση είναι κάτι απίστευτο. Αιωνόβια δάση Μαύρης Πεύκης - με δένδρα που συχνά ξεπερνούν τα 30 μ. ύψος - λίγες οξιές, βαλανιδιές, αρκετά έλατα και – πιο σπάνια - τα περίφημα ρόμπολα. Κατεβαίνοντας συναντάς το Αρκουδόρεμα – όνομα και πράμα – που δυτικότερα εκβάλει στον Αώο. Αρκούδες δεν είδαμε, βγάλαμε όμως συμπέρασμα για το διαιτολόγιό τους από τα άφθονα …«ναρκοπέδια» (που θα συναντούσαμε στο εξής σε όλη την περιοχή). Ο δρόμος συνεχίζει μέχρι κάτω στην κοιλάδα, όπου αρχίζουν σημαινόμενα μονοπάτια για καταρράκτες και Βωβούσα και τις λίμνες Φλέγγα.
Στην επιστροφή υπάρχουν διαδρομές (κακής βατότητας, λέει ο χάρτης, αλλά για μας ευκαιρία για «περιπέτεια») που σε βγάζουν μέσω Σαλατούρας Παπαγιάννη (από λίγο λιγότερο δασωμένες πλαγιές), στην θέση Γυφτόβρυση (ξανά πυκνό αλλά πιο χαμηλό δάσος) κι από κει στον οδικό άξονα Γρεβενών – Μετσόβου. Άσφαλτος μέχρι το Μικρολίβαδο (η ασφαλτόστρωση ολοκληρώθηκε μόλις τον Αύγουστο και οι χάρτες δείχνουν χωματόδρομο) κι από κει 11 χλμ. χώμα όπου ο δρόμος κατεβαίνει, διασταυρώνεται και ανεβαίνει παράλληλα με το ρέμα του Ασπροπόταμου - δημιουργώντας ευκαιρίες για ξεκούραση αλλά και παιχνίδι - μέχρι τον Δασικό Σταθμό και την εκκλησία του Αγ. Νικολάου, πάνω στον κεντρικό δρόμο Ζιάκα - Περιβολίου. Άλλα 7 χλμ. άσφαλτος κι επιστροφή στο Περιβόλι.

Το βραδάκι κι ενώ κάναμε αμέριμνοι τη βόλτα μας στο χωριό, αντιληφθήκαμε ότι μας έψαχναν οι δασοφύλακες. Είχαμε – βλακωδώς - αμελήσει να ενημερώσουμε ότι υπήρχε περίπτωση να γυρίσουμε από άλλη διαδρομή, αν έβγαινε - πράγμα που δεν πίστευαν ότι καταφέραμε ούτε εκ των υστέρων, όντας πεπεισμένοι ότι η μοναδική βατή διαδρομή ήταν αυτή απ’ την οποία μπήκαμε κι ότι από κει θα βγαίναμε. Τώρα αυτό δεν το λέω για να «ευλογήσω τα γένια μου», αλλά για να δώσω έμφαση στην ανάγκη ενημέρωσης και επαρκούς συνεννόησης - άλλωστε δεν είναι όλοι κάθε στιγμή απολύτως ενήμεροι για την κατάσταση των δρόμων. Βέβαια, όπως είπα, αν είχαμε ενημερωθεί για την καταγραφή της εισόδου, θα είχαμε φροντίσει και για την έγκαιρη ενημέρωση – στο βουνό από τέτοιους ανθρώπους εξαρτάσαι στα δύσκολα.

Τρίτη 7/9
Πρωί – πρωί στη Σαλατούρα Σταυρού, στους δασοφύλακες, με κέρασμα σοκολατάκια και κονιάκ (θερμοκρασία 11˚C – από Θεσσαλονίκη φύγαμε με 27˚C - φορούσαμε ό,τι είχαμε και δεν είχαμε), να αμβλύνουμε τις εντυπώσεις για την ταλαιπωρία της προηγούμενης (αν κι απ’ ό,τι φάνηκε μεγαλύτερη σημασία δώσαμε εμείς στο περιστατικό).
Από κει πίσω στη Στάνη Τίζα και δυτικά προς τη Βωβούσα, χωριό που ανήκει στο Ανατολικό Ζαγόρι και βέβαια στον Νομό Ιωαννίνων. Ο αυχένας στη Στάνη Τίζα (1600 μ.), κομβική διασταύρωση των δρόμων της περιοχής, είναι ουσιαστικά η αιτία που κλείνει νωρίς ο δρόμος Περιβόλι - Βωβούσα τον χειμώνα, λόγω των αέρηδων που σχηματίζουν ανεμοσούρια χιονιού διπλάσιου ύψους απ’ ό,τι στην υπόλοιπη διαδρομή.
Κι εδώ χωματόδρομος (14 χλμ.) σε καλή κατάσταση, με λίγη φυτευτή πέτρα. Αφήνοντας τον αυχένα, το δάσος οργιάζει, με αποκορύφωμα την κατάβαση από τη θέση Καλύβια Βασιλάκη μέχρι την κοιλάδα του Αώου, όπου συναντάς τη Βωβούσα σε υψόμετρο περίπου 1100μ., χτισμένη και στις δυο όχθες του ποταμού, με το περίφημο πέτρινο γεφύρι να συνδέει τους δυο μαχαλάδες που απέμειναν μετά την καταστροφή του χωριού από πυρκαϊά.
Στη βόλτα στο χωριό περάσαμε κι από το ορειβατικό καταφύγιο, αλλά και από τον «Παραδοσιακό Ξενώνα ΒΩΒΟΥΣΑ» του Βίκτωρα και της Φωτεινής Δρούγια (συνταξιούχοι που ξαναγύρισαν στο χωριό). Μας έκανε τόσο καλή εντύπωση (έπαιξε και το τσίπουρο τον ρόλο του) ώστε αποφασίσαμε να εγκατασταθούμε εκεί για τις υπόλοιπες μέρες. Μιας κι ήταν ακόμα νωρίς, και μετά από σύσταση του Βίκτωρα, πήραμε - αφήνοντας το αυτοκίνητο σε κάποιο σημείο της διαδρομής και συνεχίζοντας με τα πόδια – τον (χωματό) δρόμο που ανεβαίνει προς Βορρά από την δυτική όχθη του Αώου ακολουθώντας τον ρου του ποταμού. Για άλλη μια φορά η φύση καταπληκτική, δικαίωσε τις προσδοκίες που μας έφεραν στην Νότια Πίνδο. Επιστροφή από τον ίδιο δρόμο στη Βωβούσα, φαγητό (παϊδάκια που εν τω μεταξύ έψηνε ο Βίκτωρας) και αναχώρηση, ενώ η συννεφιά είχε διαλυθεί και η θερμοκρασία ανέβαινε.
Η ευκαιρία καλή για να δούμε και την Τεχνητή Λίμνη των Πηγών του Αώου, νότια από την Βάλια Κάλντα (η ασφαλτόστρωση του δρόμου κοντά στη Βωβούσα είναι επίσης πρόσφατη). Η «σφιχτή» διαδρομή - ιδανική για μοτοσικλέτα αλλά όχι και για τις ήδη καταπονημένες αναρτήσεις του Niva, που έφεραν μνήμες … θαλασσοταραχής προσπαθώντας να πάμε λίγο σβέλτα - περνάει από το χωριό Φλαμπουράρι και αφού διατρέξει τις νότιες όχθες της λίμνης καταλήγει στον άξονα Τρικάλων – Ιωαννίνων, μόλις 4,5 χλμ. βόρεια του Μετσόβου, το οποίο επισκεφθήκαμε για καφέ και ανεφοδιασμό (τραχανά, χυλοπίτες και βενζίνη). Από εκεί και μέσω της γνωστής πια διαδρομής Μηλιά – Μικρολίβαδο ξαναγυρίσαμε στο Περιβόλι, έχοντας διαγράψει έναν μεγάλο κύκλο γύρω από την Βάλια Κάλντα.

Τετάρτη 8/9
Μετεγκατάσταση στη Βωβούσα. Μικρές διαδρομές σε δασικούς δρόμους, βόλτα στο χωριό και συζητήσεις επαγγελματικού ενδιαφέροντος που ανέκυψε (η Βωβούσα είναι κατά παράδοση «δασικό» χωριό, με παραγωγή, υλοτόμηση και εκμετάλλευση ξυλείας) «ροκάνισαν» το υπόλοιπο του πρωινού.
Το απόγευμα «παίξαμε»λίγο με λάσπες, πέτρες κι αναχώματα σε ένα μικρό πλάτωμα που σε κατέβαζε στη κοίτη του Αώου. Ακολούθησε το πιο ολοκληρωμένο δείπνο της εκδρομής, με λαχανόπιτα (με αγριόχορτα του βουνού), χωριάτικο λουκάνικο, γίγαντες και κατσικίσια φέτα, που συνοδευόταν από μπρούσκο κρασί παραγωγής του Βίκτωρα (όπως και τα τσίπουρα της προηγούμενης και το λικέρ από κράνα που μας κέρασαν όταν πρωτοπήγαμε – δυστυχώς δεν τα εμπορεύονται). Τον ξενώνα τα βράδια επισκεπτόταν και μια αλεπού, η οποία έτρωγε το φαγητό που άφηνε η Λάουρα (η σκύλα μας).

Πέμπτη 9/9
Το πρόγραμμα διαφοροποιήθηκε κατά τη διάρκεια της μέρας. Αρχικά είχε πέσει η ιδέα να γυρίσουμε όλο το Κεντρικό Ζαγόρι, περνώντας από Κήπους, Ασπράγγελους και Καρυές , με επιστροφή είτε από Γιάννενα είτε από άλλη εναλλακτική διαδρομή βορειότερα . Η κούραση όμως των προηγούμενων ημερών, η αλλαγή του τοπίου και η (αποτυχημένη) αναζήτηση των εγκαταστάσεων των Σαρακατσαναίων μας άλλαξε τη διάθεση και οδήγησε σε δραστική περικοπή της προβλεπόμενης διαδρομής, περιορίζοντάς την στα χωριά Σκαμνέλι, Τσεπέλοβο και Βραδέτο.
Η διαδρομή Βωβούσα – Τσεπέλοβο ξεκινά με χωματόδρομο (27 χλμ. ως τον Γυφτόκαμπο – αρκετά κομμάτια με φυτευτή πέτρα και χαλίκι) ο οποίος κατευθύνεται δυτικά μέσα από το δάσος. Με σχετικά μικρή παράκαμψη μπορεί κανείς να επισκεφτεί και τη Λάϊστα. Μετά τον Γυφτόκαμπο βρίσκεις άσφαλτο (κάπου εκεί βρίσκονται και οι Σαρακατσάνοι), ενώ το τοπίο ομαλά αλλά γρήγορα απογυμνώνεται από τα πυκνά δάση που έχει συνηθίσει το μάτι, δίνοντας τη θέση σε εντυπωσιακές γυμνές κορφές. Στο Σκαμνέλι και στο Τσεπέλοβο ο τουρισμός κάνει αισθητή την παρουσία του, με ξενώνες, ξενοδοχεία και πολλά μαγαζιά πάσης φύσεως (σε σχέση με τα προηγούμενα χωριά). Η τοπική αρχιτεκτονική παρουσιάζει ενδιαφέρον και η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών παραμένει καλή.
Κατεβαίνοντας από Τσεπέλοβο προς Βραδέτο, υπάρχει ταμπέλα που σε πληροφορεί ότι δεξιά σε 9 χλμ. βγαίνεις στο Φαράγγι του Βίκου, πράγμα που κέντρισε την περιέργειά μας, μια και το φαράγγι σύμφωνα με το χάρτη βρίσκεται λίγο βορειότερα. Κάποιες – όχι απολύτως ασφαλείς - πληροφορίες που πήραμε εκ των υστέρων μας είπαν ότι πρόκειται για το «Βικάκι» που ενώνεται βορειότερα με το γνωστό φαράγγι (ή ίσως είναι τμήμα του – μέχρι εκεί δεν φτάσαμε) και τον Εθνικό Δρυμό. Πάντως σίγουρα αξίζει μια βόλτα.
Η επιστροφή ακολούθησε την ίδια διαδρομή ανάποδα, όπου πρέπει να σημειώσω τις συχνές συναντήσεις με φορτηγά που μετέφεραν ξυλεία, αλλά και μπετονιέρες (! - και στον χωματόδρομο). Προσοχή στις απροσδόκητες συναντήσεις, ιδιαίτερα με τα μηχανήματα των λοτόμων – δεν ξέρω πως λέγονται, είναι κάτι μεγάλα οχήματα σαν μπουλντόζες με τεράστιες «δαγκάνες» αντί για κουβά, βαμμένα με έντονο κόκκινο χρώμα. Δεν θα θέλατε να τα συναντήσετε σε κλειστή στροφή στο βουνό, ιδιαίτερα με κορμούς στις δαγκάνες.

Παρασκευή 10/9
Αποφασίσαμε να μείνουμε στην περιοχή της Βωβούσας και να επισκεφτούμε και πάλι κοντινούς προορισμούς. Σοφή επιλογή, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, όπου κατά την διαδρομή προς τη «βρύση του Μάνθου» μας αποκαλύφθηκε το πιο όμορφο κομμάτι του δάσους που είχαμε την ευκαιρία να δούμε. Η διαδρομή ξεκινάει 500μ. νότια από το ορειβατικό καταφύγιο, παράλληλα στο ποτάμι, κατόπιν συνεχίζεται για λίγο με χωματόδρομο βατό αρχικά, για να καταλήξει σταδιακά σε μονοπάτι που σε κατεβάζει από απότομη πλαγιά (μέχρι εκεί που τολμήσαμε να πάμε) σχεδόν στην κοίτη του Αώου. Τόσο το δάσος όσο και το ποτάμι προσφέρουν μοναδικό θέαμα και ατμόσφαιρα παραμυθιού, αλλά και τοποθεσίες ιδανικές για camping. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο έδαφος, τα νεαρά πεύκα φυτρώνουν όπως αλλού φυτρώνει η αγριάδα – τόσο πυκνά που καταλήγει να είναι πρόβλημα για την ευρωστία του δάσους. Η υλοτόμηση, όπως λένε οι ντόπιοι, δεν αρκεί για την απαραίτητη αραίωσή του.
Το απόγευμα ακολουθήσαμε ξανά το ποτάμι αλλά στην αντίθετη κατεύθυνση (προς Βορρά), στην πλευρά της ανατολικής όχθης. Ο χάρτης δείχνει ότι ο δρόμος αυτός βγάζει στο χωριό Δίστρατο κι από κει στη Βασιλίτσα, μια διπλή κατολίσθηση όμως (στη θέση Φαρμάκι – αν διάβασα σωστά τον χάρτη) μας αποθάρρυνε να συνεχίσουμε, μια και όπως είπα ήμασταν μόνοι και ούτε λόγος για σήμα στο κινητό. Αποζημιωθήκαμε με καφέ σε ξέφωτο που εντοπίσαμε στην επιστροφή.
Το βράδυ στον ξενώνα οργανώθηκε κάτι σαν αποχαιρετιστήριο τραπέζι, μια και είχε πλέον φτάσει η μέρα της αναχώρησης. Κατέφθασαν και παρέες από Θεσσαλονίκη που ζωντάνεψαν το μαγαζί, ίσως σε ενοχλητικό βαθμό για μας που είχαμε συνηθίσει στην ησυχία. Η πιο καλή «φάση» της βραδιάς ήταν όταν είπα στον Βίκτωρα (που γέμιζε διαρκώς τις δαχτυλήθρες με τσίπουρο) να βάλει «ένα τελευταίο» και μου απάντησε σοβαρός-σοβαρός: «δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα». Αμίμητο.

Σάββατο 11/9
Δεν έχει και πολλά να πω εδώ. Αναχώρηση μετά τον πρωινό καφέ και έλευση στη Θεσσαλονίκη μετά από τέσσερις ωρίτσες (και πάλι μέσω Περιβολίου). Η μόνη καθυστέρηση στον δρόμο είναι πια η Καστανιά. Όταν δοθεί κι εκεί στην κυκλοφορία η Εγνατία Οδός, η διαδρομή πλέον θα είναι πραγματικά σύντομη, δίνοντας ευκαιρία για πιο συχνές επισκέψεις σε μέρη που ακόμα είναι παρθένα - με όλα τα καλά και τα κακά που αυτό συνεπάγεται. Πάντως εμείς θα ξαναπάμε.


Ενδιαφέροντα στοιχεία θα βρείτε στις διευθύνσεις :

-Για το Περιβόλι : www.perivoli.gr

-Για την Βωβούσα : www.katafigiovaliacalda.com (η σελίδα του καταφύγιου)

Διάφορες πληροφορίες (περί ορειβασίας κτλ.) για την ευρύτερη περιοχή : www.pindostrek.net




Τηλέφωνα ξενώνων :

«Βωβούσα» (εκεί που μείναμε) 26560 22555
Στο Μικρολίβαδο : 24620 25688

Βενζινάδικα στα χωριά :
Μαυραναίοι, Μηλιά, Κρανιά και στο Μέτσοβο. Στο κεντρικό Ζαγόρι κοντά στη Ζίτσα.

Χρησιμοποιήσαμε τον χάρτη της ΑΝΑΒΑΣΗΣ (σειρά Topo 50, 1:50.000) για την Βάλια Κάλντα και τον χάρτη της Ελλάδας της ROAD (1:425.000) για το Κεντρικό Ζαγόρι.
Βρήκαμε τα πιο ωραία μέρη, π.χ. τη «βρύση του Μάνθου» σε δρόμους που σημαίνονται από μικρές ξύλινες ταμπέλες. Μεγάλη πρόκληση είναι τα «μονοπάτια» που δημιουργούν τα μηχανήματα των λοτόμων που αφήνουν τους δασικούς δρόμους και χώνονται στο δάσος (προσοχή στις ρίζες).
Το highlight των off road διαδρομών – που ουσιαστικά ήταν on road, δεδομένης της καλής κατάστασης των δρόμων - ήταν η διάβαση του Αρκουδορέματος (αν δεν απατώμαι αυτό ήταν) μέσα στην Βάλια Κάλντα, σε μια διαδρομή 3 περίπου χλμ. που μας έβγαλε στο δρόμο για Σαλατούρα Παπαγιάννη, Γυφτόβρυση και Κρανιά. Ο δρόμος - που δεν ήταν και στην καλύτερη κατάσταση, με πέτρα, νεροφαγώματα αλλά και λάσπη από την βροχή της προηγούμενης - συναντούσε το ρέμα σε ένα σημείο όπου η κοίτη «άπλωνε» μέσα σε πέτρες διαφόρων μεγεθών και πυθμένα αδιευκρίνιστης υφής για απόσταση περίπου 150μ. Ούτε ξέρω πως καταφέραμε να περάσουμε χωρίς απώλειες – δεν θα μου έκανε εντύπωση αν κάποιο μέρος της κοιλιάς αποφάσιζε τελικά να γίνει μόνιμος κάτοικος Νομού Γρεβενών.
Οκτώβριος και Νοέμβριος μάλλον θα είναι καλή εποχή για πιο οργανωμένη εκδρομή (και οπωσδήποτε ακόμα ένα αυτοκίνητο). Μάρτιο ή Απρίλιο, ανάλογα με τη χρονιά, οργανώνονται δραστηριότητες canoe-kayak, rafting και λοιπών συναφών αθλημάτων στον Αώο. Οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι για Περιβόλι (από Γρεβενά) και Βωβούσα (από Μέτσοβο) παραμένουν ανοιχτοί όλον τον χειμώνα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που πήραμε. Καλό δρόμο.
Τελευταία επεξεργασία από mato και 20 Σεπ 2004, 07:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό gmav » 17 Σεπ 2004, 09:09

Τα συγχαρητήριά μου για το αναλυτικότατο άρθρο που έγραψες!!!!!! :computer: :computer: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:
Άβαταρ μέλους
gmav
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 492
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2003, 21:20
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό xtrail » 17 Σεπ 2004, 09:29

Επίσης τα συγχαρητήριά μου. Ελπίζω να γράψουν κι άλλοι τέτοια άρθρα ώστε να βοηθήσουν άλλους ταξιδευτές
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό mato » 17 Σεπ 2004, 10:34

Θένκ γιου μάΪ φρέντς, θένκ γιου. Γιού άρ βέρυ κάϊντ.
Άϊ χόουπ δατ νέξτ τάϊμ γουϊ γουΪλ αρέιντζ το γκόου όλ-τουγκέδερ.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό georgek » 17 Σεπ 2004, 10:56

Χόουπ, χόουπ, δε χόουπ ντάϊς ολγουεϊς λαστ. :lol: :lol:


Πάντως πραγματικά πολύ ωραίο το άρθρο σου. Παρά το γεγονός ότι είχα πάει το Μάϊο στη Βάλια Κάλντα ζήλεψα.

Θα ήταν ευχής έργο να μπορέσουμε να πάμε όλοι μαζί αν και μου φαίνεται αδύνατο να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε όλοι μαζί ταυτόχρονα μια εβδομάδα άδεια.

Βλέπεις κάποιοι ανήκουμε στην ταλαίπωρη τάξη των μισθωτών :( :( .
Δεν είμαστε όλοι ελεύθεροι επαγγελματίες- επιχειρηματίες :evil: :evil:
Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!
Άβαταρ μέλους
georgek
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 22 Μαρ 2004, 17:03
Τοποθεσία: SERRES

Δημοσίευσηαπό mato » 17 Σεπ 2004, 11:43

georgek έγραψε: .....Βλέπεις κάποιοι ανήκουμε στην ταλαίπωρη τάξη των μισθωτών :( :( .
Δεν είμαστε όλοι ελεύθεροι επαγγελματίες- επιχειρηματίες :evil: :evil:


ναι οι επιχειρήσεις με μάραναν...
αφού ξέρεις τι γίνεται - είμαι τύποις μέτοχος και στην ουσία συνήθως τρέχω σαν το Βέγγο (όπως όλοι, και δεν παραπονιέμαι αφού όταν "τρέχουμε" σημαίνει οτι υπάρχει και δουλειά).

Σύντομο σχετικό ανέκδοτο : μάνατζερ είναι "αυτός που προσπαθεί να σε πείσει οτι με τον κατάλληλο συντονισμό εννιά γυναίκες μπορούν να γεννήσουν ένα παιδί σ' ένα μήνα".


Τώρα για άλλη εκδρομή... δε χρειάζεται ολόκληρη βδομάδα, νομίζω. Άλλωστε γι αυτό τόνισα οτι είναι σχετικά κοντά. Αν βολέψει κάποιο τριήμερο .... συντονισμό θέλει (πόσοι ακριβώς είμαστε ? εννιά ?) :P :P :P :P

Επίσης έχω σκοπό να πάω και στο Βέρμιο κάποια στιγμή (διερευνητικά - από Νάουσα στα 3-5 πηγάδια) που απέχει μιάμισυ ωρίτσα από Θεσσαλονίκη. Αν βολεύει και θέλετε το κανονίζουμε όλοι μαζί.


Μια που μιλάμε για εκδρομές : χτες ενημερώθηκα για το πρόγραμμα του ΣΤεΒΕ (ιδιαίτερα "πυκνό" φέτος), το οποίο ξεκινά με βόλτα την Κυριακή στο Χορτιάτη - στην οποία μπορούμε να συμμετάσχουμε.

Θα τα πούμε από κοντά όλα αυτά αύριο.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό l200 » 17 Σεπ 2004, 15:59

ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΜΑΤΟ ΑΝ ΚΑΙ ΠΗΓΑΜΕ ΠΡΙΝ 2ΜΗΝΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΤΗ ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕΡΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΟΥ ΝΟΜΙΣΑ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΕΧΘΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΚΑΡΑΝΤΕΡΕ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΤΙΠΟΤΑ .ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕΣ ΕΚΕΙ.ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΝΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΕΑ.ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΣΤΕΙΛΕ Π.Μ
l200
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 03 Απρ 2004, 23:20
Τοποθεσία: kavala

Δημοσίευσηαπό xtrail » 20 Σεπ 2004, 09:49

Για Καρά Ντερε σκεφτόμαστε έτσι κι άλλιως να κάνουμε μια εκδρομή όλοι μαζι οπότε το κανονίζουμε να βρεθούμε ακόμα περισσότεροι
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό mato » 20 Σεπ 2004, 09:55

l200 έγραψε:ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΜΑΤΟ ΑΝ ΚΑΙ ΠΗΓΑΜΕ ΠΡΙΝ 2ΜΗΝΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΤΗ ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕΡΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΟΥ ΝΟΜΙΣΑ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΕΧΘΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΚΑΡΑΝΤΕΡΕ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΤΙΠΟΤΑ .ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕΣ ΕΚΕΙ.ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΝΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΕΑ.ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΣΤΕΙΛΕ Π.Μ


xtrail έγραψε:Για Καρά Ντερε σκεφτόμαστε έτσι κι άλλιως να κάνουμε μια εκδρομή όλοι μαζι οπότε το κανονίζουμε να βρεθούμε ακόμα περισσότεροι


...ποιός θα αντισταθεί σε τέτοια πρόσκληση ?
φίλε l200 δες pm
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό gmav » 20 Σεπ 2004, 21:11

εμάς που θα μας αφήσετε??
μέσα και εγώ. κανονίστε ημερομηνίες!!!!
Άβαταρ μέλους
gmav
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 492
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2003, 21:20
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό xtrail » 21 Σεπ 2004, 12:55

Ανοιγω νέα ενότητα για να μην γεμίζει με άσχετα αυτή εδώ
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό vasilis » 17 Σεπ 2006, 19:48

Καλησπέρα σε όλους,

είναι παλιό το post του mato, αλλά ποτέ δεν πάυει να είναι επίκαιρο 8)

Επειδή λοιπόν έχω σκοπό να "ανηφορισω" τον χειμώνα (φεβρουάριο μάλλον) προς τα Βόρεια, θέλω να ρωτήσω μερικές πληροφορίες επιπλέον που πιθανόν κάποιοι να γνωρίζουν για να με βοηθήσουν.

Η εκδρομή θα είναι διάρκειας περίπου 7-8 ημερών διαμονής..... χωρίς τα πήγαινε-έλα (Ηράκλειο-Αθήνα-Ηράκλειο) και το ανέβα-κατέβα απο Αθήνα.

Σκέφτομαι αν τα καταφέρω να δώ απο Πρέσπες , μέχρι Βαλια Κάλντα και Ζαγοροχώρια.
Εννοείται για Γρεβενα, Ιωάννινα και λοιπές γύρω πόλεις, χωριά.

Θα προτιμούσα π.χ. να μείνω 2 μέρες ας πούμε Καστοριά (ή κάπου εκει κοντά), για να είμαι κοντά στην Βορειότερη διαδρομή (Πρέσπες κλπ) που θέλω να κάνω, και μετά να "κατηφορίσω" Νοτιότερα για να μπορέσω να δώ και τα υπόλοιπα μέρη του προγράμματος.

Στο σημείο που θα ήθελα λιγάκι βοήθεια είναι όσο αφορά τα καταλύματα διαμονής.
Θα ήθελα να μου πείτε σε ποιά επίπεδα βρίσκονται οι τιμές την περίοδο αυτή (Φεβρουάριος) σε μέρη σαν τα Ζαγοροχώρια, ή το Μέτσοβο, Γιάννενα, κλπ.
Δεν θέλω να τα "χώσω" σε κάποιο super special κατάλυμα, αλλά σε κάτι πιο απλό και όμορφο/παραδοσιακό.

Που βολέυει/αξίζει να κάνει κάποιος το/τα "ορμητήριο/α" για να απολάυσει τις παραπάνω διαδρομές?

Μέρη που συνήθως είναι αδιάβατα λόγω χιονοπτώσεων, κατολισθήσεων, ή ισχυρών βροχοπτώσεων, θα ήταν καλό να επισημανθούν για αποφυγή τυχόν προβλημάτων.

Εχω χρόνο μέχρι να πραγματοποιηθεί ή εκδρομή, απλά είπα να ψαχτώ νωρίς-νωρίς για να έχω διαμορφώσει μια πρώτη άποψη απο τις γνώμες και τις απόψεις σας.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας!!

Φιλικά vasilis.
SJ 413 LWB "Agriκολας"
Άβαταρ μέλους
vasilis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: 21 Απρ 2004, 17:01
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό mato » 19 Σεπ 2006, 08:16

.... αχχχ τι μου θύμισες τώρα....
το πιστεύεις οτι από τότε (δυό χρόνια) δεν κατάφερα να ξανακάνω μια "αξιοπρεπή" εκδρομή σε εκείνα τα μέρη ?
Τέλως πάντων, για διαδρομές εγώ δεν είμαι ο πιό κατάλληλος να βοηθήσει.
Παντού υπάρχουν από ωραίες έως υπέροχες διαδρομές, αλλά την εποχή που θες να πας και ο πιό βατός χωματόδρομος πιθανόν να είναι αδιάβατος, σε μεγάλα υψόμετρα είναι 99% σίγουρο. Δηλαδή ίσως να περνάει, αλλά με ταλαιπωρία, άρα αν η εκδρομή είναι με οικογένεια, καλύτερα να αποφύγεις ψηλά περάσματα. Για χαμηλότερα υψόμετρα, συνήθως ενημερώνεσαι για την κατάσταση τις τελευταίες μέρες με τηλέφωνα σε τοπικές αρχές, ξενώνες κτλ., ανάλογα με τις χιονοπτώσεις.
Οι τιμές απ' όσο ξέρω παίζουν γύρω στα 40-50€ για δίκλινο σε ξενώνα.
Δεν κατάλαβα πάντως αν θες να κάνεις "διάσχιση" ή να έχεις σταθερά σημεία για εξορμήσεις (πχ Καστοριά-Πρέσπες, Γιάννενα-Ζαγοροχώρια, Γρεβενά-Βάλια Κάλντα) .
Αν κάνεις "διάσχιση", θα έλεγα να αρχίσεις με μιά πιθανή διαδρομή ταξιδιού (γιατί τώρα περιγράφεις ένα μεγάλο τρίγωνο χωρίς "φορά", κατεύθυνση δηλ.), ίσως με βάση τις πόλεις (Γιάννενα, Καστοριά αξίζουν διαμονή) ή άλλα σημεία που θέλεις να δεις και σιγά - σιγά μαζεύεις / μαζεύουμε πληροφορίες και οριστικοποιείται η διαδρομή. Και μάλιστα με εναλλακτικές σε περίπτωση βαρυχειμωνιάς με πολύ χιόνι. Αν υπάρχει χαραγμένη διαδρομή/μες, θα βρούμε διάφορους ξενώνες, ίσως και μέσω ΣτεΒΕ.
Πιό κατάλληλοι πάντως από μένα για λεπτομερέστερες πληροφορίες είναι ο xtrail και ο Dr. Format (όπου να’ναι θα απαντήσουν). Επίσης ο katsenos είναι από την περιοχή και έχει πολλές πληροφορίες.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 19 Σεπ 2006, 09:23

mato έγραψε:... για λεπτομερέστερες πληροφορίες είναι ο xtrail και ο Dr. Format (όπου να’ναι θα απαντήσουν) ...

Νάμαι κι εγώ :D

Λοιπόν, για Φεβρουάριο σκόπιμο είναι να μην υπολογίζεις σε χωμάτινα περάσματα πάνω από τα 750 μέτρα γιατί συνήθως είναι κλειστά λόγω χιονιού. Μια καλή σκέψη είναι να φροντίσεις για διανυκτερεύσεις σε πόλεις ή κοντά σε αυτές και σε τουριστικά χωριά που "λειτουργούν" λόγω χιονοδρομικών κέντρων. Από εκεί θα μπορείς να εξορμείς στα πέριξ και αναλόγως των συνθηκών να ανεβαίνεις ψηλότερα :P

Δυστυχώς αυτή την εποχή οι offroad διαδρομές είναι πολύ περιορισμένες :(
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό vasilis » 19 Σεπ 2006, 15:54

Γειά σας ξανά,

mato, δυστυχώς δεν είμαι σε θέση ακόμα, να προσδιορίσω την "φορά" της εκδρομής.
Θέλω να δώ όμως όλο το τρίγωνο αυτό όσο το δυνατόν καλύτερα.
Θέλω να μένω κάπου κοντά στα μέρη που θα δω για να μην "τρέχουμε" πάνω-κάτω με τα χιλιόμετρα.

Τα πολύ ψηλά περάσματα τα αποκλείω λόγω εποχής (χιόνια), αλλά και για να έχω το κεφαλι μου ήσυχο.
Θα ήθελα βεβαια να προσπαθησω κάποια απο αυτά..... αλλά βλέπουμε.
Δεν θα ειμαι με την οικογένεια, αλλά με άλλο ενα ζευγάρι φιλικό, οπότε μπορούμε να προσπαθήσουμε το κάτι παραπάνω αν βοηθήσει ο καιρός.

Όσον αφορά τις τιμές δωματίων, κάπου εκεί τις υπολογίζω και εγώ, απλά επειδή άκουσα διάφορα νούμερα που δεν σηκώνει ο προυπολογισμός μου.....είπα να το διασταυρώσω όσο μπορώ καλύτερα.
Και για να έχουμε και καλό ρώτημα..... τα δωμάτια των 40-50 Ευρώ είναι καλά ή της (ψιλο)πλάκας, και απλά λόγω εποχής οι τιμές ειναι πάνω ??
Κάποιο site που να μπορώ να συγκρίνω υπάρχει ?

Dr.Format, συμφωνώ για την διαμονή σε πόλεις ή σε χωριά κοντά σε αυτές, απλά δεν ξέρω π.χ. πιά χωριά "λειτουργούν" λόγω χιονοδρομικών κεντρων αναλόγου περιοχής.
Μια μικρή αναφορά σε κάποια απο αυτά θα με βοηθούσε περισσότερο.
Πάντως νομίζω οτι με τον τρόπο αυτό θα εξυπηρετηθώ/βολευτώ καλύτερα όσο αφορά εξορμήσεις και ασφάλεια.


Ευχαριστώ πολύ για τις μέχρι τώρα απαντήσεις σας !

Φιλικά vasilis.
SJ 413 LWB "Agriκολας"
Άβαταρ μέλους
vasilis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: 21 Απρ 2004, 17:01
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης


Επιστροφή στο Βόρεια Ελλάδα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 12 επισκέπτες