από mato » 18 Ιαν 2006, 16:41
… σκέψεις για τις εκδρομές / διαδρομές.
Ο ΚΑΛΟΣ ΕΚΔΡΟΜΕΑΣ :
1. δεν αργεί στο ραντεβού
2. έρχεται με γεμάτο ρεζερβουάρ
3. έρχεται με εξοπλισμένο αναλόγως το αυτοκίνητο (να μην τα ξαναλέμε)
4. έχει προμηθευτεί (ανάλογα με τον χρόνο της διαδρομής και ανεξάρτητα με την κατάληξή της σε ταβέρνα ή όχι) νερό, σάντουιτς, τσιγάρα, μπαταρίες κτλ.
5. κρατάει αποστάσεις (ειδικά σε χιόνι), αλλά και …
6. … οπτική επαφή με τον προπορευόμενο αλλά και τον επόμενο (σε άγνωστη διαδρομή, η ενδοεπικοινωνία πιθανώς δεν αρκεί)
7. έχει σταθερή επαφή (ενδοεπικοινωνία) και αναφέρει οποιαδήποτε προβλήματα, αλλά …
8. … όταν υπάρχει πρόβλημα, δεν μιλάει ασκόπως στην ενδοεπικοινωνία
9. προσπαθεί να προσαρμοστεί με τον «ρυθμό», αργό ή γρήγορο (εκτός δικαιολογημένης αδυναμίας, η οποία φυσικά οφείλει να γίνει αποδεκτή από όλους)
10. σέβεται τις ανάγκες των συνοδοιπόρων του (και αυτοί τις δικές του)
Ο ΚΑΛΟΣ ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ – ΠΡΟΠΟΡΕΥΟΜΕΝΟΣ (αφορά στην διαδρομή, όχι στην προηγούμενη οργάνωση), εκτός από τα παραπάνω :
1. δίνει τον ρυθμό
2. έχει γνώση κατά το δυνατόν που βρίσκεται ο καθένας και σε τι κατάσταση, αν ζητηθεί κάνει στάσεις, ζητάει ενημέρωση κτλ.
3. ακολουθεί με συνέπεια το (ήδη αποδεκτό εννοείται) πρόγραμμα
αφορμή για το παραπάνω είναι ο λόγος που γίνεται για το είδος της εκδρομής, αλλά νομίζω ότι από άλλο σημείο αρχίζει κανείς κι όχι από την ευκολία – δυσκολία.
Όσα αναφέρονται πιο πάνω (ίσως κι άλλα ακόμα) ισχύουν κατά την γνώμη μου για οποιαδήποτε διαδρομή - εύκολη ή δύσκολη, μικρή ή μεγάλη - και αριθμό συμμετοχών άνω των δύο - τριών αυτοκινήτων.
Θέλω να επιμείνω σε τρεις λέξεις : «χρόνος», «ρυθμός» και «σεβασμός» που νομίζω συμπυκνώνουν το νόημα άριστα.
Όσο για την ευκολία – δυσκολία κτλ. να πω τα εξής : οι“extreme” δραστηριότητες, όπως κι αν τις εννοεί ο καθένας (με πολλά ή λίγα εισαγωγικά), γίνονται κατά κανόνα κοντά στην «βάση» και όχι σε εκδρομή, για τον εξής απλό λόγο : αν γίνει οτιδήποτε, είναι συνήθως πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο (με οποιαδήποτε έννοια) κοντά στην βάση σου. Είναι σίγουρο ότι μια εκδρομή με πολλά και διάφορα αυτοκίνητα και οικογένειες δεν θα είναι ούτε κατά διάνοια “extreme” – με πολλά εισαγωγικά. Δεν χρειάζεται να το επαναλαμβάνουμε.
Από κει και πέρα, δύσκολα συνδυάζονται όλες οι τάσεις, αφού μπαίνουν πολλοί παράγοντες, όπως τα ίδια τα αυτοκίνητα, η πρόθεση / επιθυμία του καθένα κτλ.
Δύο πράγματα μπορούν να γίνουν γι’ αυτό : το ένα είναι να ξέρουν όλοι το ύφος της προτεινόμενης κάθε φορά διαδρομής, και το άλλο να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, όχι απαραίτητα διαδρομές, αλλά τουλάχιστον ευκαιρίες για παιχνίδι για τους πιο ζωηρούς, ώστε όλοι να αποφασίζουν αναλόγως.
Ο «σεβασμός» που έγραψα παραπάνω αφορά εξίσου στην περίπτωση εκείνου που δυσανασχετεί με την «ευκολία» της διαδρομής αλλά και εκείνου που δυσανασχετεί θεωρώντας ανώφελο και ενδεχομένως ανόητο να εκθέσει εαυτόν, επιβαίνοντες και όχημα σε ό,τι κι αν θεωρεί επικίνδυνο.
Προσωπικά θεωρώ ότι - συνήθως - ακόμα και μια περιηγητική εκδρομή (όχι διαδρομή) δεν έχει ενδιαφέρον χωρίς κάποιες «δυσκολίες», σε λογικά πλαίσια (στην περίπτωση της διαδρομής μπορεί να μην είναι λογικά) ή τουλάχιστον γρήγορου ρυθμού. Επειδή όμως οι δυσκολίες δεν είναι δεδομένες - χειμώνας γαρ – θα ήταν καλό να υπάρχει ανοχή και ευκαιρία για παιχνίδι σε κάθε προορισμό, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.
Επίσης θεωρώ πολύ σημαντική την τήρηση του χρόνου – γι’ αυτό ξεκινάω από το ραντεβού - και του γρήγορου, ει δυνατόν, επαναλαμβάνω, ρυθμού στο χώμα.
Για την συγκεκριμένη εκδρομή – κοπή της πίττας δεν έχω δηλώσει συμμετοχή ακόμα λόγω αναμενόμενης επαγγελματικής υποχρέωσης στα τέλη του μήνα , απλά τα παραπάνω τα σκέφτομαι και ήθελα να σας τα κάνω γνωστά.