xontros έγραψε:Μετά από λίγο ψάξιμο βρήκα κάποιο φως, αρχικά με την οδηγία 2002/24 της ΕΚ σχετικά με εγκρίσεις τύπου για δίκυκλα κλπ. Εκεί ορίζεται σαφώς η κατηγορία των
τετράκυκλων (κατηγορία L7e) με βάρος μικρότερο από 400 κιλά (υπάρχει και η κατηγορία των "ελαφρών τετράκυκλων" αλλά αφορά αποκλειστικά 50άρια) και ισχύ μέχρι 15 kW, και αναφέρεται ότι "τα οχήματα αυτά λογίζονται ως τρίκυκλα μοτοποδήλατα (κατηγορία L5e)", τουλάχιστον όσον αφορά τις Εγκρίσεις Τύπου και την ταξινόμησή τους.
Επίσης, βρήκα και τον
Κ.Ο.Κ. (νόμος 2696/99) που γράφει περίπου τα ίδια (είναι μεν παλιότερος αλλά υποθέτω ότι είναι βασισμένος σε παλιότερη οδηγία της ΕΚ), και πάλι τα "ελαφρά τετράτροχα" συμπεριλαμβάνονται στα μοτοποδήλατα.
Στο Άρθρο 2 που έχει τους ορισμούς όμως, αναφέρει ότι τα τετράτροχα της κατηγορίας L7e που μας ενδιαφέρουν είναι Μηχανοκίνητα Οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία των
Τρίτροχων Οχημάτων και έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με την Οδηγία της ΕΚ για την κατηγορία L7e:
- ταχύτητα πάνω από 45 χλμ/ώρα
- βάρος μέχρι 400 κιλά (ή μέχρι 550 εάν προορίζεται για μεταφορές εμπορευμάτων)
- μέγιστη ισχύ μέχρι 15kW (γι'αυτό έρχονται "κλειστά" τα γρήγορα...)
Επομένως μας αφορά ό,τι αφορά τα Τρίτροχα Οχήματα στον Κ.Ο.Κ.!!!
Επειδή λοιπόν η υποκατηγορία Β1 των αδειών οδήγησης (παρ.2 του άρθρου 94) που αφορούσε την οδήγηση των τρίτροχων και τετράτροχων με κινητήρα καταργήθηκε από τον
νόμο 2963/2001 (άρθρο 42) και εφόσον στο άρθρο 95 παρ.8 λέει ότι "η άδεια της κατηγορίας Β ισχύει και για την υποκατηγορία Β1",
δεν πρέπει να υπάρχει καμμιά αμφιβολία ότι
το δίπλωμα που χρειαζόμαστε είναι κατηγορίας Β, δηλαδή Αυτοκινήτου...
Επίσης πρόσεξα ότι υπάρχει η Πρόσθετη Πινακίδα "Πρ-16ε" (αυτή με τον σκυφτό καμικάζι με το πέτσινο κράνος...) που λέει ότι εννοεί "Μοτοσικλέτα ή τρίτροχο όχημα", άρα επομένως περιλαμβάνει και τα quad/atv, και είναι αυτή που έχουν ως επιτρεπόμενη οι λεωφορειόδρομοι.
Όσον αφορά τα φρένα όμως, λέει πως τα "τρίτροχα" οχήματα πρέπει να έχουν φρένο στο πόδι που να επενεργεί σε όλους τους τροχούς, καθώς και ένα φρένο στάθμευσης και ένα εφεδρικό (που μπορεί να είναι το ίδιο σύστημα).