από Pajerinho » 15 Δεκ 2006, 16:45
Αν είχε μόνιμη 4κίνηση με ένα κλασσικό ελεύθερο διαφορικό στο κέντρο (χωρίς το VCU) τότε όταν θα σπίναρε πίσω όλη η ροπή θα πήγαινε εκεί και θα συνέχιζε να σπινάρει πίσω.
Γι' αυτό που λες για σπινάρισμα του ενός μόνο πίσω τροχού, είναι πράγματι αυτό που συμβαίνει πιο εύκολα. Γι' αυτό και υπάρχει το πίσω LSD που και σ' αυτή τη περίπτωση μας βγάζει ασπροπρόσωπους.
Κατά την άποψη μου (και έτσι όπως το νοιώθω στην πράξη) με το 4Η, όταν στρίβεις με 1η και πατήσεις τέρμα γκάζι συμβαίνουν τα εξής:
Πρώτος πάει να σπινάρει ο πίσω εσωτερικός τροχός που έχει το λιγότερο βάρος.
Το πίσω LSD "καταλαβαίνει" διαφορά μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού τροχού και στέλνει περισσότερη ροπή στον εξωτερικό
Αν μεν ο εξωτερικός έχει την απαραίτητη πρόσφυση ώστε να δεχθεί την επιπλέον ροπή τότε το όλο σύστημα ισορροπεί, σταματάει το σπινάρισμα και φεύγεις σφαίρα....
Αν ο εξωτερικός δεν έχει καλή πρόσφυση τότε τείνει να σπινάρει και αυτός, το αμάξι πάει να διώξει κώλο, αλλά τότε παρεμβαίνει το VCU του κεντρικού διαφορικού, το οποίο αναγκάζει τον μπροστά και τον πίσω άξονα να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα και το σπινάρισμα σταματάει (και φεύγεις πάλι σφαίρα μπροστά....)
PS. Αλήθεια τ' άλλα 4κίνητα με κεντρικό διαφορικό (πχ. terios, προηγούμενα RAV4, Niva, forester, outlander, land rover) έχουν VCU ή κάτι παρόμοιο ή είναι ελεύθερο εντελώς το διαφορικό?