ευτηχως υπαρχει ενα ελληνικο forum για τους κατοχους niva και οχι μονο.διαβασα στο forum περι μπλοκε πισω διαφορικου για το niva,η γνωμη μου ειναι οτι το ωφελος απο την παραπανω μετατροπη ειναι μηδαμινο(ενω το κοστος ειναι αρκετα υψηλο) καθως το μπλοκε κεντρικο που διαθετει κανει πολλη καλα τη δουλεια του καθως το 50-50 ειναι η καλητερη κατανομη της ροπης για εκτος δρομου οχηματα.οταν το κενρικο διαφορικο δεν το εχουμε στη θεση μπλοκε τοτε η ροπη μοιραζεται αναλογα με την προσφυση τον τροχων,οποτε οτροχος -οι- που εχουν τη λιγοτερη προσφυση θα παρουν το μεγαλυτερο ποσο ροπης που θα οδηγηση στην ακινητοποιηση του οχηματος οποτε πρεπει να επιλεγουμε το μπλοκε πριν φτασουμε στο σημειο να κολησουμε.τωρα αν υπαρχει μπλοκε στον πισω αξονα και ειναι μπλοκαρισμενο και το κεντρικο διαφορικο και υποθεσουμε οτι ο ενας πισω τροχος βρεθει στον αερα ενα μονο μικρο ποσοστο ροπης θα καταληξει στον πισω τροχο που εχει προσφυση(αναλογα με την κατανομη του πισω μπλοκε που εχουμε βαλει)δηλαδη 50% ροπης απο το εμπρος διαφορικο θα τραβαει το οχημα και ενα 10-20%της ροπης απο το 50% που δινει το κεντρικο θα σπρωχνει,θεωριτηκα εχουμε ενα κερδος στην συνολικη ροπη περιπου 10-20%αφου μια εστω και μικρη ποσοτητα ροπης φτανει στον πισω τροχο που εχει προσφυση,ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΕΙ ομως το ποσοστο αυτο ειναι λιγο γιατι η ροπη αυτη (10%-20%)στον κινητηρα του νιβα 1,7 ειναι περιπου 20nm το πολυ (που καταληγει στον πισω τροχο που εχει προσφυση) απο τα 130nm περιπου που βγαζει ο κινητηρας,αυτο το ποσο δεν ειναι αρκετο οταν αυτο συμβει σε μια ανηφορα, το αυτοκινητο μεν θα πρχωρησει αλλα λογο του 50%του εμπρος διαφορικου, παντος ειτε εχει πισω μπλοκε ειτε οχι το NIVA δεν θα κολησει.το πισω μπλοκε το χρειαζονται περισοτερο οι <ασπονδοι>φιλοι μας με τα συμπαθει suzukia,καθως και οσοι δεν εχουν μπλοκε κεντρικο διαφορικο,με το μπλοκε πισω διαφορικο θα δουν μεγαλη διαφορα,συνηθως πισω μλοκε εχουν οσα offroad διαθετουν 4χ4 κατ΄επιλογη με ή χωρις κεντρικο μπλοκε
οπου στο4χ2 βελτιωνει περισσοτερο την ευσταθεια.
Αυτο που πρεπει να κανουμε στα NIVA μας για να βελτιωσουμε την αναρριχητικη τους ικανοτητα ειναι.
α)τεσσερα ελητηρια ποιο σκληρα(οχι προσθηκες,οχι επεμβασεις στα μπροστινα διπλα ψαλιδια για να μην αλλαξει η γεωμετρια της αναρτησεις και η συμπεριφορα του οχηματος προς το χειροτερο κ.τ.λ)
β)τεσσερα αμορτισερ αεριου-λαδιου.
γ)σε οσους εχει φθαρει ο δισκος και το πλατο να επιλεξουν καποιον competition ενυσχημενο.
δ)τεσσερα ελαστικα για λασπη-χιονι με βαθυ τακουνι (που πας με τα normal ρε καραμητρο, τι να σου κανει το πισω μπλοκε??)τα ελαστικα ειναι πολυ συμαντικος παραγοντας για την ελκτηκη ικανοτητα του οχηματος που συνηθως δεν του δινουμε ιδιαιτερη σημασια,ενα καταληλο για το εδαφος που θα κινηθουμε ελαστικο θα μας αποφερει καλυτερη προσφυση απο οτι με πισω μπλοκε και απλα ελαστικα.
Με τα παραπανω θα κερδισουμε 3-5cm σε υψος.
Εδω θα αναφερω μια τακτικη για οσους δεν το γνωριζουν που μπορουμαι να εφαρμοσουμε οταν καποιος απο τους πισω τροχους βρεθει στον αερα,
για να αποφυγουμε το φαινομενο του διαφορικου σε αυτην την περιπτωση σηκωνουμε ελαφρα και διαδοχικα το χειροφρενο πατοντας γκαζι,ετσι το φρεναρισμα που δημιουργειτε στους πισω τροχους εχει σαν αποτελεσμα το πισω διαφορικο να καταλαβει οτι υπαρχει προσφυση και ετσι ο τροχος που πραγματικα εχει προσφυση θα παρει μερος της ροπης και θα ξεκολλησουμε αυτη η τεχνικη δουλευει και σε οσους δεν εχουν μπλοκε κεντρικο διαφορικο(suzuki vitara jimnyκ.τ.λ).
Αυτα και θα χαρω να ακουσω της αποψεις σας.
Να σας δωσω αλλη μια ιστοσελιδα με manual niva
http://www.camaradasdoniva.com.br/manual/ALB_ENGL.htm
Υ.Γ το niva μου κανονικα ειναι ασπρο αλλα συνηθως ειναι καφε......