|
|
|
Metalaxe έγραψε:Λοιπόν, φίλοι και σύντροφοι Nivaκιδες, τα νέα από το "μέτωπο" δεν είναι καλά και οφείλω να ξεκαθαρίσω μερικά σημεία που ήμουν λάθος
Ενώ τα μπροστινά ελατήρια είναι όντως ψηλότερα, τα πίσω δυστυχώς δε γίνεται να φτιαχτούν πιο μακρυά. Το επιθυμητό ψήλωμα επιτυγχάνεται μόνο με σκληρότερα ελατήρια που είναι και οι όποιες έτοιμες λύσεις της αγοράς.
Άρα, η μόνη (?) λύση είναι να μπούν (πίσω) μαμίσια ελατήρια με προσθήκες για να φτάσει στο ανάλογο ύψος με το εμπρός (στην ουσία είναι 2,5 πόντους ψηλότερο το Niva πίσω). Αν κάποιος γνωρίζει εαν υπάρχουν πουθενά μακρύτερα ελατήρια (με την ίδια σκληρότητα) από τα μαμίσια ας ενημερώσει. Προσωπικά το σκληρότερο ελατήριο δε με ενδιαφέρει γιατί λόγω μεγάλης διαδρομής του αμορτισέρ, ξεκουμπώνει και φεύγει από τη θέση του, με αποτέλεσμα να χάνεται το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης διαδρομής.
Όπως φαίνεται θα χρειαστεί να φτιάξω μεγαλύτερες προσθήκες (από αυτές που έχω) για να επιτύχω το επιπλέον κρέμασμα του τροχού.
Τα αμορτισέρ πάντως (μέχρι στιγμής) είναι κορυφαία.
Μόλις έχω νεώτερα θα γράψω
I've noticed that, over a period of time, the movement of the rear springs, especially under full articulation, has resulted in the standard fit upper spring seat rotating in the housing when spacers are fitted. This has caused the spring to become displaced in relation to the Lada rubber, in otherwords, it slips off to one side. You then get graunching noises from underneath when off-road as the spring connects with the bump-stop cone as it reseats after full extension. Bear in mind that longer shocks (mine are 22" extended) allow the top of the spring to drop down from it's housing.
Not being happy with this situation, I removed my springs and the standard seats, and cable-tied the seats to the top of the spring. The spacers were left alone. This I did a week ago.
Since then, the spring/seat location has remained unchanged. Today I was out in the hills, from the Badi in Llangollen to the sheep pens at the back of Llanarmon; anyone who knows these routes will vouch for the severity of the axle twisters, steps, and general terrain. And the spring and seat positions have remained as intended.
So, after a long story, what I am saying is: if you have fitted my spring spacers, remove the springs and the Lada rubber seats, and cable-tie the seats to the tops of the springs, then re-fit. Please do this whether or not you have experienced this problem. I didn't have this problem on my last Niva, but it has happened on my current one. Others must have had this happen, so there must be some extremely polite people on this forum!!!
Incidentally, my next mod will be to jubilee clip the bottom of the spring into place. One clip at the inner-axle side of the spring. This will allow the dislocation that happens at the top, but prevent the possibility of the bottom becoming displaced. And how much does a certain firm charge for its' dislocation kit for L*** R****s?
giagoulas έγραψε:Αντώνη ,
1. Για τα ελατήρια μου είχε πει ο Atlasteam , ότι υπάρχει στη Φραντζή μαγαζί με απειρα ελατήρια. Αν υπάρχει πιθανότητα να βρείς κάτι εκει θα το βρείς.
xristost έγραψε:ΛΟΙΠΟΝ! ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΞΕΧΑΣΤΕΤΟ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΜΑΙ. ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΤΩΡΑ.WWW.eletiria.gr ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗ. ΜΩΊ΄ΣΙΑΔΗΣ 2310 797909-797361 ΤΗΛ. ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΠΕΡΙΣΩΤΕΡΑ?
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 26 επισκέπτες