Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Καλώς σας βρήκα! (με ηλίθια ερώτηση..)

Καλώς σας βρήκα! (με ηλίθια ερώτηση..)

Δημοσίευσηαπό Veda » 15 Δεκ 2005, 15:37

Σύντροφοι τα σέβη μου!

Σας διαβάζω καιρό, καθώς το Νιβα είναι ένα παλιό, πολύ παλιό απωθημένο.
Έτσι, μέσα απο την παρέα σας αισθανόμουν κι εγώ ολίγον...κάτοχος!
Πλέον όμως, και δη σε μερικές μέρες, αποκτώ τον '97 κάτασπρο κομμουνιστή που τόσο καιρό πάλευα να πάρω (κρίση της αγοράς γαρ..δεν έμεναν λεφτά..φευ του καπιταλισμού :D )! Άρα πλέον θα σας πρίξω σαν καλός νιουφης.
Να συστηθώ: Είμαι ο Παναγιώτης, ειμαι φωτορεπόρτερ και ασχολούμουν με το χώμα στηριζόμενος σε δύο ρόδες, έχοντας σαν σύντροφο ενα καθαρόαιμο XR600. Ένα σοβαρό ατύχημα όμως με εμποδίζει πλέον να καβαλάω (δεν με παίρνει να ξαναπέσω, άφησα πολύ πραμα κάτω..).
Έτσι....4χ4!
Αλλά δεν έχω ιδέα. Ιδέα όμως! Μπλοκέ, κλειδώματα, ελεύθερα διαφορικά, κάρο κλπ μοιάζουν κινέζικα. Ένα corsa που οδηγούσα δεν είχε τετοια, πόσο μαλλον το XR με το οποίο κατέβαζα σε τρίτη και άνοιγα νεροφάγωμα δίπλα στο υπάρχον της φύσης!
Και ερωτώ ηλιθείος, αλλα έχω καταλάβει οτι είστε καλά παιδια και με κατανόηση!
Τι κάνουν τα δυο μικρα λεβιεδάκια στο νιβα?? Πότε τα χρησιμοποιούμε??
Ξέρω οτι το ένα ειναι "αργό", αυτο νομιζω έχω καταλάβει οτι το χρησιμοποιούμε σε καταστάσεις ελλιπούς πρόσφυσης, δεν ξέρω καν ποιο απο τα δύο είναι ομως. Δεν γράφει το άτιμο!
Το άλλο? τι κάνει? κάποιος μου είπε ''κάρο'', διάβασα όμως εδώ οτι αυτό δεν ισχύει.
Σύντροφοι? Βοηθήστε το νέο μέλος της Διεθνούς παρακαλώ...!
Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς.
Άβαταρ μέλους
Veda
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 15 Δεκ 2005, 14:55
Τοποθεσία: Athens, Zografou

Re: Καλώς σας βρήκα! (με ηλίθια ερώτηση..)

Δημοσίευσηαπό Camelius » 15 Δεκ 2005, 16:23

Veda έγραψε:Σύντροφοι τα σέβη μου!
Τι κάνουν τα δυο μικρα λεβιεδάκια στο νιβα?? Πότε τα χρησιμοποιούμε??
Ξέρω οτι το ένα ειναι "αργό", αυτο νομιζω έχω καταλάβει οτι το χρησιμοποιούμε σε καταστάσεις ελλιπούς πρόσφυσης, δεν ξέρω καν ποιο απο τα δύο είναι ομως. Δεν γράφει το άτιμο!
Το άλλο? τι κάνει? κάποιος μου είπε ''κάρο'', διάβασα όμως εδώ οτι αυτό δεν ισχύει.
Σύντροφοι? Βοηθήστε το νέο μέλος της Διεθνούς παρακαλώ...!
Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς.


Χμ.. κατι μου θυμιζει ο κυριος 8-)

Λοιπον απο τα δύο λεβιεδακια το μικροτερο των δυο ειναι αυτο που κλειδωνει το μπλοκε. Θα πουμε μετα τι κανει το μπλοκε (και ΟΧΙ καρο)

το μεγαλύτερο απο τα μικροτερα ειναι αυτο που επιλεγει την σχεση μεταδοσης. Εχει τρεις θεσεις. 1η θεση αυτη που πρεπει να ειναι σχεδον παντα οταν κινεισαι σε ασφαλτο που ειναι ο λεβιες να κοιταει προς το πορτ μπαγκαζ. Η 2η θεση ειναι στην μεση που πρακτικα απεμπλεκει τελειως την μεταδοση και για το οποιο δεν εχω καποια ιδεα εκτος του οτι κανει χρεη αντικλεπτικου. Η 3η θεση ειναι να το σπρωξεις πισω προς τον κινητηρα οποτε εκει εχει πλεον υποπολαπλασιασμο της μεταδοσης φοβερη δυναμη ελξης και φυσικα πολυ κοντες σχεσεις (με αργο συνηθως ξεκιναω με 2α)

Παμε τωρα στο μικροτερο των μικρων λεβιεδων
Κατ αρχην οταν βαλεις μπλοκε αναβει λαμπακι στο ταμπλο. Κατα 2ον δεν βαζουμε μπλοκε ποτε σε ασφαλτο παρα μονο σε εδαφος με χαμηλη προσφυση (χιονι, χωμα κλπ)
3ον αποφευγουμε να στριβουμε με μπλοκε (εκτος αν εισαι σε εδαφος που αναφερω στο 2ον)

Τι κανει το μπλοκε και ποια η διαφορα απο το καρο.
Το μπλοκε μοιραζει ισοδυναμα την ισχυ στον εμπρος και στον πισω αξονα ανεξαρτητα. Το καρο ( πρακτικα 3 μπλοκε εμπρος - μεση - πισω στα διαφορικα) μοιραζει την ισχυ ανεξαρτητα στον καθε τροχο

Ετσι αν χωρις μπλοκε μεινεις με ενα τροχο (πχ. τον πισω) κρεμασμενο στον αερα η δυναμη λογω φυσης του διαφορικου θα παει σε εκεινον που εχει την λιγοτερη αντισταση και το αμαξι θα μεινει εκει και ο ενας τροχος θα περιστρεφεται σαν τρελλος
Αν λοιπον βαλεις μπλοκε τοτε οι μπρος με τους πισω τροχους γινονται δυο ανεξαρτητα συνολα και ακομα και αν οι πισω τροχοι ειναι στον αερα οι μπροστινοι θα τραβηξουν το αυτοκινητο και θα συνεχισει να κινειται (μην ξεχασεις να το βγαλεις μετα)
Γενικα δεν συνισταται να κολλησεις και να βαλεις μπλοκε αλλα να εκτιμησεις την κατασταση πριν και να το βαλεις πριν περασεις το ζορικο εμποδιο.

Αν τωρα για καποιο λογο καταφερεις να κρεμασεις μπροστινο και πισω τροχο ταυτοχρονα, τοτε στο Νιβα ουτε το μπλοκε σε σωνει. Εκει κανεις το κολπο με το χειροφρενο, δηλαδη τσιμπας σιγα σιγα το χειροφρενο με χρηση μπλοκε ωστε να αναγκαστει το διαφορικο να δωσει εστω και λιγη ισχυ στον πισω τροχο που παταει (μπας και βγεις απ'τα σ....α) 8-)

Αυτα τα ολιγα, μπακαλιστικα εξηγημενα αλλα ρεαλιστικα και δοκιμασμενα

Φιλικα
Βασιλης
Άβαταρ μέλους
Camelius
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 21 Μαρ 2004, 18:38
Τοποθεσία: Κηφισιά, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό xristost » 15 Δεκ 2005, 21:22

Ορθα και σταρατα ο συτροφος Βασιλης! Και σε συνδιασμο με το μεγεθος του νιβα πας εκει που δεν το φανταζεσαι!
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!!
Άβαταρ μέλους
xristost
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 334
Εγγραφή: 12 Αύγ 2004, 18:59
Τοποθεσία: ΖΕΦΥΡΙ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Veda » 16 Δεκ 2005, 03:54

Ρε Βασιλη, υποχρεωμένος!
Και στον Χρηστο φυσικα που έστειλε PM αμεσα.
Διαφορετικο forum, διαφορετικη αποκριση σε αποριες...
Νομιζω το'χω, καταλαβα πιστευω, αντε να δω και σε 5 μέρες αν το καψω. Εχω μια ταση να καιω μηχανες και κιβωτια...! Θα το παω και μια Καιμακτσαλαν να το τεσταρω σε ταξιδι (ξερω...ηχοσυστημα! Αλλα ειχα πολυ θορυβο ετσι κι αλλιως με τα enduro, δεν με νοιαζει.) και στα χιονια επανω. Αρκει στη στιγμη της αναγκης μην κανω λαθος στο λεβιε! Δασος απο λεβιεδες που λεει κι ο Χρηστος.
Ευχαριστω συντροφοι.
Άβαταρ μέλους
Veda
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 15 Δεκ 2005, 14:55
Τοποθεσία: Athens, Zografou

Δημοσίευσηαπό Veda » 16 Δεκ 2005, 03:59

Αληθεια, Bill, τι σου θυμιζει ο κυριος?? Ξανασυζητηθηκε πολυ μαλλον ε?
Άβαταρ μέλους
Veda
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 15 Δεκ 2005, 14:55
Τοποθεσία: Athens, Zografou

Δημοσίευσηαπό Camelius » 16 Δεκ 2005, 06:45

Veda έγραψε:Αληθεια, Bill, τι σου θυμιζει ο κυριος?? Ξανασυζητηθηκε πολυ μαλλον ε?


Ο κυρίος μου θυμίζει εμενα πριν 2 χρονια περιπου που πηρα στα χερια μου ενα Νιβα του 97 και δεν ειχα φανταστει καν τι μπορει να κανει αυτο το ρωσικο τετρατροχο.

Φιλικα
Άβαταρ μέλους
Camelius
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 21 Μαρ 2004, 18:38
Τοποθεσία: Κηφισιά, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό blackchris » 16 Δεκ 2005, 08:50

Camelius έγραψε:
Veda έγραψε:Αληθεια, Bill, τι σου θυμιζει ο κυριος?? Ξανασυζητηθηκε πολυ μαλλον ε?


Ο κυρίος μου θυμίζει εμενα πριν 2 χρονια περιπου που πηρα στα χερια μου ενα Νιβα του 97 και δεν ειχα φανταστει καν τι μπορει να κανει αυτο το ρωσικο τετρατροχο.

Φιλικα



Ναι ρε ενώ τώρα ξέρεις :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Δημοσίευσηαπό Camelius » 16 Δεκ 2005, 19:43

blackchris έγραψε:
Camelius έγραψε:
Veda έγραψε:Αληθεια, Bill, τι σου θυμιζει ο κυριος?? Ξανασυζητηθηκε πολυ μαλλον ε?


Ο κυρίος μου θυμίζει εμενα πριν 2 χρονια περιπου που πηρα στα χερια μου ενα Νιβα του 97 και δεν ειχα φανταστει καν τι μπορει να κανει αυτο το ρωσικο τετρατροχο.

Φιλικα



Ναι ρε ενώ τώρα ξέρεις :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


1ον συκγριτικα με την μπανιερα σου ξερω, απο εκει και περα βεβαια δεν περιμενα τιποτα καλυτερο απο εσενα
2ον τουλαχιστον εμενα μου δινει την ευκαιρια να διασκεδασω και δεν αφηνει ψυγεια κολλαρα και λοιπα υγρα στα βουνα σαν μερικα range rover, kia , forester κλπ.
3ον κατι μαθαινει και ο νεος ... μακρυα απο εσενα... (γιατι ως διδασκαλος απετυχες τελειως)

Β.
Άβαταρ μέλους
Camelius
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 21 Μαρ 2004, 18:38
Τοποθεσία: Κηφισιά, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό almak » 16 Δεκ 2005, 22:16

camelius έγραψε:
και λοιπα υγρα στα βουνα σαν μερικα range rover, kia , forester κλπ.


Κalά ρε Βασίλη forester δεν παράγγειλες ή τα μάτια μου κάνουν γύρω-γύρω. :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll:
Αλέξανδρος Μακρής / Santa Fe 2.7 V6
Πρόεδρος B.R.A.T. (τομέας Ψυχραιμίας)
www.braters.gr
Άβαταρ μέλους
almak
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 342
Εγγραφή: 18 Μάιος 2005, 15:12
Τοποθεσία: Aχαρναί

Δημοσίευσηαπό Camelius » 16 Δεκ 2005, 22:47

almak έγραψε:camelius έγραψε:
και λοιπα υγρα στα βουνα σαν μερικα range rover, kia , forester κλπ.


Κalά ρε Βασίλη forester δεν παράγγειλες ή τα μάτια μου κάνουν γύρω-γύρω. :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll: :? :roll:


Φυσικα και Forester παρηγγειλα αλλα για αλλη χρηση. Αλλωστε το καινουριο ερχεται στους 20.5 ποντους απο το εδαφος,κατα τι ψηλοτερο απο το προηγουμενο, και σιγουρα ψηλοτερο απο το καινουριο Grand Vitara. (ακους μαυροκιτσο)

Τελος παντων, σε εκεινη την εκδρομη που αναφερω το Forester σταθηκε στο υψος των περιστασεων με το παραπανω απλα ηταν μια ατυχης στιγμη που χτυπησε το καρτερ του λαδιου σε πετρα που δεν προσεξε ο Θοδωρης.

Ενω τα αλλαδυο χρεπια (σσ. και τα δυο του Κουκου) αφησαν το μεν Range Rover κολλαρα ψυγειου, το δε ΚΙΑ φλαντσα κυλινδροκεφαλης νομιζω 8-)

Ενω τα μαχιμοτατα ΝΙΒΑ και ΧΡΕΠΙ κιτρινο του Vangelis συνεχισαν να μαχονται εναντια στον κακο μαυροχρηστο και την μπανιερα του.

Αλλωστε με την μπανιερα του Μαυροχρηστου οχι ταξιδι δεν κανεις , ουτε για τσιγαρα στο περιπτερο δεν πας 8-)

Φιλια
Βασιλης
Άβαταρ μέλους
Camelius
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 21 Μαρ 2004, 18:38
Τοποθεσία: Κηφισιά, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Veda » 18 Δεκ 2005, 00:42

Οπότε κυριοι, επι του πρακταιου και για να εχω πληρη εικονα, ποτε το μπλοκε και ποτε το αργο??
Παραδειγμα απλης αναγκης τετρακινησης, αναβαση σε χιονοδρομικο. Ολιγος παγος, ολιγο εως πολυ χιονι (αναλογα την εργατικοτητα των κυριων επανω..).
Τι βαζουμε? Αλλωστε ειμαι σχεδον σιγουρος οτι αυτη θα ειναι και η πρωτη μου εμπειρια με το νιβα.

Ευχαριστω και παλι συντροφοι.
Παναγιωτης
Άβαταρ μέλους
Veda
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 15 Δεκ 2005, 14:55
Τοποθεσία: Athens, Zografou

Δημοσίευσηαπό pantg » 18 Δεκ 2005, 11:25

Φίλε Veda γειά και με γειές και το Niva,

ως παλαιός οδηγός NIVA (προ 23 ετών και ίσως του πρώτου σοβαρά "γαργαλημένου" στην Ελλαδα) θα σου πρότεινα πριν ξεκινήσεις για τα χιόνια να είσαι σίγουρος για τα λάστιχά σου και να έχεις μαζί σου ΚΑΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ.

Κανένα τετρακίνητο δεν μπορεί να σταματήσεις και να διατηρήσει τον έλεγχο της πορείας του στον πάγο.

Ενα σετ ειδικά λάστιχα χειμερινής οδήγησης (χιονιού) ίσως να βελτιώσουν λίγο την κατάσταση αλλά στον πάγο μόνο τα καρφιά (δεν βολεύουν) και οι αλυσίδες (οι άλλες συσκευές όπως τα Spike Spider κλπ) θα διασφαλίσουν την ασφάλεια την δική σου και των άλλων οδηγών και ανθρώπων στο δρόμο.

Και κάτι άλλο που δεν έχει αναφερθεί.

Οταν μπλοκάρεις το κεντρικό διαφορικό να έχεις υπόψη σου ότι θα μπλοκάρουν πιό εύκολα και οι υπόλοιποι τροχοί σου όταν να μπλοκάρει έναν από αυτούς σε φρενάρισμα (στον πάγο μπλοκάρουν πολύ εύκολα αν δεν έχεις ABS, που δεν έχεις)

Τα τετρακίνητα μπορεί να ξεκινούν σε συνθήκες που τα απλά αυτοκίνητα απλώς γλυστρούν αλλά ΟΛΑ τα αυτοκίνητα γλυστρούν και δεν φρενάρουν στον πάγο.

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!

Χαιρετώ
[/img]
pantg
 

Δημοσίευσηαπό nivamike » 19 Δεκ 2005, 13:53

Τα τετρακίνητα μπορεί να ξεκινούν σε συνθήκες που τα απλά αυτοκίνητα απλώς γλυστρούν αλλά ΟΛΑ τα αυτοκίνητα γλυστρούν και δεν φρενάρουν στον πάγο.

Συμφωνώ !
Πάντα πρέπει να προσέχουμε - για να έχουμε ...
Καλός ήρθες φίλε veda στην παρέα .
nivamike
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 20 Δεκ 2004, 23:21
Τοποθεσία: Ζωγράφου , Αττική

Δημοσίευσηαπό teroulas » 20 Δεκ 2005, 08:57

Καλως ήρθες φίλε στην παρέα. Για τα αργά, ιδιαίτερα μαθήματα μπορεί να σου κάνει ο blackchris

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Δαμιανός
Άβαταρ μέλους
teroulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 20 Μάιος 2004, 08:54
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό blackchris » 20 Δεκ 2005, 18:06

Camelius έγραψε:
blackchris έγραψε:
Camelius έγραψε:
Veda έγραψε:Αληθεια, Bill, τι σου θυμιζει ο κυριος?? Ξανασυζητηθηκε πολυ μαλλον ε?


Ο κυρίος μου θυμίζει εμενα πριν 2 χρονια περιπου που πηρα στα χερια μου ενα Νιβα του 97 και δεν ειχα φανταστει καν τι μπορει να κανει αυτο το ρωσικο τετρατροχο.

Φιλικα



Ναι ρε ενώ τώρα ξέρεις :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


1ον συκγριτικα με την μπανιερα σου ξερω, απο εκει και περα βεβαια δεν περιμενα τιποτα καλυτερο απο εσενα
2ον τουλαχιστον εμενα μου δινει την ευκαιρια να διασκεδασω και δεν αφηνει ψυγεια κολλαρα και λοιπα υγρα στα βουνα σαν μερικα range rover, kia , forester κλπ.
3ον κατι μαθαινει και ο νεος ... μακρυα απο εσενα... (γιατι ως διδασκαλος απετυχες τελειως)

Β.


Για δε ρε που μαγκέψανε τα τούβλα και σφυρίζουν απ τις τρύπες :twisted: :twisted: :twisted:
Μια φορά πήγε βόλτα στο βουνό και ............. έτρεξε αν αγοράσει forester :twisted: :twisted:
Μητσοτάκη να γράψεις 100 φορές: :Όταν ο blackchris κάνει μάθημα δεν θα σκαλίζω την μύτη μου :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Επόμενο

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 8 επισκέπτες