Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 24 Φεβ 2005, 13:37

Με όλο το σεβασμό στους πεπειραμένους τετρακίνητους Νιβάδες και άλλους του φόρουμ, θέλω να επανέλθω σ' ένα παλιό θέμα, για το οποίο νομίζω οτι υπάρχει ευρύτατα διαδεδομένη παρεξήγηση: Το θέμα του μπλοκέ στο κεντρικό διαφορικό, πχ. του Νίβα. Διαβάζουμε και ακούμε συχνά οτι <<υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, οπότε η κατανομή δύναμης (ροπής) στο μπροστά και πίσω διαφορικό είναι 50-50>>. Αυτό είναι λάθος. Πολύ συνηθισμένο, αλλά λάθος.

Οταν το διαφορικό είναι ξεκλείδωτο, τότε κατανέμει συγκεκριμμένη σταθερή αναλογία ροπών στούς δύο άξονες που συνδέει, πχ. 50-50 ή 60-40. Το ίδιο συμβαίνει με ένα απλό διαφορικό που συνδέει δύο τροχούς.
Τότε γιατί συμβαίνει να σπινάρει πολλές φορές μόνο ο ένας; Η συνηθισμένη απάντηση είναι οτι δήθεν το διαφορικό στέλνει όλη τη ροπή στον τροχό που δεν εχει πρόσφυση: Λάθος!

Η σωστή απάντηση θέλει λίγο Νευτώνεια Μηχανική: Ενα σώμα (πχ. τροχός) κινείται (ή περιστρέφεται) με σταθερή ταχύτητα όταν όλες οι δυνάμεις (ή ροπές) που ασκούνται πάνω του ισορροπούν (αλληλοεξουδετερωνονται). Οταν δεν ισορροπουν το σώμα επιταχύνεται (ο τροχός σπινάρει τρελλά).

Αρα ο τροχος δεν σπινάρει, εφόσον η ροπή που του ασκεί το διαφορικό εξισορροπειται από την αντίθετη ροπή πρόσφυσης που του ασκεί το έδαφος.

Αντίθετα, οταν σπινάρει, η μειωμένη ροπή πρόσφυσης (χαμηλή τριβή) δεν αρκεί για να εξισορροπήσει τη ροπή απο το διαφορικό. Αρα η περιστροφη του τροχου επιταχύνεται μέχρι να σπινάρει.

Δηλαδή το ξεκλειδωτο διαφορικό εξακολουθει να στελνει ίση ροπη στους δυο τροχους, είτε σπιναρουν είτε όχι. Σ' αυτον που σπινάρει, η ροπή αυτή δεν βρίσκει αρκετή αντίσταση απο την πρόσφυση. Η ροπη ΔΕΝ πάει όλη στον τροχο που σπινάρει.

Οταν το χειροφρενιάζουμε, η ροπή του διαφορικου αντισταθμίζεται απο την τριβή του φρένου και σταματά να σπινάρει.

Το ίδιο συμβαίνει με το κεντρικό διαφορικό μόνο αντι για τροχούς έχουμε άξονες).

Οταν ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ (μπλοκάρει) το διαφορικό, ουσιαστικά παύει να είναι διαφορικό. Τότε αναγκάζει τους δύο άξονες (ή δύο τροχους) να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς ταχύτητα. Οι ροπές όμως γενικά ΔΕΝ είναι πιά ίσες (50-50). Η αναλογία τους είναι ακαθόριστη, και εξαρτάται από την αντίσταση από το έδαφος σε κάθε τροχό. Αν πχ. και οι δύο κινούνται αργά, την περισσοτερη ροπή την παίρνει αυτος που έχει καλύτερη πρόσφυση. Αυτο γίνεται διότι και ο κάθε τροχός βρίσκεται σε ισορροπία, εφόσον κανένας δε σπινάρει. Η μεγάλη πρόσφυση εξισορροπείται απο μεγάλη ροπή, η μικρη από μικρη.

Για να συνοψίσουμε: Ξεμπλοκάριστο διαφορικό: ίσες ροπές, αλλά πιθανώς άνισες ταχύτητες περιστροφής. Μπλοκαρισμένο διαφορικο: ίσες ταχύτητες αλλά πιθανώς άνισες ροπές.

Με χίλιες συγγνώμες για το μπλα-μπλα....
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό gtsit » 24 Φεβ 2005, 13:57

NIBAKIOC έγραψε:Με όλο το σεβασμό στους πεπειραμένους τετρακίνητους Νιβάδες και άλλους του φόρουμ, θέλω να επανέλθω σ' ένα παλιό θέμα, για το οποίο νομίζω οτι υπάρχει ευρύτατα διαδεδομένη παρεξήγηση: Το θέμα του μπλοκέ στο κεντρικό διαφορικό, πχ. του Νίβα. Διαβάζουμε και ακούμε συχνά οτι <<υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, οπότε η κατανομή δύναμης (ροπής) στο μπροστά και πίσω διαφορικό είναι 50-50>>. Αυτό είναι λάθος. Πολύ συνηθισμένο, αλλά λάθος.

Οταν το διαφορικό είναι ξεκλείδωτο, τότε κατανέμει συγκεκριμμένη σταθερή αναλογία ροπών στούς δύο άξονες που συνδέει, πχ. 50-50 ή 60-40. Το ίδιο συμβαίνει με ένα απλό διαφορικό που συνδέει δύο τροχούς.
Τότε γιατί συμβαίνει να σπινάρει πολλές φορές μόνο ο ένας; Η συνηθισμένη απάντηση είναι οτι δήθεν το διαφορικό στέλνει όλη τη ροπή στον τροχό που δεν εχει πρόσφυση: Λάθος!

Η σωστή απάντηση θέλει λίγο Νευτώνεια Μηχανική: Ενα σώμα (πχ. τροχός) κινείται (ή περιστρέφεται) με σταθερή ταχύτητα όταν όλες οι δυνάμεις (ή ροπές) που ασκούνται πάνω του ισορροπούν (αλληλοεξουδετερωνονται). Οταν δεν ισορροπουν το σώμα επιταχύνεται (ο τροχός σπινάρει τρελλά).

Αρα ο τροχος δεν σπινάρει, εφόσον η ροπή που του ασκεί το διαφορικό εξισορροπειται από την αντίθετη ροπή πρόσφυσης που του ασκεί το έδαφος.

Αντίθετα, οταν σπινάρει, η μειωμένη ροπή πρόσφυσης (χαμηλή τριβή) δεν αρκεί για να εξισορροπήσει τη ροπή απο το διαφορικό. Αρα η περιστροφη του τροχου επιταχύνεται μέχρι να σπινάρει.

Δηλαδή το ξεκλειδωτο διαφορικό εξακολουθει να στελνει ίση ροπη στους δυο τροχους, είτε σπιναρουν είτε όχι. Σ' αυτον που σπινάρει, η ροπή αυτή δεν βρίσκει αρκετή αντίσταση απο την πρόσφυση. Η ροπη ΔΕΝ πάει όλη στον τροχο που σπινάρει.

Οταν το χειροφρενιάζουμε, η ροπή του διαφορικου αντισταθμίζεται απο την τριβή του φρένου και σταματά να σπινάρει.

Το ίδιο συμβαίνει με το κεντρικό διαφορικό μόνο αντι για τροχούς έχουμε άξονες).

Οταν ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ (μπλοκάρει) το διαφορικό, ουσιαστικά παύει να είναι διαφορικό. Τότε αναγκάζει τους δύο άξονες (ή δύο τροχους) να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς ταχύτητα. Οι ροπές όμως γενικά ΔΕΝ είναι πιά ίσες (50-50). Η αναλογία τους είναι ακαθόριστη, και εξαρτάται από την αντίσταση από το έδαφος σε κάθε τροχό. Αν πχ. και οι δύο κινούνται αργά, την περισσοτερη ροπή την παίρνει αυτος που έχει καλύτερη πρόσφυση. Αυτο γίνεται διότι και ο κάθε τροχός βρίσκεται σε ισορροπία, εφόσον κανένας δε σπινάρει. Η μεγάλη πρόσφυση εξισορροπείται απο μεγάλη ροπή, η μικρη από μικρη.

Για να συνοψίσουμε: Ξεμπλοκάριστο διαφορικό: ίσες ροπές, αλλά πιθανώς άνισες ταχύτητες περιστροφής. Μπλοκαρισμένο διαφορικο: ίσες ταχύτητες αλλά πιθανώς άνισες ροπές.

Με χίλιες συγγνώμες για το μπλα-μπλα....


Έστω ότι δέχομαι λοιπόν την παραπάνω άποψη. Τότε πρέπει να είσαι έτοιμος για την ακόλουθη ερώτηση που μου έχει τύχει προσωπικά. Ανάχωμα. Διαγώνιο πέρασμα. Το τζιπ κρεμάει. Ο πίσω δεξιά σπινιάρει σαν τρελλός γιατί είναι στον αέρα. Ο πίσω αριστερά χωμένος στον θόλο και ακινητοποιημένός. Ο μπροστά αριστερά σπινιάρει γιατί έχει πέσει σε λασπόχιονο. Με την λογική σου, γιατί όταν ο πίσω δεξιά σπίνιαρε ο πίσω αριστερά δεν πήρε όλη την ροπή ώστε να αρχίσει να κινείται και να σπρώξει και το τζιπ. Αντί αυτού συνεχίστηκε το σπινιάρισμα. Επίσης σε χιόνι. Μεγάλη λακκούβα δεξιά και ψηλοανηφορικά. Η λακκούβα σκεπασμένη από το χιόνι. Πέφτω μέσα κατα το ήμιση. Ο πίσω δεξιά σπινιάρει. Ο πίσω αριστερά ακίνητος. Με το μπλοκέ τα ίδια.
Λοιπόν??????????

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 24 Φεβ 2005, 14:07

Με την λογική σου, γιατί όταν ο πίσω δεξιά σπίνιαρε ο πίσω αριστερά δεν πήρε όλη την ροπή ώστε να αρχίσει να κινείται και να σπρώξει και το τζιπ;.........


Με το μπλοκέ τα ίδια.

.....


Διότι το μπλοκέ κλειδώνει μόνο το κεντρικό διαφορικό και όχι τα δύο άλλα, δηλαδη τα διαφορικά των μπρος και πίσω αξόνων, που ειναι πάντα ξεκλείδωτα στο Νίβα, άρα σπίναρε ένας τροχός στο κάθε ένα. Αν είχες κάρο (= μπλοκέ και στα τρία διαφορικά) η locker στο πίσω διαφορικο μαζι με το μπλοκέ θα είχες φύγει
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό mato » 24 Φεβ 2005, 14:23

για να μπώ λιγάκι κι εγώ στην κουβέντα .... σύμφωνα με τα γραφόμενα του NIBAKIOY, σε περίπτωση κολλήματος (με τον ένα τροχό να γυρνάει τρελλά και τον άλλο ακινητοποιημένο), η ροπή που παραλαμβάνει ο καθένας εξαρτάται από την πρόσφυση που διαθέτει.
Ερώτηση #1: (σύμφωνα πάντα με τα προηγούμενα: Ενα σώμα (πχ. τροχός) κινείται (ή περιστρέφεται) με σταθερή ταχύτητα όταν όλες οι δυνάμεις (ή ροπές) που ασκούνται πάνω του ισορροπούν (αλληλοεξουδετερωνονται). Οταν δεν ισορροπουν το σώμα επιταχύνεται (ο τροχός σπινάρει τρελλά).
),

στο κόλλημα που περιγράφει ο gtsit με τον τροχό κολλημένο στον θόλο, η "πρόσφυσή" του ξεπερνάει την δύναμη που παίρνει από τον άξονα και άρα δεν υπάρχει ισορροπία ?

Ερώτηση #2: (κάνε λίγο τον κόπο και διάβασε το post μου στο "πρώτο κόλλημα") με τους δυο μπροστινούς στον αέρα και με μόνιμη τετρακίνηση, εφόσον οι πίσω είχαν πρόσφυση, δεν θάπρεπε να κινηθεί το αυτοκίνητο ?
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό gtsit » 24 Φεβ 2005, 14:33

NIBAKIOC έγραψε:Οταν ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ (μπλοκάρει) το διαφορικό, ουσιαστικά παύει να είναι διαφορικό. Τότε αναγκάζει τους δύο άξονες (ή δύο τροχους) να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς ταχύτητα. Οι ροπές όμως γενικά ΔΕΝ είναι πιά ίσες (50-50). Η αναλογία τους είναι ακαθόριστη, και εξαρτάται από την αντίσταση από το έδαφος σε κάθε τροχό. Αν πχ. και οι δύο κινούνται αργά, την περισσοτερη ροπή την παίρνει αυτος που έχει καλύτερη πρόσφυση. Αυτο γίνεται διότι και ο κάθε τροχός βρίσκεται σε ισορροπία, εφόσον κανένας δε σπινάρει. Η μεγάλη πρόσφυση εξισορροπείται απο μεγάλη ροπή, η μικρη από μικρη.

Για να συνοψίσουμε: Ξεμπλοκάριστο διαφορικό: ίσες ροπές, αλλά πιθανώς άνισες ταχύτητες περιστροφής. Μπλοκαρισμένο διαφορικο: ίσες ταχύτητες αλλά πιθανώς άνισες ροπές.

Με χίλιες συγγνώμες για το μπλα-μπλα....


Άλλα λες όμως παραπάνω. Το λες ξεκάθαρα. Μεγάλη πρόσφυση μεγάλη ροπή. Μικρή πρόσφυση μικρή ροπή. Τώρα όμως μου λες ότι απλώς στην ουσία όταν οι μπροστινές ρόδες είναι στον αέρα δεν ακινητοποιήτε ο πίσω άξονας (στο μπλοκέ). Άρα για να το πω πιό πρακτικά έχουμε μπλοκάρισμα μπρος πίσω και όχι αριστερά δεξιά. Κάνω λάθος? Στην ουσία αν εξαιρέσεις το 70 πίσω και το 30 μπροστά που ίσως να είναι λάθος δεν είπαμε κάτι διαφορετικό.

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 24 Φεβ 2005, 14:44

mato έγραψε:σύμφωνα με τα γραφόμενα του NIBAKIOY, σε περίπτωση κολλήματος (με τον ένα τροχό να γυρνάει τρελλά και τον άλλο ακινητοποιημένο), η ροπή που παραλαμβάνει ο καθένας εξαρτάται από την πρόσφυση που διαθέτει.


ΟΧΙ! Αυτο συμβαινει στο κανονικο διαφορικο (ξεμπλοκάριστο) και οι ροπες ειναι χοντρικα ισες τοτε. Ο τροχος που σπιναρει δεν ειναι σε ισορροπία ενω ο αλλος ειναι


στο κόλλημα που περιγράφει ο gtsit με τον τροχό κολλημένο στον θόλο, η "πρόσφυσή" του ξεπερνάει την δύναμη που παίρνει από τον άξονα και άρα δεν υπάρχει ισορροπία ?


Οταν ο τροχος ειναι σταματημενος ειναι σε ισορροπια. Η ροπη απ το διαφορικό ειναι ιση με την αντισταση απο το θόλο και το έδαφος. Ο αλλος που σπινάρει στον αέρα δεν ειναι σε ισορροπία γιατι η ροπη του διαφορικου δεν αντισταθμιζεται

Ερώτηση #2: (κάνε λίγο τον κόπο και διάβασε το post μου στο "πρώτο κόλλημα") με τους δυο μπροστινούς στον αέρα και με μόνιμη τετρακίνηση, εφόσον οι πίσω είχαν πρόσφυση, δεν θάπρεπε να κινηθεί το αυτοκίνητο ?


Δεν ξερω αν εχεις Νίβα συμπάθα με.


Αν ειχες κίνηση και στους 4 χωρίς μπλοκέ, τότε η ροπη ηταν μαλλον μικρη:
αρκετη για να σπιναρει τους μπροστινους που δεν ειχαν καμμια αντισταση (στον αέρα)

αλλα όχι αρκετη για να ξεπεράσει την αντίσταση των τάκων και να γκρεμιστει το αμάξι. Αν γκαζωνες πολυ μπορει να έπεφτες.

Αν ηταν Νίβα και ειχες βαλει μπλοκέ στο κεντρικο διαφορικό θα είχες γκρεμιστει.
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό mato » 24 Φεβ 2005, 15:00

NIBAKIOC έγραψε:
Δεν ξερω αν εχεις Νίβα συμπάθα με.


θαθ αγαπώ όλουθ.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 24 Φεβ 2005, 15:00

NIBAKIOC έγραψε:Οταν το διαφορικό είναι ξεκλείδωτο, τότε κατανέμει συγκεκριμμένη σταθερή αναλογία ροπών στούς δύο άξονες που συνδέει, πχ. 50-50 ή 60-40.


Αν είναι έτσι, θα έπρεπε
1. Όταν ένας από τους μπροστινούς (πχ.) τροχούς χάσει πρόσφυση, οι πίσω (που παίρνουν 50% ή 40% ή 60% της ροπής ας πούμε) να κινήσουν το αυτοκίνητο, πράγμα που δεν συμβαίνει.
2. Στις στροφές οι δύο άξονες να έχουν την ίδια ταχύτητα (αν είναι 50-50 για παράδειγμα), πράγμα που ξέρουμε πως οδηγεί σε υποστροφικές τάσεις και "κούρδισμα" των διαφορικών, πράγμα που δεν συμβαίνει.

NIBAKIOC έγραψε:Δηλαδή το ξεκλειδωτο διαφορικό εξακολουθει να στελνει ίση ροπη στους δυο τροχους, είτε σπιναρουν είτε όχι. Σ' αυτον που σπινάρει, η ροπή αυτή δεν βρίσκει αρκετή αντίσταση απο την πρόσφυση. Η ροπη ΔΕΝ πάει όλη στον τροχο που σπινάρει.


Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε όταν ο ένας από τους δύο τροχούς ενός άξονα χάσει πρόσφυση, ο άλλος να συνεχίσει να κινείται, πράγμα που δεν συμβαίνει.

NIBAKIOC έγραψε:Οταν ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ (μπλοκάρει) το διαφορικό, ουσιαστικά παύει να είναι διαφορικό. Τότε αναγκάζει τους δύο άξονες (ή δύο τροχους) να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς ταχύτητα. Οι ροπές όμως γενικά ΔΕΝ είναι πιά ίσες (50-50). Η αναλογία τους είναι ακαθόριστη, και εξαρτάται από την αντίσταση από το έδαφος σε κάθε τροχό


Αυτό δεν το κατάλαβα, υποτίθεται οτι η αναλογία των ροπών διανέμονται ακαθόριστα σε ένα ελεύθερο διαφορικό.

Οι παραπάνω θέσεις είναι προσωπικές και δε θεωρώ οτι είναι ντε και καλά οι σωστές.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 24 Φεβ 2005, 15:02

gtsit έγραψε:Άλλα λες όμως παραπάνω. Το λες ξεκάθαρα. Μεγάλη πρόσφυση μεγάλη ροπή. Μικρή πρόσφυση μικρή ροπή.



Σε ένα μπλοκαρισμένο διαφορικο, που συνδέέι 2 ροδες, ναι. Δεν λεω άλλα.

Τώρα όμως μου λες ότι απλώς στην ουσία όταν οι μπροστινές ρόδες είναι στον αέρα δεν ακινητοποιήτε ο πίσω άξονας (στο μπλοκέ).


Οχι, γυριζαν και οι 2 αξονες με την ιδια ταχυτητα (κεντρικο μπλοκαρισμενο). Επειδη ομως τα διαφορικα των αξονων δεν μπλοκαρουν στο μαμισιο,
η κινηση του καθε αξονα πηγαινε στον τροχο που σπιναρε.


Άρα για να το πω πιό πρακτικά έχουμε μπλοκάρισμα μπρος πίσω και όχι αριστερά δεξιά.


ακριβώς!!!! Απο τα 3 διαφορικα μονο το κεντρικο μπλοκαρει στο `νιβα

Στην ουσία αν εξαιρέσεις το 70 πίσω και το 30 μπροστά που ίσως να είναι λάθος δεν είπαμε κάτι διαφορετικό.


Ενα ξεμπλοκαριστο κεντρικο διαφορικο κατανεμει τη ροπη σε συγκεκριμενη αναλογια (μπορει 30-70 ή 50-50, εξαρταται απο τα γραναζια του.

Αυτο που ειπες στο ποστ σου για το 30-70 και 50-50 ειναι πολυ σωστο:δηλαδη οτι το 50-50 δεν εξηγει γιατι δουλευει το μπλοκε. Νομιζω το αρχικο μου ποστ του τοπικ το εξηγει.... :shock: :roll:
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 24 Φεβ 2005, 15:09

NIBAKIOC έγραψε:Ενα ξεμπλοκαριστο κεντρικο διαφορικο κατανεμει τη ροπη σε συγκεκριμενη αναλογια (μπορει 30-70 ή 50-50, εξαρταται απο τα γραναζια του.

Ένα ελεύθερο (ξεμπλοκαρισμένο διαφορικό) δε μπορεί να κατανέμει τη ροπή σε συγκεκριμένη αναλογία (γι' αυτό και λέγεται ελεύθερο διαφορικό). Για να μοιράσεις τη ροπή σε ποσοστά πρέπει να υπάρχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 24 Φεβ 2005, 15:38

Metalaxe έγραψε:
NIBAKIOC έγραψε:Οταν το διαφορικό είναι ξεκλείδωτο, τότε κατανέμει συγκεκριμμένη σταθερή αναλογία ροπών στούς δύο άξονες που συνδέει, πχ. 50-50 ή 60-40.


Αν είναι έτσι, θα έπρεπε
1. Όταν ένας από τους μπροστινούς (πχ.) τροχούς χάσει πρόσφυση, οι πίσω (που παίρνουν 50% ή 40% ή 60% της ροπής ας πούμε) να κινήσουν το αυτοκίνητο, πράγμα που δεν συμβαίνει.


Δεν το καταλαβα αυτο
Απ οτι ξερω χρειαζεται να χαθει προσφυση σε 2 τροχους διαγωνιως γαι να μη σταματησει. Αν χαθει μονο σε εναν γιατι σταματαει;

2. Στις στροφές οι δύο άξονες να έχουν την ίδια ταχύτητα (αν είναι 50-50 για παράδειγμα), πράγμα που ξέρουμε πως οδηγεί σε υποστροφικές τάσεις και "κούρδισμα" των διαφορικών, πράγμα που δεν συμβαίνει.


Ιση ροπη (ουσιαστικά δυναμη) δεν συνεπαγεται ισες ταχυτητες. Το κουρδισμα συμβαινει στο μπλοκαρισμενο διοτι οι ταχυτητες ειναι περιορισμενες να ειναι ισες. Για αυτο με καρο δεν μπορει να στριψει.

NIBAKIOC έγραψε:Δηλαδή το ξεκλειδωτο διαφορικό εξακολουθει να στελνει ίση ροπη στους δυο τροχους, είτε σπιναρουν είτε όχι. Σ' αυτον που σπινάρει, η ροπή αυτή δεν βρίσκει αρκετή αντίσταση απο την πρόσφυση. Η ροπη ΔΕΝ πάει όλη στον τροχο που σπινάρει.


Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε όταν ο ένας από τους δύο τροχούς ενός άξονα χάσει πρόσφυση, ο άλλος να συνεχίσει να κινείται, πράγμα που δεν συμβαίνει.


Οχι αν εχει αντισταση απο το εδαφος, απο πετρα, ανηφορα κλπ.

NIBAKIOC έγραψε:Οταν ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ (μπλοκάρει) το διαφορικό, ουσιαστικά παύει να είναι διαφορικό. Τότε αναγκάζει τους δύο άξονες (ή δύο τροχους) να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς ταχύτητα. Οι ροπές όμως γενικά ΔΕΝ είναι πιά ίσες (50-50). Η αναλογία τους είναι ακαθόριστη, και εξαρτάται από την αντίσταση από το έδαφος σε κάθε τροχό


Αυτό δεν το κατάλαβα, υποτίθεται οτι η αναλογία των ροπών διανέμονται ακαθόριστα σε ένα ελεύθερο διαφορικό.


Σε ενα μπλοκαρισμενο συμβαινει αυτο.
Στο ελευθερο ειναι καθορισμενη. (Κατα τη γνωμη μου παντοτε)

Οι παραπάνω θέσεις είναι προσωπικές και δε θεωρώ οτι είναι ντε και καλά οι σωστές.


Παρομοιως και για τις δικες μου και με το συμπαθειο αν εδωσα αλλη εντυπωση :oops: :razz:
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Δημοσίευσηαπό gtsit » 24 Φεβ 2005, 15:47

Με άλλα λόγια αν δεχτούμε τελικά ότι το μπλοκάρισμα είναι αποκλειστικά μπρος - πίσω και όχι αρσιτερά δεξιά, βρίσκει λογική το γεγονός ότι συστήνεται να το μπλοκάρουμε πριν μπούμε στα δύσκολα. Έτσι το NIVA δύσκολα θα χάσει την κινητική του ενέργεια έστω και στιγμιαία. Αντίθετα αν κολλήσουμε τότε δύσκολα να κάνει κάτι το μπλοκέ αφού δεν ισχύει το αριστερά - δεξιά.

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό NIBAKIOC » 24 Φεβ 2005, 15:49

Το περιορισμένης ολίσθησης αν δεν κάνω λάθος δεν επιτρέπει τη διαφορα στην ταχυτητα περιστροφης μεταχυ των δυο τροχων να ξεπερασει ενα συγκεκριμενο οριο. πχ. οταν ο ενας σπιναρει.
Άβαταρ μέλους
NIBAKIOC
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004, 14:46

Re: ΜΠΛΟΚΕ=50-50=ΜΥΘΟΣ

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 24 Φεβ 2005, 15:58

NIBAKIOC έγραψε:Δεν το καταλαβα αυτο
Απ οτι ξερω χρειαζεται να χαθει προσφυση σε 2 τροχους διαγωνιως γαι να μη σταματησει. Αν χαθει μονο σε εναν γιατι σταματαει;

Αν δεν έχεις μπλοκαρισμένο το μεσαίο διαφορικό (όπως αναφέρεις), το όχημα ακινητοποιείται με έναν από τους τέσσερις τροχούς χωρίς πρόσφυση. Αυτό είναι σίγουρο πέρα για πέρα.
NIBAKIOC έγραψε:Το κουρδισμα συμβαινει στο μπλοκαρισμενο διοτι οι ταχυτητες ειναι περιορισμενες να ειναι ισες. Για αυτο με καρο δεν μπορει να στριψει.

Το σύστημα μετάδοσης κουρδίζεται και όταν έχεις μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό σε στροφές.

NIBAKIOC έγραψε:Οχι αν εχει αντισταση απο το εδαφος, απο πετρα, ανηφορα κλπ.

Και χωρίς αντίσταση (π.χ. σηκωμένος ο ένας τροχός στο συνεργείο) πάλι δεν κινείται, αυτό είναι σίγουρο.

NIBAKIOC έγραψε:Σε ενα μπλοκαρισμενο συμβαινει αυτο.
Στο ελευθερο ειναι καθορισμενη. (Κατα τη γνωμη μου παντοτε)


Υπάρχουν και τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, δεν είναι μόνο 100% ή καθόλου. Αυτά μοιράζουν μέχρι ένα ποσοστό τη ροπή ανάμεσα σε δύο τροχούς ή άξονες.

NIBAKIOC έγραψε:Παρομοιως και για τις δικες μου και με το συμπαθειο αν εδωσα αλλη εντυπωση :oops: :razz:


Δεν υπάρχει θέμα, απλά τη γνώμη μας λέμε :wink: :wink: :wink:
Πρόεδρος B.R.A.T.(Τομέας W/H/R...)
Brizola Raiders Adventure Team
http://www.brat.gr
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό gtsit » 24 Φεβ 2005, 16:00

gtsit έγραψε:Αντίθετα αν κολλήσουμε τότε δύσκολα να κάνει κάτι το μπλοκέ αφού δεν ισχύει το αριστερά - δεξιά.

GEORGE


Εκτός αν ο ένας από τους 2 άξονες έχει και στους 2 τροχούς καλή πρόσφυση. Έτσι δεν είναι????

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Επόμενο

Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 15 επισκέπτες

cron