Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΣΑΣΜΑΝ NIVA

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΣΑΣΜΑΝ NIVA

Δημοσίευσηαπό gtsit » 22 Ιαν 2005, 12:55

Σας παραθέτω ένα άρθρο από ξένο forum για τα NIVA σχετικά με το σασμάν. Τι χρειάζεται αλλαγή και με τους κωδικούς των ανταλλακτικών.

"Hey agaiin guys, I've been to the auto service, and had a discussion with the main Niva mechanic regarding the gearbox problems. (Pardon me if i call some parts with confusing names, technical English is not my specialty per se)

*Problem one, the MAIN problem: Lousy bearing of the primary shaft. Initially it's cute noisy, and causes vibrations, which with time get stronger, and cause the bearing (along with other parts of the GB) to fail. Treatment: change bearing #2107-1701033 with SKF make #615722.

SKF is a respectable firm which makes ALL bearings for the GB. THe best treatment is to change as many as you can, but changing the one on the primary shaft is THE most important step, and is quite easy too.

**problem two: nut getting loose on the rear of the GB (the "Helicopter" that the middle shaft is connetced to) - DO NOT TIGHTEN THE NUT. Get screw sealant, or even better, the self-countering nut they put on RIva gearboxes. If not with time your 1 and 2 gears might get hard to engage, and the rear - nearly impossible.

***problem three: lousy bearing on the middle shaft of the fifth gear. Interchange bearing #2108-1701031 with SKF #NJ205ECP, otherwise your fifth will get noisier, and noisier, and the damage casued by vibrations will cause the 2nd gear some problems, like hard enganging of it.

FOr those who decided to change ALL of the bearings (good choice, do so if experienced) here are the numbers of stock, crappy bearings and the SKF ones:

Primary Shaft:

#2107-1701033 <===> SKF#615722

#2101-1701031 <===> SKF#62202

Secondary Shaft

#2107-1701190 <===> SKF#6306NR

#2107-1701073 <===> SKF#613441

Middle Shaft

#2101-1701068 <===> SKF#616073

#2107-1701073 <===> SKF#613441

#2108-1701031 <===> SKF#NJ205ECP

And preferrably DO NOT oferfill with MORE THAN 300 grams of oil, making the total amount of MORE than than 1.6 litres. This will not do ANY GOOD TO YOUR GEARBOX, it will jsut cause you to change oil seals and air pressure regulator. This is an old myth that doesn't apply in the real life."

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό salagata » 22 Ιαν 2005, 14:59

Πολύ καλό αρθρο φίλε μου. Σε πολλά φόρουμς του εξωτερικού στα οποία είμαι γραμμένος, αναφέρουν επισης να μην πέφτεις κάτω απο τα 80 χιλ/ώρα με 5η, αλλά να κατεβάζεις 4η. Υποτίθεται ότι ζορίζεται πολύ το ήδη προβληματικό γρανάζι της 5ης. Στο δικό μου νίβα άλλαξα γρανάζι 5ης και όλα τα ρουλμαν (έβαλα SKF ή τουλάχιστον έτσι μου είπαν) στις 15.000 χλμ και εφαρμόζω το παραπάνω αξίωμα μέχρι σήμερα (70.000 χλμ). Η νεκροψία θα δείξει τα υπόλοιπα.
salagata
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 29 Δεκ 2004, 13:30

Δημοσίευσηαπό gtsit » 21 Φεβ 2005, 18:44

salagata έγραψε:Πολύ καλό αρθρο φίλε μου. Σε πολλά φόρουμς του εξωτερικού στα οποία είμαι γραμμένος, αναφέρουν επισης να μην πέφτεις κάτω απο τα 80 χιλ/ώρα με 5η, αλλά να κατεβάζεις 4η. Υποτίθεται ότι ζορίζεται πολύ το ήδη προβληματικό γρανάζι της 5ης. Στο δικό μου νίβα άλλαξα γρανάζι 5ης και όλα τα ρουλμαν (έβαλα SKF ή τουλάχιστον έτσι μου είπαν) στις 15.000 χλμ και εφαρμόζω το παραπάνω αξίωμα μέχρι σήμερα (70.000 χλμ). Η νεκροψία θα δείξει τα υπόλοιπα.


Πριν από 3 μέρες πήρα το τζιπ από το γενικό service των 20.000χλμ. Έβαλα λοιπόν κάτω τον μηχανικό και τον τάραξα στις ερωτήσεις. Παραδέχτηκε το γνωστό πρόβλημα με το σασμάν αλλά ωστόσο μου είπε αρκετά σημαντικά πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα. Όπως για παράδειγμα ότι με το σωστό service μπορείς να παρατήνεις σημαντικά την ζωή του σασμάν για πολύ καιρό, έτσι ώστε σχεδόν να εξαλειφθεί το συγκεκριμένο θέμα. Ειδικότερα πρέπει να γίνεται χρήση συνθετικής και υψηλής ποιότητας βαλβολίνης (πιό λεπτή από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής) 70-90 η οποία να αλλάζεται κάθε 10.000χλμ ώστε να μην χάνονται τα πρόσθετα που έχει (συνήθως και υπό φυσιολογικές συνθήκες αλλάζονται πολύ πιο αργά). Η ταχύτητες αλλάζουν πολύ γλυκά οφείλω να ομολογήσω, ακόμη και στο πολύ κρύο. Επίσης όταν το αμάξι σηκώνεται να γίνεται έλεγχος για το γρανάζι της 5ης αν έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω και δεν λιπαίνεται καλά. Αν συμβαίνει αυτό το ξανασπρώχνουν μπροστά. Μου εξήγησε τον τρόπο αλλά δν θυμάμαι ακριβώς τι μου είπε για να σς το πω. Τέλος το πρόβλημα εμφανίζεται κυρίως στα ρουλεμάν. Ετσι πετυχαίνουμε σημαντική άυξηση ζωής, του συγκεκριμένου σασμάν που έχει ταλαιπωρήσει αρκετούς (εμένα όχι ακόμη πάντως).

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό makisdelphi » 22 Φεβ 2005, 21:32

salagata έγραψε:Πολύ καλό αρθρο φίλε μου. Σε πολλά φόρουμς του εξωτερικού στα οποία είμαι γραμμένος, αναφέρουν επισης να μην πέφτεις κάτω απο τα 80 χιλ/ώρα με 5η, αλλά να κατεβάζεις 4η. Υποτίθεται ότι ζορίζεται πολύ το ήδη προβληματικό γρανάζι της 5ης. Στο δικό μου νίβα άλλαξα γρανάζι 5ης και όλα τα ρουλμαν (έβαλα SKF ή τουλάχιστον έτσι μου είπαν) στις 15.000 χλμ και εφαρμόζω το παραπάνω αξίωμα μέχρι σήμερα (70.000 χλμ). Η νεκροψία θα δείξει τα υπόλοιπα.


exw ena niva 10 xrwnia den eimai apo toy an8ropoys poy pane siga (OLA TA GAZIA) kai ana 50 xiliades xilometra paw gia sazman telos panton KATI KALO GIA NA TO STAMATISO AYTO TO PROBLIMA DEN EXW BREIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII an breite kati pestemoy kai mena e??????????
makisdelphi
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: 19 Φεβ 2005, 00:25
Τοποθεσία: delphi fwkidas

Δημοσίευσηαπό gtsit » 23 Φεβ 2005, 01:48

makisdelphi έγραψε:
salagata έγραψε:Πολύ καλό αρθρο φίλε μου. Σε πολλά φόρουμς του εξωτερικού στα οποία είμαι γραμμένος, αναφέρουν επισης να μην πέφτεις κάτω απο τα 80 χιλ/ώρα με 5η, αλλά να κατεβάζεις 4η. Υποτίθεται ότι ζορίζεται πολύ το ήδη προβληματικό γρανάζι της 5ης. Στο δικό μου νίβα άλλαξα γρανάζι 5ης και όλα τα ρουλμαν (έβαλα SKF ή τουλάχιστον έτσι μου είπαν) στις 15.000 χλμ και εφαρμόζω το παραπάνω αξίωμα μέχρι σήμερα (70.000 χλμ). Η νεκροψία θα δείξει τα υπόλοιπα.


exw ena niva 10 xrwnia den eimai apo toy an8ropoys poy pane siga (OLA TA GAZIA) kai ana 50 xiliades xilometra paw gia sazman telos panton KATI KALO GIA NA TO STAMATISO AYTO TO PROBLIMA DEN EXW BREIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII an breite kati pestemoy kai mena e??????????


Και τι έχεις κάνει? Τι σασμάν έχεις βάλει κατά καιρούς? Προσωπικά άλλος μου έχει πει ότι το σασμάν του κράτησε 150.000χλμ

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό makisdelphi » 24 Φεβ 2005, 18:51

ebala apo lada epibatiko kai bgike axristo telios to ekapsa.DEN PAW SIGA SIGA gia na moy kratisi 150000xil an to pas etsi nai. episkeyi stin episkeyi eimai 450eyrw 500 analoga :evil:
makisdelphi
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: 19 Φεβ 2005, 00:25
Τοποθεσία: delphi fwkidas

Δημοσίευσηαπό gtsit » 24 Φεβ 2005, 19:01

makisdelphi έγραψε:ebala apo lada epibatiko kai bgike axristo telios to ekapsa.DEN PAW SIGA SIGA gia na moy kratisi 150000xil an to pas etsi nai. episkeyi stin episkeyi eimai 450eyrw 500 analoga :evil:


Αφού έχεις δώσει τόσα για σασμάν δώσε άλλη μια φορά και θα ηρεμήσεις. Έβγαλε η LADA νέο 5αρι σασμάν για το NIVA χωρίς πρόβλημα. Το σασμάν είναι καινούργιο και όλα τα NIVA πιά έρχονται με αυτό. Τέλος του 2004. Οπότε 2 επιλογές υπάρχουν.

1) Βάζεις όλο το νέο σετ γραναζιών του νέου σασμάν (το κέλυφος παρέμεινε το ίδιο). Από όσο έχω ακούσει κόστος γύρω στα 800euro τελική τιμή. Το σετ κάνει καμιά 600άρα.

2) Την βγάζεις έτσι όσο μπορείς ώστε να περάσουν κανά 3 με 4 χρονάκια. Μετά φαντάζομαι θα μπορείς να το βρεις μεταχειρισμένο σε σαφώς χαμηλότερη τιμή.

GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54

Δημοσίευσηαπό makisdelphi » 24 Φεβ 2005, 19:30

gtsit έγραψε:
makisdelphi έγραψε:ebala apo lada epibatiko kai bgike axristo telios to ekapsa.DEN PAW SIGA SIGA gia na moy kratisi 150000xil an to pas etsi nai. episkeyi stin episkeyi eimai 450eyrw 500 analoga :evil:


Αφού έχεις δώσει τόσα για σασμάν δώσε άλλη μια φορά και θα ηρεμήσεις. Έβγαλε η LADA νέο 5αρι σασμάν για το NIVA χωρίς πρόβλημα. Το σασμάν είναι καινούργιο και όλα τα NIVA πιά έρχονται με αυτό. Τέλος του 2004. Οπότε 2 επιλογές υπάρχουν.

1) Βάζεις όλο το νέο σετ γραναζιών του νέου σασμάν (το κέλυφος παρέμεινε το ίδιο). Από όσο έχω ακούσει κόστος γύρω στα 800euro τελική τιμή. Το σετ κάνει καμιά 600άρα.

2) Την βγάζεις έτσι όσο μπορείς ώστε να περάσουν κανά 3 με 4 χρονάκια. Μετά φαντάζομαι θα μπορείς να το βρεις μεταχειρισμένο σε σαφώς χαμηλότερη τιμή.

GEORGE
molis moy ta tinaxei ola tha to kanw an einai etsi alla pisteyw oti den tha antexei kai ayto logo tis monimis tetrakinisis. makari na bgw pseytis
makisdelphi
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: 19 Φεβ 2005, 00:25
Τοποθεσία: delphi fwkidas

Δημοσίευσηαπό gtsit » 24 Φεβ 2005, 19:35

makisdelphi έγραψε:
gtsit έγραψε:
makisdelphi έγραψε:ebala apo lada epibatiko kai bgike axristo telios to ekapsa.DEN PAW SIGA SIGA gia na moy kratisi 150000xil an to pas etsi nai. episkeyi stin episkeyi eimai 450eyrw 500 analoga :evil:


Αφού έχεις δώσει τόσα για σασμάν δώσε άλλη μια φορά και θα ηρεμήσεις. Έβγαλε η LADA νέο 5αρι σασμάν για το NIVA χωρίς πρόβλημα. Το σασμάν είναι καινούργιο και όλα τα NIVA πιά έρχονται με αυτό. Τέλος του 2004. Οπότε 2 επιλογές υπάρχουν.

1) Βάζεις όλο το νέο σετ γραναζιών του νέου σασμάν (το κέλυφος παρέμεινε το ίδιο). Από όσο έχω ακούσει κόστος γύρω στα 800euro τελική τιμή. Το σετ κάνει καμιά 600άρα.

2) Την βγάζεις έτσι όσο μπορείς ώστε να περάσουν κανά 3 με 4 χρονάκια. Μετά φαντάζομαι θα μπορείς να το βρεις μεταχειρισμένο σε σαφώς χαμηλότερη τιμή.

GEORGE
molis moy ta tinaxei ola tha to kanw an einai etsi alla pisteyw oti den tha antexei kai ayto logo tis monimis tetrakinisis. makari na bgw pseytis


Τώρα επετρεψέ μου είπες κοτσάνα. Τι δουλειά έχει η μόνιμη τετρακίνηση με το σασμάν??? Το παλιό NIVA το 1600 με το 4αρι σασμάν δεν είχε κανένα πρόβλημα και ήταν αθάνατο σε αυτο το θέμα. Άσχετο.


GEORGE
Άβαταρ μέλους
gtsit
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: 19 Ιαν 2004, 03:54


Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 7 επισκέπτες