Θα διαφωνήσω. Κάτι δεν μου πάει καλά σε αυτό που λέτε. Μάλλον ο Alex_new έχει κάποιο δίκιο. Ρε παιδιά τι λέμε τώρα? Ότι αν ένας τροχός χάσει πρόσφυση ακινητοποιείται όλο το όχημα χωρίς το μπλοκέ??? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. Έχω οδηγήσει σε πάγο και ποτέ δεν είδα κάτι τέτοιο. Ένιωσα το σπινιάρισμα αλλά τίποτα δεν ακινητοποιήθηκε.
Και βέβαια έχεις οδηγήσει πάγο και χιόνι και το φχαρηστήθηκες. Μην ξεχνας ομως δύο πράγματα
α) Την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου σου (δηλαδή την κεκτημένη ταχύτητα
β) Το ότι ακούς το σπινιάρισμα , σημαίνει ότι χάνεις στιγμιαία την πρόσφυση, μετά την ξαναβρίσκεις και σύν την κεκτημένη ταχύτητα το αυτοκινητο κινήται.
Αν χάσεις μόνιμα την πρόσφηση τοτε δε θα πάς πουθενα. Ο τρόχος στον αέρα είναι μια ενδεικτική κατάσταση που χάνεις μόνιμα την προσφυση.
Μην απογοητευεσαι όμως. Ετσι είναι τα πράγματα.
Τη θέλω να πω, ότι μήπως παίζει ρόλο και το που πέφτει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου για να έχουν την καλύτεροι πρόσφυση οι τροχοί?
Δε θα μπορούσες να το πείς καλύτερα. Ειναι σχεδόν έτσι ακριβώς.
Η πρόσφυση εξαρταται απο τέσσερα πραγματα.
1.Το βάρος με το οποίο το ελαστικό πιέζει το εδαφος. Ειναι πολυ σημαντικός παράγοντας.
2. Το εμβαδόν του πέλματος του ελαστικού
3. Το είδος του εδάφους (υπάρχουν συντελεστές πρόσφυσης) , το οποίο εξαρτάται από τα εξής
α) Αν βουλιάζει ή οχι το εδαφος (δηλαδή τη "αντωση" σου προσφέρει
β) Τη συνεκτικότητα του εδάφους. Δηλαδή το ποσο ευκολα διαλυεται η κομματιάζεται.
4. ΤΗ ΡΟΠΗ (ΔΥΝΑΜΗ) που εφαρμόζεται στο τροχό.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
www.tataclub.gr