Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

NIVA REPAIR MANUAL 1.6-1.7i

NIVA REPAIR MANUAL 1.6-1.7i

Δημοσίευσηαπό mika » 19 Μάιος 2004, 20:05

Ειμαι ενας νιβας και εγω τρελος τοσο που δεν το αλλαζω με κανενα αλλο 4χ4 της αγορας.
θα ηθελα να αναφερω σε ολους οτι υπαρχει το repair manual του niva 1.6-1.7ι στην www.ladaniva.co.za δωρεαν για κατεβασμα.
Άβαταρ μέλους
mika
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 19 Μάιος 2004, 19:31
Τοποθεσία: ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 20 Μάιος 2004, 07:47

Φίλε mika,
Καλώς όρισες στην Nivoπαρέα μας :P :P :P :P :P
Χαιρόμαστε πάντα όταν βλέπουμε νέα μέλη στην ομάδα, έτσι για να σκάνε και μερικοί μερικοί :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Μη μου πεις οτι δεν είναι άσπρο το Niva σου :?: :?:
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

ΠΕΡΙ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ...............

Δημοσίευσηαπό mika » 20 Μάιος 2004, 16:21

:razz: :P ευτηχως υπαρχει ενα ελληνικο forum για τους κατοχους niva και οχι μονο.διαβασα στο forum περι μπλοκε πισω διαφορικου για το niva,η γνωμη μου ειναι οτι το ωφελος απο την παραπανω μετατροπη ειναι μηδαμινο(ενω το κοστος ειναι αρκετα υψηλο) καθως το μπλοκε κεντρικο που διαθετει κανει πολλη καλα τη δουλεια του καθως το 50-50 ειναι η καλητερη κατανομη της ροπης για εκτος δρομου οχηματα.οταν το κενρικο διαφορικο δεν το εχουμε στη θεση μπλοκε τοτε η ροπη μοιραζεται αναλογα με την προσφυση τον τροχων,οποτε οτροχος -οι- που εχουν τη λιγοτερη προσφυση θα παρουν το μεγαλυτερο ποσο ροπης που θα οδηγηση στην ακινητοποιηση του οχηματος οποτε πρεπει να επιλεγουμε το μπλοκε πριν φτασουμε στο σημειο να κολησουμε.τωρα αν υπαρχει μπλοκε στον πισω αξονα και ειναι μπλοκαρισμενο και το κεντρικο διαφορικο και υποθεσουμε οτι ο ενας πισω τροχος βρεθει στον αερα ενα μονο μικρο ποσοστο ροπης θα καταληξει στον πισω τροχο που εχει προσφυση(αναλογα με την κατανομη του πισω μπλοκε που εχουμε βαλει)δηλαδη 50% ροπης απο το εμπρος διαφορικο θα τραβαει το οχημα και ενα 10-20%της ροπης απο το 50% που δινει το κεντρικο θα σπρωχνει,θεωριτηκα εχουμε ενα κερδος στην συνολικη ροπη περιπου 10-20%αφου μια εστω και μικρη ποσοτητα ροπης φτανει στον πισω τροχο που εχει προσφυση,ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΕΙ ομως το ποσοστο αυτο ειναι λιγο γιατι η ροπη αυτη (10%-20%)στον κινητηρα του νιβα 1,7 ειναι περιπου 20nm το πολυ (που καταληγει στον πισω τροχο που εχει προσφυση) απο τα 130nm περιπου που βγαζει ο κινητηρας,αυτο το ποσο δεν ειναι αρκετο οταν αυτο συμβει σε μια ανηφορα, το αυτοκινητο μεν θα πρχωρησει αλλα λογο του 50%του εμπρος διαφορικου, παντος ειτε εχει πισω μπλοκε ειτε οχι το NIVA δεν θα κολησει.το πισω μπλοκε το χρειαζονται περισοτερο οι <ασπονδοι>φιλοι μας με τα συμπαθει suzukia,καθως και οσοι δεν εχουν μπλοκε κεντρικο διαφορικο,με το μπλοκε πισω διαφορικο θα δουν μεγαλη διαφορα,συνηθως πισω μλοκε εχουν οσα offroad διαθετουν 4χ4 κατ΄επιλογη με ή χωρις κεντρικο μπλοκε
οπου στο4χ2 βελτιωνει περισσοτερο την ευσταθεια.
Αυτο που πρεπει να κανουμε στα NIVA μας για να βελτιωσουμε την αναρριχητικη τους ικανοτητα ειναι.
α)τεσσερα ελητηρια ποιο σκληρα(οχι προσθηκες,οχι επεμβασεις στα μπροστινα διπλα ψαλιδια για να μην αλλαξει η γεωμετρια της αναρτησεις και η συμπεριφορα του οχηματος προς το χειροτερο κ.τ.λ)
β)τεσσερα αμορτισερ αεριου-λαδιου.
γ)σε οσους εχει φθαρει ο δισκος και το πλατο να επιλεξουν καποιον competition ενυσχημενο.
δ)τεσσερα ελαστικα για λασπη-χιονι με βαθυ τακουνι (που πας με τα normal ρε καραμητρο, τι να σου κανει το πισω μπλοκε??)τα ελαστικα ειναι πολυ συμαντικος παραγοντας για την ελκτηκη ικανοτητα του οχηματος που συνηθως δεν του δινουμε ιδιαιτερη σημασια,ενα καταληλο για το εδαφος που θα κινηθουμε ελαστικο θα μας αποφερει καλυτερη προσφυση απο οτι με πισω μπλοκε και απλα ελαστικα.
Με τα παραπανω θα κερδισουμε 3-5cm σε υψος.
Εδω θα αναφερω μια τακτικη για οσους δεν το γνωριζουν που μπορουμαι να εφαρμοσουμε οταν καποιος απο τους πισω τροχους βρεθει στον αερα,
για να αποφυγουμε το φαινομενο του διαφορικου σε αυτην την περιπτωση σηκωνουμε ελαφρα και διαδοχικα το χειροφρενο πατοντας γκαζι,ετσι το φρεναρισμα που δημιουργειτε στους πισω τροχους εχει σαν αποτελεσμα το πισω διαφορικο να καταλαβει οτι υπαρχει προσφυση και ετσι ο τροχος που πραγματικα εχει προσφυση θα παρει μερος της ροπης και θα ξεκολλησουμε αυτη η τεχνικη δουλευει και σε οσους δεν εχουν μπλοκε κεντρικο διαφορικο(suzuki vitara jimnyκ.τ.λ).
Αυτα και θα χαρω να ακουσω της αποψεις σας.
Να σας δωσω αλλη μια ιστοσελιδα με manual niva http://www.camaradasdoniva.com.br/manual/ALB_ENGL.htm

Υ.Γ το niva μου κανονικα ειναι ασπρο αλλα συνηθως ειναι καφε......
Άβαταρ μέλους
mika
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 19 Μάιος 2004, 19:31
Τοποθεσία: ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Re: ΠΕΡΙ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ...............

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 20 Μάιος 2004, 23:58

mika έγραψε::razz: :P παντος ειτε εχει πισω μπλοκε ειτε οχι το NIVA δεν θα κολησει.το πισω μπλοκε το χρειαζονται περισοτερο οι <ασπονδοι>φιλοι μας με τα συμπαθει suzukia,καθως και οσοι δεν εχουν μπλοκε κεντρικο διαφορικο,με το μπλοκε πισω διαφορικο θα δουν μεγαλη διαφορα,συνηθως πισω μλοκε εχουν οσα offroad διαθετουν 4χ4 κατ΄επιλογη με ή χωρις κεντρικο μπλοκε
οπου στο4χ2 βελτιωνει περισσοτερο την ευσταθεια.
.....


Με το που θα μπλοκάρεις το κεντρικό σου διαφορικό, το νιβα θα έχει ακριβώς την ιδια τετρακίνηση που έχουν οι <ασπονδοι>φιλοι μας με τα συμπαθει suzukia,καθως και οσοι δεν εχουν μπλοκε κεντρικο διαφορικο !

Επίσης βάζοντας ένα locker στο πίσω διαφορικό του νίβα, στην περίπτωση που ο ένας πίσω τρόχός χάσει την πρόσφυση, ο άλλος θα πάρει το 50% της ροπής (δηλαδή αυτό που αντιστοιχεί στον πίσω αξονα)- εφ' οσον το κεντρικό είναι κλειδομένο. Ουσιαστικά γυρίζουν και οι δύο τροχοί με την ιδια ταχύτητα σαν να μήν υφίστατε διαφορικό.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Re: ΠΕΡΙ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ...............

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 21 Μάιος 2004, 08:03

mika έγραψε::...παντος ειτε εχει πισω μπλοκε ειτε οχι το NIVA δεν θα κολησει...

Θα κολλήσει, θα κολλήσει :D :D :D :D :D :D :D :D
Δεν υπάρχει πιο εύκολο πράγμα, όποιος σου λέει οτι δεν έχει κολλήσει, απλά δεν κάνει off road αλλά βολτούλα :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό dista » 21 Μάιος 2004, 08:55

Φίλε mika το κεντρικό διαφορικό του Niva κάνει ότι και η επιλογή 4Χ4 των υπολοίπων. Υπάρχει εκεί επειδή το Niva είναι μόνιμα τετρακίνητο και το ...χρειάζεται.
Για το πίσω μπλοκέ τώρα, για παράδειγμα, για μείνε κρεμασμένος σε νεροφάγωμα με δύο διαγώνιους τροχούς κρεμασμένους και πες μου πως θα βγείς χωρίς μπλοκέ στον έναν άξονα ?
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό JOHNNY » 21 Μάιος 2004, 22:06

Άσχετος με το θέμα αλλά.

Τόσο χειρόφρενο ώστε να δημιουργηθεί μπλοκάρισμα στο πίσω διαφορικό και τόσο φρένο ώστε να μπλοκάρει και το μπροστά αν χρειαστεί.
Και όλα αυτά πάντα με πρώτη αργό η όπισθεν, ανάλογα τις στήθηκες, για να μην σβήνει με το παραμικρό.
Άβαταρ μέλους
JOHNNY
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 18 Μαρ 2004, 19:06
Τοποθεσία: ΚΩΣ (Προσωρινά Αθήνα)

Δημοσίευσηαπό mika » 22 Μάιος 2004, 13:24

Δεν ειμαι κατα του μπλοκε ή locker στο πισω διαφορικο στο NIVA,απλα η σωστη χρηση του χειροφρενου σε περιπτωσεις μειωμενης προσφυσης προσομοιωνει κατα καποιο τροπο την υπαρξει προσφυσης, σιγουρα δεν ειναι το ιδιο με το μπλοκε αλλα δουλευει ακομα και σε περιπτωσεις που και οι δυο διαγωνιοι τροχοι μεινουν στον αερα(τουλαχιστον θα κανεις μερικα μετρα εμπρος ή πισω απο το τιποτα). :P

Οσο αναφορα για τα suzukia απο'τι ξερω δεν εχουν κεντρικο μπλοκε αλλα απλο,πως ειναι το ιδιο, τη σχεση εχουν οι πλυμνες ελευθερου τροχασμου τον εμπρος τροχων με το κεντρικο μπλοκε? :?: καμια :!:
Τελευταία επεξεργασία από mika και 22 Μάιος 2004, 16:13, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
mika
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 19 Μάιος 2004, 19:31
Τοποθεσία: ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Δημοσίευσηαπό xontros » 22 Μάιος 2004, 13:34

Αυτό με το χειρόφρενο το έχω διαβάσει κάπου και εγώ, αλλά φαντάζομαι ότι το λέτε για πλάκα :!: :!: :!:
Επειδή το χειρόφρενο θα φρενάρει τον τροχό που γυρνάει τρελλά, θα μεταφερθεί η ροπή στον ακινητοποιημένο, που τώρα έχει και το χειρόφρενο να τον κρατάει :?: :?: :?: :?: Ποιός ο λόγος τότε να δίνει ο κόσμος ένα κάρο λεφτά για να βάλει lockers???
Εάν θυμάμαι καλά, κάποιος έχει κατάσκευάσει ένα σύστημα που παίζει επειδή το χειρόφρενο (μάλλον τα χειρόφρενα...) πιάνουν μόνο ένα πισινό τροχό, οπότε το διαφορικό "νομίζει" ότι ο τροχός αυτός απέκτησε πρόσφυση :roll:
Κανείς μηχανολόγος να μας διαφωτίσει:?:
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό xontros » 22 Μάιος 2004, 13:58

mika έγραψε:Οσο αναφορα για τα suzukia απο'τι ξερω δεν εχουν κεντρικο μπλοκε αλλα απλο,πως ειναι το ιδιο, τη σχεση εχουν οι πλυμνες ελευθερου τροχασμου τον εμπρος τροχων με το κεντρικο μπλοκε? :?: καμια :!:

Τα Suzukia δεν έχουν καθόλου κεντρικό διαφορικό, οπότε είναι σα να έχουν ένα μόνιμα μπλοκαρισμένο κεντρικό διαφορικό που δίνει 50-50 μπρος-πίσω. Για το λόγο αυτό έχουν (σχεδόν πάντα...) πλύμνες ελεύθερου τροχασμού μπροστά, ώστε να μην γυρνάνε μπροστινά ημιαξόνια, μπροστινό διαφορικό (και μπροστινός άξονας?) χωρίς λόγο όταν δεν έχει επιλεγεί "4Χ4" :roll:
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 22 Μάιος 2004, 14:07

Σωστά τα λέει ο Χοντρος Σαν. Εξ' αλλου λιγο πολύ όλοι έχουμε πει τα ιδιο.

Το να έχεις κεντρικό διαφορικό έχει υπερ και κατά.

Στα υπερ η καλύτερη οδική συμπεριφορά , σταθερότητα, καλύτερο φρενάρισμα με το κινητήρα. Το εκτιμάς ιδιαιτέρως στο βρεγμένο.

Στα κατά είναι η υψηλώτερη κατανάλωση και ο θόρυβος.

Μόλις το κλειδώσεις, γίνεται ακριβώς ιδιο με τα vitara του xontrou - είναι ώς μη γενόμενο - , ώς αναφορά την τετρακίνηση για να μην παρεξηγιόμαστε.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό xontros » 22 Μάιος 2004, 15:38

Έτσι είναι :oops:, ένα Vitara με mud είναι χειρότερο από ένα Niva με τα ίδια λάστιχα σε βρεγμένη-γυαλισμένη άσφαλτο :oops:
Το να μην έχεις κεντρικό διαφορικό όμως έχει και κάποια πλεονεκτήματα:
- Έχει πλάκα! Πόσα πισωκίνητα αυτοκίνητα έχουν απομείνει :?:
- Απλότητα, αφού ό,τι δεν υπάρχει (κεντρικό διαφορικό, κεντρικός άξονας και σταυροί), δεν χαλάει !!!
- Ακόμα και να πάθεις ζημιά μπροστά (ημιαξόνιο, διαφορικό, πλύμνη), μπορείς να γυρίσεις σπίτι σου με πίσω κίνηση χωρίς Express Service!!!
- Δεν ξεχνάς ποτέ από το άγχος σου να μπλοκάρεις το κεντρικό σε δύσκολες καταστάσεις :twisted:
Αυτό με το καλύτερο φρενάρισμα όμως δεν το κατάλαβα :roll:
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 22 Μάιος 2004, 20:15

xontros έγραψε:Αυτό με το καλύτερο φρενάρισμα όμως δεν το κατάλαβα :roll:


Εννοώ λόγω της μονιμης τετρακίνησης. Μόλις σηκώσεις το πόδι σου απο το γκαζι, το αυτοκίνητο γονατίζει.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood


Επιστροφή στο Lada

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης