Αγαπητέ φίλε contrast61
Old Man Emu είναι η πλήρης ονομασία της μάρκας και είναι αυστραλιανά. Βγάζει σειρά ειδικά για το Grand Vitara και όλα τα φορουμ τα έχουν σε μεγάλη εκτίμηση. Συγκεκριμένα λένε ότι αντέχουν πολύ και συμπεριφέρονται πολύ καλά στις περιπτώσεις όπου πολυ-φορτώνεται ένα αυτοκίνητο. Συνιστάται δε σε αυτά τα φορουμ, να μπαίνουν μαζί με τα ελατήρια της ΕMU. Στην Αργεντινή δεν υπάρχουν , στα φέρνουν με ειδική παραγγελία, ανεξάρτητοι εισαγωγείς αξεσουαρ 4Χ4 και χωρίς να υποστηρίζουν το προϊόν μετά την πώληση. Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι το εαν τα EMU σηκώνουν το αμάξωμα λόγω διαφορετικών διαστάσεων ή αν το αμάξωμα το "ανεβάζουν" οι ιδιοκτήτες τους επειδή αυτό επιθυμούν , αλλάζοντας παράλληλα και τα αμορτισερ με άλλα αυξημένου μήκους. Η θεωρία λέει ότι εάν σηκώσουμε το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου αρχίζουν άλλα παρατράγουδα όπως για παράδειγμα, αυξημένες πιθανότητες αυτό να ανατραπεί αν το πιέσεις στις στροφές. Σε αυτό θα βοηθούσε η άποψη των φίλων που έχουν ήδη βάλει OME. Βρήκαν αμορτισερ της ΟΜΕ στις original διαστάσεις της Suzuki ώστε αν κάποιος δεν θέλει να ψηλώσει το αμάξωμα , αυτό να μην συμβεί;
Το Website είναι:
http://www.arbusa.com
Το θέμα των αμορτισέρ είναι πονεμένη ιστορία φίλε. Την θεωρώ πολύ σοβαρή απόφαση διότι από αυτή μπορεί να κριθεί το εαν πρόλαβες να φρενάρεις ή όχι, το εάν θα βγείς από το δρόμο ή όχι, το εάν τρακάρεις ή όχι. Από την άλλη πλευρά το Grand Vitara δεν είναι ότι σταθερότερο υπάρχει σε οδική συμπεριφορά στα πολλά χλμ. οπότε ψάχνεται κανείς να δεί πώς θα μειώσει τις κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα στις στροφές.
Εγώ ψαχνω να δω τι θα βάλω 10 ημέρες τώρα και δεν μπορώ να καταλήξω ακόμη.
Εκεί που ήμουν έτοιμος να βάλω ΚΥΒ τωρα διάβασα το post σου (αλήθεια ποιό μοντέλο της ΚΥΒ έβαλες, μήπως τα GR-2; ) και έκανα πίσω. Βρισκόμουν μεταξύ των ΚΥΒ Gas-a-Just (άσπρα) και διαπιστώνω ότι δεν τα βγάζει για εμπρός στα Grand Vitara (δεν υπάρχει κωδικός στον κατάλογο προϊόντων). Βγάζει μόνο τα ΚΥΒ GR-2 για εμπρός-πίσω. Πάω να τα βρώ, μου λένε ότι υπάρχει μόνο μοντέλο Excel-G (μαύρα αυτά) και Gas-a-Just γιά Grand Vitara. Άντε πάλι πίσω στα Monroe Sensatrac ή τα Adventure... Για τα τελευταία , τα ντόπια φορουμ λένε ότι είναι πολύ σκληρά. Για τα πρώτα , στα αμερικάνικα forum λένε ότι αντέχουν λίγο (μερικές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα).
H Suzuki εδώ ονομάζεται Chevrolet και τοποθετεί τα AC Delco τα μαύρα σαν εργοστασικά (έχει γούστο να έιναι τα ΚΥΒ τα Excel-G [μαύρα κι αυτά] με άλλο ονοματάκι). Άλλο νέο κι αυτό, μάθαμε ότι η AC Delco κάνει αμορτισερ.... Μπαίνω στο Website και βλέπω ότι όντως έχει αμορτισερ στη γκάμα των προϊόντων της. Μύλος !
Αμορτισερ για Grand Vitara βγαζει και η ΚΟΝΙ και η BILSTEIN αλλά δεν εισάγονται στην Αργεντινή οπότε πάπαλα.
Στο μεταξύ το βιταράκι το καημένο πάει σαν βάρκα στο γυαλό και το πρόθεμα Grand δεν του βγαίνει του έρμου.
Εχω δημοσιεύσει και ξεχωριστό post στο
www.off-road.gr, στο οποίο ένας φίλος μου προτείνει KYB Gas-a-Just. Ωραία λοιπόν πίσω αμορτισέρ βάλαμε, εμπρός αμορτισέρ τι βάζουμε;
Έχει λοιπόν βάλει κανείς τα Monroe Sensatrac σε Grand Vitara παιδιά; Η πληροφόρηση που έχω από επιβατικά, είναι πως η συμπεριφορά των Sensatrac στο δρόμο δεν είναι για να ταράζεσαι. Ούτε και πραγματοποιούν τελικά όλα όσα υπόσχεται η θεωρία Sensatrac. Μάλιστα, στην επόμενη αλλάγη αμορτισέρ δεν τα ξαναπροτιμούν. Στα τζιποειδή όμως συμβαίνει το ίδιο; Και με τα Adventure (χωρίς την περίφημη τεχνολογία Sensatrac) τι συμβαίνει;
Προσπαθώ να μην αλλάξω τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου και να μην γίνει σκληροτράχηλο κατσίκι. Ούτως η άλλως δεν το προορίζω για τέτοιο. Γνωρίζω ότι η σκληρή ανάρτηση είναι αυτή που δίνει τα καλύτερα κρατήματα στις στροφές. Παράλληλα όμως σου ρημάζει τη μέση ταυτόχρονα. Ειδικά αν είχες πρόβλημα στη μέση, στο ξαναθυμίζει.... Έλα όμως που το μεγαλοβιταρακι είναι και "πηδηχτό" από την κοιλιά της μαμας. Είναι τόσο παράλογο το να θέλει κάποιος να βελτιώσει έστω και λίγο τη συμπεριφορά αυτή και να μην θέλει να το σκληρύνει λίγο;
Ερωτώ λοιπόν τι βάζουμε ώστε να μην το σκληρύνουμε πολύ και τα λεφτά που δεν δώσαμε στα αμορτισερ καταλήξουμε να τα δίνουμε σε ορθοπαιδικούς και φυσιοθεραπευτές;
Ποιό αμορτισερ δίνει ισορροπημένο αποτέλεσμα, άνετο ταξίδι και κράτημα στις στροφές (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αρχίσουμε να μπαίνουμε με 120 χλμ/ώρα στις στροφές νομίζοντας ότι το μετατρέψαμε σε Porsche Cayenne με ένα σετ αμορτισέρ); Ποιό αμορτισέρ είναι το αντίδοτο στον ορθοπαιδικό χωρίς να αγοράζεις το παρακείμενα ευρισκόμενο οικόπεδο με ηρωϊκή έξοδο στυλ Μεσολογίου στην πρώτη στροφή που θα μπείς με λάθος χιλιόμετρα;
Νομίζω ότι το Post αυτό ενδιαφέρει όλους του μεγαλοβιταρακηδες οπότε αν κάποιος ξέρει κάτι, ας μας δώσει λίγα λεπτά από το χρόνο του να μας πει την εμπειρία του.
Να έχετε καλά ταξίδια και να περνάτε καλά.
Φιλικά
Κωστας από Αργεντινή