Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

TAKOS - NACHOS JIMNY +3cm up

'Αξίζουν' οι φτηνές λύσεις, ή απλά δημιουργούν προβλήματα?

Εξαρτάται απο το αυτοκίνητο.
8
67%
ΝΑΙ
3
25%
ΟΧΙ
1
8%
 
Σύνολο ψήφων : 12

Δημοσίευσηαπό mkivos » 25 Ιαν 2003, 12:26

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση,

Για να είμαι ειλικρινής δέν γνωρίζω κάποιο κατασκευαστή που τοποθετεί διαφορετικού μήκους ελατήρια για το σκοπό αυτό.

Το σημαντικό απο ότι γνωρίζω είναι να υπάρχουν τα ίδια χλγρ πίεσης στον τροχό. Αυτό έχει άμεση σχέση και με την κατανομή του βάρους. Εάν ο κατασκευαστής θέλει να αντιμετωπίσει το επιπλέον βάρος του οδηγού, το οποίο σημειωτέον δεν είναι μόνο στο πίσω τροχό αλλα σε ολόκληρη την αριστερή πλευρά, σκληραίνει το ελατήριο και δέν το μακραίνει. Εάν πάλι η διαμόρφωση του πατώματος το επιβάλει τότε έχουμε διαφορετικό μήκος.

Μακρύτερο ελατήριο απο του κατασκευαστή ,σημαίνει ότι η μία πλευρά είναι ψηλώτερη απο την άλλη ή ότι όταν φρενάρει το αυτοκίνητο (το φορτίο του οδηγού πάει περίπατο) ο ένας τροχός πιέζει το οδόστρωμα ποιό πολύ απο τον άλλο. Αρα έχουν και διαφορετική πρόσφυση.......κλπ. Με 100 κλμ και πάνω σε γλυστερό δρόμο αγοράστε οικόπεδο.

Βέβαια η επισήμανση σας να ελέγχετε η χώρα κατασκευής είναι σωστή ομως αυτό είναι κάτι που πρέπει να το δεί ο προμηθευτής της ανάρτησης και οχι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου .

Με εκτίμηση
Άβαταρ μέλους
mkivos
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 06 Δεκ 2002, 11:38

Άνισο ύψος ελατηρίων

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 25 Ιαν 2003, 13:02

Καλή η αμφισβήτηση, γιατί δίνει το δικαίωμα της τεκμηρίωσης.

Τόσο η Ironman όσο και η Old Man Emu δίνουν διαφορετικό ύψος ελατηρίων για τη πλευρά του όδηγού και του συνοδηγού σχεδόν στα μισά τους ελατήρια. Αναφερω ενδεικτικά:

ΟΜΕ 751, 752, 761, 762 για Land Rover 90
OME 935, 935, 944, 945 για Jeep Grand Cherokee
OME 975, 976 για Nissan Patrol

και τόσα άλλα.

Για να μπορεί να είναι ευσταθές ένα αυτοκίνητο, πρώτα και πάνω απο όλα πρέπει να είναι "τετράγωνο", να έχει δηλαδή τις 4 ¨"γωνίες" του ισόποσα ρυθμισμένες σε κατάσταση κίνησης. Σε πολλά επιβατικά υπάρχει μέχρι διαφορετική ρύθμιση κάμπερ εμπρός αριστερά. Η κατανομή βάρους είναι μία άλλη, αμαρτωλή, ιστορία. Στα δημοσιογραφικά μου χρόνια έχω δει μέχρι 50 κιλά απόκληση ανάμεσα στους μπροστινούς τροχούς, ενός μοντέλου που φημίζεται για το ζύγισμά του. Αστα καλύτερα. Γι' αυτό κάποιοι μηχανικοί μπορούν και φτιάχνουν αγωνιστικά καλύτερα από κάποιους άλλους. Απλά γιατί προσέχουν όλες αυτές τις λεπτομέρειες.

Η προτροπή μου για έλεγχο της άδειας έγινε με το σκεπτικό ότι δεν το έκανε πριν από εσάς για εσάς ο προμηθευτής. Δική του δουλειά είναι σίγουρα.

Γιάννης Αθανασίου
Tetrakinisi
 

Περί μετατροπών το ανάγνωσμα......

Δημοσίευσηαπό jimnys » 26 Ιαν 2003, 21:59

Ισως κάποια μέση λύση να ήταν καλύτερη , σαν χρυσή τομή ανάμεσα σε άσφαλτο και χώμα , ανάλογα με το τι κάνεις συνήθως δηλαδή.
Εγώ π.χ πηγένω συχνά στο εξοχικό (πρός Στενή μεριά) δηλαδή έχω 100 χλμ εθνικής μπροστά μου.
Καλή η old man emu θεική στο βουνό αλλά με κόστος στην άσφαλτο άρα κατα την γνώμη μου το να τοποθετήσω 4 bielstein κίτρινα π.χ ισώς να ήταν καλύτερο, μιά μέση λύση....
Αλλώστε το βουνό δεν σκοτώνει όσο η άσφαλτος....
Γνώμονας σε κάθε μετατροπή πιστεύω οτι θα πρέπει να είναι η ασφάλεια και μετά όλα τα άλλα.
ελπίζω να συμφωνείτε.....
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 27 Ιαν 2003, 15:54

Λανθασμένα νομίζεις ότι η Ironman ή η Old Man Emu δεν κάνουν για την άσφαλτο. Αντίθετα μάλιστα.

Οι εξειδικευμένοι στην εκτός δρόμου κίνηση κατέχουν καλά το θέμα. Ξέρουν πώς να κουλανδρίσουν έναν άξονα 50 και βάλε κιλών, ο οποίος δεν θέλει να έχει αγαθές σχέσεις με την άσφαλτο, αναπηδώντας σε κάθε ανωμαλία.

Από την άλλη Bilstein, Konie και λοιποί, έχουν μάθει να αντιμετωπίζουν "ψαλιδάκια" με πενιχρά βάρη μερικών κιλών και αντιμετωπίζουν με την ίδια΄... ελαφρότητα και τους άκαμπτους άξονες. Ετσι συνήθως πηδάς περισσότερο από όσο πρέπει, ιδίως όταν συναντήσεις σαμάράκι πάνω σε στροφή.

Προσωπική εμπειρία: με βάρος σχεδόν 3 τόνους το καλοκαίρι (μπαγκάζια, εξοπλισμός, 3 άτομα, τέντα και εργάτη) σε αριστερή στροφή βλέπω το Range Rover εμπρός μου να ταλαντεύεται από σαμαράκια, πάνω σε αριστερή πατημένη. Ψάχνω χωράφι οσο το δυνατόν πιό ομαλό για να την "κάνω". Η ΟΜΕ όμως μειώνει απίστευτα την ταλάντωση, παραμένουμε στο δρόμο και ευλογούμε τη στιγμή που τη βάλαμε σαν δοκιμή για το μαγαζί. Με οτιδήποτε "ασφάλτινο" θα ήταν φισσσσσσσσσστ - μπόινγκ και με μιας στο χωράφι.

Τα "τζιπάκια" δεν είναι επιβατικά ή μάλλον είναι επιβατικά προηγούμενων εποχών, τότε που έψαχνες τί έφταιξε και βρέθηκε το αναρτησωμένο "ερπετό" εκτός δρόμου. Με αυτό τον τρόπο πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε. Οι δρόμοι μας δεν είναι χαλί να μπορούν να δουλέψουν με υψηλές αποσβέσεις και αναρτήσεις κούτσουρα. Αντίθετα απαιτούν ενδοτικότητα και προοδευτικότητα, που μόνο αναρτήσεις με σεβαστές διαδρομές και καλή συνολική απόσβεση μπορούν να προσφέρουν. Μιά σκληρή ανάρτηση με περιορισμένες διαδρομές μόνο στη εθνική μπορεί να είναι οριακά καλύτερη. Ας στρίψει όμως κάποιος με αυτή στην πρώτη δεξιά της Υλίκης, μετά το 90, με "τζιπάκι" και να μας μεταφέρει την εντύπωσή του μετά!

Οσοι έχουν οδηγήσει "χωμάτινο" αγωνιστικό σε άσφαλτο μπορούν να κατανοήσουν τί ακριβώς εννοώ.

Γιάννης Αθανασίου
Tetrakinisi
 

Ακριβά τα ελατήρια....

Δημοσίευσηαπό panjo » 27 Ιαν 2003, 20:42

Μπορεί να συνδιαστεί με επιτυχία τάκος +3cm με Rancho RS5000 ή Ironman shoch absorbers? Προχειροδουλειές???
panjo
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2002, 19:13

Δημοσίευσηαπό superspy » 28 Ιαν 2003, 10:24

Tetrakinisi έγραψε:Λανθασμένα νομίζεις ότι η Ironman ή η Old Man Emu δεν κάνουν για την άσφαλτο. Αντίθετα μάλιστα.

Οι εξειδικευμένοι στην εκτός δρόμου κίνηση κατέχουν καλά το θέμα. Ξέρουν πώς να κουλανδρίσουν έναν άξονα 50 και βάλε κιλών, ο οποίος δεν θέλει να έχει αγαθές σχέσεις με την άσφαλτο, αναπηδώντας σε κάθε ανωμαλία.
.....
.....
Οσοι έχουν οδηγήσει "χωμάτινο" αγωνιστικό σε άσφαλτο μπορούν να κατανοήσουν τί ακριβώς εννοώ.

Γιάννης Αθανασίου


Ναι.... Μαζί σου Tetrakinisi!
Προερχόμενος από ασφάλτινο αγωνιστικό.... η εμπειρία με την Old Man Emu σε 4X4 με άφησε άφωνο.....
Φυσικά, πάντα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι οδηγάτε (συνήθως) ένα τέρας 2+ τόνων που θέλει την ανάλογη προσοχή και ομαλή οδήγηση&... δεν είναι ότι καλύτερο να πλαγιολισθένεις με πολλά (το 80-100 είναι πολλά για 4Χ4 offroad) χωρίς την ανάλογη δύναμη (για πραγματική ασφάλεια θα χρειαζόσουνα 200+ ίππους για να κουμαντάρεις το τέρας με γκάζι), οπότε μην του ζητάτε περισσότερα απο ότι μπορεί να δώσει.... χε χε!

Superspy
Τελευταία επεξεργασία από superspy και 28 Ιαν 2003, 10:31, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6832
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Ακριβά τα ελατήρια....

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 28 Ιαν 2003, 10:28

panjo έγραψε:Μπορεί να συνδιαστεί με επιτυχία τάκος +3cm με Rancho RS5000 ή Ironman shoch absorbers? Προχειροδουλειές???


Δοκιμάζουμε και βλέπουμε. Αν δεν ταιριάζει πας και για ελατήρια. Το θέμα είναι ότι τα κοντά αμορτισέρ θα τελειώσουν νωρίς, ενώ τα μακρύτερα (Ironman, OME) θα αντέξουν μια και δεν θα τερματίζουν σε έκταση. Αυτά.

Γιάννης Αθανασίου
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό jimnys » 28 Ιαν 2003, 17:24

mkivos έγραψε:Αγαπητοί φίλοι,

Εγώ έχω τοποθετήσει την ανάρτηση της ΟΜΕ στο Jimny μου.

1. Στο βουνό. θεικό

2. Στη πόλη. Καλύτερό απο πρίν λόγω ύψους και σχετικά ποιό soft αίσθηση

3. Στο ταξίδι. Κουραστικό το αυτοκίνητο χάνει σε αίσθηση το τιμόνι, ευαισθησία στον πλάγιο άνεμο και το κυριότερο.. με πολλά χιλιόμετρα ,ειδικά η πίσω ανάρτηση , σε ανωμαλία του οδοστρώματος φορτίζεται και έχει μια τάση να εκτινάξει το πίσω μέρος σαν καταπέλτης. Επικίνδυνο εάν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε γρήγορη καμπή.

Βέβαια εγώ είχα και το εξής πρόβλημα μου δώθηκαν λάθος πίσω ελατήρια με διαφορετικό μήκος ( 2 εκ. διαφορά ) κωδ. 966 ενώ τα σωστά είναι τα 967 με το ίδιο μήκος. Η διαφορα των δύο κωδικών αφορά το μοντέλο της Αυστραλίας το οποίο έχει αυτή τη διαφορα απο κατασκευής αντίθετα με το Ευρωπαικό. Περιμένω να μου τα αλλάξουν.

Αυτό βέβαια έχει αρνητικές επιπτώσεις σε πολλούς παράγωντες. Είδωμεν...

Δηλαδή σαν να θέλουμε να πούμε οτι αλλάζοντας πίσω ελατήρια ο φίλος μας mkivos θα εξαφανιστούν όλα τα αρνητικά φενόμενα στο jimny του;;;;
Σε σχέση με την on road κίνηση μιλάω πάντα...
Μακάρι αν και πιστεύω οτι ,ακόμα και αλλάζοντας ελατήρια πίσω ,λόγο κοντού μεταξονίου, χαμηλού βάρους, και σχετικά αυξημένου ύψους του συγκεκριμένου αυτοκινήτου (jimny) θα έχει τα ίδια φαινόμενα σε μικρότερο βαθμό (κοντύτερο ελατήριο).
Φαντάσου τι επίδραση θα είχε σε ένα jimny με 100 km ,φορτίο σε σχάρα ή μπαγκαζιέρα, με τα +4 cm και μαλακή ανάρτηση ,ένας πλευρικός άνεμος ή κάποιο σαμαράκι ...........
Πίστεύω οτι η ΟΜΕ είναι τέλεια ανάρτηση αλλά για μεγαλύτερα και βαρύτερα αμαξώματα ....
Γνώμη μου χωρίς να το έχω δοκιμάσει ή να ΄μου πει κάποιος ότι είναι 100% εγγυημένη λύση.
Περιμένω μια 'διαφώτιση' αν έχω λάθος......
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

OME vs IRONMAN

Δημοσίευσηαπό panjo » 28 Ιαν 2003, 19:35

Τι 'άνοιγμα' έχουν τα αντίστοιχα μοντέλα αμορτισέρ; και για τί υπόλοιπα μιλάμε (σε cm) αν προσθέσουμε και τον τάκο +3cm; Ο φίλος Koninos εξήγησε ότι πίσω αμορτισέρ του jimny (μανίσια) σχεδόν τερματίζουν με την προσθήκη τάκου. Και επανέρχομαι, τί γίνεται με OME & IRONMAN;

Επίσης μήπως τα Ironman είναι πιο καλά για άσφαλτο (πιό σκληρά);
panjo
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2002, 19:13

Δημοσίευσηαπό friar » 29 Ιαν 2003, 00:15

Σκηνικό στους Βωξίτες στο φυλάκιο ξέρετε εσείς, στην απέναντι πλαγιά θαυμάζουμε νεαρά ύπαρξη που κατεβαίνει το βουνό με πεδιλάκι αλλά με σόλα φελλό όσο μέτριο σκαμνάκι. Μπαλατζάρει ισορροπεί και σιγά σιγά καταφέρνει να κατέβει όλη την πλαγιά χωρίς επεισόδιο, (ίσως απογοητευτικό αλλά εξίσου γοητευτικό).

Σχόλιο θεατή " αν δεν μπορείς να σηκώσεις ανάρτηση (τσερλανικοβα η όπως λέγεται εκείνο το τρίμετρο πράμμα) τότε πρέπει να σηκώνεις προφίλ... "

Ηθικόν δίδαγμα ...ότι και να κάνουμε στην ανάρτηση εκείνο το έρμο διαφορικό θα σερνεται πάνω στα βράχια. Σηκώστε λοιπον προφίλ μεγάλα λάστιχα όσο γίνεται....

Αυτές τις ημέρες ασχολούμαι με αυτό το θέμα των θηριωδών ελαστικών και όχι με links για να τα χαζεύουμε αλλά με διευθύνσεις εν Αθήναισι για να τα αγοράζουμε....

Stay tuned....

friar

P.S. αυτο αποτελεί "γκρίζα διαφήμιση" νέου προϊόντος που είμαι σίγουρος πως θα σας γοητεύσει

P.S. 2 Smokie ανοιξε μου μία ενότητα "Γκρίζα Δαφήμιση" έχω ανάγκη προβολής αλλά κάνε με και moderator όπως παλιά.
friar
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2002, 18:43
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Tetrakinisi » 29 Ιαν 2003, 09:12

Μήκη αμορτισερ

Ανοιχτό (mm) Κλειστό (mm)
OME εμπρός 450 281
ΟΜΕ πίσω 502 314

IRONMAN εμπρός 430 320
IRONMAN πίσω 460 310

Η μέτρηση εμπρός είναι τρύπα - μέση βίδας και πίσω τρύπα - τρύπα. Στα IRONMAN είναι σχετική μια και έγινε με το χέρι.

Τα OME είναι κατά γενική παραδοχή τα μακρύτερα αμορτισέρ γενικής χρήσης. Στο Galloper τα πίσω είναι 40mm μακρύτερα από τα δικά του, που με τη σειρά τους είναι 40mm μακρύτερα από αυτά των Mitsubishi.

Ελπίζω τα στοιχεία αυτά να βοηθούν

Γιάννης Αθανασίου
Tetrakinisi
 

Δημοσίευσηαπό panjo » 29 Ιαν 2003, 09:50

Ευχαριστώ τον Γιάννη Αθανασίου για τις πολύτιμες πληροφορίες.

Panjo
panjo
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2002, 19:13

Παραμυθιαζόμαστε μάλον;;;;;

Δημοσίευσηαπό jimnys » 29 Ιαν 2003, 15:42

Παραμυθιαζόμαστε μάλον στην Ελλάδα προσπαθώντας με ένα φτηνό jimny να κάνουμε τα πάντα.....
Αν δεν είσαι Τζανετάκος ή δεν εχεις Galoper δικέ μου δεν μπορείς να το πετύχεις.
Αλλίως δύο τουτού για να είσαι άρχοντας.
Κουράγιο θα επιτρέψουν το πετρέλαιο μου είπε ο φίλος μου ο Άρης μετά την ολυμπιάδα.
Όταν δεν υπάρχει απάντηση δικαιώνεται ο ομιλών ;;;;;

jimnys
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

Δημοσίευσηαπό jimnys » 29 Ιαν 2003, 15:45

Αν δείτε κάτι κτήνη που κυκλοφορούν στην Κύπρο δεν θα το πιστεύεται.....
NISSAN PATROL GR και τα μυαλά στα κάγκελλα :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

Old Man Emu

Δημοσίευσηαπό panjo » 30 Ιαν 2003, 13:06

Προς τετρακίνηση...
Γιατί τα ελατήρια Old Man Emu έχουν κόστος υψηλό (500Ευρώ)? και οι
Τί ιδιέταιρο προσφέρουν?

Αγαπητέ jimny,
όταν 'έρθει' το πετρέλαιο θα πάρουμε μην ανησυχείς...
panjo
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2002, 19:13

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Suzuki

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 3 επισκέπτες

cron