Καλησπερα σε ολους!
Συνεχιζω με καποιες πληροφοριες σχετικα με την αναρτηση στο grand.
Το πισω μερος του αυτοκινητου και εφοσον εχει μπει η αναρτηση πανω, φαινοταν σα να "σερνεται" και για να γινω πιο κατανοητος, ειναι σα να το χες μονιμως φορτωμενο με 2-3 τσουβαλια τσιμεντο, με αποτελεσμα να ειναι τα μουτρα αρκετα πανω απο το πισω μερος.......σούζα δηλαδη!
Θα πω μια γνωμη που ακουσα μηπως και συνεβαινε σε μενα κατι τετοιο:
Στα πισω ελατηρια ακουσα οτι υπηρχαν παρτιδες οπου η πανω μερια του ελατηριου δεν τελειωνε ομορφα-ομορφα και κυκλικα (με την φορα της σπειρας δηλαδη και ομοιομορφο στενεμα) αλλα τελειωνε λες και την εχεις πιασει στην μεγγενη!!!
Δηλαδη, σα να "στριβει" αποτομα μεσα προς το κεντρο κυκλου που δημιουργουν οι σπειρες!
Ευτυχως σε μενα δεν ηταν ετσι!!
Αυτο ηταν κατα καποιο τροπο κριτηριο για το αν ηταν "σωστα" τα ελατηρια για πισω ή λαθος.
Δεν το χω καταλαβει ακομα αυτο.
Τελος παντων.......
Απο ενημερωση (αλλη πηγή) που ειχα σχετικα γινεται το εξης:
Ή κοβεις μιση σπειρα απο τα μπροστινα (αδιανοητο για μενα) ή βαζεις αποστατες πισω και τελειωνεις, και αυτο γιατι το μπροστινα ελατηρια ειναι αρκετα περισσοτερες λιβρες ουτως ωστε να μπορουν να "σηκωσουν" και τον σιδερενιο προφυλακτηρα με θεση εργατη που δινει η εταιρεια calmini.
Εαν υπολογισει κανεις οτι προφυλακτηρας και εργατης μαζι μας κανουν περιπου 85-90 κιλα + το οτι ο σιδερενιος προφυλακτηρας με εργατη κανει μεγαλυτερο μοχλο (βγαινει πιο εξω απο εργοστασιακο) ως προς τον αξονα μπροστα, σχεδον ευκολα μετα κατεβαζεις τα μουτρα κατω + το περισσοτερο βαρος μπροστα στο διλιτρο μοντελο οπου μπαινει ο ιδιος κωδικος της αναρτησης αυτης και νομιζω και στο 2,5 λιτρων.
Και για να επανελθω στο πισω μερος........... αυτο καθεαυτο λοιπον, δεν δημιουργει προβλημα στο πισω μερος οσον αφορα την δουλεψη της αναρτησης (συμπιεση/εκτονωση) αλλα περισσοτερο οπτικα.
Ισως να επηρρεαζει σε αλλο τομεα αλλα εκει επεσε το ματι μου εμενα.
Το προβλημα λυθηκε με 2 αποστατες απο ερταλον 3 εκατοστων στον τορνο, και ηρθε εκει που επρεπε τουλαχιστον οπτικα!
Το θεμα ειναι οτι τωρα ο πισω αξονας εχει μεγαλυτερη κλιση απο πριν, δηλαδη για να ειναι απολυτα ασφαλης η μετατροπη στο πισω μερος πρεπει να φτιαχτει και ενας αποστατης ο οποιος να μπει εκει οπου βιδωνει ο πισω αξονας στο πισω διαφορικο!
Δεν μου αρεσει καθολου η αποσταση που εχει ο αξονας (αρσενικο/θυληκο) στην εξοδο του κιβωτιου προς τα πισω.
Slip yoke νομιζω το λενε και ελπιζω να καταλαβετε.
Εαν φορτωθει το αμαξι η αποσταση που υπαρχει τωρα μικραινει........ αλλα τι γινεται εαν αρχισω να κρεμαω δεξια και αριστερα??
Επειδη λοιπον στο σημειο αυτο η μερια του αξονα που θυληκωνει στην εξοδο του κιβωτιου δεν "παταει" καλα και επειδη μπορει καποια στιγμη απο την χρηση να κανει κανενα παρακεντρο ή τιποτε αλλο εκει, θα φτιαξω εναν αποστατη ο οποιος θα μπει αναμεσα στην πατουρα διαφορικου και στο βιδωμα του αξονα σε αυτο! Παει για επομενη εβδομαδα αυτο!
Μετρησεις θα γινουν σε εργοστασιακο grand vitara για να βρω ακριβως το ποσο μπαινοβγαινει ο αξονας στην εξοδο κιβωτιου.
Ξερω οτι θελει καλη μελετη και σωστο κεντραρισμα για να μην εχω αλλα προβληματα μετα, αλλα ο expert υπαρχει καθως και ο τορνος!
Επισης να πω οτι αλλαχθηκε το σωληνακι αναπνοης του διαφορικου στον αξονα με μακρυτερο για αποφυγη των οποιων προβληματων επροκειτο να παρουσιαστουν και ειμαι σιγουρος οτι θα παρουσιαζοταν καποια στιγμη!
Τωρα......
Προβλημα το οποιο αντιμετωπιζω αλλα δεν εχω καταφερει να εντοπισω απο ποιο κομματι της μπροστινης αναρτησης προερχεται ειναι το εξης:
Σε οπισθεν και κυριως οταν στριβω το τιμονι (ακομα περισσοτερο εαν ειναι κατηφοριτσα) ακουω ενα βορυθο κυριως απο την μερια του οδηγου.
Φανταστητε οτι για να βγω απο το γκαραζ στριβω τερμα σχεδον τιμονι και ειναι κατηφοριτσα.
Δεν ειναι σιγουρα ο θορυβος της τρομπας τιμονιου!!!
Το κανει παντα στην οπισθεν και σχεδον καθολου οταν παω να ξεκινησω εμπρος, αλλα παντα σε πολυ χαμηλες ταχυτητες, μηδενικες δηλαδη!
Δεν το κανει ποτε σε ταχυτητες απο 3-5 χιλιομετρα και πανω.....εθνικη ας πουμε, με τιποτα.
Φιλος μου ειπε να κοιταξω τη ζαμφορ μπας και τα μπαλακια της εχουν καποιο προβλημα.
Θα το δοκιμασω και με αποσυνδεδεμενη τη ζαμφορ για να σιγουρευτω.
Ο θορυβος ειναι κατι σαν και εχει πιασει η πλυμνη ισα-ισα το ημιαξονιο και αυτο να καταφερνει να της ξεφευγει ας πουμε αλλα και κατι αλλο μαζι το οποιο δεν μπορω να βρω τροπο να το περιγραψω τωρα.
Απο αυτα που προσπαθω να περιγραψω
εχει μηπως συμβει σε καποιον να παρουσιαστει σχετικο προβλημα ειτε σε αμαξι δικο του, ειτε στημενο με calmini και ας μην ειναι grand vitara???
Κατα τα αλλα ........ ολα καλά!!!!!
Φιλικα vasilis