Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Ο Αρχαίος Δίολκος φωνάζει βοήθεια...

Θέλετε να ρωτήσετε ή να μοιραστείτε κάτι που είναι άσχετο με τις μοτοσυκλέτες και τα τετρακίνητα; Στείλτε το εδώ!

Ο Αρχαίος Δίολκος φωνάζει βοήθεια...

Δημοσίευσηαπό sofia-l » 02 Δεκ 2007, 21:34

Μιας και γίνατε που γίνατε διάσημοι λόγω του Saxo, ας βάλει όποιος θέλει ένα χεράκι και στο ακόλουθο θέμα...

Ο αρχαίος Δίολκος, το περίφημο τεχνικό έργο της αρχαιότητας, έμεινε χωρίς προστασία από την εποχή της ανασκαφής του (~ 1960) μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα το αρχικό τμήμα του να έχει κυριολεκτικά διαλυθεί.

Έχοντας πλέον στο κατόπι τους τη Δικαιοσύνη, οι "αρμόδιοι" φορείς έχουν αναγκαστεί σε κάποια κινητοποίηση. Παρόλα αυτά, η αναπηρία του Υπουργείου Πολιτισμού συνεχίζεται ως σήμερα και το μνημείο εξακολουθεί να είναι αφημένο στο έλεος της διάβρωσης.

Σημειώνω ότι θα ήταν παιδαριώδες να προταθεί η συντήρηση και αναστήλωσή του (από τις ζημιές που του έκανε η "προστασία" του Υπουργείου όλα αυτά τα χρόνια), με χρηματοδότηση από την ΕΕ, αλλά οι "αρμόδιοι" δεν είχαν φροντίσει ούτε να είναι ΕΤΟΙΜΟΙ γι' αυτή την αίτηση!!!

Μπορείτε να υπογράψετε μια διεθνή έκκληση για τη διάσωση και αναστήλωση του Δίολκου, στο

www.thepetitionsite.com/takeaction/870477005

H έκκληση έχει βρει ως σήμερα υποστηρικτές σε 81 χώρες του κόσμου.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ !!!

εικόνες από τη σύγχρονη καταστροφή και τη συνεχιζόμενη εγκατάλειψη του Δίολκου...
www.in.gr/Reviews/imagegallery.asp?lngR ... emID=57977
Άβαταρ μέλους
sofia-l
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 02 Δεκ 2007, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό GALILAIOS » 05 Δεκ 2007, 18:15

Δε θα έπρεπε να ασχοληθούν οι...αρμόδιες (κάποια εφορεία αρχαιοτήτων, το ΥΠ.ΠΟ κτλ) υπηρεσίες με αυτό το θέμα; Τόσο δύσκολο είναι; Δε ξέρω το μέρος αλλά θα είχε τόσο τρομακτικό κόστος η προστασία του;

Αλλά ξέχασα, στην Ελλάδα ζούμε! Άσε που έχουμε...πολλά "αρχαία".
"Τ' ωραιότερο τραγούδι που 'χω ακούσει
το είπε ένας καπετάνιος πρίν πεθάνει...
Το πιο ωραίο, είναι το επόμενο λιμάνι".
ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ - Σπασμένη Πολυθρόνα, 2004
Άβαταρ μέλους
GALILAIOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006, 20:21
Τοποθεσία: Συκιές, Θεσσαλονίκη

Ένα πολύπαθο μνημείο

Δημοσίευσηαπό sofia-l » 05 Δεκ 2007, 18:35

GALILAIOS έγραψε:Δε θα έπρεπε να ασχοληθούν οι...αρμόδιες (κάποια εφορεία αρχαιοτήτων, το ΥΠ.ΠΟ κτλ) υπηρεσίες με αυτό το θέμα; Τόσο δύσκολο είναι; Δε ξέρω το μέρος αλλά θα είχε τόσο τρομακτικό κόστος η προστασία του;

Αλλά ξέχασα, στην Ελλάδα ζούμε! Άσε που έχουμε...πολλά "αρχαία".

Δυστυχώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ. ... "ασχολούνται" με το μνημείο, γι' αυτό και έχει ρημάξει, από την πολλή "φροντίδα".

Αν διαβάσεις τα στοιχεία που βγήκαν στο In.gr (δες λινκ στο αρχικό πόστ) η μέχρι τώρα κατάσταση είναι ανατριχιαστική. Το ΥΠ.ΠΟ. ουσιαστικά στάθηκε φρουρός στην καταστροφή του μνημείου.

Θα ήταν πανεύκολο να ζητήσουν χρηματοδότηση και από την ΕΕ, κι αυτό εδώ και χρόνια. Όχι μόνο δεν το έκαναν αλλά, όπως έχω ήδη πει, είχαν κρατηθεί και ΑΝΕΤΟΙΜΟΙ γι΄αυτό, αφού δεν είχαν φροντίσει να έχουν ούτε καν τη στοιχειώδη τεκμηρίωση για το μνημείο!!!

Παραθέτω εδώ και το κείμενο μιας από τις πρόσφατες ενημερώσεις που στέλνω μέσω e-mail...

Αν εξαιρέσουμε κάποιες κινήσεις στις οποίες έχουν αναγκαστεί να προβούν οι αρμόδιοι καθώς η Δικαιοσύνη προχωρά στη διερεύνηση της υπόθεσης του Δίολκου, το μνημείο παραμένει κατ' ουσία απροστάτευτο. Παρά τις διαβεβαιώσεις περί "καλών νέων" , oι "αρμόδιοι" εξακολούθησαν και τους τελευταίους μήνες να ταλανίζουν το δύστυχο μνημείο - ακόμα και με ΗΘΕΛΗΜΕΝΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ.

Για παράδειγμα, η "συναρμόδια" Εφορεία Εναλίων δεν έστειλε ολόκληρο το καλοκαίρι για μια αυτοψία που της είχε ζητηθεί από την τοπική εφορεία (!!!). Ο δύτης που τελικά πήγε στο μνημείο στις αρχές Σεπτεμβρίου, μετά την έγκριση "Σχέδιου Πλαίσιου" για το μνημείο από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (και μετά από επανειλλημένες καταγγελίες μου για την εγκατάλειψη του Δίολκου προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού), έκανε μια επιφανειακή αυτοψία, ουσιαστικά άχρηστη για τις ανάγκες του μνημείου!

Το ιταλικό αρχαιολογικό περιοδικό SALTERNUM που κυκλοφόρησε πρόσφατα, περιέχει άρθρο μου όπου αναφέρεται η παραπλανητική "ενημέρωση" που έστειλε πέρσι (20/10/2006) ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.ΠΟ. κ. Ζαχόπουλος προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού αναφέροντας, μεταξύ άλλων ότι οι κυματισμοί "έχουν αρχίσει πλέον να διαβρώνουν το υπόστρωμα του μνημείου". Η επιστολή ήταν ουσιαστικά ένας κατάλογος ψευδών και ανακριβειών (προερχόμενος εμφανώς από την τοπική εφορεία όταν Προϊστάμενος αυτής της τελευταίας ήταν ο νυν Προϊστάμενος της Εφορείας της Ακρόπολης...)

Και η βρετανική έκδοση των TIMES έχει αναφερθεί ήδη δύο φορές στην τραγική εγκατάλειψη του Δίολκου. Μπορείτε να δείτε το πρώτο άρθρο (Ιούλιος 2006) στο:
http://www.greece.org:8080/opencms/open ... _2006.html
και ένα ακόμα στο: http://www.timesonline.co.uk/tol/life_a ... 409377.ece

Κάποιες ενδιαφέρουσες εικόνες και άρθρα θα δείτε και στο
http://www.facebook.com/group.php?gid=10046110469
Άβαταρ μέλους
sofia-l
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 02 Δεκ 2007, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα

Μια ζημιά που οι "υπεύθυνοι" .. δεν είδαν

Δημοσίευσηαπό sofia-l » 15 Δεκ 2007, 11:15

Eκτός από την τραγική καταπόνηση του αρχικού τμήματος του Δίολκου, ζημιά έχει υποστεί και ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του μνημείου μέσα στη Σχολή Μηχανικού. Πρόκειται για τη διπλή σειρά λίθων που ο ρόλος της στη διαδικασία της μεταφοράς των αρχαίων πλοίων δεν είναι ακόμα σαφής.

Στις αρχές Ιουλίου 2006, είχα στείλει προς το ΥΠ.ΠΟ. επιστολή σχετικά με τη διατάραξη που έχει υποστεί στο δυτικό της άκρο. Και ιδού η απάντηση που είχε δώσει ο κ. Μάντης, σήμερα Προϊστάμενος στην Ακρόπολη, προς τους ανωτέρους του: «η Εφορεία μας στις 24 Ιουλίου πραγματοποίησε αυτοψία στο τμήμα του Διόλκου που βρίσκεται στη Σχολή Μηχανικού από την οποία διαπιστώθηκε όχι μόνο ότι δεν έχει διαταραχθεί το τμήμα αυτό, όπως διατείνεται η κ. Λοβέρδου, αλλά αντίθετα ότι τυγχάνει της καλύτερης δυνατής φροντίδας και περιποίησης[…]».

Μένει η απορία εάν οι «ειδικοί» που διενήργησαν την αυτοψία ήταν περιορισμένων νοητικών δυνατοτήτων ή εάν η διατάραξη απεκρύβη για λόγους που οπωσδήποτε δεν μπορεί να είναι σύννομοι.

Επί τη βάσει φωτογραφιών που έχω δει, το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζημιάς πρέπει να έγινε μεταξύ 1978 και 1984. Είναι φανερό ότι αρκετοί αρχαίοι κυβόλιθοι ξηλώθηκαν από κάποιο μηχανικό μέσο και, στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν πίσω εκεί και ως έτυχε.

Η διατάραξη είναι πασιφανής, όπως βλέπετε στις επισυναπτόμενες εικόνες. Ελπίζω ο κ, Μάντης να επιδεικνύει περισσότερη παρατηρητικότητα στην Ακρόπολη....
Άβαταρ μέλους
sofia-l
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 02 Δεκ 2007, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό sofia-l » 06 Ιαν 2008, 07:39

Η σύγχρονη ιστορία του Δίολκου, ο οποίος εξακολουθεί να βρίσκεται εκτεθειμένος στη διάβρωση, δεν είναι η μόνη όπου οι δήθεν «φύλακες» ενός μνημείου μετατρέπονται σε καταστροφείς του.

Ούτε η διαχείριση τεράστιων κονδυλίων είναι το μόνο σημείο όπου ξετυλίγεται η αναισθησία και η διαφθορά των δήθεν αρμόδιων φορέων.

Δυστυχώς, οι μηχανισμοί του ΥΠ.ΠΟ. εμφανίζονται ΕΠΙΣΗΣ διαχρονικά ανίκανοι να ανταποκριθούν στις πλέον στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους. ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ φαίνεται να ήταν όλα αυτά τα χρόνια και οι στοιχειώδεις ελεγκτικές διαδικασίες.

Από τον Σεπτέμβριο του 2006 έχω ενημερώσει εγγράφως το ΥΠ.ΠΟ. ότι είχα ξεκινήσει μια διαδικασία ώστε οι μηχανισμοί του να τεθούν υπό διεθνή επιτήρηση. Κανείς δεν μπήκε στον κόπο να προβεί σε σωστικές ενέργειες στο μνημείο ώστε, αν μη τι άλλο, να έχω λιγότερο κίνητρο να εξακολουθήσω τις καταγγελίες.

ΑΦΟΥ οι κύριοι του ΥΠ.ΠΟ. είχαν λάβει αυτή την επιστολή, δόθηκαν μάλιστα αναληθείς πληροφορίες για το μνημείο προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού. Η παραπληροφόρηση, που στάλθηκε στον Πρωθυπουργό από τον κ. Χρήστο Ζαχόπουλο, προερχόταν από τον τότε Προϊστάμενο της τοπικής Εφορείας Αρχαιοτήτων και μέλος του ΚΑΣ ο οποίος στη συνέχεια τοποθετήθηκε Προϊστάμενος στην Ακρόπολη (όταν ήδη ΔΥΟ εισαγγελείς και το Σώμα Επιθεωρητών και Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ερευνούσαν την υπόθεση του Δίολκου).

Η σύνδεση του Δίολκου με το ευρύτερο πλαίσιο της πνευματικής, ηθικής και επιχειρησιακής αναπηρίας των «αρμόδιων» μηχανισμών είναι αναπόφευκτη. Ήδη αυξάνεται η διεθνής αίσθηση της απορίας για το πώς είναι δυνατόν η χώρα μας να ζητά την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα όταν "διαφυλάσσει" με τέτοιον τρόπο την πολιτιστική της κληρονομιά…

Τι να ευχηθεί κανείς για το 2008;

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
sofia-l
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 02 Δεκ 2007, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Researcher » 31 Ιαν 2008, 11:02

Χαίρομαι που βλέπω ανθρώπους με ευαισθησίες! Ανθρώπους που φωνάζουν για την καταστροφή των εθνικών μας μνημείων! Αλλά θα ήθελα να τονίσω ότι δεν είναι μόνο ο αρχαίος Διολκός! Αν κάνετε μια λεπτομερή βόλτα στην "'άγνωστη" Ελλάδα, θα εκπλαγείτε από τα τόσα ιστορικά μνημεία που έχουν αφεθεί στην μοίρα τους και όχι μόνο αυτό, αλλά και μερικές "πετρούλες" εξαφανίζονται με τα χρόνια για να χρησιμοποιηθούν ως πρώτη ύλη στη διπλανή στάνη...
Οσον αφορά τον αρχαίο Διολκό, εγώ παραθέτω φωτογραφίες και από άλλο ένα ιστορικότατο λιμάνι που δυστυχώς, χρησιμοποιείται σαν "μαρίνα" για τις ψαρόβαρκες...μην πάμε και σε άλλου είδους μνημέια, άστο, πονάει!
Ποτέ μην αφήνεις τίποτα στην τύχη...

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Researcher
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 306
Εγγραφή: 04 Μαρ 2007, 08:36
Τοποθεσία: Πατήσια, Αθήνα


Επιστροφή στο Γενικές Συζητήσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 14 επισκέπτες

cron