μια μικρη σημειωση. για να συμφερει τελικα, μεγαλη βαση δινεται στην τιμη αγορας εκει
Για αρχη διαβασε αυτο>>>
-------------------------------------------------------------------------------------
πηγη μπλοκα.γκρ
Εισαγωγή αυτοκινήτου από το εξωτερικό
Εισαγωγικά
Πολλοί αναρωτιούνται αν συμφέρει η αγορά και εισαγωγή ΙΧ από το εξωτερικό (Χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης). Γι' αυτό θεώρησα απαραίτητο να περιγράψω σε λίγες γραμμές πως μπορεί να υπολογίσει κανείς το κόστος αυτής της διαδικασίας.
Πολλοί αναρωτιούνται αν συμφέρει η αγορά και εισαγωγή ΙΧ από το εξωτερικό (Χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης).Γι’ αυτό θεώρησα απαραίτητο να περιγράψω σε λίγες γραμμές πως μπορεί να υπολογίσει κανείς το κόστος αυτής της διαδικασίας.
Η εισαγωγή αυτοκίνητου από το εξωτερικό είναι μια αρκετά πολύπλοκη υπόθεση. Σίγουρα τα χρήματα είναι αρκετά σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά είναι γνωστό ότι στο εξωτερικό μπορεί κάποιος να πετύχει πολύ καλές τιμές σε μεταχειρισμένα λόγω ανταγωνισμού.
Αναλυτικά 1. Το χαράτσι που θα κληθείτε να πληρώσετε είναι τα γνωστά σε όλους τέλη ταξινόμησης που δεν είναι άλλο από τον πρώην φόρο εισαγωγής που μετονομάσθηκε έτσι στην προσπάθεια της τότε κυβέρνησης να γλιτώσει από τα πρόστιμα του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου κρατώντας σε ισχύ αυτό το είδος φόρου.
Τα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα του οχήματος όταν πρόκειται για μεταχειρισμένο. Όσο μεγαλύτερο κυβισμό έχει και όσο παλαιότερο είναι (μιλάμε για καταλυτική γενιά) τόσο περισσότερο θα κληθείτε να πληρώσετε.
Οι συντελεστές είναι:
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
98/69/Ε.Κ. ή μεταγενέστερης:
94/12/Ε.Κ.
91/441/Ε.Ο.Κ, 89/458/ΕΟΚ και 88/76/ΕΟΚ:
Αυτοκίνητα Συμβατικής τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε.
5%
14%
24%
37%
Από 901-1400 κ.ε.
12%
27%
49%
66%
Από 1401-1600 κ.ε.
20%
45%
95%
128%
Από 1601-1800 κ.ε.
30%
56%
129%
148%
Από 1801-2000 κ.ε.
40%
83%
216%
266%
Από 2001 κ.ε. και πάνω
50%
142%
334%
346
Το ποσό στο οποίο εφαρμόζονται αυτοί οι συντελεστές είναι η φορολογητέα άξια , η οποία προκύπτει από την εργοστασιακή άξια του αυτοκίνητου την οποία μαθαίνετε τηλεφωνώντας στην υπηρεσία οξιών στο νούμερο 210 – 4536532 , προσθέτοντας σε αυτην τα εξοδα ασφαλισης και μεταφοράς (τα γλυτώνετε αν το φέρετε μόνοι σας με προσωρινές πινακίδες) μειωμένη λόγω παλαιότητας με βάση τους ακόλουθους συντελεστές:
Από 1 χρόνο
έως και 2
14%
2
3
21%
3
4
28%
4
5
34%
5
6
40%
6
7
46%
7
8
52%
8
9
57%
9
10
62%
10
11
67%
11
12
70%
12
13
73%
13
14
76%
14
15
79%
15 κ πάνω
80%
Ως μεταχειρισμένο, νοείται το όχημα παλαιότερο από 6 μήνες. Αν είναι από 6 μέχρι 12 μήνες (από την ημερομηνία της πρώτης θέσης σε κυκλοφορία) και με την προϋπόθεση ότι έχει διανύσει περισσότερα από 6.000 χιλιόμετρα, εφαρμόζεται μείωση της εργοστασιακής αξίας κατά 7%.
Έχετε υπ’ όψιν όμως, ότι αν το αυτοκίνητο είναι καινούργιο ή σχετικά καινούργιο και η αξία του τιμολογίου είναι μεγαλύτερη από την μειωμένη (λόγω παλαιότητας) εργοστασιακή, στον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης που θα κληθείτε να πληρώσετε, θα χρησιμοποιηθεί η πρώτη.
2. Εκτός των τελών ταξινόμησης, θα επιβαρυνθείτε και το ΦΠΑ το οποίο στην περίπτωση καινούργιου αυτοκίνητου πληρώνεται στην Ελλάδα ενώ στην περίπτωση μεταχειρισμένου, πληρώνεται στη χώρα προέλευσης του αυτοκίνητου.
3. Τέλος, είναι το κόστος της διαδικασία του εκτελωνισμού , που δεν είναι απλή υπόθεση να διεκπεραιώσει ο καθένας μας και έχει σίγουρα ανάγκη από τους επαγγελματίες εκτελωνιστές οι οποίοι έχουν το ελεύθερο από το κράτος να χρεώνουν όσο θέλουν ως ελεύθεροι επαγγελματίες (οι εκτελωνιστές δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι και έτσι η επιβάρυνση αυτή εξαρτάται από τη συμφωνία που θα κάνετε μαζί του
4. Υπολογίστε επίσης κόστος έκδοσης πινακίδων (κάπου 70-80 ευρω) και ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ αν το αυτοκίνητο είναι μεταχειρισμένο, και… τα τέλη κυκλοφορίας του αντίστοιχου έτους.
Συμπέρασμα
Σας συμφέρει μόνο αν μπορέσετε να πετύχετε καλή τιμή σε μεταχειρισμένο στο εξωτερικό, ώστε και μετά τα ελληνικά χαράτσια να εξακολουθεί να βγαίνει συμφέρουσα η λύση.
Με βάση τα παραπάνω εύκολα κάποιος αντιλαμβάνεται ότι το κέρδος από τηνεισαγωγή ενός smart 600 κυβικών όπως επισης και ενός σπορ αυτοκίνητου που φορά κινητήρα wankel, είναι πραγματικά άξιο προσοχής.
Θα πρέπει να είναι όσο πιο παλιό γίνεται αλλά που ταυτόχρονα να πληρεί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων της τελευταίας οδηγίας, ώστε να επωφεληθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο από τη μείωση της εργοστασιακής αξίας λόγω παλαιότητας ταυτόχρονα με τους χαμηλότερους συντελεστές τελών ταξινόμησης που εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα τελευταίας καταλυτικής γενιάς.
Χρήσιμες Συμβουλές αν σκοπεύετε να το φέρετε μόνοι σας από το εξωτερικό
Συνεννοηθείτε με πρώτα με τον εκτελωνιστή πόσο θα σας κοστίσει η αμοιβή του ιδίου γιατί συνήθως δεν σας απαντούν έως ότου να δουν την τιμή που το αγοράσατε από το τιμολόγιο αγοράς ή το ιδιωτικό συμφωνητικό (αν το αγοράσετε από ιδιώτη).
Αν έχετε τη δυνατότητα, γράψτε ποσό μικρότερο από αυτό που δώσατε για να το αγοράσετε. Συμφέρει αυτόν που θα σας το πουλήσει αν είναι εταιρία αφού θα κρύψει εισοδήματα από την εφορία του, όπως επίσης και εσάς, γιατί αν η τιμή αγοράς είναι μεγαλύτερη από την εργοστασιακή αξία οπότε όπως είπαμε παραπάνω, τα τέλη ταξινόμησης σε αυτή την περίπτωση θα υπολογιστούν με την τιμή αγοράς που θα είναι μεγαλύτερη.
Σε κάποιες χώρες όπως π.χ. στην Ιταλία, στο τιμολόγια δεν αναγράφεται ξεχωριστά το ΦΠΑ αλλά συμπεριλαμβάνεται σε μια μικτή τιμή. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ψάξτε να βρείτε σε κάποιο σημείο του τιμολογίου, μια σφραγίδα που να αναγράφει το νόμο ή προεδρικό διάταγμα με βάση τον οποίο γίνεται αυτός ο τρόπος αναγραφής. Αν δεν υπάρχει τότε στο τελωνείο μπορεί να σας ζητήσουν να πληρώσετε και δεύτερη φορά το ΦΠΑ (στην περίπτωση μεταχειρισμένου, υπενθυμίζω ότι το ΦΠΑ πληρώνεται στη χώρα προέλευσης). Προσοχή επίσης γιατί πιθανόν το άρθρο του νόμου που αναγράφεται μπορεί να είναι διαφορετικό αν πρόκειται για εισαγωγή από έμπορο ή ιδιώτη οπότε προσέξτε να είναι το σωστό (ο έμπορος που θα σας το πουλήσει, ξέρει).
Αν το αγοράσετε από ιδιώτη, θα πρέπει να θυμηθείτε ότι το ιδιωτικό συμφωνητικό πρέπει να είναι θεωρημένο για τη γνησιότητα του από το προξενείο. Το τιμολόγιο δεν χρειάζεται τίποτα.
Αν είστε ιδιώτης, τα έξοδα μεταφοράς που επιβαρύνουν το πόσο της φορολογητέας αξίας, μπορείτε να τα γλιτώσετε αν δηλώσετε ότι φέρατε το αυτοκίνητο μόνος σας οδηγώντας το.
Να έχετε υπ' όψιν ότι το μεταχειρισμένο από το εξωτερικό πρέπει να περάσει ΚΤΕΟ προτού πάρετε πινακίδες (αφού το έχετε εκτελωνίσει). Αν το μοντέλο που αγοράζετε δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά ή είστε ο πρώτος που το φέρνετε, τότε δεν θα υπάρχει η «έγκριση τύπου» όπως λέγεται, θα επιβαρυνθείτε με περισσότερα έξοδα στο ΚΤΕΟ, ενώ θα σας το κρατήσουν και μερικές μέρες για να εξακριβώσουν τα τεχνικά του στοιχεία. Αν όμως έχει εισαχθεί έστω και μια φορά από κάποιον, τότε δεν θα έχετε πρόβλημα και θα το περάσετε ΚΤΕΟ με την κανονική διαδικασία
Τέλος, για όσον αφορά τη φορολογική σας δήλωση,
προσέξτε το τεκμήριο της αγοράς του αυτοκινήτου και τα τέλη ταξινόμησης που θα πληρώσετε, γιατί θα πρέπει να δηλωθούν στα εισοδήματα σας για τη χρονιά που το αγοράζετε γι’ αυτό φροντίστε να κάνετε μια φωτοτυπία στο τιμολόγιο αγοράς και την απόδειξη καταβολής των τελών ταξινόμησης.
Για να δικαιολογήσετε το ποσό που τυχόν να υπερβαίνει το εισόδημα σας, ρωτήστε ένα φοροτεχνικό να σας πει τα γνωστά κόλπα με τη δήλωση δωρεάς από τρίτο πρόσωπο όπως είναι η συνήθης πρακτική.
Ειδικές ρυθμίσεις για τους πολύτεκνους
Οι πολύτεκνοι με τέσσερα παιδιά και άνω, απαλλάσσονται από την πληρωμή του τέλος ταξινόμησης, για αυτοκίνητα κυβισμού έως 2000 κ.ε., ενώ για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού, πληρώνουν μόνο το 50% του τέλους ταξινόμησης.
Για νέα κατηγορία πολυτέκνων με 3 παιδιά, σύμφωνα με εξαγγελία του υπουργείου οικονομίας & οικονομικών στις 16/9/2005, θα υπάρξει απαλλαγή για τα αυτοκίνητα έως 2000 κ.ε. αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2008.
Μέχρι τότε, για το έτος 2006 θα υπάρξει μείωση των τελών ταξινόμησης κατά 30%, και για το 2007 κατά 70%.
Για περισσότερες πληροφορίες θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα από τα τελωνεία της χώρας μας.
πηγές:
http://www.gsis.gr/teloneia/xrisimes_pl ... k/efk5.htm