από workshop_rover » 06 Ιούλ 2006, 16:09
Χαιρετω απαντες.
Νεοεισαχθης στο site και τα κατατοπια του, που ακομα εξερευνω, οχι ομως και στο τι πραγματευεται, αφου το παρακολουθω πολυ καιρο ως επισκεπτης.
Ειμαι και εγω κατοχος ενος freelander επι εξαετια και βαλε, με 87.000 χλμ στο κοντερ και ευτυχως χωρις πολλα προβληματα κατω απο το καπο. Μόνο μια αλλαγη ιμαντων (υδραυλικου και a/c), ενος ντιστριμπιτερ, και προσφατα τεσσαρων μπουζι. Ουτε ιμαντα χρονισμου δεν αλλαξα, και αυτο γιατι ακολουθω τις οδηγιες συντηρησης απο ενα manual (Rave) σε cd που εχω εδω και μερικα χρονια.
Δεν συμβαινει ομως το ιδιο με το συνηθες προβλημα των freelanders, την ηλιοροφη.
Αν και η ηλιοροφη μου ειναι καινουργια, τα τελευταια δυο χρονια δεν τη χρησιμοποιω γιατι φοβαμαι πως θα χαλασει και παλι. Μεχρι και τον κονεκτορα εχω αποσυνδεσει απο το διακοπτη για την αποφυγη λαθους.
Καποια στιγμη λοιπον, αποφασισα να δω γιατι σπανε αυτες οι ρημαδες.
Πηρα τους παλιους μηχανισμους και αρχισα να τους ψαχνω. Διαπιστωσα οτι η κατασκευη τους ειναι τοσο πολυπλοκη και τοσο ευτελης, που αναρωτιομουν, πώς ενας λαος που ανηκει στο G8 παραγει τετοια προϊοντα.
Ψαχνοντας, λοιπον, βρηκα τρεις αιτιες που ευθυνονται για το συγκεκριμενο μας βασανο.
1. Η κακη εφαρμογη των μερων του κυριως μηχανισμου -με τους διαφορους μοχλους, γλιστρες και γραναζια, που δυσκολευει πολυ τη λειτουργια του. Αντιμετωπισα το προβλημα με πολλα... ανοιξε - κλεισε με το χερι, με τροχισμα των πλαστικων που "εβρισκαν" πανω στην αλουμινενια γλιστρα, και με λεπτοτερο λιπαντικο.
2. Το μικρο κομματι πλαστικου οπου πιανει η ντιζα για να θεσει το μηχανισμο σε κινηση, και που σπαει ευκολα (εδω δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα), και
3. το προβλημα που δημιουργει η ιδια η ντιζα στην επαφη της με το γραναζι του μοτερ.
Αναμεσα στις σπειρες της ντιζας (κοκκινο βελος) εχουν τυλιξει ενα τριχωτο κορδονι για να συγκρατει λιπαντικο. Αυτες οι τριχουλες, με τη χρηση, κοβονται σε πολυ μικρα κομματακια και μαζι με το λιπαντικο σαν πηχτη λασπη, μαζευονται αναμεσα στα δοντια του γραναζιου (πρασινο βελος). Με τον καιρο σκληραινει, και αναγκαζει τη ντιζα να μην παταει καλα. Καποια στιγμη η ντιζα "καβαλαει" δοντια και τοτε ειναι που ακουγεται αυτο το φοβερο "κρρρρ" πανω απο την πλαφονιερα και βλεπουμε την ηλιοροφη μας να εχει ανοιξει μονοπαντα και, πολυ πιθανο, να εχει σπασει το μηχανισμο.
Αφαιρεσα τα κορδονια, εσφιξα λιγο το λαμακι σε σχημα "Π" που συγκρατει τις ντιζες και τις ψεκασα με γρασο για αλυσιδες -που κολλαει-.
Το αποτελεσμα δεν ειναι εμφανες, αλλα σιγουρα ολα δουλευουν πολυ πιο ευκολα.
Αυτα, για οποιον φιλο συνεχιζει να ανοιγει την οροφη του, και τα βρισκει αξια λογου να ασχοληθει με τη βελτιωση της.
Εγω εξακολουθω να μην την ανοιγω.