firelord έγραψε:ΜΙΧΑΛΗ ΜΟΥ! τέλος καλό, όλα καλά και δεν μπορείς να φανταστείς πόσο χάρηκα με το αποτέλεσμα! Άσε που ημείς οι τετρακίνητοι πρέπει να υποστηριζουμε αλλήλους με αγριότητα
το σκεπτικό εν συντομία
>>>>>>>>>>>>
Για τους φίλους τετρακίνητους, ιδού κάποια εντελώς βασικά στοιχεία που πάντα πρέπει να έχουν υπ'όψιν τους.
κατ' άρθρο 534 ΑΚ επόμενα , στα πλαίσια μιας συμβάσεως πωλήσεως, ο πωλητής οφείλει να παραδώσει το αντικείμενο, με τις ιδιότητες που αυτό συμφωνήθηκε να έχει. Σε περίπτωση που αυτές απουσιάζουν, ή το αντικείμενο έχει πραγματικά ελλατώματα (ζημίες - κρυφές ή φανερές), ο αγοραστής, για να είναι κατοχυρωμένος, οφείλει να τα γνωστοποιήσει στον πωλητή, το αργότερο 6 μήνες από την πώληση (καθόσον εκ του νόμου υπάρχει τεκμήριο ύπαρξης των ελαττωμάτων κατά τη στιγμή της πώλησης- ΑΚ 537)
Στην περίπτωση του Μιχάλη ισχύουν τα εξής
1. Το πραγματικό ελάττωμα βρισκόταν εντός του κινητήρα, ο οποίος είχε μεν κάποια χλμ στο ιστορικό του και ήταν δύσκολο να διαγνωσθεί άμεσα
2. αν το ήξερε ο Μιχάλης είτε δεν θα προέβαινε στην αγορά είτε θα προέβαινε αλλά με σημαντικά μειωμένο τίμημα
3. Το γεγονός πως είχε αλλαχθεί κύλινδρος καταδεικνύει εμφάνιση του προβλήματος και εντελώς εγκληματική προσπάθεια συγκάλυψης
4. Μπορεί ο τελικός έμπορος και συναλλασσόμενος με το Μιχάλη να μην το εγνώριζε αλλά
α. και πάλι φέρει ευθύνη
β. οφείλει όπως αναστρέψει το εν λόγω πραγματικό ελάττωμα και ας αναζητήσει κατόπιν τη ζημία του δια του θεσμού της αναγωγής από τον τρίτο
Το τελευταίο εκμεταλλευόταν έμπορος αυτοκινήτων στην πόλη μας που αγόραζε (με ανταλλαγή καινούριου μιας και ήταν αντιπρόσωπος συγκεκριμμένης μάρκας) υπερτιμημένα τα μεταχειρισμένα και μετά έστηνε μια βιομηχανία εξωδίκων αρχικά και αγωγών στη συνέχεια, υποστηρίζοντας πως το μεταχειρισμένο που σου αγόρασε, αναγκάστηκε να το επισκευάσει (στο συνεργείο του πάντα και με μάρτυρα τον υπάλληλο μηχανικό του) και να το πουλήσει σε τιμή χαμηλώτερη από αυτήν της κτήσης. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί να υποκύψουν εξωδίκως και να του πληρώσουν διαφορές και πολλοί άλλοι να ταλαιπωρηθούν στα δικαστήρια και να πληρώσουν μιας και δεν μπορούσαν να αποδείξουν πως το αυτοκίνητό τους δεν ήταν ελαττωματικό.
Την πάτησε βέβαια κάποια στιγμή με φίλο για του οποίου το αυτοκίνητο υπεστήριξε πως αναγκάστηκε να αλλάξει τον κινητήρα που χτύπησε μπιέλλα, αλλά ο δικός μου σταμάτησε το αυτοκίνητο με την τροχαία ενώ κινιόταν με τον νέο ιδιοκτήτη (ο δικηγόρος του εμπόρου) και ανακάλυψαν πως ο αριθμός κινητήρα ήταν ο αρχικός.....
Γιατί τα γράφω αυτά;
Γιατί τα νομίσματα έχουν πάντα δύο όψεις και εμείς δεν είμαστε πάντα αγοραστές αλλά και πωλητές.
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)