Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΒΙΑΙΕΣ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Θέλετε να ρωτήσετε ή να μοιραστείτε κάτι που είναι άσχετο με τις μοτοσυκλέτες και τα τετρακίνητα; Στείλτε το εδώ!

Re: Ειναι αυτο καλοκαιρι???

Δημοσίευσηαπό firelord » 19 Ιούλ 2005, 21:39

πάντως και σε σχέση με το θέμα, παραθέτω ένα άρθρο μου

ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη αν γίνομαι κουραστικος

ΤΟ ΠΕΝΤΑΓΩΝΟ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ:
ΒΙΑΙΕΣ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ


Το Πεντάγωνο των Ηνωμένων Πολιτειών δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να χαρακτηρισθεί ως ο μεγαλύτερος θιασώτης της περιβαλλοντολογικής προστασίας. Το έτος 2003, όμως, ένας από τους πιο αναγνωρισμένους εγκέφαλους του, ο Andrew Marshal, ανέθεσε σε δύο ανεξάρτητους αναλυτές, τον Peter Schwartz και τον Doug Randall, να συντάξουν μια μελέτη με θέμα τις απότομες κλιματολογικές αλλαγές και την επίπτωση αυτών στην εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών. Η συγκεκριμένη μελέτη ίσως να παρέμενε ξεχασμένη σε κάποιο συρτάρι και κανένας να μην ασχολούταν περαιτέρω, αν δεν λαμβανόταν η απόφαση να δοθεί στη δημοσιότητα, αρχής γενομένης από το τεύχος της 9ης Φεβρουαρίου 2004, του έγκριτου και μεγάλης κυκλοφορίας περιοδικού Fortune.
Σύμφωνα με την εισαγωγή της προαναφερθείσης μελέτης, ο σκοπός της είναι να διερευνηθεί ένα σενάριο, του οποίου η εξέλιξη δεν είναι βέβαιη, πλήν όμως περιλαμβάνει αλλαγές σε παγκόσμια κλίμακα και σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Ειδικότερα, οι αναλυτές αναφέρουν πως υφίσταται η εντύπωση σε μέρος της επιστημονικής κοινότητας, πως οι κλιματολογικές αλλαγές, που μπορεί να προέρχονται από ανθρώπινες δραστηριότητες μόνον ή και όχι, έχουν αρχίσει πλέον να τεκμηριώνονται σε μεγάλο βαθμό, από πολλές και ανεξάρτητες πηγές. Σύμφωνα με αυτή την αντίληψη, όμως, όποιες αλλαγές συμβαίνουν ή πρόκειται να συμβούν, είναι διαχειρίσιμες σε μεγάλο βαθμό, καθόσον είναι αφενός σταδιακές, αφετέρου δε η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να παρακαμφθούν τα διάφορα συμπτώματα και να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις, τουλάχιστον αναφορικά με αυτούς που έχουν τις συγκεκριμένες τεχνολογικές δυνατότητες.
Υπάρχει, όμως, και μια άλλη ‘σχολή’ σκέψης, η οποία φαίνεται να ενισχύεται σχεδόν καθημερινά και η οποία αναγνωρίζει πως υφίσταται η δυνατότητα, κλιματολογικές αλλαγές να συμβούν με ρυθμούς δραματικά ταχύτερους, από ότι αρχικά πιστευόταν.
Εντοπίζεται, μάλιστα, συγκεκριμένος λόγος ανησυχίας ο οποίος και κατονομάζεται ως το θαλάσσιο ρεύμα του Ατλαντικού (Thermohaline Current – THC).
To THC είναι μια από τις βασικές μηχανές που κινούν το παγκόσμιο κλίμα, και πρόκειται ουσιαστικά για θαλάσσια ρεύματα, ζεστού και μεγαλύτερης περιεκτικότητας άλατος, νερού, τα οποία εκκινούν από τον Ισημερινό, καταλήγουν στο βόρειο Ατλαντικό, και επιστρέφουν νοτιότερα, έχοντας μεταφέρει σημαντική θερμότητα και υγρασία σε περιοχές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, καθιστώντας με αυτό τον τρόπο ηπιότερο το κλίμα των εν λόγω περιοχών. Σε περίπτωση μείωσης της ροής του THC, αναφέρει η εν λόγω ανάλυση, θα επηρεασθούν όχι μόνον η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, αλλά συνολικά το πλανητικό κλίμα, καθόσον ο βόρειος Ατλαντικός είναι, ουσιαστικά μια παγκόσμια κλιματολογική ‘μηχανή.’ Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι δριμύτεροι χειμώνες, μειωμένη εδαφική υγρασία, κατά πολύ δυνατότερες καταιγίδες και εντονότεροι άνεμοι, αυξανόμενα εάν το THC παύσει να ρέει. Η ανάλυση συνεχίζει με το συμπέρασμα πως σε μια τέτοια περίπτωση, οι παγκόσμιες εντάσεις, σχετικά με τη διαχείριση των μειουμένων ποσοτήτων τροφίμων, την πρόσβαση σε καθαρό νερό αλλά και σε ενεργειακές πηγές, μπορεί να οξυνθούν ως και του σημείου ανοιχτών συρράξεων μεταξύ κρατών. Οι κύριοι Schwarz και Randall συμβουλεύουν τους ιθύνοντες του Αμερικανικού Υπουργείου Αμύνης να προβούν άμεσα σε διεξαγωγή περαιτέρω ερευνών, αναφορικά με την πρόβλεψη βίαιων κλιματολογικών αλλαγών, τη μέτρηση της τρωτότητας των ΗΠΑ σε τέτοιας φύσεως φαινόμενα, τη διαχείριση πληθυσμών και προσφύγων, την πρόσβαση σε τρόφιμα, νερό και ενέργεια, καθώς και τη γενικότερη διαμόρφωση στρατηγικών ‘άνευ τύψεων’, ότι και αν σημαίνει αυτός ο όρος.

Μετά από την παράθεση των παραπάνω, εύλογο είναι το ερώτημα κατά πόσο ευσταθούν τα δεδομένα που παραθέτουν οι δυο αναλυτές. Ας στραφούμε λοιπόν στους ειδικούς. Το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole και το Ινστιτούτο Ωκεανών και Αλλαγής Κλίματος αναφέρουν πως όχι μόνο τα παραπάνω είναι πιθανόν να συμβούν, αλλά έχουν συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Πριν από 12.700 έτη σημειώθηκε μια δραματική και άμεση πτώση της θερμοκρασίας παγκοσμίως, ένα κλιματολογικό γεγονός που ονομάζεται Younger Dryas από τους ειδικούς (από το όνομα ενός αρκτικού άνθους, απολιθώματα του οποίου βρέθηκαν σε όλη την Ευρώπη), διαρκείας χιλίων περίπου ετών. Αλλά και πρίν από 8.200 έτη σημειώθηκε μια λιγότερο δραματική αλλά εξίσου εντυπωσιακή πτώση της θερμοκρασίας, που κράτησε περίπου έναν αιώνα. Με το τέλος αυτού του κλιματολογικού γεγονότος, η ανθρωπότητα πλέον είχε να κάνει με προβλέψιμες και σταθερές, σε γενικές γραμμές, κλιματολογικές συνθήκες, με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί σταδιακά η γεωργία και εν γένει ο πολιτισμός. Ακόμα πιο κοντά μας, από το 1300 μΧ ως και το 1850 μΧ σημειώθηκε αυτό που οι κλιματολόγοι ονομάζουν ‘ Μικρή Εποχή Παγετώνων’, κατά τη διάρκεια της οποίας αυξήθηκαν σε δριμύτητα οι χειμώνες, συνέβησαν σημαντικές κλιματολογικές, πολιτικές, γεωργικές αλλά και πληθυσμιακές αλλαγές.
Τα προσημειωθέντα Ινστιτούτα αναφέρουν επίσης πως η Αχίλλειος πτέρνα του παγκόσμιου μηχανισμού κλίματος είναι, και σε αυτό το σημείο συμπίπτουν με τους δυο αμερικανούς αναλυτές, οι ωκεανοί και τα ρεύματά τους, που μεταφέρουν ασύλληπτες ποσότητες ύδατος, θερμότητας και υγρασίας. Εν ολίγοις, τα ύδατα από τον Ισημερινό, θερμά και όντας αυξημένης περιεκτικότητας σε αλάτι, οδεύουν προς τα βόρεια του Ατλαντικού, απελευθερώνοντας θερμότητα και διατηρώντας τη μέση θερμοκρασία ως και πέντε βαθμούς Κελσίου πάνω από ότι θα ήταν, υπό κανονικές συνθήκες. Μετά από αυτό, τα κρύα πλέον ύδατα βυθίζονται στην άβυσσο και οδεύουν νότια. Αυτή η κίνηση τροφοδοτεί σε μεγάλο βαθμό τα παγκόσμια θαλάσσια ρεύματα τα οποία επηρεάζουν το πλανητικό κλίμα. Αν όμως η Αχίλλειος πτέρνα του παγκόσμιου κλίματος είναι τα ωκεάνεια ρεύματα (THC), η Αχίλλειος πτέρνα των ωκεάνειων ρευμάτων είναι ο βόρειος Ατλαντικός. Μια εισροή φρέσκου και λιγότερης περιεκτικότητος σε αλάτι ύδατος εκεί θα οδηγούσε στην αποδιοργάνωση και αποδυνάμωση της αποτελεσματικότητας των θαλάσσιων ρευμάτων του Ατλαντικού, μειώνοντας τη ροή τους και την απελευθέρωση θερμότητας βορειότερα. Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature το 2002, σημειώνεται πως από το 1960 ο Ατλαντικός δέχεται όλο και μεγαλύτερες ποσότητες φρέσκου ύδατος, προφανώς λόγω του ότι οι παγωμένες μάζες της Αρκτικής έχουν ήδη λιώσει κατά 40 τοις εκατό και συνεχίζουν το αυτό, σαν αποτέλεσμα του φαινομένου του θερμοκηπίου. Ο Robert b. Gagosian, πρόεδρος του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου Woods Hole της Μασσαχουσέτης αναφέρει πως αυτές οι ωκεάνειες μεταβολές αφαλάτωσης των ωκεάνειων υδάτων είναι οι πιο δραματικές που έχουν καταγράψει σύγχρονα όργανα μέτρησης. Επιπλέον, λόγω του ότι δεν υφίστανται επί του παρόντος δυνατότητες μετρήσεων σε όλα τα μήκη, πλάτη και βάθη των ωκεανών, οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν σε ποια κατάσταση βρίσκεται το ρεύμα του Ατλαντικού, ούτε το πιθανό χρονικό σημείο της παύσης της ροής του.
Ιδιαίτερο προβληματισμό για τα παραπάνω ενδεχόμενα έχουν εκφράσει και λοιπές πλήν του Αμερικανικού Υπουργείου Αμύνης πηγές. Σύμφωνα μάλιστα με συνέντευξη που έδωσε στη βρετανική εφημερίδα Guardian στις 17 Ιουνίου 2004, ο πρόεδρος της εταιρίας πετρελαιοειδών Shell, Ron Oxburgh, εξέφρασε τη σφοδρή ανησυχία του για τον πλανήτη, ενώ ο Sir David King, επιστημονικός σύμβουλος της βρετανικής κυβερνήσεως δήλωσε στο BBC στις 9 Ιανουαρίου 2004 ότι οι κλιματολογικές αλλαγές αποτελούν το μεγαλύτερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η διεθνής κοινότητα, ενώ κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότι δεν δίδει τη δέουσα σημασία στο ζήτημα της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Σημειωτέον πως ο πρόεδρος Μπούς αρνείται πεισματικά να προσυπογράψει τη Συνθήκη του Κυότο, για την αντιμετώπιση του εν λόγω φαινομένου και τη μείωση των εκπεμπομένων αερίων του θερμοκηπίου, επειδή θα δεσμευθεί υπερβολικά η αμερικανική βιομηχανία αλλά και η δυνατότητα άμετρης εκπομπής τέτοιων αερίων . Μήπως όντως αντί για τη Βαγδάτη θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στον πλανήτη?

Επιμέλεια Καραγιάννης Γεώργιος, Δικηγόρος, Μάστερ Σπουδών Εθνικής Ασφαλείας ,πρώην αμυντικός αναλυτής του Βρετανικού Κοινοβουλίου
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Re: Ειναι αυτο καλοκαιρι???

Δημοσίευσηαπό mato » 20 Ιούλ 2005, 09:26

όχι μόνο δεν γίνεσαι κουραστικός, αλλά ελπίζω να το διαβάζουν όσο περισσότεροι γίνεται και να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε (με σκοπό κάποια στιγμή να αναλάβουμε την - όποια - δράση μπορεί ο καθένας : δεν εννοώ να κυνηγάμε φαλαινοθηρικά, αλλά να περιορίσουμε κατ' αρχάς την σπατάλη ενέργειας ..... κτλ κτλ κτλ ..... για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχουν τρόποι) οτι το περιβάλλον έχει περιορισμένη φέρουσα ικανότητα και τα όρια στενεύουν, χωρίς υπερβολή, δραματικά.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Ειναι αυτο καλοκαιρι???

Δημοσίευσηαπό mato » 20 Ιούλ 2005, 10:35

Ξεστρατίσαμε από την πλάκα, αλλά τα πράγματα είναι σοβαρά (όπως τα βλέπω εγώ τουλάχιστον), και αφού ο firelord έδωσε την αφορμή, δράττομαι της ευκαιρίας να παραθέσω τα εξής (μετά από πρόχειρο ψάξιμο στο Google) :

http://www.atmosphere.mpg.de/enid/325a6 ... a_4sl.html : εκλαικευμένη παρουσίαση περιβαλλοντικών προβλημάτων : πηγαίνετε στην επιλογή “choose your topic” > “people changing climate” για να δείτε τι γίνεται με τις επιλογές μας.


http://www.globalwarming.org/kyoto_you.htm , ενδιαφέρον (παρεπιπτόντως αμερικάνικο) site. Η συγκεκριμένη σελίδα επιχειρεί να συνδέσει τα αποτελέσματα της πιθανής (?) επικύρωσης της συνθήκης του Kyoto με τον μέσο καταναλωτή.

Υπάρχουν χιλάδες πληροφορίες στo internet για την υπερθέρμανση και τις κλιματολογικές αλλαγές στον πλανήτη. Το ενδιαφέρον είναι οτι υπάρχουν και πληροφορίες - κι όχι βέβαια μόνο στο δίκτυο - για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς σαν καθημερινή πρακτική - χώρια το τι μπορούν να κάνουν οι επαγγελματίες (τ΄ακούτε xtrail - georgek - synodigos) που εμπλέκονται με σχεδιασμό, παραγωγή, υλικά - κτλ κτλ.

Όπως καταλαβαίνετε το θέμα με ενδιαφέρει πολύ και θα ήθελα να δω την ανταπόκρισή σας, όποια κι αν είναι. Ελπίζω το topic να εξακολουθεί να έχει υψηλή αναγνωσιμότητα - και θα βρούμε χώρο και για πλάκα.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Ειναι αυτο καλοκαιρι???

Δημοσίευσηαπό georgek » 20 Ιούλ 2005, 22:50

mato έγραψε:Υπάρχουν χιλάδες πληροφορίες στo internet για την υπερθέρμανση και τις κλιματολογικές αλλαγές στον πλανήτη. Το ενδιαφέρον είναι οτι υπάρχουν και πληροφορίες - κι όχι βέβαια μόνο στο δίκτυο - για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς σαν καθημερινή πρακτική - χώρια το τι μπορούν να κάνουν οι επαγγελματίες (τ΄ακούτε xtrail - georgek - synodigos) που εμπλέκονται με σχεδιασμό, παραγωγή, υλικά - κτλ κτλ.

Όπως καταλαβαίνετε το θέμα με ενδιαφέρει πολύ και θα ήθελα να δω την ανταπόκρισή σας, όποια κι αν είναι. Ελπίζω το topic να εξακολουθεί να έχει υψηλή αναγνωσιμότητα - και θα βρούμε χώρο και για πλάκα.
:(

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω μου έρχεται στο μυαλό ότι καθημερινά εκατομύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πεινάνε.... :cry: :cry:

Το κακό είναι ότι όσο το σκέφτομαι ......................τόσο μου ανοίγει η όρεξη :? :?
Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!
Άβαταρ μέλους
georgek
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 22 Μαρ 2004, 17:03
Τοποθεσία: SERRES

Re: Ειναι αυτο καλοκαιρι???

Δημοσίευσηαπό mato » 21 Ιούλ 2005, 00:09

γουάτ ιζ γιόρ πόιντ ?
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό xtrail » 21 Ιούλ 2005, 07:13

Εσπασα το συγκεκριμένο θέμα γιατί έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Και θα μπορούσαν να ειπωθούν πολύ σοβαρές απόψεις.
Για το θέμα τώρα:
Πολλές χώρες έχουν σαφώς πιο συνειδητοποιημένη στάση απέναντι στο περιβάλλον. Εχω δει πχ στην Γερμανία πλήρη διαχωρισμό των απορριμάτων σε χαρτί,γυαλί,μέταλλο και compost (πως να το πω αυτό....ας πουμε αυτά που ειναι οργανικά). Μάλιστα ο διαχωρισμός ειναι επιμελής και εννοω πως θα βγάλουν την ετικέτα από το μπουκάλι ή την κονσέρβα και κάθε τι θα πάει στον σωστό κάδο. Όχι όπως εδώ που βλέπω να πετάνε στους κάδους του χαρτιού περιοδικά με το σελοφάν!!!
Αλλά όλα ειναι θέμα παιδείας. Αν δινόταν περισσότερη προσεχή σε θέματα πιο σημαντικά και όχι στο πως να περάσει το παιδί στο πανεπιστήμιο, η προσπάθεια για την διάσωση του περιβάλλοντος(αν πραγματι μπορεί να γίνει τώρα πιά) θα ήταν πιο αποδεκτή και ενεργητική από όλους.
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό mato » 21 Ιούλ 2005, 08:40

Πολύ καλά έκανες κι έσπασες την ενότητα.

Συμφωνώ 100% για το ζήτημα της παιδείας, κι αυτό ακριβώς είναι η ουσία. Από εκεί πρέπει να αρχίσει ο,τιδήποτε. Από την ενημέρωση και κατ΄επέκταση την ανάπτυξη "συνειδητοποιήμένης" συμπεριφοράς.
Όσο για την στάση της πολιτείας... απλά απαράδεκτη. Σχετικά με το παράδειγμα που ανέφερες (ανακύκλωση), στο δρόμο κάτω από το γραφείο υπάρχουν κάδοι απορριμμάτων διαχωρισμένοι για γυαλί, αλουμίνιο κτλ. Βλέπω οτι ο κόσμος ανταποκρίνεται, πετώντας τα απορρίμματα ανάλογα με την σύνθεσή τους, πλην όμως το απορριμματοφόρο του Δήμου (Θεσσαλονίκης) τα "σακουλιάζει" όλα μαζί αδιακρίτως, άρα πάπαλα ανακύκλωση. Εκεί μπαίνει η παιδεία και το τι μπορούμε να κάνουμε. Αν δεν κινηθούν οι πολίτες, το απορριμματοφόρο απλά θα συνεχίσει την ίδια τακτική.

Άλλο παράδειγμα, οι ΦωτοΒολταικές εγκαταστάσεις. Υπήρχε μέχρι πρόπερσι νομίζω απαλλαγή από την εφορία (και όχι επιδότηση, μέχρι το 40% της αξίας τους, αν δεν απατώμαι), η οποία καταργήθηκε, τη στιγμή που σε όλες τις Ευρωπαικές χώρες (πρώτες με διαφορά η Γερμανία και η Σουηδία - σκεφτείτε δε πόσο λιγότερη ηλιοφάνεια έχουν) επιδοτούνται γενναία. Ακόμα περισσότερο, η απαλλαγή στην Ελλάδα αφορούσε "πειραματικές" και βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ενώ η αντίστοιχη Ευρωπαική νομοθεσία περιλαμβάνει και νοικοκυριά.

Σαν αρχιτέκτονας δε (xtrail), θα ξέρεις οτι το να κάνεις π.χ. θερμοκήπιο (για ηλιακά κέρδη το χειμώνα - το "διαλύεις" το καλοκαίρι, έχει εποχιακό χαρακτήρα), δεν σε απαλάσσει από το να το μετρήσεις κανονικά στη δόμηση, ένα μόνο παράδειγμα όπου δίνονται μηδέν κίνητρα για βιοκλιματικό σχεδιασμό. Αυτή όμως είναι άλλη μεγάλη κουβέντα.

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια : η εγκατάσταση ηλιακών θερμοσιφώνων σε όλη την Ευρώπη είναι, στο μεγαλύτερο ποσοστό, Ελληνικής κατασκευής, τουλάχιστον μέχρι πριν λίγα χρόνια που είχα διαβάσει ένα σχετικό άρθρο σε οικονομική εφημερίδα.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Ειναι αυτο καλοκαιρι???

Δημοσίευσηαπό georgek » 21 Ιούλ 2005, 09:05

mato έγραψε:γουάτ ιζ γιόρ πόιντ ?



ΠΕΙΝΑΩΩΩΩΩΩΩΩ :D :D :D :D
Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!
Άβαταρ μέλους
georgek
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 22 Μαρ 2004, 17:03
Τοποθεσία: SERRES

Δημοσίευσηαπό georgek » 21 Ιούλ 2005, 09:08

Μεγάλο θέμα ανοίξατε. Έχω άποψη στο θέμα και έχω πολλά να πω τόσο για την οικολογική συνείδηση όσο και για το ρόλο της πολιτείας. Μόλις βρω λίγο χρόνο θα γράψω και σχετικά με την εμπειρία μου από την μεγαλύτερη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!
Άβαταρ μέλους
georgek
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 22 Μαρ 2004, 17:03
Τοποθεσία: SERRES

Δημοσίευσηαπό mato » 21 Ιούλ 2005, 09:26

έτσι μ΄αρέσεις .... ο εργάτης που έβαλες είναι οικολογικός ? (γιατί ο δικός μου είναι)
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό gmav » 21 Ιούλ 2005, 14:47

xtrail έγραψε:Εσπασα το συγκεκριμένο θέμα γιατί έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.


θα πρότεινα να μεταφερθεί και σε άλλη ενότητα, μιας και το θέμα δεν αφορά μονο τη βόρεια ελλάδα.
Άβαταρ μέλους
gmav
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 492
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2003, 21:20
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό xtrail » 21 Ιούλ 2005, 17:49

mato έγραψε:Σαν αρχιτέκτονας δε (xtrail), θα ξέρεις οτι το να κάνεις π.χ. θερμοκήπιο (για ηλιακά κέρδη το χειμώνα - το "διαλύεις" το καλοκαίρι, έχει εποχιακό χαρακτήρα), δεν σε απαλάσσει από το να το μετρήσεις κανονικά στη δόμηση, ένα μόνο παράδειγμα όπου δίνονται μηδέν κίνητρα για βιοκλιματικό σχεδιασμό. Αυτή όμως είναι άλλη μεγάλη κουβέντα.

Αυτό που βλέπουν οι περισσότεροι ειναι τι κερδίζουν για τα λεφτά που δίνουν. Έτσι για παράδειγμα αν δόθεί κίνητρο για να φτιαχτούν θερμοκήπια εντός οικιών, τότε θα το γυρίσουν όλοι να φτιάχνουν όχι για να κερδίζουν σε ενέργεια, αλλά σε τετραγωνικά (βλέπε θέμα ημιυπαίθριοι).
Έτσι και στο φυσικό αεριο που ευτυχώς βάζουν αρκετοί όχι από οικολογική ευαισθησία αλλά για φθηνότερη πρώτη ύλη.
Και για να καταλήξω, αν δεν έχουν οφέλη οι πολυεθνικές, δεν πρόκειται να αλλάξει παγκόσμια κάτι. Ολα τα παραδείγματα που μπορεί να ειπωθούν ειναι τόσο μικρά μπροστά στο τι πραγματικά και ουσιαστικά θα μπορούσε να γίνει. Βεβαια υπάρχει και οι λογική, του αν προσπαθήσουμε ένας ένας κάτι θα καταφέρουμε
ΥΓ Δεν χρειάζεται να γινόμαστε υστερικοί με το θέμα, απλά περισσότερο προσεκτικοί και μεθοδικοί
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό mato » 22 Ιούλ 2005, 08:04

Και πάλι συμφωνώ (δεν μπορώ να κάνω κι αλλιώς δηλαδή) αλλά κι εδώ σηκώνει κουβέντα.

Το θέμα των κινήτρων είναι μεγαλύτερο και αφορά πολλές εφαρμογές (π.χ. διατηρητέα, ενέργεια στην βιομηχανία κτλ) και πάντως η αντιμετώπιση του κράτους είναι παρόμοια με την φορολογία στο πετρέλαιο : (για να αντιμετωπίσει την φοροδιαφυγή στο καύσιμο φορολογεί με τον ίδιο τρόπο και το της θέρμανσης) ή με την "συνάφεια" στην εφορία, (όπου σε θεωρεί εκ των προτέρων εγκληματία και σου δίνει μεγαλόψυχα την ευκαιρία να επανορθώσεις).
Θέλω να πω, ότι εξαρτάται από τον ρυθμιστικό μηχανισμό που σχεδιάζεις για να ελέγξεις την εφαρμογή ή όχι οποιουδήποτε μέτρου / κινήτρου κτλ. : κι αυτός ο σχεδιασμός μπορεί να πάρει μορφή και με παρεμβάσεις διαφόρων φορέων, (π.χ. ο νέος νόμος για τις αμοιβές) *συγγνώμη που δίνω συνέχεια παραδείγματα σχετικά με μηχανικούς, κτίρια κτλ. αλλά εκεί έχω - την όποια - εμπειρία*

Έπειτα, οποιαδήποτε τέτοιου είδους αλλαγή προϋποθέτει «ωρίμανση» του κοινού. Δεν μπορείς να περιμένεις να ικανοποιηθεί ο (μελλοντικός) αγοραστής ενός ηλεκτρικού οχήματος με τις μειωμένες – σε σχέση με την βενζίνη – επιδόσεις του αν δεν έχει ο ίδιος καταλήξει στην αναγκαιότητα «έκπτωσης» των απαιτήσεών του. Όταν – και αν – καταλήξει και ζητήσει το προϊόν, η αγορά θα ανταποκριθεί. Κι αυτό πάλι είναι μια μόνο μικρή παράμετρος. Η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων είναι «ολιστική» - γιατί το περιβάλλον είναι ένα – και είναι λάθος να τα διαχειριστείς αποσπασματικά. Αυτό δεν είναι μειονέκτημα, μπορεί να φαίνεται «βουνό» έτσι που το΄γραψα, αλλά στην ουσία βοηθάει να προχωράς βήμα – βήμα.

Η «ωρίμανση» πάλι προϋποθέτει ενημέρωση και απτά παραδείγματα (γι αυτό έβαλα το δεύτερο link σε σχέση με την σύνδεση συνθήκης Kyoto και καταναλωτή) που δεν είναι μόνο οικονομικής φύσεως, αλλά και σχετικά με την υγεία και την ποιότητα ζωής.
Π.χ. : για φωτοβολταϊκά, πήρα φέτος προσφορά φτηνότερη κατά περίπου 10-15% από την προηγούμενη (2003) – εννοείται για την ίδια εγκατάσταση – γιατί απλούστατα η τεχνολογία τους αναπτύσσεται γρήγορα και περνάει στην παραγωγή.

Όσο για την υγεία, θυμάμαι ότι πρώτη φορά άκουσα για την «στοιβάδα του όζοντος» και τις βλάβες που της προκαλούμε γύρω στο 1985. Η Ελληνική νομοθεσία ακολούθησε την σχετική οδηγία της ΕΕ (2037/2000) για απαγόρευση υδροχλωροφθορανθράκων το 2001 (12/11). Ο χρόνος που μεσολάβησε ήταν προφανώς αναγκαίος για να ενημερωθεί και να ωριμάσει το κοινό αλλά και οι βιομηχανίες που αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις γραμμές παραγωγής. Κι αυτό άρχισε με κάτι «γραφικούς» τύπους που επισήμαιναν τους κινδύνους και εισέπρατταν .... διάφορες αντιδράσεις (η έδρα Φυσικής της Ατμόσφαιρας του ΑΠΘ είναι υπεύθυνη για τις μετρήσεις του όζοντος, κι έτσι μάθαινα διάφορα μέσω γνωστών και φίλων). Αυτά όλα λοιπόν μου δίνουν, εμένα προσωπικά, και κίνητρο και ελπίδα για την βελτίωση της κατάστασης. Πιστεύω ότι με μικρά βηματάκια μπορεί κανείς να επηρεάσει, όσο γίνεται, την εξέλιξη.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό georgek » 22 Ιούλ 2005, 09:46

mato έγραψε:Η «ωρίμανση» πάλι προϋποθέτει ενημέρωση και απτά παραδείγματα (γι αυτό έβαλα το δεύτερο link σε σχέση με την σύνδεση συνθήκης Kyoto και καταναλωτή) που δεν είναι μόνο οικονομικής φύσεως, αλλά και σχετικά με την υγεία και την ποιότητα ζωής.
Π.χ. : για φωτοβολταϊκά, πήρα φέτος προσφορά φτηνότερη κατά περίπου 10-15% από την προηγούμενη (2003) – εννοείται για την ίδια εγκατάσταση – γιατί απλούστατα η τεχνολογία τους αναπτύσσεται γρήγορα και περνάει στην παραγωγή.



Δεν έχεις δίκιο εδώ. Οι τιμές στα βιομηχανικά προϊόντα πέφτουν τα τελευταία χρόνια όχι γιατί μπαίνουν στην παραγωγή αλλά γιατί πέφτει η ζήτηση λόγω της οικονομικής κρίσης.
Θα σου φέρω ένα παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ. Αν πας στα supermarket θα δεις ότι η τιμή των cornflakes έχει ανέβει πάνω από 50% από το 2003.΄Είναι ένα προϊόν το οποίο παράγεται βιομηχανικά και η πρώτη ύλη (καλαμπόκι) έχει πέσει δραματικά. Επειδή όμως η ζήτηση είναι μεγάλη η τιμή δεν πέφτει. Έτσι θα έπρεπε να λειτουργεί η αγορά και αυτό θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε εμείς οι καταναλωτές ώστα να μην μας καβαλάνε με τις τιμές.

Όταν είχα πάει στη DaimlerChrysler στην ημέρα προμηθευτών μας είπαν ότι οι τιμές των φορτηγών πέφτουν 3% ετησίως. Και φυσικά η απαίτηση είναι να μειώνουμε τις τιμές κατά 3% κάθε χρόνο θεωρούμενοι learning organisation. Έτσι η σύμβαση που υπέγραψα έχει 3% μείωση τιμών κάθε χρόνο μέχρι το 2009 (εξαιρείται η πρώτη ύλη). Το ίδιο απαίτησα και πήρα και από τους υποπρομηθευτές.
Μην ξεχνάμε ότι η βιομηχανική παραγωγή στα αυτοκίνητα αγγίζει τον ένα αιώνα ζωής αλλά ακόμα και τα τελευταία 8 χρόνια υπάρχει σημαντική μείωση της τιμής των αυτοκινήτων (ή αύξηση της αξίας τους).
Φαίνεται άσχετη η προσέγγιση αλλά αν το δεις από την πλευρά της σωστότερης διαχείρησης πόρων, για τη μείωση του κόστους παραγωγής, τότε έχει οικολογική προέκταση.
Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!
Άβαταρ μέλους
georgek
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 22 Μαρ 2004, 17:03
Τοποθεσία: SERRES

Δημοσίευσηαπό Leonardo_dc » 22 Ιούλ 2005, 10:10

Δυστυχώς όλα ξεκινούν και καταλήγουν στο κράτος.
Πιστεύω μόνο εμείς οι κοινοί πολίτες, που το συμφέρον μας είναι μόνο ουσιαστικό (σε τι συνθήκες ζούμε, και τι θα αφήσουμε στα παιδιά μας) και όχι οικονομικό, πραγματικά ενδιαφερόμαστε για το μέλλον του πλανήτη.
Στην ουσία, η δύναμή μας, πιστεύω ότι είναι αμελητέα.
Θά ήθελα να σας πω την δικιά μου εμπειρία...
Απο το 2003 έχει δημιουργηθεί η Ελληνική Εταιρεία ανακύκλωσης.
www.herrco.gr
Ο σκοπός της δημιουργίας αυτής της εταιρείας είναι, όπως καταλαβαίνετε, να αξιοποιεί τα σκούπίδια που δημιουργούνται στον Ελλαδικό χώρο.
Το νομικό πλαίσιο της εταιρείας είναι το εξής:
Ολες οι εταιρείες που παράγουν ή εισάγουν προιόντα, και κατά συνέπεια, απο τις συσκευασίες των προιόντων, παράγουν ή εισάγουν σκουπίδια, είναι υποχρεομένες να μεριμνούν για τα σκουπίδια αυτά.
Απο την στιγμή όμως που κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, δημιουργήθηκε η ΕΕΑΑ, που έχει ως σκοπό την αξιοποίηση των παραγώμενων σκουπιδιών. Μέχρι τώρα είναι συνβεβλημένες 650 εταιρείες απο όλη την Ελλάδα.
Μέχρι τώρα πάμε καλά... αλλά,
Το θέμα που διαφωνώ είναι,
1) ότι το κόστος αυτής της αξιοποίησης το πληρώνουν οι εταιρείες, και όχι το κράτος,
2) το κράτος δεν συμμετέχει καθόλου,
3) λειτουργούν μόνο 11 κέντρα αξιοποίησης (9 στα βόρεια προάστια, 1 στην Πάτρα και 1 στην Ζάκυνθο, αλλά είναι υποχρεωμένες να πληρώνουν όλες οι εταιρείες, σε όλη την επικράτεια.
4) οι εταιρείες που συμμετέχουν δεν έχουν καμμία διαφορετική αντιμετώπιση απο το κράτος.
Προσωπικά η εταιρεία μου (που δεν είναι μεγάλη) έχει πληρώσει μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ.
Δεν θέλω να φαίνομαι και να δείχνω αρνητικός, αλλά τα ποσά που μαζευονται απο την επιχείρηση αυτή είναι τεράστια, και δεν ανταποκρίνονται με αυτά που έχουν γίνει μέχρι τώρα.
Ισως στο μέλλον.
Άβαταρ μέλους
Leonardo_dc
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2005, 18:08
Τοποθεσία: Αθήνα - Βούλα

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενικές Συζητήσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 6 επισκέπτες