Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Νέες υποδείξεις σε περίπτωση σεισμού!

Θέλετε να ρωτήσετε ή να μοιραστείτε κάτι που είναι άσχετο με τις μοτοσυκλέτες και τα τετρακίνητα; Στείλτε το εδώ!

Νέες υποδείξεις σε περίπτωση σεισμού!

Δημοσίευσηαπό blackchris » 27 Ιουν 2005, 12:22

Υποδείξεις για επιβίωση μετά από σεισμό Αποσπάσματα από το άρθρο του Doug Copp στο "Triangle of Life", επιμέλεια έκδοσης από τον Larry Linn του MAA Safety Committee, 13/4/04

Το όνομά μου είναι Doug Copp. Είμαι ο Αρχηγός Διάσωσης και Διευθυντής Καταστροφών της Αμερικανικής Ομάδας Διεθνούς Διάσωσης (American Rescue Team International, ARTI), η πιο έμπειρη ομάδα διάσωσης του κόσμου. Οι πληροφορίες που περιέχονται σ' αυτό το άρθρο θα σώσουν ζωές στο ενδεχόμενο ενός σεισμού.

Το πρώτο κτίριο στο οποίο μπουσούλισα στα τέσσερα ήταν ένα σχολείο στη πόλη του Μεξικού κατά τη διάρκεια του σεισμού του 1985. Όλα τα παιδιά ήταν κάτω από τα θρανία. Όλα τα παιδιά κυριολεκτικά καταπλακωθήκανε σε σημείο ισοπέδωσης.
Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί άμα είχαν ξαπλώσει δίπλα στα θρανία κατά μήκος του διαδρόμου. Ήταν φρικτό, καθόλου αναπόφευκτο και αναρωτήθηκα γιατί τα παιδιά δεν ήταν στους διαδρόμους. Δεν ήξερα εκείνη τη στιγμή ότι είχε δοθεί οδηγία στα παιδιά να κρυφτούν κάτω από οποιοδήποτε έπιπλο.

Απλά, όταν τα κτίρια γκρεμίζονται, το βάρος της οροφής που πέφτει πάνω στα διάφορα αντικείμενα ή έπιπλα ενός δωματίου συνθλίβει αυτά τα αντικείμενα, αφήνοντας κάποιο χώρο ή κενό δίπλα τους. Αυτός ο χώρος είναι αυτό που αποκαλώ "τρίγωνο της ζωής". Όσο μεγαλύτερο και δυνατότερο είναι το αντικείμενο, τόσο το λιγότερο θα συμπιεστεί. Όσο λιγότερο συμπιεστεί, τόσο μεγαλύτερο το κενό και τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πιθανότητα ο άνθρωπος που χρησιμοποιεί το κενό αυτό για την ασφάλειά του να μη τραυματιστεί. Την επόμενη φορά που θα δείτε κτίρια που έχουν καταρρεύσει στην τηλεόραση, μετρείστε τα "τρίγωνα" που έχουν σχηματιστεί. Είναι παντού. Είναι το πιο κοινό σχήμα που θα δείτε στα γκρεμισμένα κτίρια. Είναι παντού.

ΔΕΚΑ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ

1. Σχεδόν όλοι που απλά "βουτούν και κρύβονται κάτω από κάτι" όταν καταρρέει ένα κτίριο συνθλίβονται μέχρι θανάτου. Οι άνθρωποι που χώνονται κάτω από αντικείμενα, όπως θρανία ή αυτοκίνητα, συνθλίβονται.

2. Οι γάτες, τα σκυλιά και τα μωρά πολύ συχνά και φυσικά διπλώνουν το σώμα τους στην εμβρυακή θέση. Πρέπει να κάνετε και εσείς το ίδιο σε περίπτωση σεισμού. Είναι ένα φυσικό ένστικτο ασφάλειας και επιβίωσης. Μπορείτε να επιβιώσετε σε ένα μικρό κενό. Πηγαίνετε δίπλα σε ένα αντικείμενο, δίπλα σε ένα καναπέ, δίπλα σε ένα ογκώδες αντικείμενο που θα συμπιεστεί ελαφρά αλλά θα αφήσει ένα κενό δίπλα του.

3. Τα ξύλινα κτίρια είναι η ασφαλέστερη κατασκευή που μπορεί κανείς να βρεθεί κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Το ξύλο είναι ελαστικό και κινείται με τη δύναμη του σεισμού. Αν όντως ένα ξύλινο κτίριο καταρρεύσει, δημιουργούνται μεγάλα κενά επιβίωσης. Επιπλέον, ένα ξύλινο κτίριο έχει λιγότερη συμπυκνωμένη μάζα όταν καταρρεύσει. Τα κτίρια από τούβλα θα σπάσουν σε πολλά ατομικά τούβλα. Τα τούβλα αυτά θα προκαλέσουν πολλούς τραυματισμούς, αλλά λιγότερα πολτοποιημένα πτώματα σε σύγκριση με πλάκες από μπετόν.

4. Αν είστε ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι τη νύχτα και συμβεί σεισμός, απλά κυλήστε έξω από το κρεβάτι. Ένα ασφαλές κενό θα υπάρχει γύρω από το κρεβάτι. Τα ξενοδοχεία θα είναι σε θέση να πετύχουν ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό επιβίωσης από σεισμό, απλά με το να αναρτήσουν μια πινακίδα στο πίσω μέρος της πόρτας κάθε δωματίου, που να λέει στους ενοίκους να ξαπλώσουν στο πάτωμα δίπλα στη βάση του κρεβατιού κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.

5. Αν συμβεί ένας σεισμός και δεν μπορείτε εύκολα να ξεφύγετε με το να βγείτε έξω από τη πόρτα ή το παράθυρο, τότε ξαπλώστε κάτω και διπλώστε το σώμα σας στην εμβρυακή θέση δίπλα σε ένα καναπέ ή σε μια μεγάλη καρέκλα.

6. Σχεδόν όλοι που πηγαίνουν κάτω από το κούφωμα της πόρτας όταν καταρρέει το κτίριο, σκοτώνονται. Και αυτό γιατί αν κάθεστε κάτω από το κούφωμα και η πόρτα πέσει προς τα μπρος ή προς τα πίσω θα συνθλιβείτε από την οροφή από πάνω. Αν ή πόρτα πέσει προς τα πλάγια θα κοπείτε στη μέση από το κούφωμα. Και στις δύο περιπτώσεις θα σκοτωθείτε!

7. Ποτέ να μη πάτε στις σκάλες. Οι σκάλες έχουν διαφορετική ιδιοσυχνότητα (ταλαντώνονται διαφορετικά από το κεντρικό όγκο του κτιρίου). Οι σκάλες και το υπόλοιπο τμήμα του κτιρίου συνεχώς προσκρούουν μεταξύ τους μέχρις ότου οι σκάλες διαλυθούν εκ θεμελίων. Οι άνθρωποι που πάνε στις σκάλες πριν λάβει χώρα η οριστική διάλυσή τους, ακρωτηριάζονται φρικτά από τα σκαλοπάτια της σκάλας τη στιγμή που αυτά διαλύονται. Ακόμα και αν το κτίριο δεν καταρρεύσει, μείνετε μακριά από τις σκάλες, καθόσον αυτές είναι από τα πιο πιθανά μέρη του κτιρίου να υποστούν βλάβες. Ακόμα και αν οι σκάλες δεν καταρρεύσουν από το σεισμό, μπορεί να καταρρεύσουν αργότερα από την υπερφόρτωσή τους από τον πανικόβλητο κόσμο που έχει στραφεί σ' αυτές για εκκένωση του κτιρίου. Οι σκάλες πρέπει πάντα να ελέγχονται για καταλληλότητα μετά από σεισμό, ακόμα και αν το υπόλοιπο κτίριο δεν έχει υποστεί ζημιές.

8. Πηγαίνετε κοντά στους εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου ή έξω από αυτούς αν είναι δυνατόν. Είναι πολύ καλύτερα να είστε κοντά στο εξωτερικό του κτιρίου παρά στο εσωτερικό. Όσο πιο μακριά είστε από την εξωτερική περίμετρο του κτιρίου, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να μπλοκαριστεί η οδός διαφυγής σας.

9. Οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα στα οχήματά τους συνθλίβονται όταν ο δρόμος από πάνω (ανισόπεδοι δρόμοι) καταρρεύσει σε περίπτωση σεισμού και καταπλακώσει τα οχήματά τους. Αυτό είναι ακριβώς αυτό που συνέβη με τις πλάκες ανάμεσα στα καταστρώματα στη λεωφόρο Nimitz. Τα θύματα του σεισμού του Σαν Φραντσίσκο έμειναν όλα μέσα στα αυτοκίνητά τους. Σκοτώθηκαν όλοι. Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί απλά με το να είχαν βγει έξω και να είχαν καθίσει ή ξαπλώσει δίπλα στα οχήματά τους. Όλα τα καταπλακωμένα αυτοκίνητα είχαν κενά ύψους ενός μέτρου δίπλα τους, εκτός από εκείνα στα οποία οι κολώνες από μπετόν είχαν πέσει εγκάρσια πάνω τους.

10. Ανακάλυψα, καθώς μπουσουλούσα μέσα σε γραφεία εφημερίδων που είχαν καταρρεύσει, καθώς και σε άλλα γραφεία με πολύ χαρτικό υλικό, ότι το χαρτί δεν συμπιέζεται. Μεγάλα κενά δημιουργούνται γύρω από στοίβες από χαρτί.

Διαδώστε αυτό το μήνυμα και σώστε ζωές...
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Νέες υποδείξεις σε περίπτωση σεισμού!

Δημοσίευσηαπό A.Man » 27 Ιουν 2005, 13:01

Ευχαριστούμε πολύ blackchris.
Οφείλω να ομολογήσω ότι αυτά που πίστευα ότι έπρεπε να κάνω σε μια τέτοια "κακιά στιγμή", (και δεν τα πίστευα αυθαίρετα, κάποιος "ειδικός" τα είχε πεί), ήταν όλα ΛΑΘΟΣ!
Ανθυποπρόεδρος σκέτο...
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Re: Νέες υποδείξεις σε περίπτωση σεισμού!

Δημοσίευσηαπό blackchris » 27 Ιουν 2005, 14:35

eteakth έγραψε:Ευχαριστούμε πολύ blackchris.
Οφείλω να ομολογήσω ότι αυτά που πίστευα ότι έπρεπε να κάνω σε μια τέτοια "κακιά στιγμή", (και δεν τα πίστευα αυθαίρετα, κάποιος "ειδικός" τα είχε πεί), ήταν όλα ΛΑΘΟΣ!


Οι ειδικοί στηρίζονται στις έρευνες για ασφαλή συμπεράσματα για αυτό συνήθως νεότερες έρευνες καταργούν τα παλιότερα συμπεράσματα.
Μην με ευχαριστείς ήταν μια κοινωνική προσφορά του :

Επίτιμου πρόεδρου Niva
Doctor Νιβολογίας
Κάπελα στα "Μαχαιρώματα"
Περήφανου χειριστή του "Αυτοκράτορα"

Blackchris
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Δημοσίευσηαπό discoman » 27 Ιουν 2005, 16:12

Ρε γιωργο γιατι να τον πιστεψουμε αυτον? Οι ειδικοι που εχουμε ακουσει στην tv λενε τα αντιθετα.
THE BEST 4X4XFAR
Άβαταρ μέλους
discoman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 22 Φεβ 2004, 22:59

Δημοσίευσηαπό discoman » 27 Ιουν 2005, 16:14

Α Α Α και κατι αλλο .Απο τα πολλα κουνηματα στο zoyki εχεις αποκτησει εμμονες σεισμου? :lol:
THE BEST 4X4XFAR
Άβαταρ μέλους
discoman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 22 Φεβ 2004, 22:59

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 27 Ιουν 2005, 23:28

Ακουγονται παντως λογικα, μερικα απο αυτα αποδειχτηκαν σε κατι σεισμους που τα δοκαρια των ορόφων ειχαν δημιουργησει κενο και μπορεσαν να επιβιωσουν οι ανθρωποι. Καλο ειναι παντως να τα εχουμε υπ'οψιν μας, ποτε δεν ξερεις.
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Δημοσίευσηαπό teroulas » 28 Ιουν 2005, 08:07

Μπράβο Γιώργο, ευχαριστούμε :D
Δαμιανός
Άβαταρ μέλους
teroulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 20 Μάιος 2004, 08:54
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό vagelis » 28 Ιουν 2005, 10:28

Εγω θα μπω στο χρεπι μου και no problem.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό A.Man » 28 Ιουν 2005, 11:10

Αν και όταν το διάβασα αντέδρασα θετικά σ' αυτά που διάβαζα αποδείχτηκε μετά από προτροπή κάποιου φίλου (όλων μας!) ότι με σχετικό ψάξιμο μπορεί να μην είναι και τόσο σοβαρά αυτά που διαβάσαμε.
Η παρατήρηση που κάνω δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μομφή στο πρόσωπο του blackchris, ο οποίος πολύ σωστά μας μετέφερε κάτι που διάβασε και θεώρησε ότι μας ενδιαφέρει όλους και αυτά που γράφω δε θέλω σε καμία περίπτωση να παρεξηγηθούν.
Απλά θέλω να τονίσω ότι δεν πρέπει να είμαστε ευκολόπιστοι σε πληροφορίες οι οποίες άλλωστε μπορούν να διασταυρωθούν ευκολότατα με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο!
Συμπερασματικά, αρκετά, αλλά σίγουρα όχι όλα, απ' αυτά που διαβάσαμε ήταν σωστά αλλά αρκετά εντελώς λάθος. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλά ξύλινα σπίτια ούτε έχουμε ιστορικό σεισμών τόσο μεγάλης εντάσεως όπως αυτοί που περιγράφονται στο συγκεκριμένο κείμενο.
Ούτε τελικά είναι λογικό κατά την διάρκεια ενός σεισμού να περιμένουμε στην εξωτερική περίμετρο ενός κτιρίου, να πέσουν επάνω μας τζάμια και σοβάδες στην καλύτερη περίπτωση.
Μπορείτε αν θέλετε να επισκεφτείτε την σελίδα που σας παραθέτω ή όποια άλλη εσείς βρείτε μετά από ένα σχετικό ψαξιματάκι.
http://www.snopes.com/crime/warnings/triangle.asp
Σας παρακαλώ ιδιαίτερα να μην περεξηγήσετε και ιδιαίτερα ο blackchris τα γρφόμενά μου και περιμένω τις παρατηρήσεις - διορθώσεις σας!
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.
Ανθυποπρόεδρος σκέτο...
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Δημοσίευσηαπό pkatsab » 30 Ιουν 2005, 01:40

http://www.oasp.gr/default.asp?l1=3&l2=2
http://www.earthquakenet.gr/profylaksh.htm

Κανένας τετρακίνητος σεισμολόγος να μας δώσει τα φώτα του;
Παναγιώτης.

Εικόνα_____ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ
Άβαταρ μέλους
pkatsab
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 13 Ιαν 2005, 04:03
Τοποθεσία: Κηφισιά

Δημοσίευσηαπό A.Man » 30 Ιουν 2005, 09:55

Αναφορικά με το post του Παναγιώτη, έστειλα mail στον κ. Γεράσιμο Τσελέντη, Καθηγητή Σεισμολογίας στο Πανεπιστήμιο Πάτρας, σχετικά με το θέμα μας και περιμένω απάντηση.
Όταν αυτή έρθει θα την δημοσιοποιήσω.
Ανθυποπρόεδρος σκέτο...
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 30 Ιουν 2005, 10:16

eteakth έγραψε:Αναφορικά με το post του Παναγιώτη, έστειλα mail στον κ. Γεράσιμο Τσελέντη, Καθηγητή Σεισμολογίας στο Πανεπιστήμιο Πάτρας, σχετικά με το θέμα μας και περιμένω απάντηση.
Όταν αυτή έρθει θα την δημοσιοποιήσω.

Φίλε Θανάση,

το mail σου πήγε στον στον πιο "αμφιλεγόμενο" εμπλεκόμενο με τα σεισμολογικά θέματα. Αν θέλεις σωστότερη απάντηση μπορείς να το απευθύνεις στον καθηγητή του Ε.Μ.Π. Κο Καρύδη.

Η προσωπική μου εμπειρία από τα αποτελέσματα του σεισμού του 1999 στα Ανω Λιόσια, επιβεβαιώνει την ισχύ του λεγόμενου "τριγώνου". Επίσης σε σχετική εκπομπή - αναφορά στην εκπαίδευση της ΕΜΑΚ για διάσωση εγκλωβισμένων από σεισμό, πολύ χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι αν βρισκόμαστε σε δωμάτιο με τζάκι, είναι καλό να βρισκόμαστε δίπλα του σε περίπτωση κατάρευσης γιατί είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και αφήνει αρκετό χώρο ελεύθερο.
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό A.Man » 30 Ιουν 2005, 10:29

Σ' ευχαριστώ πολύ για την συμβουλή και μάλιστα θα την κάνω πράξη αμέσως.
Την ύπαρξη του τριγώνου δεν την αμφισβητώ (δεν έχω τις γνώσεις), απλά θέλω επίσημη ενημέρωση για το θέμα γι' αυτό και το ψάχνω (αλλά διαπλοκή και στην ενημέρωση για τους σεισμούς...?).
Και κάτι άσχετο με το θέμα μας:
Όταν άρχισα να "ψάχνομαι" στο διαδίκτυο με την τετρακίνηση στο πρώτο πράγμα που έπεσα ήταν οι περιγραφές από τα ταξίδια σου (καταπληκτικά και τα κείμενα και οι φωτογραφίες)!
Ανθυποπρόεδρος σκέτο...
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 30 Ιουν 2005, 10:30

tasos953 έγραψε:Χαλάρωσε και κοίτα να το απολαύσεις. Σε μερικά θέματα γράφονται μέχρι και σοφίες.... :twisted: :twisted: :twisted:


... επισης γραφονται ευτυχιες, αγαπες, μαριες, ελενες, κατερινες και γενικα οτι θυληκο γουσταρεις παιζει να το βρεις εδω μεσα! :D Ειδικα στα μαχαιρωματα θα βρεις ο,τι θες, εκτος αποποτο,ειναι το μονο που περιμενουν 40 νοματεοι να σερβιρει το καταστημα εδω και 30 σελιδες.

Τα μισα εχουν λογικη ΜΟΝΟ για την Ελλαδα, που ειναι απο τουβλα τα σπιτια, τα αλλα μισα, εξασφαλιζουν οτι θα φας ενα καδρονι στο κεφαλι. Καλα εκανε και το δημοσιευσε ο Μαυροχρηστος, αν τα δεχομαστε ολα οπως ειναι δεν θα παμε ποτε μπροστα. Εστω και αν δεν επαφιονται στην πραγματικοτητα μας καλο ειναι να "βλεπουμε" πως σκεφτονται και οι εξω, για να ανοιγουμε και εμεις τα δικα μας ματια. Για αυτο δεν φτιαχτηκε το φορουμ στο κατω κατω?

Αυτη η σοφια ηταν μια ευγενικη προσφορα της "Ευρωπαικης Φιλοσοφιας Κινησης Εκτος Δρομου"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Δημοσίευσηαπό A.Man » 30 Ιουν 2005, 10:44

Η απάντηση ήρθε και μάλιστα σε μισή ώρα:

Αγαπητέ Θανάση σε ευχαριστώ για το κείμενο που μου έστειλες. Σε γενικές γραμμές είναι σωστό. Και εγώ δεν συμφωνώ με την υπόδειξη να καλυπτόμαστε ΠΑΝΤΑ κάτω από ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ έπιπλο όπως λένε οι οδηγίες! Γιαυτό και σχεδίασα τον αντισεισμικό κλωβό (δες εδώ www.egelados.gr) επίσης έχω προτείνει και την χρήση "αντισεισμικών θρανίων" που θα μπορούν να "φέρουν" το βάρος των πάνω πλακών. Οι οδηγίες που έδινα εγώ στην οικογένεια μου ήταν να στέκοντε σε εμβρυακή στάση ΔΙΠΛΑ σε ΠΟΛΥ ΟΓΚΟΔΗ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΑ έπιπλα (ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος ανατροπής) π.χ. η Κoυζινα η ένα πληντήριο. Σχετικά με την υπόδειξη να πηγαίνουμε έξω από τα κτίρια και κοντά στους εξωτερικούς τοίχους είναι λάθος γιατί συνήθως οι εξωτερικοί τοίχοι πέφτουν προς τα έξω. Η οδηγία να πηγαίνουμε κάτω από το κάσωμα της πόρτας που λανθασμένα έχει ο ΟΑΣΠ στα έντυπά του ίσχυε για παλιά πλινθόκτιστα κτίρια σήμερα με τα τσιμεντένια δοκάρια είναι ότι χειρότερο μπορούμε να κάνουμε. Στην Ελλάδα συνήθως ακόμη και σε πολύ ισχυρούς σεισμούς έχουμε περισσότερα θύματα από τον πανικό και από πτώσεις αντικειμένων πάρά από αστοχία κτιρίων. Έχω δει πολλές φορές τεράστιες βιβλιοθήκες γεμάτες εγκυκλοπαίδειες πάνω από παιδικά κρεβάτια! Επομένως το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι η ελαχιστοποίηση της σεισμικής επικινδυνότητας ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ των σπιτιού μας. Μπορούμε να ασφαλίσουμε με ειδικούς ελαστικούς ιμάντες διάφορα βαριά αντικείμενα, κάδρα, τηλεοράσεις κλπ Επισημαίνω επίσης και τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Είναι απαραίτητο ΟΛΟΙ οι καταναλωτές φυσικού αερίου να προμηθευτούν ειδική ηλεκτρονική αντισεισμική βαλβίδα που διακόπτει την παροχή αερίου σε περίπτωση σεισμού (υπάρχουν πολλές στην αγορά π.χ. www.gastech.gr)
Φιλικά
Άκης Τσελέντης
Ανθυποπρόεδρος σκέτο...
Άβαταρ μέλους
A.Man
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 14:02
Τοποθεσία: Κιλκίς

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενικές Συζητήσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 14 επισκέπτες