Πράγματι και σε άλλο site έχουν διατυπωθεί απορίες. Δυστυχώς δεν έχω το χρόνο (πάντα) να τσεκάρω όλα τα σχετικά site (to4x4.gr, motomag.gr, rally.gr, mοtο.gr, bikenet.gr, endurο.gr), οπότε μια και αυτό είναι το «σπίτι» μου και το επίσημο site του αγώνα, θα προσπαθήσω να απαντήσω από εδώ (μου είναι και πιο εύκολο) σε όλες τις απορίες που είδα παντού (άμα ξεχάσω και καμιά μην βαράτε, προσπαθήστε απλώς να μου το θυμίσετε οκ;)
Λοιπόν:
Ο σκοπός της συγγραφής κανονισμών και της οργάνωσης τέτοιων «αγωνιστικών» εκδηλώσεων έχει στόχο να προάγει τους Μαραθώνιους αγώνες αντοχής (πολλών χιλιομέτρων όχι στιγμιαίων καταπονήσεως των οχημάτων και αναβατών / οδηγών) στην χώρα μας.
Δεν μπορώ να δεχτώ ότι στη Σαρδηνία, στην Ισπανία, στην Ιταλία ακόμα και στην Τουρκία, (χώρες με παραπλήσιο γεωγραφικό ανάγλυφο με την Ελλάδα), μπορούν να διεξάγουν Cross Country Rally και…. εμείς εδώ με τις άρτιες οργανωτικές γνώσεις (τα τελευταία χρόνια το Ακρόπολις, με την σοβαρή προσπάθεια που γίνεται από την οργάνωση, βαθμολογείται σαν ο καλύτερος οργανωτικά αγώνας του ΠΠΡ) και την καταπληκτική Ελληνική φύση δεν έχουμε τίποτα να δείξουμε.
Τα μοναδικά επίσημα event που υπάρχουν στο χώρο του 4Χ4 και της μοτοσικλέτας, απαιτούν μεγάλη προετοιμασία του οχήματος και του αναβάτη αντίστοιχα για να αντεπεξέρθουν στις υψηλές καταπονήσεις που υποβάλλονται.
Υπάρχει ένα τεράστιο δυναμικό ανθρώπων που θα θέλανε να συμμετέχουν με το καθημερινό τους όχημα (MOTO ή 4Χ4) την Κυριακή σε ένα (πέστε το όπως θέλετε), αγώνα, παιδιά, παιχνίδι κ.α.) με μικρό κόστος, ελάχιστη προετοιμασία και την Δευτέρα να πάνε με το όχημα τους στη δουλεία και όχι στο συνεργείο.
Trail Ride γίνονται εδώ και χρόνια στο χώρο της μοτοσικλέτας και η μορφή τους ήταν αυτή που περιγράψαμε πιο πάνω. Φίλοι σχεδιάζανε μια εύκολη διαδρομή και την Κυριακή μαζευόντουσαν 40-50 μοτοσικλέτες με στόχο πάντα τη διασκέδαση και αφού ολοκληρώνανε τη διαδρομή, καταλήγανε σε κάποια ταβέρνα για φαγοπότι. Σιγά σιγά, αρχίσανε να μετράνε και χρόνους, για να γίνει και ποιο ενδιαφέρον.
Φυσικά μην φαντασθείτε τρελές ταχύτητες κλπ, απλώς στο τέλος ο «γρήγορος», έκανε καζούρα στους υπόλοιπους και εκεί τελείωνε το παιχνίδι.
Δεν υπήρχε καμιά σπουδαία οργάνωση, χρονομέτρες, ουραγούς κλπ, ακόμα και στις καλύτερες των οργανώσεων, τα δρομοβιβλία ήτανε απλώς, ζωγραφισμένα στο χέρι, περισσότερο μουτζούρες, με πολλά λάθη και τον τελευταίο καιρό λόγο, της προχειρότητας σχεδίασης είχε καθιερωθεί και το παιχνίδι «βρες το λάθος στο road book»!
Κάτω από αυτό το πρίσμα και με στόχο τους χομπίστες λοιπόν έγινε η πρώτη προσπάθεια τον Δεκέμβριο ώστε στο Κυριακάτικο παιχνίδι να «μπουν» και οι φίλοι του 4Χ4, αλλά με πιο σοβαρή οργανωτική προσπάθεια (φανταστείτε ένα αυτοκίνητο να «ψάχνει» να βρει το λάθος στο βουνό!).
Η προσπάθεια νομίζω ότι απέδωσε ικανοποιητικά (είχαμε βάλει σα μακρινό στόχο τις 80 συμμετοχές και…. τελικά ήρθαν 107!)
Με βάση τις παρατηρήσεις σας, για μεγαλύτερα και διήμερα Trail ride καθώς και ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα ήθελε «επίσημη» χρονομέτρηση, δουλέψαμε όλη την περίοδο των γιορτών για να γίνονται πλέον αυτές οι διοργανώσεις με «επίσημους» κανονισμούς. Κανονισμούς που στόχο έχουν να βοηθήσουν τον άπειρο χομπίστα να περάσει μια ωραία Κυριακή (και σύντομα και Σαββατοκύριακο) και να δώσει στους οργανωτές έναν «μπούσουλα» για το πώς πρέπει να είναι αυτά τα event και να μην κάνει ο καθένας του «κεφαλιού του»!
Πιθανός οι κανονισμοί να θέλουν κι άλλο «ραφινάρισμα» κάτι το οποίο σας υποσχόμαστε ότι θα γίνει.
Με αυτή τη μεγάλη εισαγωγή θα προσπαθήσω να απαντήσω στις απορίες που «είδα» μέχρι τώρα.
Α. Οι «ειδικές» διαδρομές είναι ανοικτές στην κυκλοφορία. Δηλαδή κατά τη διάρκεια που θα κινήστε στο δρόμο, τίποτα δεν αποκλείει να συναντήσετε αγροτικά, ποδηλάτες, ζώα και οτιδήποτε συνηθίζει να κυκλοφορεί στο δρόμο.
Όπως καταλαβαίνετε γιαυτό το λόγο οι ειδικές διαδρομές δεν είναι διαδρομές επίτευξης καλύτερου χρόνου. Ο οργανωτής που σχεδιάζει τη διαδρομή και ξέρει τις συνθήκες, αποφασίζει για τη μέγιστη λογική μέση ωριαία την οποία όποιος συμμετέχων πλησιάσει με ακρίβεια θα είναι και ο νικητής.
Αν την ξεπεράσει, οι ποινές (βαθμολογικά) θα είναι εξοντωτικές. Επίσης μέσα στη διαδρομή υπάρχουν κρυφά σημεία ελέγχου ταχύτητας ώστε η κατάσταση να είναι όσο το δυνατό ελεγχόμενη. Με αυτή τη μορφή γίνονται οι αγώνες και στα ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα (REGULARITY)
Αν και ακούγεται (ίσως) βαρετό, πληροφοριακά στο προηγούμενο trail ride οι μέσες ωριαίες ήταν 30 για τα αυτοκίνητα (29 περίπου έκανε ο καλύτερος 20-24 οι περισσότεροι) και 36 για τις μοτοσικλέτες (32 έκανε ο καλύτερος, 28-30 οι περισσότεροι).
B. Μεγάλη απορία φαίνεται να έχει δημιουργήσει η κατηγορία των 4X4-RAID. Ποια οχήματα ανήκουν εκεί;
Πιθανός στην Ελλάδα, προς το παρόν αυτά τα αυτοκίνητα να είναι ελάχιστα. Οι κανονισμοί για της FIA για το 2004, περιλαμβάνουν δύο κατηγορίες T1 & T2. (Τ4 για φορτηγά!)
Επίσης στην Ελλάδα υπάρχουν οχήματα, που ανήκουν σε παλαιότερες κατηγορίες Cross Country Rally (Τ3 κα).
Μια και θα ήταν άδικο και αντίθετο με τη γενική φιλοσοφία του παιχνιδιού να υπάρχουν «αγωνιστικά» μαζί με τα καθημερινά οχήματα, σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται τα ανωτέρω οχήματα.
Αν έχετε απορία ή δεν ξέρετε αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία πάρτε ένα τηλέφωνο να το συζητήσουμε. Η τελική απόφαση, πάντως, για το που ανήκει το κάθε όχημα είναι του Αλυτάρχη.
Ο αγώνας του Ξυλοκάστρου είναι δοκιμαστικός και θα είναι και πιο ελαστικός, για να δούμε και τι υλικό υπάρχει. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε για να ….. τα πούμε. Καλή διάθεση υπάρχει!
Γ. Τηλεφωνική απορία, ήταν και αυτή που αφορούσε τις ιδιοκατασκευές για των TRIAL. Για να αποφύγουμε το σκόπελο, με καλή διάθεση σας ενημερώνω ότι καλύτερα θα ήταν να μην έρθετε με το χειροποίητο όχημα που χρησιμοποιείτε, καθαρά για λόγους ασφαλείας. (Ευστάθεια σε κανονικές συνθήκες δρόμου). Σε κάθε περίπτωση, πάντως θα εφαρμοσθεί το άρθρο από το παράρτημα J.
“Suspension is free, but vertical suspension travel for 4-wheel drive
vehicles is limited to :
- 300 mm for a "banjo" type rigid axle; the axis of the differential
outlet merging with the centre line of the wheels (see drawing 285-
2).
- 250 mm for the other types of transmission.”
Δ. Ασφαλιστική κάλυψη: Ναι υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη, για τη διάρκεια του αγώνα. Τα οχήματα, όμως, πρέπει να ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ.
Σκεφτείτε ατύχημα το οποίο μπορεί να συμβεί κατά την ώρα που μπαίνετε στο χώρο το πρωί για το διοικητικό έλεγχο. (Έχει συμβεί)
Γιαυτό μέσα στα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ έγγραφα του διοικητικού ελέγχου είναι και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Ε. Μπλόκε διαφορικά: Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα για μπλοκέ διαφορικά μια και αρκετά οχήματα έχουν εκ κατασκευής ή διαθέτουν ηλεκτρομηχανικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. Στο κάτω – κάτω δεν πρόκειται για αγώνα TRIAL με δύσκολα εμπόδια και απαιτήσεις δεξιοτεχνίας.
Σε κανονικούς δρόμους είναι η διαδρομή και όσοι έχουν ελεγχόμενα 100% διαφορικά μάλλον θα κάνουν πιο δύσκολη τη ζωή τους.
Ουσιαστικά κερδισμένοι είναι οδηγοί των SUV με αυτόματα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και όσοι τετρακίνητοι έχουν τοποθετήσει διαφορικά τύπου torsen.
Στ. Η διοργάνωση αυτών των αγώνων έχει κάποιο κόστος, το οποίο και αυτή τη φορά, καλύπτουν τα περιοδικά ΜΟΤΟ & Drive, η Μοτολέσχη Ξυλοκάστρου και το Off-road.gr και εσείς καλείστε να καλύψετε μόνο την προσωπική αγωνιστική άδεια σας.
Ουφ!!!! Σας κούρασα και κουράστηκα από αυτό το μακροσκελές post.
Είμαι στη διάθεση σας για κάθε απορία και στο forum και στο τηλέφωνο (210 9211312 ή 6974095312) για ποιο πολύπλοκές απορίες.