Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αγώνες T.R. & Κατηγορίες.

Τα πάντα για τους μηχανοκίνητους Μαραθώνιους, όπου συμμετέχουν μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα με βασικό στοιχείο την σβελτάδα και την πλοήγηση

Αγώνες T.R. & Κατηγορίες.

Δημοσίευσηαπό dista » 07 Ιούλ 2005, 16:06

Άνοιξα αυτό το θέμα για να ξεκαθαρίσουμε - διευκρινίσουμε μερικά πράγματα για τις κατηγορίες και κυρίως για το τι επιτρέπεται να αλλαχθεί – “πειραχθεί” στα αυτοκίνητα 4Χ4. Ο γενικός κανονισμός, πιστεύω, αφήνει αρκετά θέματα ανοικτά που μπορούν να ερμηνευτούν διαφορετικά και που καλό είναι να τα ξεκαθαρίσουμε ώστε να μην έχουμε ξανά γκρίνιες.
Να βάλω λοιπόν μερικά θέματα που σκέφτηκα εγώ και βάλτε και σεις ότι άλλο νομίζετε ότι πρέπει να δούμε.
- Κινητήρας: Επιτρέπονται αλλαγές – βελτιώσεις ? Σαν παραδείγματα βάζω κατ’αρχήν μερικά απλά: Φίλτρο ελεύθερο, μπουζοκαλώδια, μπουζί, ρυθμιστής πίεσης βενζίνης, ηλεκτρικό βεντιλατέρ κλπ. Και μερικά πιο “μεγάλα”: χταπόδι, εκκεντροφόρο, καταλύτη, εξάτμιση, μεγαλύτερο ή άλλης μάρκας κινητήρα κλπ.
- Αναρτήσεις: Επιτρέπονται οι προσθήκες στα ελατήρια και τα αμορτισέρ αν πιάνουν στο ίδιο σημείο με τα μαμά? Πχ. μια προσθήκη αμορτισέρ (πυργάκι) πιάνει στις ίδιες βίδες που πιάνει η νορμάλ βάση του αμορτισέρ αλλά κατεβάζει τη βάση αυτή κατά κάποιους πόντους. Τι γίνεται με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ή με εξωτερική μπουκάλα, αλλάζει η αρχή λειτουργίας ?
- Αμάξωμα: Προφυλακτήρες χειροποίητοι ή άλλου κατασκευαστή, body lift, ενισχύσεις στο σασί, αμορτισέρ τιμονιού, αλλαγή – τροποποίηση πανάρ, προστατευτικά για τους μαρσπιέδες και πολλά ακόμα φαντάζομαι.
- Εξοπλισμός: Ρεζέρβες, προβολείς κλπ.

Θα ήθελα ακόμα την άποψη των οργανωτών για το τι βλέπουν να ισχύει την επόμενη χρονιά. Αν σκοπεύουν να αλλάξουν κάποια πράγματα στις κατηγορίες και κυρίως στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Η πρότασή μου :oops: είναι να γίνει πιο ελαστικός ο κανονισμός στο θέμα αυτό για να φτιαχτούν προοδευτικά τα αυτοκίνητα, αφού λίγοι είναι αυτοί που διαθέτουν τα χρήματα να τα φτιάξουν με τη μία. Θα μπορούσαν, ίσως, να ισχύουν κάποια πράγματα προσθετικά για την αλλαγή κατηγορίας. Δεν έχει νόημα να βάλει κάποιος μόνο καθίσματα πχ. χωρίς ανάρτηση. Αν βάλει την ανάρτηση θα πρέπει να φτιάξει και τον κινητήρα. Αν φτιάξει τον κινητήρα θα πρέπει να φτιάξει και την εκπνοή του (εξάτμιση, καταλύτη). Αν βάλει και ζώνες θα πρέπει να βάλει και κλωβό. Και πάει λέγοντας. Με ένα – δύο μόνο από αυτά δεν έχει ελπίδες ή γίνεται το πράγμα επικίνδυνο. Και στο κάτω κάτω ποιος θα είναι πιο ξεκούραστος και ποιο ασφαλής σε έναν αγώνα, αυτός με μια καλή ανάρτηση ή αυτός με ένα ζευγάρι ανακλινόμενα μπάγκετ :?: Μήπως θα πρέπει να το δούμε σε μια πιο μακροχρόνια βάση με μεγαλύτερες ελευθερίες στην αρχή για να αρχίσουν να φτιάχνονται σιγά σιγά αυτοκίνητα πραγματικά Raid :?: Με τη παρούσα κατάσταση φοβάμαι ότι θα έχουμε λίγα πραγματικά Raid, μερικά ψευτο-Raid και πολλά 4Χ4 που δεν θα αποφασίζουν ή δεν θα μπορούν για διαφόρους λόγους να περάσουν στα Raid :( .
Θα μου πείτε, τι θα γίνει με τα τελείως μαμά αυτοκίνητα. Ας μη κρυβόμαστε, ένα απλό καθημερινό αυτοκίνητο θα έρθει απλά για να δει τι παίζει, να κάνει τι βόλτα του, να περάσει καλά, να πάρει τη μυρουδιά αλλά δεν μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε έναν αγώνα σαν του Πηλίου ή σαν τον 24ωρο. Δεν μπορεί να έχει απαιτήσεις χωρίς να κάνει κάποιες μετατροπές και να χώσει μερικά χρήματα :? .
Το θέμα είναι που βάζουμε τη διαχωριστική γραμμή για να μπορέσουμε να πάμε αυτούς τους αγώνες εκεί που ονειρεύονται κάποιοι από εμάς :oops: . Αν βάλουμε πολύ ψηλά τον πήχη από την αρχή (όπως θεωρώ ότι έχουμε κάνει) ίσως να μη τον περάσουμε ποτέ :roll: .
Συγγνώμη αν σας κούρασα αλλά με προβληματίζανε όλα αυτά και είπα να μοιραστώ μαζί σας :roll: .

ΥΓ. Θα ήθελα πάντως και μια απάντηση από τους υπεύθυνους για να δούμε τι άλλο θα φτιάξουμε στο αυτοκίνητο μιας και έρχονται, όπως όλα δείχνουν, βαρβάτοι αγώνες :P :P :P .
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό superspy » 07 Ιούλ 2005, 17:28

Dista για αυτό το βήμα υπάρχει η Raid κατηγορία, ώστε να προετοιμαστεί κάποιος σιγά – σιγά και να περάσει – ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ – στην κατηγορία Rally. Αλλιώς το αφήνει "μαμά" παντού και κάθεται στα 4Χ4.

Για τα rally έχουν συζητηθεί με την ΕΘΕΑ προδιαγραφές για προσαρμογή στους κανονισμούς FIA.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό Kounelis » 07 Ιούλ 2005, 21:14

Τα "μαμά" αυτοκίνητα δεν μπορούν να πρωταγωνιστήσουν; Αν δεν κάνω λάθος, δυο απλά Mitsubishi Pajero βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις πρώτες θέσεις του επάθλου αντοχής! Αναγνωρίζω πως με έχει βοηθήσει αρκετά η τύχη (πάντα την χρειάζεσαι στους αγώνες) αλλά, με εξαίρεση 4 λάστιχα και 4 κίτρινα αμορτισέρ, το αυτοκίνητο μου είναι όπως αγοράστηκε το 1988. Το ζητούμενο είναι αυτός που κάθεται δεξιά και όχι τα ατέλειωτα άλογα και οι τέλειες αναρτήσεις. Δεν βοηθάει να πηγαίνεις γρήγορα αν πηγαίνεις προς τη λάθος κατεύθυνση...

Οι κατηγορίες πρέπει να υφίστανται ΚΑΙ με βάση τα βοηθήματα πλοήγησης. Άλλο να έχεις GPS και laptop και άλλο να τρέχεις με τον μερικό χιλιομετρητή και το κομπιουτεράκι.

Προσωπική μου άποψη, και μιλάω εκ πείρας, αν θέλετε γκάζια αγοράστε ένα Cinqecento/Starlet/Micra και τρέξτε σε χωμάτινα ραλλύ. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ συναίσθημα, θα πιάσει τόπο και το τελευταίο σας ευρώ. Τα τζιπ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Αν ήταν, δεν θα μάζευαν δέκα (με το ζόρι) συμμετοχές τα ράλλυ 4Χ4.

Στους αγώνες 4Χ4 αντοχής πρέπει να κερδίζει το πιο "έξυπνο" πλήρωμα, όχι αναγκαστικά το πιο γρήγορο. Αν οι αγώνες πάψουν να είναι πλοήγησης και αντοχής και γίνουν ταχύτητας θα δείτε πως θα φύγούν πολλά πληρώματα. Ανάμεσα τους και οι Κουνέλης/Γκλιάτης.

Παράπλευρο αλλά πολύ σχετικό ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΤΕΣ: Φροντίστε του χρόνου να υπάρχει ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΘΕΣΜΟΣ γιατί διαφορετικά θα δείτε τις συμμετοχές να μειώνονται κατα πολύ.

Παντα φιλικά,

Μάριος Δ. Κουνέλης
Kounelis
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 16:42
Τοποθεσία: Πεντέλη/Καλάβρυτα

Δημοσίευσηαπό tazmania » 07 Ιούλ 2005, 23:37

superspy έγραψε:Dista για αυτό το βήμα υπάρχει η Raid κατηγορία, ώστε να προετοιμαστεί κάποιος σιγά – σιγά και να περάσει – ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ – στην κατηγορία Rally. Αλλιώς το αφήνει "μαμά" παντού και κάθεται στα 4Χ4.

Για τα rally έχουν συζητηθεί με την ΕΘΕΑ προδιαγραφές για προσαρμογή στους κανονισμούς FIA.


Μήπως μπορούμε να μάθουμε τι έχει συζητηθεί ή προς τα που πάει το πράγμα; Και ότι έχει συζητηθεί για ποιους αγώνες, έπαθλα, κύπελλα θα ισχύει;

ΥΓ Εάν νομίζετε ότι είναι εκτός θέματος, ας το αλλάξει κάποιος :wink:
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό tazmania » 07 Ιούλ 2005, 23:38

Kounelis έγραψε:Τα "μαμά" αυτοκίνητα δεν μπορούν να πρωταγωνιστήσουν; Αν δεν κάνω λάθος, δυο απλά Mitsubishi Pajero βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις πρώτες θέσεις του επάθλου αντοχής!

...


Το δικό σου δεν ξέρω, αλλά του Χρηστακέα δεν είναι και τόσο μαμά :D .

Κατά τ' άλλα κανείς δεν είπε να μην υπάρχουν κατηγορίες. Απλά ο Δημήτρης αναρωτιέται μήπως θα έπρεπε οι μετατροπές στην 4Χ4 να είναι πιο ελεύθερες και δικαιολογεί την άποψή του.

Σίγουρα τα 4Χ4 δεν είναι φτιαγμένα για Rally, αλλά ούτε και για regularite :wink: Στην πρώτη περίπτωση συμμετέχουν διότι δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα για να κάνουν αυτόνομο κύπελλο με Baja ή Cross Country Rally, ενώ στην δεύτερη γιατί υπάρχουν κάποιο ρομαντικοί που ελπίζουν ότι μέσα από αυτή την ιστορία θα ξημερώσει μια καινούργια ημέρα στους αγώνες αυτοκινήτων και μηχανών στην Ελλάδα και αναφέρομαι σε όλους τους διοργανωτές.

Τέλος, θα διαφωνήσω μαζί σου στο τι χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει. Σίγουρα χρειάζεται ένα εξίσου τρελός συνοδηγός αλλά παράλληλα κι ένας τρελός οδηγός, ταχύτητα, αξιοπιστία σε πνεύμα και μηχανή, καλή προετοιμασία. Περίμενε στο τέλος της χρονιάς και θα με θυμηθείς :wink:
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό dista » 08 Ιούλ 2005, 11:51

Φίλε Μάριε θα συμφωνήσω μαζί σου για τον πλοηγό. Επειδή έχω κάτσει (και θα κάθομαι, ελπίζω) και στις δύο θέσεις ξέρω από πρώτο χέρι πόσο σημαντικό ρόλο παίζει καθώς και που πρέπει ο ένας να καλύπτει τον άλλο. Ακόμα αυτό με βοήθησε πολύ ώστε να εκπαιδεύσω σωστά την πλοηγό μου και να τη καλύπτω όπου χρειάστηκε. Θα συμφωνήσω επίσης για τους αγώνες αντοχής (τα έχω ξαναπεί και παλαιότερα) ότι θα πρέπει να στηρίζονται στη πλοήγηση, αντοχή οχήματος και πληρώματος κλπ και όχι στη ταχύτητα. Εγώ μιλάω εδώ για τα T.R. και όπως αυτά εξελίσσονται και για εκεί που θέλουν (θέλουμε?) να φτάσουν. Στα Rally Raid δηλαδή. Στο Πήλιο ο αγώνας ήταν καθαρά ταχύτητας και αντοχής του αυτοκινήτου στις καταπονήσεις. Ένα απλό αυτοκίνητο δεν είχε ελπίδες αν δεν το πήγαινες στο όριο του και λίγο παραπάνω σε ορισμένα σημεία. Και το δικό μου απλό είναι, τα μπροστινά μου αμορτισέρ να καταλάβεις ακόμα είναι αυτά που φορούσε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης κάτι παλαιά Monroe, και για να πιάσω τους χρόνους που έκανα το ζόρισα πάρα πολύ χωρίς να χαθούμε πουθενά και χωρίς καθυστέρηση προσανατολισμού σε καμία τουλίπα. Πόσους όμως αγώνες μπορεί να βγάλει έτσι οριακά ένα άφτιαχτο αυτοκίνητο, με τι κόστος μετά για να το ξαναμαζέψεις και πόσοι είναι διατεθειμένοι να το κάνουν ? Ο προβληματισμός μου εκεί είναι και στο ρίσκο που παίρνεις να τα κάνεις όλα αυτά με κάτι που δεν είναι φτιαγμένο για να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις. Στο έπαθλο αντοχής είναι διαφορετικά τα πράγματα. Σε αγώνες σαν του Πηλίου (δεν ξέρω οι επόμενοι πως θα είναι) δεν αρκεί μια φτηνή ανάρτηση, ένα κάθισμα ή μια ζώνη για να καλύψεις 20 λεπτά σε 180χλμ. που ήταν η διαφορά από 4Χ4 σε Raid και μάλιστα όταν οι χρόνοι είναι βαλμένοι για να βγουν τελείως οριακά.
Για τα βοηθήματα πλοήγησης, αν θέλεις τη γνώμη μου, θα σου πώ ότι δεν παίζουν κανένα ρόλο τα Gps και τα Laptop. Το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι ένα καλό οδόμετρο με εύκολο μηδενισμό και ένα χρονόμετρο. Το Gps θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μόνο για τη ΜΩΤ αλλά έχει αποδειχθεί ότι είναι αναξιόπιστη. Είναι απλά ενδεικτική και δεν μπορεί να σε “βάλει” στη τουλίπα με ακρίβεια δευτερολέπτων. Η μόνη αξιόπιστη λύση είναι το χρονόμετρο και ο υπολογισμός του χρόνου για τις τουλίπες (όλες, μερικές, κρίσιμες, περιοδικές, ανά σκέλος, ότι ο καθένας κρίνει). Τα έχω δοκιμάσει και έτσι δουλεύω. Το Gps το έχω από συνήθεια και για να σου πω την αλήθεια δεν το κοιτάω ποτέ. Το laptop πάλι στο μόνο που είναι χρήσιμο είναι για τον πιο γρήγορο, ίσως, υπολογισμό των χρόνων στις τουλίπες. Αλλά και αυτό σχετικό είναι. Η δουλειά γίνεται το ίδιο καλά και γρήγορα και με ένα καλό κομπιουτεράκι. Στο Πήλιο πχ. έβγαλα όλες τις τουλίπες πολύ γρήγορα με τον τρόπο αυτό γιατί βαριόμουνα να ανοίξω το laptop αν και το είχα μαζί μου. Οι ψηφιακοί χάρτες από την άλλη ακόμα και σαν πλοηγό δεν με βοήθησαν ποτέ. Μάλλον με δυσκόλευαν στις αρχές που προσπαθούσα να τους παρακολουθήσω και βρισκόμουνα στη τουλίπα χωρίς να την έχω εμπεδώσει, με ότι αυτό συνεπάγεται για ένα πλοηγό. Αν οι αγώνες φτάσουν στα επίπεδα τον διεθνών Rally Raid και τους περιορισμούς ταχύτητας τότε το ξανασυζητάμε για τα Gps.
Για τον ένα θεσμό θα το ευχηθώ και εγώ μαζί σου αλλά το βλέπω μάλλον χλωμό. Βλέπεις ο στόχος είναι διαφορετικός. Οι μεν θέλουν αγώνες αντοχής και οι δε αγώνες rally. Το θέμα είναι, όπως λές και εσύ, πως δεν υπάρχουν τα αυτοκίνητα και τα χρήματα για να έχουν τις απαιτούμενες συμμετοχές όλοι οι αγώνες σε διπλό έπαθλο. Εδώ η λύση θα ήταν να έβαζαν λίγο νερό στο κρασί τους όλοι και όπως έλεγα και στο προηγούμενο post για τις κατηγορίες, να γίνουν τα πράγματα πιο προοδευτικά. Ένας κανονισμός πιο ευρύς που να μπορεί μέσα από αυτόν ο κάθε οργανωτής να προσαρμόσει τον αγώνα του με μικρές υποχωρήσεις, να γίνουν 6-7 καλοί και μεγάλοι αγώνες μέσα στη χρονιά, να φτιαχτούν σιγά – σιγά αυτοκίνητα, να τον διαφοροποιήσουμε λίγο την επόμενη χρονιά, να ξαναγίνουν αγώνες καλύτεροι κ.ο.κ. Έτσι πιστεύω θα φέρουμε περισσότερα αυτοκίνητα αλλά και κόσμο στο χώρο, θα αρχίσουν να γαργαλιόνται οι σπόνσορες, θα ενδιαφερθούν περισσότερο οι τοπικές αρχές, θα αποκτήσει μια μεγαλύτερη δυναμική ο χώρος. Μια δυναμική που υπήρχε από πέρυσι και στις αρχές του χρόνου αλλά που πολύ φοβάμαι ότι την φρενάρουμε ήδη.
Πάντως όσο και όσοι περισσότεροι τα συζητάμε κάπου καλύτερα θα καταλήξουμε πιστεύω :roll: .
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό dista » 08 Ιούλ 2005, 12:28

superspy έγραψε:Dista για αυτό το βήμα υπάρχει η Raid κατηγορία, ώστε να προετοιμαστεί κάποιος σιγά – σιγά και να περάσει – ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ – στην κατηγορία Rally. Αλλιώς το αφήνει "μαμά" παντού και κάθεται στα 4Χ4.

Για τα rally έχουν συζητηθεί με την ΕΘΕΑ προδιαγραφές για προσαρμογή στους κανονισμούς FIA.


Σπύρο για τη μετάβαση αυτή στη Raid λέω και εγώ. Τα Rally είναι μια άλλη ιστορία. Δεν πρόκειται εύκολα και με ευχολόγια να φτιαχτούν αυτοκίνητα με προδιαγραφές FIA για να τρέχουν αγώνες όπως αυτοί γίνονται σήμερα. Θέλουν χρήματα για να φτιαχτούν, σπόνσορες, μεγάλα κοστολόγια από του οργανωτές, κόσμο και πολλά άλλα. Γι’αυτό και μιλάω για προοδευτικότητα.
Και σου ξαναβάζω το παράδειγμα που έβαλα και παραπάνω. Τι σε κάνει να περάσεις πιο λογικά από τη μια κατηγορία στην άλλη. Μια καλή και ακριβή ανάρτηση ή ένα κάθισμα. Τι θα σου βγάλει αυτά τα 20 λεπτά διαφορά του Πηλίου. Πιστεύεις ότι αυτό το “αφήνει μαμά παντού και κάθεται στα 4Χ4” θα βοηθήσει να φτιαχτούν πραγματικά αυτοκίνητα Raid ?
Παρ’όλα αυτά περιμένω και τις ουσιαστικές απαντήσεις – διευκρινήσεις για το τι επιτρέπεται στα 4Χ4 σε σχέση με αυτά που ρώτησα στο αρχικό μου post για να ξέρουμε τι κάνουμε από δώ και πέρα.
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό superspy » 08 Ιούλ 2005, 12:53

Ναι και τα μαμά αυτοκίνητα μπορούν να πρωταγωνιστήσουν, άσχετα αν μιλάμε για ταχύτητα ή όχι.

Τρανό παράδειγμα οι Δηλές / Ματιάτος στη Θήβα - που ήταν πιο γρήγορος αγώνας απο το Πήλιο, κέρδισαν με ένα νορμάλ Rav4 – χωρίς κανένα όργανο πλοήγησης! Μόνο με το «μαμά» κοντέρ!

Πρώτο και κύριο ρόλο στα 4Χ4 (νορμάλ) παίζει η καλή πλοήγηση και κατά δεύτερο η ταχύτητα. Όπως είπε και ο Μάριος «Δεν βοηθάει να πηγαίνεις γρήγορα αν πηγαίνεις προς τη λάθος κατεύθυνση...»

Και φυσικά στα 4Χ4 μπορείς να αλλάξεις αμορτισέρ, ελατήρια που θα σε βοηθήσουν να «στήσεις» καλύτερα το αυτοκίνητο, καθώς και να τοποθετήσεις ποδιές που θα το προστατέψουν.

Οι λίγο πιο ψαγμένοι, έχουν τη δυνατότητα να «παίξουν» στα RAID, που σχεδόν τα πάντα είναι ελεύθερα.

Τέλος οι λάτρεις της ταχύτητας σε συνδυασμό με την πλοήγηση, μπορούν να τρέξουν, εφόσον ετοιμάσουν το αυτοκίνητο τους στην κατηγορία Rally.

Σχετικά με τον προβληματισμό του Μάριου για τον περιορισμό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, έχει βάση και ψάχνουμε κάποιο λογικό και εύκολα εφαρμόσιμο / ελέγξιμο τρόπο ώστε να περιοριστούν – τουλάχιστον σε κάποιες κατηγορίες.


Τα παραπάνω τα αναφέρω από την σκοπιά των Trail Ride – Raid και όχι από τα απλά παιχνίδια πλοήγησης όπου εκεί δεν έχουν τόση σημασία οι κατηγορίες πέρα από το να δώσουν περισσότερα κύπελλα.

Όσον αφορά τους διαφορετικούς θεσμούς, πιθανόν να μη μπορεί να γίνει κάτι άλλο:
Τα μεν Trail Ride – Raid έχουν στόχο τα Rally Raid και η ταχύτητα των πληρωμάτων παίζει σημαντικό ρόλο, οι αγώνες του επάθλου, έχουν στόχο το παιχνίδι πλοήγησης και η ταχύτητα δεν παίζει καθοριστικό ρόλο.

Σκεφτείτε πώς θα νιώθει ένα πλήρωμα που πρωταγωνιστεί στα Trail Ride, αν τρέξει σε αγώνα του επάθλου – από πλευράς ταχύτητας – και το ανάποδο δηλαδή ένα πλήρωμα του επάθλου, πόσο «ξύλο» θα φαει σε ένα Trail Ride Raid.

Υπάρχουν διαφορετικές φιλοσοφίες, με μόνο κοινό σημείο το μέσο συμμετοχής – και αυτό όχι πάντα.
Επίσης σιγά – σιγά δημιουργούνται φανατικοί σε κάθε είδος.
Φυσικά υπάρχουν και πληρώματα που παίρνουν μέρος και στα δύο είδη και συμπληρώνουν σε καθένα, αυτό που τους λείπει από το άλλο.

Προσθέτω για το τέλος ότι τα Raid συμπεριλαμβάνουν και μοτοσυκλέτες και έχουν καλύτερης και ακριβέστερης απεικόνισης road book με στόχο, να απαιτεί το λιγότερο «ψάξιμο» από τα πληρώματα.
Αρκετές φορές κάποιοι έχουν παραπονεθεί ότι τα road book δεν πρέπει να είναι τόσο επεξηγηματικά και να σε αφήνουν να κάνεις λάθη.
Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει!

Στα Trail Ride – Raid όπου το road book είναι το βασικό εργαλείο που θα σε βοηθήσει – μαζί με την ταχύτητα του αναβάτη / οδηγού να είσαι γρήγορος, πρέπει να έχεις και καλό / επεξηγηματικό road book, με πλήρη αναφορά στοιχείων της διαδρομής.
Ο πλοηγός / αναβάτης δεν πρέπει να «μαντεύει» τη διαδρομή!

Σκέφτεστε ένα αναβάτη να προσπαθεί – πέραν των άλλων παραγόντων – να λύσει γρίφους του road book, αλλά να προσέχει και την ταχύτητα του – για να μην ξεπεράσει τη ΜΩΤ;

Μέχρι τώρα στα φετινά Trail Ride – Raid είδαμε την Εύβοια (καλή οργάνωση, υπερβολικό / κουραστικό road book, μέτρια διαδρομή που δεν ταίριαζε σε κανένα όχημα), τη Θήβα (καθαρό rally raid, καλό road book, υψηλές ταχύτητες, πολύ καλό) και το Πήλιο, (άψογο road book, σφικτή / τεχνική διαδρομή / μικρές ταχύτητες, καταπληκτική διαδρομή μέσα στο δάσος).

Όλοι (συμμετέχοντες, οργανωτές, θεατές) εκπαιδεύονται και σιγά – σιγά κατασταλάζουν στις επιλογές τους. Άλλοι, έρχονται, άλλοι φεύγουν.

Επίσης, δεν θα μου φανεί παράξενο, να εμφανιστεί και κάποια παρόμοια μορφή αγώνων, που να είναι ή όχι μόνο, κάποια ένωση των δυο φιλοσοφιών.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό Pajo » 08 Ιούλ 2005, 17:09

tazmania έγραψε:Το δικό σου δεν ξέρω, αλλά του Χρηστακέα δεν είναι και τόσο μαμά :D .

Προς αποφυγην παρεξηγησεων, μηχανολογικά (μηχανή/αναρτήσεις) ειναι "μαμα" και μαλιστα με κοινά αμορτισερ και σουστες.

Κατα τα άλλα, και "μαιμου" μπακετ έχω, και ζωνες 4 σημειων (χαρη στο Attart Off Road Park) και 2 Terratrip, και 2 πορτατιφ, ενα Hella κι ενα με led ιδιοκατασκευή. Εχω και βαση για κάμερα ;-) Α, ξέχασα και τα μπουγαδόσχοινα που βαζω για να προφυλασσω το παρμπριζ και μου δινουν τουλαχιστον 50 επιπλεον άλογα στον τροχο (στον καθενα απο τους 4, συν τη ρεζερβα). :lol: :lol::lol::lol:

Ομως θα συμφωνησω απολυτα με τον Dista και τον Μαριο. Χωρις αλανθαστο πλοηγό δε κανεις τιποτα, και τα μονα απλα και απαραιτητα βοηθηματα ειναι ενα οδομετρο κι ενα χρονομετρο. To laptop σιγουρα βοηθαει στο γρηγορο υπολογισμο των ιδανικων χρονων, αλλα μεσα στον αγωνα δεν μπορει να κανει τιποτα. Οσον αφορα στα GPS και τους χαρτες, εχω καταληξει στα ιδια με τον Dista.

Οσο για το μελλον των θεσμων, δε βλεπω, και δε θελω ενοποιηση. Οι φιλοσοφιες ειναι διαφορετικές, και μαλλον ετσι πρεπει να μεινουν. Ο καθενας ας κατασταλαξει στο παιχνιδι που του αρεσει.

Οι αποψεις μου περι ασφαλειας στις υψηλες ΜΩΤ των TRRR με κοινα αυτοκίνητα ειναι γνωστες και -πολλάκις- χαρακτηρισμενες ως γκρινια :roll:

Πιστευω οτι τα raid θα επρεπε εκτος από κριτηρια επίδοσης, να εχουν κι ελαχιστες προδιαγραφες ασφαλειας (καθισματα/ζωνες/rollbar/κρανη(?)), κι ας μην ειναι FIA (για να ειναι οικονομικές). Nα τρεχουν με απιαστες ΜΩΤ γι αυτους που θελουν να τρεχουν σα rally αλλα δεν εχουν αυτοκινητο για την κατ.Rally και/ή δε μπορουν ή δε θελουν να καταλαβουν τον τροπο υπολογισμου ιδανικων χρόνων.

Τα 4x4 να τρεχουν με σβελτες αλλα εφικτες ΜΩΤ, κατι σαν "εισαγωγή" στο παιχνίδι.

Και σιγουρα να αλλαξει η "Γενική κατάταξη" με κριτηριο τις ποινες αφου οι ΜΩΤ ειναι διαφορετικές. Η να ειναι συμφωνα με τους απολυτους χρονους ή να μην υπαρχει καθόλου. Ετσι οπως ειναι τωρα, ενω εχει μεγαλύτερο "κυρος", είναι τελειως αναξιοκρατικη οπως διαμορφωνονται οι απαιτησεις των TRRR. Πανω σε αυτο θα παρακαλουσα να εκφρασουν τη γνωμη τους κι οι υπολοιποι εμπλεκομενοι.
Τελευταία επεξεργασία από Pajo και 08 Ιούλ 2005, 17:17, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Pajo
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2004, 20:05

Δημοσίευσηαπό tazmania » 08 Ιούλ 2005, 17:16

superspy έγραψε:...

Όσον αφορά τους διαφορετικούς θεσμούς, πιθανόν να μη μπορεί να γίνει κάτι άλλο:
Τα μεν Trail Ride – Raid έχουν στόχο τα Rally Raid και η ταχύτητα των πληρωμάτων παίζει σημαντικό ρόλο, οι αγώνες του επάθλου, έχουν στόχο το παιχνίδι πλοήγησης και η ταχύτητα δεν παίζει καθοριστικό ρόλο.

Σκεφτείτε πώς θα νιώθει ένα πλήρωμα που πρωταγωνιστεί στα Trail Ride, αν τρέξει σε αγώνα του επάθλου – από πλευράς ταχύτητας – και το ανάποδο δηλαδή ένα πλήρωμα του επάθλου, πόσο «ξύλο» θα φαει σε ένα Trail Ride Raid.

...


Σπύρο, από που βγάζεις αυτό το συμπέρασμα;
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό tazmania » 08 Ιούλ 2005, 17:18

Pajo έγραψε:
tazmania έγραψε:Το δικό σου δεν ξέρω, αλλά του Χρηστακέα δεν είναι και τόσο μαμά :D .

Προς αποφυγην παρεξηγησεων, μηχανολογικά (μηχανή/αναρτήσεις) ειναι "μαμα" και μαλιστα με κοινά αμορτισερ και σουστες.

Κατα τα άλλα, και "μαιμου" μπακετ έχω, και ζωνες 4 σημειων (χαρη στο Attart Off Road Park) και 2 Terratrip, και 2 πορτατιφ, ενα Hella κι ενα με led ιδιοκατασκευή. Εχω και βαση για κάμερα ;-) Α, ξέχασα και τα μπουγαδόσχοινα που βαζω για να προφυλασσω το παρμπριζ και μου δινουν τουλαχιστον 50 επιπλεον άλογα στον τροχο (στον καθενα απο τους 4, συν τη ρεζερβα). :lol: :lol::lol::lol:

...


Τα χέρια που τα βάζες; :D :D
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Αγώνες T.R. & Κατηγορίες.

Δημοσίευσηαπό Pajo » 08 Ιούλ 2005, 17:27

dista έγραψε:Να βάλω λοιπόν μερικά θέματα που σκέφτηκα εγώ και βάλτε και σεις ότι άλλο νομίζετε ότι πρέπει να δούμε.
- Κινητήρας: Επιτρέπονται αλλαγές – βελτιώσεις ?
[........clip...clip...clip........]
- Εξοπλισμός: Ρεζέρβες, προβολείς κλπ.


Με την παρουσα λογικη ακομα κι ενα terratrip δεν προσφερει στην ταχυτητα? Δε χρειαζεται να το κοιταει ουτε να το μηδενιζει ο οδηγος, οπως το απλο κοντερ :?
Άβαταρ μέλους
Pajo
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2004, 20:05

Δημοσίευσηαπό Pajo » 08 Ιούλ 2005, 17:38

tazmania έγραψε:Τα χέρια που τα βάζες; :D :D

Και τα χέρια "μαμα" ειναι. Εκτος των 2 τελευταιων ετων, δεν ειχα ποτε εμπλοκη σε καποιου ειδους αγωνες. Γι αυτο ειμαι και παραμενω ασχετος ;-)

Τα βαζω δε παντα πανω απο το τραπεζι, επίσης προς αποφυγη παρεξηγήσεων :oops: :lol:
Άβαταρ μέλους
Pajo
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2004, 20:05

Δημοσίευσηαπό tazmania » 09 Ιούλ 2005, 22:49

Pajo έγραψε:
tazmania έγραψε:Τα χέρια που τα βάζες; :D :D

Και τα χέρια "μαμα" ειναι. Εκτος των 2 τελευταιων ετων, δεν ειχα ποτε εμπλοκη σε καποιου ειδους αγωνες. Γι αυτο ειμαι και παραμενω ασχετος ;-)

Τα βαζω δε παντα πανω απο το τραπεζι, επίσης προς αποφυγη παρεξηγήσεων :oops: :lol:


Με τα χέρια γεννιέσαι φίλε pajo. Ή τα έχεις ή δεν τα έχεις :wink:
Αυτό που εξασκείς με τον χρόνο και την εμπειρία είναι το μυαλό :wink: :wink:
Και ακριβώς αυτό είναι που πειράζει μερικούς :wink: :wink: :wink:
Και δεν αναφέρομαι σ' εσένα, προς αποφυγή παρεξηγήσεων :wink: :wink: :wink: :wink:

ΥΓ Είχα δεν είχα την αμόλησα πάλι :twisted: :twisted:
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Kounelis » 10 Ιούλ 2005, 12:55

Το τελευταίο Trial Ride-Raid στο οποίο συμμετείχα ήταν του Ιανουαρίου στην Αττική, οπότε ίσως έχω χάσει αρκετά επεισόδια από τότε για να έχω καλή εικόνα του θεσμού. Η αλήθεια είναι πως έχω ακούσει από αρκετά πληρώματα πως η κατάσταση πηγαίνει προς την απόλυτη ταχύτητα.

Θα ήθελα πάντως να τονίσω την ανάγκη ύπαρξης ενός θεσμού (δεν ξέρω αν θα έπρεπε να ξεκινήσουμε καινούργιο τόπικ). Αν κάποιος το δει από την ευρεία του σκοπιά, οι δύο θεσμοί είναι αρκετά κοντά και πιστέυω πως δεν υπάρχει το κοινό να υποστηρίξει και τους δύο θεσμούς. Η χαρά σε αυτούς τους αγώνες είναι να είσαι μέσα στο αυτοκίνητο. Τα τζιπ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΑΤΗ και κανένας μεγάλος χορηγός δεν πρόκειται να έρθει. Τα χρήματα που θα υποστηρίζουν αυτούς τους αγώνες θα είναι τα χρήματα από την συμμετοχή, οπότε καλό θα είναι οι αγωνιζόμενοι να έχουμε ισχυρό λόγο για το τι θέλουμε. Και όπως έχει ξαναειπωθεί, μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, οι συμμετοχές θα σταθεροποιηθούν. Καλύτερα λοιπόν ένας θεσμός με 50-70 συμμετοχές ανά αγώνα και 7-8 αγώνες τη χρονιά παρά δύο θεσμοί με 25-30 συμμετοχές και 6 αγώνες τη χρονιά. Και είμαι σαφώς υπέρ του να υπάρχουν και δίτροχοι μαζί μας.

Σχετικά με τα βοηθήματα, και εγώ συμφωνώ πως ένα laptop δεν προσφέρει πολλά, αλλά ένα terratrip σίγουρα ξεκουράζει κατα πολύ τον οδηγό. Δεν είναι εύκολο όλο το βράδυ να προσπαθείς να δεις και να μηδενίζεις τον μερικό χιλιομετρητή!

Καλή Κυριακή,

Μάριος Δ. Κουνέλης
Kounelis
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 16:42
Τοποθεσία: Πεντέλη/Καλάβρυτα

Επόμενο

Επιστροφή στο Trail Ride, Rally Raid & Cross Country Rally

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 31 επισκέπτες