Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αγώνες Αντοχής και Trail-Ride

Τα πάντα για τους μηχανοκίνητους Μαραθώνιους, όπου συμμετέχουν μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα με βασικό στοιχείο την σβελτάδα και την πλοήγηση

Αγώνες Αντοχής και Trail-Ride

Δημοσίευσηαπό aapo » 22 Απρ 2005, 16:02

Έχουν ακουστεί πολλές ιδέες σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να γίνονται οι αγώνες του Επάθλου αντοχής και Trail-Ride. Ποιόν τελικά τρόπο πρέπει να επιλέξουμε οι οργανωτές ο οποίος να είναι ο ποιο αντικειμενικός και ο νικητής να είναι ο ποιο άξιος.
Αν και στην αρχή ήμουν αντίθετος στον θεσμό των αγώνων regularity ίσως γιατί ξεκίνησα με άλλη νοοτροπία αγώνων σιγά σιγά μπήκα και εγώ στο πνεύμα.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με ότι έχει ακουστή σχετικά με τον τρόπο χρονομέτρησης στα regularity και πως/που πρέπει τελικά να καταλήξουμε.
α.- Μία μονοκόμματη εταπ με μία χρονομέτρηση μετά το 60-70% από την αφετηρία σε μυστικό σημείο διέλευσης αλλά σε μετρημένη τουλίπα που υπάρχει όμως στο road book.. Όσοι ήσασταν στον Ανθό θα θυμάστε ότι ήμουν αντίθετος στις μεγάλες εταπ. Και η διαφωνία μου ήταν στην ασφάλεια. Μία τέτοια εταπ είχαμε στην Εύβοια αλλά ο συχνός έλεγχος από ΣΕΔ και φύλακες καθ ολη την διάρκεια της διαδρομής έλυσε το πρόβλημα της ασφάλειας. Ο τρόπος αυτός δεν είναι κατά την γνώμη μου και ο ποιο σωστός γιατί μια ΜΟΝΟ χρονομέτρηση είναι και θέμα τύχης. Κάτι στραβό να τύχη την τελευταία στιγμή κοντά στο σημείο χρονομέτρησης μπορεί να είναι και καταστροφή
Στον αγώνα αυτόν αλλάχθηκε και ο τρόπος ποινολόγησης δηλ. καταργήθηκε η βαριά ποινή της προπορείας και απεφασίσθη κάθε δευτερόλεπτο (-) η (+) από τον ιδανικό χρόνο ένας βαθμός ποινής. Επίσης με τον τρόπο αυτό μειώνετε και η πιθανότητα λάθους και τα αποτελέσματα να βγαίνουν πιο γρήγορα.
Πως όμως θα εξελιχθεί ο αγώνας . Όλα εξαρτώνται από την ΜΩΤ που θα ωρισθή από τον οργανωτή. Αν η φύση του εδάφους το επιτρέπει η maximum ΜΩΤ για τα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 36-39 χλμ . Η ταχύτητα αυτή για τα αυτοκίνητα είναι μεγάλη οι δε μοτοσικλέτες μπορούν να ανέβουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Ποιο όμως είναι το πιο σωστό ? Στις ταχύτητες αυτές λίγοι από τους αγωνιζομένους θα μπορέσουν να είναι κοντσα σε μία σωστή διέλευση και οι περισσότεροι από τους αγωνιζομένους θα κυνηγούν το ακατόρθωτο αυξάνοντας όμως τις πιθανότητες ατυχήματος.. Αν όμως η ΜΩΤ είναι χαμηλή τότε όλοι θα κάνουν βόλτα και όσοι έχουν καλλίτερη τεχνολογία θα ανέβουν στην κατάταξη.
ΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΘΕΛΟΥΜΕ .

β.-Πολλές μικρές εταπ (Ναύπλιο) αλλά η χρονομέτρησης να γίνεται σε μυστικά σημεία που να είναι μέσα στο road book. Ο τρόπος χρονομέτρησης και οι ΜΩΤ όπως αναφέρω πιο πάνω.
Το μειονέκτημα στον τρόπο αυτόν είναι ότι αυξάνετε πολύ το κόστος για τον οργανωτή.

γ.-Πολλές μικρές η και μεγάλες εταπ (24ωρες Ιχνηλάτη Εύβοια ) αλλά τα σημεία μέτρησης (τερματισμού) να είναι γνωστά. Το σύστημα και ο τρόπος αυτός αλλάζει την φιλοσοφία των regularity και πλησιάζει περισσότερο την φιλοσοφία των rally. Βέβαια το σύστημα αυτό στο έπαθλο αντοχής μπορεί και να ισχύσει. Βέβαια πλεονέκτημα εδώ έχουν τα δυνατά αυτοκίνητα τα οποία θα βγάλουν προπορία και θα περιμένουν να μπουν στο κοντρόλ.

δ.- Ο τρόπος που δεν έχει ακόμα δοκιμαστή αλλά θα τον δουλέψουμε στον αγώνα του επάθλου αντοχής (24 Ώρες 4χ4 Γύρος Πελλοπονήσου)από την Εκάλη . Πολλές μεγάλες η μικρές εταπ που κάθε μία θα έχει περισσότερες της μία regularity . Ο τρόπος μέτρησης θα είναι ως εξής . Κοινή αφετηρία για όλες τις regularity διαφορετικό μυστικό σημείο μέτρησης τερματισμού που πχ πρώτο reg/ty από το 80χλμ μέχρι το 100χλμ με ΜΩΤ 36 δεύτερη reg/ty από 150 μέχρι 200 με ΜΩΤ 37 και ούτο καθ΄εξής.Σέ άλλο post έχει αναλυθεί ο τρόπος αυτός. Βέβαια δεν θα έχουν όλες οι εταπ τρεις reg/ty θα έχουν από μία ως τρεις θα εξαρτηθεί από την μορφολογία και το ωράριο.

Άλλο ένα θέμα είναι οι πληθώρα των αγώνων. Από τους πρώτους που παραπονέθηκα και είπα ότι οι αγώνες είναι πολλοί αλλά και από τους πρώτους που κατηγορήθηκα ότι βοηθώ στην αύξηση των αγώνων. Βέβαια γίνεται προσπάθεια να γίνει σύμπτυξη εκδηλώσεων ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση και να ελαφρυνθούν οι αγωνιζόμενοι. Έγινε μια προσπάθεια νομίζω πετυχημένη στην Εύβοια και η επόμενη προγραμματισμένη που ήδη έχει γίνει η συμφωνία μεταξύ της Λέσχης 4Χ4 Εκάλη και του 0300 . Πρόκειται για τον Αγώνα Trail-Ride του επάθλου Αντοχής της 6/11/2005 αγώνας διήμερος μήκους 500χλμ περίπου στην περιοχή της Φθιώτιδας με κέντρο την Λαμία. Ο παραπάνω αγώνας θα μετρά και για το Κύπελλο TRR και του επάθλου Αντοχής για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Και για το τέλος και πάντα εκφράζοντας την προσωπική μου άποψη προτείνω σε όλους τους οργανωτές να καταλήξουμε σε κοινά συστήματα οργάνωσης / χρονομέτρησης γιατί αλλάζοντας τα συστήματα σε κάθε αγώνα ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΛΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ .
Αλέκος Αποστολίδης
aapo
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 290
Εγγραφή: 14 Οκτ 2003, 17:05
Τοποθεσία: Αγιος Στέφανος

Δημοσίευσηαπό tedos » 23 Μάιος 2005, 18:35

Και τωρα που ολοκληρωθηκε με το καλο το 24ωρο της Εκαλης (συγχαρητηρια ακουστηκαν απο ολους :D ) ας ερθουμε στο ζουμι των λογων του κου Αποστολιδη.....

Τι εγινε ρε παιδια? Πως πηγαμε απο τις 60+ συμμετοχες του Γεναρη στις 30- του Μαη? Πως πηγαμε απο τις 100+ συμμετοχες του Αττικου στις 30 με το ζορι της Θηβας? Τι ρολο παιζει το κοστος παραβολου τελικα? Η μηπως δεν επηρεαζει? Πως εχουμε μπλεξει τα μπουτια μας με τις ημερομηνιες και τους κανονισμους?

Ακουμε αποψεις.....
Stratego Adventure Team

My other name is ΑΔΩΝΙΣ..


Nemo Vom Batu
Άβαταρ μέλους
tedos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2571
Εγγραφή: 28 Οκτ 2003, 18:21
Τοποθεσία: South Evoia, Greece

Δημοσίευσηαπό jdelis » 24 Μάιος 2005, 12:00

tedos έγραψε:Τι εγινε ρε παιδια? Πως πηγαμε απο τις 60+ συμμετοχες του Γεναρη στις 30- του Μαη? Πως πηγαμε απο τις 100+ συμμετοχες του Αττικου στις 30 με το ζορι της Θηβας? Τι ρολο παιζει το κοστος παραβολου τελικα? Η μηπως δεν επηρεαζει? Πως εχουμε μπλεξει τα μπουτια μας με τις ημερομηνιες και τους κανονισμους?
Ακουμε αποψεις.....

Θοδωρή τα νούμερα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ας πάρουμε τα trail ride : Πρώτος αγώνας φιλικός, δίπλα στην Αθήνα με συμμετοχές 70κάτι και κόστος 35 ευρώ, αλλά αν δεν κάνω λάθος εκκίνησαν λιγότεροι από 60. Το ότι πάνω από 15 που δήλωσαν δεν ήρθαν, δείχνει και το χαλαρό κλίμα του συγκεκριμένου αγώνα. Χαλκίδα, με 180 χλμ., καμιά 50αριά (χωρίς τα αγωνιστικά) αλλά δε νομίζω πως εκκίνησαν όλοι. Συμμετοχές Θήβας (με 330 χλμ) 38, και μιλάω πάντα για αυτοκίνητα.

Έπαθλο αντοχής : πρώτος αγώνας κάπου 70 (φοβερό νούμερο για μεγάλο αγώνα). Είναι όμως το πραγματικό; Για εμένα όχι. Συνηγόρησε πως είναι ο πρώτος της χρονιάς (είχε να γίνει πολύ καιρό τέτοιος αγώνας κοντά στην Αθήνα), οι καλές (δηλ, κακές!) καιρικές συνθήκες και η (ως συνήθως) πολύ καλή επικοινωνία του Ιχνηλάτη. Είδαμε όμως συμμετοχές που δεν τις ξανασυναντήσαμε πουθενά. Τι έγινε, απογοητεύτηκαν νωρίς νωρίς; Σίγουρα όχι από τον αγώνα, που κατά γενική ομολογία ήταν πολύ καλός.
Ακολουθεί το Ναύπλιο με 60+ συμμετοχές. Και εκεί είχαμε πολλές τοπικές, που μάλλον δεν θα τις ξαναδούμε αλλού. Αυτό δεν είναι κακό, ίσα ίσα δε μπορεί οι αγώνες να βασίζονται μόνο στους ίδιους και τους ίδιους. Και φτάνουμε στις 30 παρά κάτι συμμετοχές προχθές. Μια ερμηνεία είναι αφενός το καλοκαιράκι (που διώχνει τους λιγότερο φανατικούς προς τις παραλίες). Άλλη είναι το μειωμένο βαθμολογικό ενδιαφέρον κάποιων που δεν τα πήγαν καλά στους δύο πρώτους πιθανόν.
Εγώ καταλήγω πως ο σταθερός πυρήνας αυτών των αγώνων είναι 20-30 αυτοκίνητα. Άλλα τόσα έρχονται περιστασιακά και είναι και κάποια που τα βλέπουμε μία φορά και χάνονται.
Πάντως είναι εμφανές (με κάποιες εξαιρέσεις) πως όσο ανεβαίνει ο πήχυς (χιλιόμετρα-δυσκολία) οι συμμετοχές μειώνονται.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Re: Αγώνες Αντοχής και Trail-Ride

Δημοσίευσηαπό jdelis » 24 Μάιος 2005, 12:20

aapo έγραψε:Και για το τέλος και πάντα εκφράζοντας την προσωπική μου άποψη προτείνω σε όλους τους οργανωτές να καταλήξουμε σε κοινά συστήματα οργάνωσης / χρονομέτρησης γιατί αλλάζοντας τα συστήματα σε κάθε αγώνα ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΛΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ .
Αλέκος Αποστολίδης

Αυτό ξαναπές το! :twisted:
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό aapo » 25 Μάιος 2005, 12:59

Δημοσιεύθηκε: Απρ 22, 2005 - 05:02 PM
.- Ο τρόπος που δεν έχει ακόμα δοκιμαστή αλλά θα τον δουλέψουμε στον αγώνα του επάθλου αντοχής (24 Ώρες 4χ4 Γύρος Πελλοπονήσου)από την Εκάλη . Πολλές μεγάλες η μικρές εταπ που κάθε μία θα έχει περισσότερες της μία regularity . Ο τρόπος μέτρησης θα είναι ως εξής . Κοινή αφετηρία για όλες τις regularity διαφορετικό μυστικό σημείο μέτρησης τερματισμού που πχ πρώτο reg/ty από το 80χλμ μέχρι το 100χλμ με ΜΩΤ 36 δεύτερη reg/ty από 150 μέχρι 200 με ΜΩΤ 37 και ούτο καθ΄εξής.Σέ άλλο post έχει αναλυθεί ο τρόπος αυτός. Βέβαια δεν θα έχουν όλες οι εταπ τρεις reg/ty θα έχουν από μία ως τρεις θα εξαρτηθεί από την μορφολογία και το ωράριο.

Οπως είχα αναφέρει πιο πάνω ο τρόπος [b]αυτός δούλεψε[/b] στον αγώνα της Πελλοπονήσου και ολα πήγαν καλά.
Δηλ. ΣΕΧ 1 σε ΣΕΧ 2 ΜΩΤ 35χλμ και χιλιόμετρα ΕΤΑΠ 217. REG 1 ΜΩΤ 34 REG 2 ΜΩΤ 36 REG 3 ΜΩΤ 35 και το αποτέλεσμα η maximum προπορεία που βγήκε στο ΣΕΧ 2 ηταν 5 λεπτα.

Επίσης με το σύστημα αυτό είχε η οργάνωση πολυ καλη ενημέρωση που βρίσκεται ο κάθε αγωνιζόμενος. Καί έτσι να αυξάνεται η ασφάλεια του αγώνα. που είναι τελικά και το ζητούμενοαα
aapo
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 290
Εγγραφή: 14 Οκτ 2003, 17:05
Τοποθεσία: Αγιος Στέφανος

Δημοσίευσηαπό tedos » 29 Σεπ 2005, 18:20

jdelis έγραψε:
tedos έγραψε:Τι εγινε ρε παιδια? Πως πηγαμε απο τις 60+ συμμετοχες του Γεναρη στις 30- του Μαη? Πως πηγαμε απο τις 100+ συμμετοχες του Αττικου στις 30 με το ζορι της Θηβας? Τι ρολο παιζει το κοστος παραβολου τελικα? Η μηπως δεν επηρεαζει? Πως εχουμε μπλεξει τα μπουτια μας με τις ημερομηνιες και τους κανονισμους?
Ακουμε αποψεις.....

Θοδωρή τα νούμερα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ας πάρουμε τα trail ride : Πρώτος αγώνας φιλικός, δίπλα στην Αθήνα με συμμετοχές 70κάτι και κόστος 35 ευρώ, αλλά αν δεν κάνω λάθος εκκίνησαν λιγότεροι από 60. Το ότι πάνω από 15 που δήλωσαν δεν ήρθαν, δείχνει και το χαλαρό κλίμα του συγκεκριμένου αγώνα. Χαλκίδα, με 180 χλμ., καμιά 50αριά (χωρίς τα αγωνιστικά) αλλά δε νομίζω πως εκκίνησαν όλοι. Συμμετοχές Θήβας (με 330 χλμ) 38, και μιλάω πάντα για αυτοκίνητα.

Έπαθλο αντοχής : πρώτος αγώνας κάπου 70 (φοβερό νούμερο για μεγάλο αγώνα). Είναι όμως το πραγματικό; Για εμένα όχι. Συνηγόρησε πως είναι ο πρώτος της χρονιάς (είχε να γίνει πολύ καιρό τέτοιος αγώνας κοντά στην Αθήνα), οι καλές (δηλ, κακές!) καιρικές συνθήκες και η (ως συνήθως) πολύ καλή επικοινωνία του Ιχνηλάτη. Είδαμε όμως συμμετοχές που δεν τις ξανασυναντήσαμε πουθενά. Τι έγινε, απογοητεύτηκαν νωρίς νωρίς; Σίγουρα όχι από τον αγώνα, που κατά γενική ομολογία ήταν πολύ καλός.
Ακολουθεί το Ναύπλιο με 60+ συμμετοχές. Και εκεί είχαμε πολλές τοπικές, που μάλλον δεν θα τις ξαναδούμε αλλού. Αυτό δεν είναι κακό, ίσα ίσα δε μπορεί οι αγώνες να βασίζονται μόνο στους ίδιους και τους ίδιους. Και φτάνουμε στις 30 παρά κάτι συμμετοχές προχθές. Μια ερμηνεία είναι αφενός το καλοκαιράκι (που διώχνει τους λιγότερο φανατικούς προς τις παραλίες). Άλλη είναι το μειωμένο βαθμολογικό ενδιαφέρον κάποιων που δεν τα πήγαν καλά στους δύο πρώτους πιθανόν.
Εγώ καταλήγω πως ο σταθερός πυρήνας αυτών των αγώνων είναι 20-30 αυτοκίνητα. Άλλα τόσα έρχονται περιστασιακά και είναι και κάποια που τα βλέπουμε μία φορά και χάνονται.
Πάντως είναι εμφανές (με κάποιες εξαιρέσεις) πως όσο ανεβαίνει ο πήχυς (χιλιόμετρα-δυσκολία) οι συμμετοχές μειώνονται.


Και ομως φιλε μου Γιαννη τα πραγματα μαλλον ειναι ετσι..... 30+ συμμετοχες στο Πηλιο 30- στο 24ωρο της Εκαλης 30+ στα ψαχνα 12 στο Εnduro της Εκαλης και ας ελπισουμε οτι οι Ακροπολικες θα ξεπερασουν τις 50. Μηπως ειναι ωρα οι οργανωτες να κατσουν και να μιλησουν? Λεω μηπως?
Stratego Adventure Team

My other name is ΑΔΩΝΙΣ..


Nemo Vom Batu
Άβαταρ μέλους
tedos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2571
Εγγραφή: 28 Οκτ 2003, 18:21
Τοποθεσία: South Evoia, Greece


Επιστροφή στο Trail Ride, Rally Raid & Cross Country Rally

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 23 επισκέπτες

cron