Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Rally Raids - Trail Rides: Πως υπολογίζω τον ιδανικό χρόνο;

Τα πάντα για τους μηχανοκίνητους Μαραθώνιους, όπου συμμετέχουν μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα με βασικό στοιχείο την σβελτάδα και την πλοήγηση

Rally Raids - Trail Rides: Πως υπολογίζω τον ιδανικό χρόνο;

Δημοσίευσηαπό cuspid » 19 Μαρ 2005, 08:03

TRAIL RIDES-RAIDS :
ΠΩΣ ΘΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΩ ΠΡΩΤΟΣ ?
( ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΤΟ « ΤΙΜΗΜΕΝΟ»?)

Είναι το μόνιμο άγχος των αγωνιζομένων στα TRAIL RIDES-RAIDS όταν λαμβάνουν το ROAD-BOOK και τους ανακοινώνεται από τον διοργανωτή η Μέση Ωριαία Ταχύτητα ( Μ.Ω.Τ. ) του συγκεκριμένου αγώνα.
Η στιγμές είναι δύσκολες . Τα μάτια γουρλώνουν, τα χέρια ιδρώνουν και βασανιστικές σκέψεις στήνουν χορό μέσα στο θολωμένο μυαλό :
Ο.Κ., ξέρω να διαβάζω ROAD-BOOK ( μετά από ατελείωτες προπονήσεις στο βουνό με ROAD-BOOK’S προηγούμενων αγώνων ). Είμαι ο πιο γρήγορος της παρέας και το μηχανάκι – τετρακίνητο μου λειτουργεί άψογα.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΩ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ?
ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΩ ΤΟΝ «ΤΙΜΗΜΕΝΟ» ΙΔΑΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ?
ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ «ΧΩΣΩ» ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ «ΚΟΥΛΑΡΩ»?

Αυτά τα αδυσώπητα ερωτήματα θα προσπαθήσω να απαντήσω με το παρακάτω παράδειγμα με τρόπο απλοϊκό και κατανοητό ( ελπίζω !! ).

Ας υποθέσουμε ότι είναι Σάββατο βράδ[img]υ και μόλις παρέλαβες το Δρομοβιβλίο για τον παρακάτω αγώνα:



ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ ΑΓΩΝΑ: 215 Km
ΜΗΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 178 Km
Μ.Ω.Τ.: 42 Km/h

1) Έχοντας τα παραπάνω στοιχεία από τον διοργανωτή του αγώνα μπορείς να υπολογίσεις τον ΙΔΑΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΛΥΨΗΣ ( Ι.Χ.Κ. ) της ειδικής διαδρομής σύμφωνα με την Μ.Ω.Τ. χρησιμοποιώντας την απλή μέθοδο των τριών.

Από το ΣΕΧ 1 ως το ΣΕΧ 2 έχεις να διανύσεις 178 Km με Μ.Ω.Τ. 42 Km/h άρα: Ι.Χ.Κ. = ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / Μ.Ω.Τ. = 178 / 42 = 4,2380 h
( ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι στρογγυλοποιήσεις! Κρατάς 4 δεκαδικά. Εδώ παίζουμε με δεπτερόλεπτα! ). Τώρα κρατάς στην άκρη τον ακέραιο ( τις 4 h ) και μετατρέπεις τους δεκαδικούς σε λεπτά :

0,2380 Χ 60 = 14,28 min .
Το ίδιο κάνεις για τα δεπτερόλεπτα ( κρατάς τα 14 min και μετατρέπεις τον δεκαδικό ) :
0,28 Χ 60 = 16,8 sec ( 17 sec )


Δηλαδή την ειδική διαδρομή πρέπει να την κάνεις σε 4 h - 14 min – 17 sec για να έχεις Μ.Ω.Τ. 42 Km/h. Ωραίαααααα!

Το πρόβλημα είναι ότι ο χρόνος σου δεν θα μετρηθεί στο ΣΕΧ 2 αλλά στο ( ή στα – μην ξεχνάς ότι ο διοργανωτής έχει δικαίωμα να βάλει περισσότερα από ένα ) ΣΗΜΕΙΟ ΚΡΥΦΗΣ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ( Σ.Κ.Χ. ). Αλλιώς όλοι θα πηγαίναμε τάπα – γκάζι και λίγα μέτρα πριν το ΣΕΧ 2 θα κάναμε τσιγάρο μέχρι να συμπληρώσουμε τις 4 ώρες και 14 λεπτά.
Η λύση του προβλήματος μπορεί να είναι η εξής:

2) Έχοντας το Δρομοβιβλίο στα χέρια σου μπορείς να το χωρίσεις σε μικρότερα τμήματα και να κάτσεις να υπολογίσεις τον Ι.Χ.Κ. για το κάθε τμήμα χωριστά. Αυτόν τον υπολογισμό τον σημειώνεις πάνω στο Δρομοβιβλίο στο τέλος του αντιστοίχου τμήματος. Τα τμήματα αυτά μπορεί να δημιουργηθούν βάσει απόστασης ( π.χ. κάθε 35 Km ), βάσει σελίδων του Δρομοβιβλίου ( π.χ. κάθε 3 σελίδες ) ή όπως βολεύει τον καθένα. Είναι απαραίτητο να σημειώνεις και τον συνολικό Ι.Χ.Κ. ως το συγκεκριμένο σημείο του αγώνα ( όπως στο Δρομοβιβλίο είναι σημειωμένα μερικά και ολικά χιλιόμετρα ). Ξέρω αγωνιζόμενους που κάθονται το βράδυ πριν τον αγώνα και υπολογίζουν τον Ι.Χ.Κ. για κάθε τουλίπα του Δρομοβιβλίου χωριστά !

Το μόνο που χρειάζεσαι τώρα είναι ένα χρονόμετρο. Μπορείς να το έχεις στερεωμένο δίπλα στα όργανα της μοτοσικλέτας σου ή του αυτοκινήτου σου, ή να είναι στο ρολόϊ που φοράς στο χέρι. Το χρονόμετρο αυτό πρέπει να το εκκινήσεις ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΣ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ στο Σ.Ε.Χ. 1.


Κατά την εξέλιξη του αγώνα λοιπόν κάθε 3 σελίδες ( αν έτσι έχεις χωρίσει το Δρομοβιβλίο ) μπορείς να κοιτάς το χρονόμετρο και να βλέπεις αν ο χρόνος που έκανες ως τώρα συμφωνεί με τον Ι.Χ.Κ. που έχεις σημειώσει στο ROAD-BOOK. Αν έχεις καθυστερήσει ( π.χ. κάπου χάθηκες ) «χώνεις» για να καλύψεις την διαφορά. Αν δεις ότι έχεις προπορεία «κουλάρεις» και κάνεις οικονομία δυνάμεων. Απλό έτσι ?

ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ !!
Το παιχνίδι TRAIL RIDE-RAID έχει πολλές παραμέτρους επιτυχίας και εσύ πρέπει να τις λάβεις υπόψιν όλες !!
Πρέπει να εφαρμόζεις στρατηγική και να διατηρείς ισορροπίες κατά την διάρκεια του αγώνα !
Η εμπειρία ( που την αποκτάς με τις πολλές συμμετοχές σε τέτοιους αγώνες ) θα σου δείξει τον δρόμο.
Ωστόσο κάποιες πρακτικές συμβουλές μπορεί να σε βοηθήσουν :

Α) Το Σημείο Κρυφής Χρονομέτρησης είναι πάντα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ( συνήθως στο τελευταίο 15% της συνολικής διαδρομής – ωστόσο ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτό δεν είναι γραμμένο σε κανένα κανονισμό. Ο διοργανωτής μπορεί να το τοποθετήσει όπου θέλει). Μην είσαι κορόιδο! Τα τμήματα που θα χωρίσεις το Δρομοβιβλίο, στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα μπορείς να τα κάνεις μεγάλα αλλά στα τελευταία χιλιόμετρα πρέπει να τα κάνεις μικρά ώστε να τσεκάρεις αν συμφωνεί ο χρόνος σου με τον Ι.Χ.Κ. πιο συχνά. Έτσι έχεις περισσότερες πιθανότητες όταν περάσεις από το Κ.Σ.Χ. να είσαι ακριβώς στον χρόνο σου !

Β) Το πιο συχνό λάθος στρατηγικής είναι να ξεκινήσεις τον αγώνα «τάπα-γκάζι» με αποτέλεσμα μετά από 80 – 100 Km να έχεις κουραστεί ( ειδικά οι μοτοσικλετιστές ) και να «σέρνεσαι». Άσε που λόγω «καψοκαβαλίασης» δεν θα δείχνεις την δέουσα προσοχή στο Δρομοβιβλίο και θα χάνεσαι κάθε λίγο!
ΤΑ TRAIL RIDE-RAIDS ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ, ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΟΓΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Από την άλλη πλευρά κάποιοι αγωνιζόμενοι συνηθίζουν να διατηρούν κάποια προπορεία στο αρχικό μέρος του αγώνα ώστε αν ψιλοχαθούν κάπου να καλύψουν πιο εύκολα τον χαμένο χρόνο.
Είπαμε είναι θέμα διατήρησης ισορροπιών. Την χρυσή τομή θα την βρεις μόνος σου!

Γ) Μάθε να παίζεις σωστά το «παιχνίδι» των ανεφοδιασμών. Ο διοργανωτής σου δίνει κάθε φορά πληροφορίες για τα σημεία ανεφοδιασμού και την μεταξύ τους απόσταση. Μερικές φορές σε συμφέρει να κουβαλάς περισσότερα καύσιμα και όταν όλοι περιμένουν να ανεφοδιαστούν εσύ να τους περάσεις!

Δ) Να δίνεις την δέουσα προσοχή στα παραστατικά σχηματάκια μέσα στις τουλίπες του ROAD-BOOK ( π.χ. δέντρα, ταμπέλες, μάντρες σπιτιών ) – ειδικά στα ROAD-BOOKS που έχει φτιάξει ο Superspy - καθώς και στις παρατηρήσεις στην δεξιά στήλη. Θα σε βοηθήσουν να αποφασίσεις προς τα πού θα στρίψεις.

Ε) Να είσαι πάντα παρών στην ενημέρωση αγωνιζομένων όσο και αν σου φαίνεται βαρετή ή αν είσαι κουρασμένος. Μπορεί να ακούσεις κάτι σημαντικό για τον αγώνα ή να σου λυθεί κάποια απορία.

ΣΤ) Γενικά να είσαι συγκεντρωμένος κατά την διάρκεια του αγώνα ( ο χαβαλές με την παρέα σου δεν βοηθάει στην προσπάθεια επίτευξης Μ.Ω.Τ. ), μην ακολουθείς άλλον / άλλους ( αφενός μπορεί να χαθούν και να σε παρασύρουν αφετέρου θα χαλαρώσει η προσοχή σου στην πλοήγηση και κάποια στιγμή που θα τον / τους χάσεις δεν θα ξέρεις ούτε σε ποια τουλίπα βρίσκεσαι!
ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙΣ!! Όσο γρήγορος και αν είσαι, αν χαθείς σημαντικά, όταν ξαναβρείς τον δρόμο σου είναι σχεδόν αδύνατον να καλύψεις τον χαμένο
χρόνο.


Αυτά τα ολίγα είχα να σας πω! Μπορεί σε κάποιους να φανούν απλοϊκά και αυτονόητα αλλά μπορεί κάποιους άλλους να τους βοηθήσουν να βελτιωθούν.
Και πάντα να θυμάστε : τα TRAIL RIDE-RAIDS είναι ένα παιχνίδι που σκοπός είναι να περάσουμε καλά και να βελτιώσουμε τις οδηγικές μας ικανότητες.
HAVE FUN !!!!


CUSPID


Υ.Γ./ Τα παραπάνω αναφέρονται σε αγώνες που διοργανώνονται σύμφωνα με τον επίσημο Γενικό Κανονισμό Αγώνων Αντοχής Μοτοσικλέτας και Αυτοκινήτου Trail ride-raid 2005, όπως αυτός έχει κατατεθεί στην ΕΛΠΑ / ΕΘΕΑ ( Κύπελλο TRAIL RIDE-RAID 2005 ).
Τελευταία επεξεργασία από cuspid και 19 Μαρ 2005, 09:08, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
cuspid
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 164
Εγγραφή: 16 Φεβ 2005, 14:34

Δημοσίευσηαπό tedos » 19 Μαρ 2005, 08:13

Σωστος!!!! :D :D :D :D
Stratego Adventure Team

My other name is ΑΔΩΝΙΣ..


Nemo Vom Batu
Άβαταρ μέλους
tedos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2571
Εγγραφή: 28 Οκτ 2003, 18:21
Τοποθεσία: South Evoia, Greece

Δημοσίευσηαπό forester » 20 Μαρ 2005, 00:44

tedos έγραψε:Σωστος!!!! :D :D :D :D




Ναι, αλλά μας πρόδωσε και έμαθαν όλοι πώς παίρνει ο Tedos "κούπες" :( :( :shock: :roll: :roll:


....ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΑΥΡΙΟΟΟΟ!!!!!!
ΟΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ...
ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΚΟΙΜΑΤΑΙ!!!!
forester
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 343
Εγγραφή: 07 Δεκ 2003, 20:36
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό kyr » 18 Απρ 2006, 11:26

Cuspid σε ευχαριστούμε πολύ. Καταπληκτικά τα στοιχεία που μας έδωσες :D .

Υ.Γ. Χάρηκα που σε γνώρισα στο evrostrophy (μας έβγαλες και φωτογραφία!) :D
Άβαταρ μέλους
kyr
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 654
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2005, 14:34
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό KaTaNaS » 26 Απρ 2006, 21:42

πολύ καλές οι συμβουλές! ευχαριστούμε! :D
Άβαταρ μέλους
KaTaNaS
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 851
Εγγραφή: 14 Δεκ 2005, 15:42


Επιστροφή στο Trail Ride, Rally Raid & Cross Country Rally

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 17 επισκέπτες