Έχουν ακουστεί πολλές ιδέες σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να γίνονται οι αγώνες του Επάθλου αντοχής και Trail-Ride. Ποιόν τελικά τρόπο πρέπει να επιλέξουμε οι οργανωτές ο οποίος να είναι ο ποιο αντικειμενικός και ο νικητής να είναι ο ποιο άξιος.
Αν και στην αρχή ήμουν αντίθετος στον θεσμό των αγώνων regularity ίσως γιατί ξεκίνησα με άλλη νοοτροπία αγώνων σιγά σιγά μπήκα και εγώ στο πνεύμα.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με ότι έχει ακουστή σχετικά με τον τρόπο χρονομέτρησης στα regularity και πως/που πρέπει τελικά να καταλήξουμε.
α.- Μία μονοκόμματη εταπ με μία χρονομέτρηση μετά το 60-70% από την αφετηρία σε μυστικό σημείο διέλευσης αλλά σε μετρημένη τουλίπα που υπάρχει όμως στο road book.. Όσοι ήσασταν στον Ανθό θα θυμάστε ότι ήμουν αντίθετος στις μεγάλες εταπ. Και η διαφωνία μου ήταν στην ασφάλεια. Μία τέτοια εταπ είχαμε στην Εύβοια αλλά ο συχνός έλεγχος από ΣΕΔ και φύλακες καθ ολη την διάρκεια της διαδρομής έλυσε το πρόβλημα της ασφάλειας. Ο τρόπος αυτός δεν είναι κατά την γνώμη μου και ο ποιο σωστός γιατί μια ΜΟΝΟ χρονομέτρηση είναι και θέμα τύχης. Κάτι στραβό να τύχη την τελευταία στιγμή κοντά στο σημείο χρονομέτρησης μπορεί να είναι και καταστροφή
Στον αγώνα αυτόν αλλάχθηκε και ο τρόπος ποινολόγησης δηλ. καταργήθηκε η βαριά ποινή της προπορείας και απεφασίσθη κάθε δευτερόλεπτο (-) η (+) από τον ιδανικό χρόνο ένας βαθμός ποινής. Επίσης με τον τρόπο αυτό μειώνετε και η πιθανότητα λάθους και τα αποτελέσματα να βγαίνουν πιο γρήγορα.
Πως όμως θα εξελιχθεί ο αγώνας . Όλα εξαρτώνται από την ΜΩΤ που θα ωρισθή από τον οργανωτή. Αν η φύση του εδάφους το επιτρέπει η maximum ΜΩΤ για τα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 36-39 χλμ . Η ταχύτητα αυτή για τα αυτοκίνητα είναι μεγάλη οι δε μοτοσικλέτες μπορούν να ανέβουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Ποιο όμως είναι το πιο σωστό ? Στις ταχύτητες αυτές λίγοι από τους αγωνιζομένους θα μπορέσουν να είναι κοντσα σε μία σωστή διέλευση και οι περισσότεροι από τους αγωνιζομένους θα κυνηγούν το ακατόρθωτο αυξάνοντας όμως τις πιθανότητες ατυχήματος.. Αν όμως η ΜΩΤ είναι χαμηλή τότε όλοι θα κάνουν βόλτα και όσοι έχουν καλλίτερη τεχνολογία θα ανέβουν στην κατάταξη.
ΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΘΕΛΟΥΜΕ .
β.-Πολλές μικρές εταπ (Ναύπλιο) αλλά η χρονομέτρησης να γίνεται σε μυστικά σημεία που να είναι μέσα στο road book. Ο τρόπος χρονομέτρησης και οι ΜΩΤ όπως αναφέρω πιο πάνω.
Το μειονέκτημα στον τρόπο αυτόν είναι ότι αυξάνετε πολύ το κόστος για τον οργανωτή.
γ.-Πολλές μικρές η και μεγάλες εταπ (24ωρες Ιχνηλάτη Εύβοια ) αλλά τα σημεία μέτρησης (τερματισμού) να είναι γνωστά. Το σύστημα και ο τρόπος αυτός αλλάζει την φιλοσοφία των regularity και πλησιάζει περισσότερο την φιλοσοφία των rally. Βέβαια το σύστημα αυτό στο έπαθλο αντοχής μπορεί και να ισχύσει. Βέβαια πλεονέκτημα εδώ έχουν τα δυνατά αυτοκίνητα τα οποία θα βγάλουν προπορία και θα περιμένουν να μπουν στο κοντρόλ.
δ.- Ο τρόπος που δεν έχει ακόμα δοκιμαστή αλλά θα τον δουλέψουμε στον αγώνα του επάθλου αντοχής (24 Ώρες 4χ4 Γύρος Πελλοπονήσου)από την Εκάλη . Πολλές μεγάλες η μικρές εταπ που κάθε μία θα έχει περισσότερες της μία regularity . Ο τρόπος μέτρησης θα είναι ως εξής . Κοινή αφετηρία για όλες τις regularity διαφορετικό μυστικό σημείο μέτρησης τερματισμού που πχ πρώτο reg/ty από το 80χλμ μέχρι το 100χλμ με ΜΩΤ 36 δεύτερη reg/ty από 150 μέχρι 200 με ΜΩΤ 37 και ούτο καθ΄εξής.Σέ άλλο post έχει αναλυθεί ο τρόπος αυτός. Βέβαια δεν θα έχουν όλες οι εταπ τρεις reg/ty θα έχουν από μία ως τρεις θα εξαρτηθεί από την μορφολογία και το ωράριο.
Άλλο ένα θέμα είναι οι πληθώρα των αγώνων. Από τους πρώτους που παραπονέθηκα και είπα ότι οι αγώνες είναι πολλοί αλλά και από τους πρώτους που κατηγορήθηκα ότι βοηθώ στην αύξηση των αγώνων. Βέβαια γίνεται προσπάθεια να γίνει σύμπτυξη εκδηλώσεων ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση και να ελαφρυνθούν οι αγωνιζόμενοι. Έγινε μια προσπάθεια νομίζω πετυχημένη στην Εύβοια και η επόμενη προγραμματισμένη που ήδη έχει γίνει η συμφωνία μεταξύ της Λέσχης 4Χ4 Εκάλη και του 0300 . Πρόκειται για τον Αγώνα Trail-Ride του επάθλου Αντοχής της 6/11/2005 αγώνας διήμερος μήκους 500χλμ περίπου στην περιοχή της Φθιώτιδας με κέντρο την Λαμία. Ο παραπάνω αγώνας θα μετρά και για το Κύπελλο TRR και του επάθλου Αντοχής για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.
Και για το τέλος και πάντα εκφράζοντας την προσωπική μου άποψη προτείνω σε όλους τους οργανωτές να καταλήξουμε σε κοινά συστήματα οργάνωσης / χρονομέτρησης γιατί αλλάζοντας τα συστήματα σε κάθε αγώνα ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΛΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ .
Αλέκος Αποστολίδης