Επειδή πολλά ακούγονται και λέγονται για την δυσκολία και την οργάνωση των Trail Rides και ειδικά του 0300, -κι αναφέρομαι ειδικά στον φίλο μου τον mytilini- καλό είναι να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα και από την δική μας πλευρά ως οργανωτές (off road team του 0300) που "τρομάζουν" πολλούς, κάνοντας συγχρόνως άλλους να γελάνε...
Κατ' αρχήν οι δυνατότητές μας σε τέτοιου είδους διοργανώσεις αλλά και αγώνες είναι δεδομένη και αναμφισβήτητη, με αποκορύφωμα 4 διοργανώσεις Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Βλέπετε, αυτή είναι η κύρια ενασχόλησή μας, το κάνουμε από μεράκι και αγάπη και πoτέ δεν δεχτήκαμε εκπτώσεις όσον αφορά την ασφάλεια και την οργάνωση.
Η χρόνια εμμονή μας για την παραμονή των Trail Ride σε ερασιτεχνικό - φιλικό - παιχνίδι έχει να κάνει με το καλό κλίμα της παρέας και της αλληλεγγύης, που ευθύς θα χαθεί αν χαρακτηριστεί επίσημα αγώνας και όλοι τρέχουν για την νίκη. Όσο πιο χαμηλά κρατιέται το πρεστίζ της διοργάνωσης (και πάλι τονίζω όχι εις βάρος της
σωστής οργάνωσης!) τόσο περισσότερα χαμόγελα υπάρχουν στην εκκίνηση, τόσο περισσότεροι ερασιτέχνες έρχονται και τόσο λιγότερες παρεξηγήσεις υπάρχουν στο τέλος. Για τους πιο μυημένους υπάρχουν και οι πίστες και οι αγώνες enduro.
Η προσπάθεια αναβάθμισης που ξεκινάμε, δεν το κρύβω ότι έγινε μετά από πάρα πολλή σκέψη! Καλή ιδέα η συνύπαρξη των 4Χ4 με τις μοτοσυκλέτες, αλλά και οι απαιτήσεις αυξάνονται και πολύ φοβάμαι εις βάρος κάποιων άλλων πραγμάτων. Θα το δοκιμάσουμε αλλά σίγουρα χρειάζεται θετική σκέψη, λιγότερη γκρίνια, περισσότερες παραχωρήσεις, καλύτερη μηχανοργάνωση...
Η φύση του Έλληνα είναι γκρινιάρα και συχνά δεν εκτιμά αυτά που του προσφέρονται. Ειδικά κάποιοι που περιμένουν με μηδαμινό κόστος να αγοράσουν χρυσάφι... Κακά τα ψέμματα, πολλά πράγματα έχουν να κάνουν με το κόστος, κάτι το οποίο προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε χαμηλά. Μέχρι σήμερα δεν έχει βγει πεντάρα...
Πάμε τώρα στην δυσκολία της διαδρομής!
H δυσκολία της κάθε διαδρομής έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες:
1ον Με τον καιρό! Αν δεν βρέξει παραπονιόμαστε για τη σκόνη και για την υπερβολική ευκολία της διαδρομής. Αν βρέξει παραπονιόμαστε για τη λάσπη και για την δυσκολία της! Για τα "καθαρόαιμα" τα πράγματα είναι εύκολα, για τα on-off και τα SUV είναι δύσκολα και ακριβά στις βλάβες. Έτσι είναι! Τι να κάνουμε? Προσπαθούμε να τους βολέψουμε όλους και να είναι όλοι ευχαριστημένοι. ΚΑΙ φτηνά, ΚΑΙ καλά, ΚΑΙ χωρίς βλάβες, ΚΑΙ όλοι πρώτοι, ΚΑΙ εύκολα, ΚΑΙ δύσκολα... Ε! Απλά δεν γίνεται!
2ον Με τις δυνατότητες του οδηγού. Άλλο οδήγηση, άλλο πλοήγηση. Υπάρχουν γρήγοροι και καλοί οδηγοί που δεν ξέρουν τι θα πει χάρτης και roadbook και χάνονται σε κάθε διασταύρωση. Υπάρχουν "σαύρες" και "κουλοί" που "αργά βαδίζω - ζωή κερδίζω" φτάνουν πρώτοι γιατί δεν χάνονται. Και εκεί είναι η μαγκιά, η διαφορετικότητα και η μαγία των RRR (Rallies, Raids, Rides).
Παράλληλα, ένας ικανός οδηγός και με SUV που διαθέτει λάστιχα λάσπης δεν θα δυσκολευτεί, θα ξέρει πως να το φιλάξει και που τον παίρνει να ρισκάρει.
3ον Συχνά αναφέρουμε πότε ένα Ride είναι γενικά εύκολο και πότε δύσκολο. Πρέπει να υπάρχουν τα πάντα. Ε! αυτό εύκολο δεν θα είναι, κακά τα ψέμματα, σκόνη δεν περιμένουμε, μάλλον βροχές και ο καθένας ας κάνει το κουμάντο του. Τα εύκολα το καλοκαίρι! Αλλά ας μην κινδυνολογούμε κι όλας κύριε mytilini, είναι στο χέρι του κάθε οδηγού το αν θα χτυπήσει ή κάνει ζημιές. Άλλωστε με το μηχανοκίνητο ασχολούμαστε - που ξέρουμε ότι είναι ακριβό σπορ, όχι με πλέξιμο. Όσον αφορά τους γερανούς, ποτέ δεν τους χρειαστήκαμε, όλους τόσα χρόνια καταφέραμε και τους κουβαλήσαμε όταν έμειναν από μηχανικές βλάβες, ενώ για ασθενοφόρο ούτε λόγος! Που τα είδες εσύ τα ατυχήματα στην Πάρνηθα του '99? Το μόνο ατύχημα ήταν μηδαμινό, και προήλθε από αναβάτη χωρίς roadbook, εκτός της δικής μας διοργάνωσης, έμπειρο αγωνιζόμενο (Κατσάφαρος) που έκανε προπόνηση. Παρόλα αυτά, εμείς τον φροντίσαμε, αυτόν και την μοτοσυκλέτα του, όπως και σε όλες τις άλλες - ελάχιστες περιπτώσεις. Για αυτό λοιπόν δεν θέλω να ακούσω κουβέντα!
Όσον αφορά την ασφάλιση των δικών μας T.R.: Η αστική ευθύνη για υλικές ζημιές προς τρίτους βαρύνει ξεκάθαρα τον συμμετέχοντα - αγωνιζόμενο και αυτό το ξεκαθαρίζουμε. Για αυτό και ΔΕΝ δεχόμαστε ανασφάλιστα αυτοκίνητα, τα οποία μπορεί και να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά. Σε περίπτωση ατυχήματος σωματικής βλάβης, υπάρχη στοιχειώδης ασφαλιστική και νοσοκομειακή περίθαλψη από την ασφαλιστική της ΕΛΠΑ και ημερίσια αποζημίωση για όσους έχουν εισοδήματα και καταθέτουν φορολογική δήλωση.
Τέλος, επειδή δεν έχουν καθιερωθεί τέτοιου είδους συμβιώσεις δίτροχων και τετράτροχων εν Ελλάδι, και είναι δύσκολο (όχι όμως ακατόρθωτο) να υπάρξει εννιαίο πλαίσιο κανονισμών, αυτοί βρίσκονται στην διακριτική ευχέρια του διοργανωτή και είναι φυσικό να αλλάζουν συχνά. Εκεί είναι και η διαφωνία μου με τον superspy που τα θέλει όλα τυπολατρικώς τέλεια - και καλά κάνει. Κάτι τέτοιο όμως κοστίζει, υποδομή δεν υπάρχει, χορηγοί λίγοι, συμμετοχές ακόμη λιγότερες, με απογοητευτικό αποκορύφωμα την εις διπλούν ματαίωση της περίφημης ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
Αγάλι αγάλι λέει μια παροιμία και έχει δίκιο. Και πάνω από όλα καλή διάθεση από όλες τις μεριές, κατανόηση της ανάγκης συνύπαρξης και όχι φαγωμάρα ιδίως από την τετράτροχη πλευρά που συχνά βλέπει την μοτοσυκλέτα ως πάρεργο.
Φίλοι είμαστε, όχι εχθροί, και πόσο μάλλον με ίδια ενδιαφέροντα.
Εμείς πάντως ως διοργανωτές (και εγώ κι ο Σπύρος ο Κατσιμαλής) απλώς θέλουμε να προχωρήσει σωστά, προς το καλύτερο ο θεσμός και τέτοιους είδους εκδηλώσεις. Να είστε ότι θα προτιμούσαμε να συμμετέχουμε και να τρέχουμε, αλλά ποιος θα τα στήσει?
Καλά νωτισμένα χώματα για το 2005
Δημήτρης DOC Αθανασουλόπουλος