Μεταφέρω εδώ σε νέο θέμα καταρχήν κάποιες από τις επισημάνσεις που ήδη είχαν γίνει πριν από την συνάντηση της 24/11.
Επίσης οι αγώνες rally-raid περιλαμβάνουν αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες οπότε οι συζητήσεις πρέπει να γίνονται με όλους μαζί, για το λόγο αυτό μετάφερα / ενοποίησα τις επιμέρους συζητήσεις σας σε μια.
Όπως είχα αναφέρει και πριν από την προηγούμενη συζήτηση:
Οι κανονισμοί για την επόμενη χρόνια γράφονται και για την ενημέρωση σας αλλά και feedback, γίνεται και η συνάντηση.
ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΝΩΡΙΤΕΡΑ, ότι οι συζητήσεις αυτές γίνονται για να έχω τις παρατηρήσεις σας ζωντανά και όχι απλά – ξερά σε χαρτί. Σαφώς πρέπει να γνωρίζεται ότι τις λαμβάνω υπόψη σοβαρά στην συγγραφή των κανονισμών για τα RALLY – RAID.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι:
Για του χρόνου πάμε (μάλλον) σε Rally-Raid. Οι "έμπειροι" αναβάτες θα τρέχουν με αγωνιστική άδεια σε καθαρά χρονομετρημένες διαδρομές (όχι regularity) με τον γενικό κανονισμό των cross-country rallies Appendix 081
http://www.fim.ch/en/default.asp?item=29#
Οι "αρχάριοι", δηλαδή όσοι δεν έχουν ήδη αγωνιστική άδεια ή-και δεν τρέξανε φέτος στα Raid Ρούμελης ή Ροδόπης, θα τρέχουν με regularity και πιθανά σε δύο μόνο κατηγορίες, ελαφριά / βαριά.
Στα αυτοκίνητα τώρα ελάχιστες είναι οι αλλαγές ενώ υπάρχουν περαιτέρω διευκρινήσεις σχετικά με τις κατηγορίες, που ουσιαστικά δεν αλλάζουν
, εκτός ίσως από τα SUV που υπάρχει σκέψη να ενοποιηθούν με τα 4Χ4 και να είναι στη διακριτική ευχέρεια του οργανωτή τα δέχεται ξεχωριστά αν θέλει.
Αν και στους αγώνες αυτούς, ένα σωστά στημένο SUV με αναρτήσεις, ελαστικά, απενεργοποίηση ABS κλπ θα έκαναν το ιδανικό, τελικά φαίνεται ότι δεν υπάρχουν αρκετοί που να … το είδαν αυτό.
Ένα από τα σημεία που διευκρινίσθηκε είναι ότι τα SUV θα συνεχίσουν να υπάρχουν σαν κατηγορία.
Θα συνεχίσει να ισχύει το regularity με μέγιστο όριο τα 50 ΜΩΤ.
Εξηγώ: Η μέση ωριαία στα regularity μπορεί να είναι ΜΕΧΡΙ 50 χλμ, ανάλογα το κομμάτι. Αυτό δεν άλλαξε από πέρυσι.
Ο οργανωτής έχει δικαίωμα να μετρήσει όπου θέλει τη ΜΩΤ σας. ΠΧ στη Ροδόπη θα μπορούσα, αν ήθελα να σας μετρήσω στα πρώτα 10 χλμ πχ και μετά να σας γράψω χρόνο στο stop μετά από 280 χιλιόμετρα.
Του χρόνου θα υπάρξουν και άλλες αλλαγές, όπως πχ ΜΩΤ που θα αλλάζει σε κρυφά σημεία όπου θα σας ενημερώνουν οι κριτές (με κλειστό φάκελο) για την επόμενη ΜΩΤ που πρέπει να έχετε, ενώ οι μετρήσεις θα μπορούν να βγαίνουν, αθροιστικά ή μεμονωμένα. Ο γενικός κανονισμός δεν χρειάζεται να αναφέρει τίποτα για αυτό.
Το παιχνίδι των ΜΩΤ μέχρι 50χλμ παίζεται από την αρχή των αγώνων αυτοκινήτου και να είστε σίγουροι, ότι υπάρχουν σχεδόν άπειροι τρόποι να δυσκολέψουν το παιχνίδι, όπως όμως επισημάνανε αρκετοί, «προτιμώ να χάσω από κάποιον που πήγε πιο σωστά και πιο γρήγορα, παρά από κάποιον που έκανε κάπως καλύτερο υπολογισμό στο regularite». Βάζοντας ανώτερη ΜΩΤ ο οργανωτής εξασφαλίζει ότι τα άτομα που θέλουν να παίξουν το παιχνίδι σωστά, θα κινηθούν σε λογικούς ρυθμούς. Από κει και πέρα, είτε ο οργανωτής ορίσει ΜΩΤ είτε όχι, αν κάποιος τηρήσει ή όχι τους κανόνες εξαρτάται από τον ίδιο. Το μόνο που μπορεί να κάνει ο οργανωτής είναι να λειτουργήσει μετά, επιβάλλοντας ποινές, (θυμηθείτε την πρώτη μέρα της Ροδόπης, δύο αυτοκίνητα είχαν ΜΩΤ περίπου 42, με αποτέλεσμα να επωμισθούν ποινές πάνω από 5-6 ώρες).
Σχετικά με τις μετρήσεις. ΑΥΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΕ δευτερόλεπτα.
Όσο το παιχνίδι παίζεται με ΜΩΤ, οι προδιαγραφές ασφαλείας για τα αυτοκίνητα, δεν αλλάζουν: Τουλάχιστον 1 πυροσβεστήρας δύο κιλών σκόνης και ζώνες για όλο το πλήρωμα. Έτσι μπορεί κάποιος να έρθει με το κανονικό του όχημα.
Και συμπληρώνω, για να μην χρονοτριβούμε.... μην βασίσετε παρατηρήσεις στη "Σκοτεινή πλευρά της Πάρνηθας", "Raid Ξυλοκάστρου" και "Raid Ταΰγετου" μια και αυτοί, άλλοι από πλευράς οργάνωσης και άλλοι από γενική παρουσίαση, δεν ήταν αγώνες, αλλά παιχνίδια.
Παρατηρήσεις έχουν βάσει μόνο στους αγώνες Raid Ρούμελης και ακόμα καλύτερα Raid Ροδόπης, που είναι πιο αντιπροσωπευτικοί και οι κανονισμοί θα διαμορφωθούν ώστε να κάνουν πιο συγκεκριμένες τις υποχρεώσεις του οργανωτή και του αγωνιζομένου με βάση ουσιαστικά τον αγώνα της Ροδόπης.
Υπάρχουν υποχρεώσεις και αναλυτικές οδηγίες και διαδικασίες που υποχρεωτικά πρέπει να ακολουθήσουν οι οργανωτές πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα, οι οποίοι καλούνται να αποδείξουν πλέον ότι έχουν καταλάβει γιατί πράγμα μιλάμε και δεν το βλέπουν σαν παιχνίδι.
Φυσικά ο σκοπός είναι να καταλήξουμε σε rally-raid και όχι σε αγώνες με χαμηλή ΜΩΤ που όπου τελικά ο νικητής βγαίνει από … κλήρωση.
Αυτό που σίγουρα μπορώ να πω είναι ότι η δυνατότητα συμμετοχής και σε αυτοκίνητα αλλά και σε μοτοσικλέτες, σε κατηγορίες απλές, θα υπάρχει πάντα έτσι ώστε να παίζει το σενάριο, την Κυριακή αγώνα, τη Δευτέρα με το κύπελλο στη δουλειά!
Καταλήγω ανανεώνοντας το ραντεβού για ΣΥΖΗΤΗΣΗ και όχι λήψη αποφάσεων την επόμενη Τρίτη σε μέρος και ώρα που θα ανακοινωθεί σύντομα.