από tetrakinisimag » 31 Οκτ 2007, 14:45
H παρακάτω επιστολή έχει σταλεί στα μέλη της ΕΘΕΑ, της εθνικής επιτροπής αγώνων της ΕΛΠΑ.
Αγαπητοί κύριοι
με την επιστολή μου αυτή θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες από τις σκέψεις μου για τους αγώνες 4Χ4 στην Ελλάδα και ιδιαίτερα αυτούς που γίνονται στον ανοιχτό δρόμο και να βοηθήσω, αν αυτές είναι ρεαλιστικές, στο προγραμματισμό των αγώνων για το 2008.
Συνοπτικά η πρόταση αφορά 8 αγώνες και των τεσσάρων τύπων αγώνων που γίνονται αυτή τη στιγμή (Rally Raid, Trail Ride, Enduro και Αντοχής) και έναν κανονισμό που έχει σαν στόχο την ταχεία εξέλιξη αλλά και την ασφάλεια, κατά κύριο λόγο, των πληρωμάτων.
To σύνολο των μέχρι τώρα, Ιούλιος 2007, συμμετοχών, στους 7 αγώνες που έχουν γίνει, είναι 189, με ένα μέσο όρο δηλαδή 27 συμμετοχές ανά αγώνα. Αν για το 2008 μιλήσουμε για 8 αγώνες, άρα για 4 στο πρώτο μισό, αυτό και μόνο μας δίνει ένα μέσο όρο 47 συμμετοχών, που κάνει βιώσιμους, ανταγωνιστικούς και πιο προκλητικούς για το θεατή και τα ΜΜΕ τους αγώνες.
Αν θεωρήσουμε, σωστά, απλοϊκή αυτή τη θεώρηση, μπορούμε να δούμε το θέμα στατιστικά. Υπάρχουν 22 αγωνιζόμενοι που έχουν τρέξει σε 3 ή περισσότερους αγώνες. Δεν είναι λοιπόν άτοπο να πει κανείς ότι ο αριθμός 22 μπορεί να εκφράσει άνετα αυτόν των σταθερών αγωνιζόμενων στον συγκεκριμένο τύπο αγώνων, με δεδομένο ότι το 2007 υπάρχουν τρία έπαθλα για αυτόν τον τύπο αγώνων 4Χ4. Με το συνολικό αριθμό αγωνιζόμενων να φτάνει τους 110, μας μένουν 78 που έχουν κάνει 1 ή 2 αγώνες. Αν θεωρήσουμε ότι αυτοί θα κάνουν έναν αγώνα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2008, έχουμε σχεδόν άλλους 20 σε κάθε ένα από τους 4 αγώνες του πιθανού προγράμματος, πράγμα πολύ κοντά στην πραγματικότητα, αφού στον αγώνα με τις περισσότερες συμμετοχές φέτος, 22 ήταν αυτοί που έτρεξαν μόνο στο συγκεκριμένο αγώνα. Αυτό μας δίνει σε σύνολο συμμετοχές που φτάνουν τις 42 κατά μέσο όρο, πολύ κοντά στον αριθμό της προηγούμενης παραγράφου.
Τι κερδίζουμε έτσι; Οργανωτές που συμπληρώνουν τον ίδιο αριθμό συμμετοχών με μικρότερο αριθμό αγώνων, πράγμα που σημαίνει τα ίδια έσοδα γι’ αυτούς και την ΕΛΠΑ, περισσότερο χρόνο για πιο σωστή διοργάνωση αγώνων, λιγότερη ενόχληση των περιοχών στις οποίες γίνονται οι αγώνες και μικρότερη απασχόληση κριτών και στελεχών των αγώνων. Ταυτόχρονα οι αγώνες γίνονται πιο δυναμικοί και πιο οικονομικά τα έπαθλα, γεγονός το οποίο μπορεί να ελκύσει περισσότερους αγωνιζόμενους.
H λύση μπορεί κάλλιστα να καλύψει και τους πιο ενεργούς των αγωνιζόμενων, μια και μόλις δύο έχουν ξεπεράσει μέχρι σήμερα τους 4 αγώνες, που συνιστά η πρόταση για το πρώτο εξάμηνο του 2008.
Με δεδομένο ότι οι κανονισμοί στους τύπους αγώνων που αποτελούν τους τρεις θεσμούς σήμερα δεν διαφέρουν ουσιαστικά, είναι εύκολο να δούμε ένα έπαθλο ή κύπελλο, το οποίο να είναι κοινό και να συμπεριλαμβάνει 8 αγώνες: 2 enduro, 2 rally raid, 2 trail ride και 2 αγώνες αντοχής. Η επιλογή αυτή έχει πολλά πλεονεκτήματα.
Πρώτον καλύπτει όλους τους οργανωτές, αφού παραμένουν στο θεσμό και δεν χάνουν σε συνολικό αριθμό συμμετοχών, καταβάλλοντας μικρότερη προσπάθεια. Ταυτόχρονα δεν προκαλεί πρόβλημα στους αντίστοιχους αγώνες μοτοσικλέτας, μια και υπάρχουν 4 κοινοί (2 Rally Raid και 2 Trail Ride).
Δεύτερον δίνει τη δυνατότητα στους αγωνιζόμενους να συμμετάσχουν σε αγώνες με διαφορετική φιλοσοφία. Έτσι θα έχουν περισσότεροι ελπίδα διάκρισης, θετικό γεγονός για το ενδιαφέρον του επάθλου, που πιθανά θα ελκύσει και αυτό νέους αγωνιζόμενους.
Σε τρίτο επίπεδο οι λιγότεροι αγώνες επιτρέπουν καλύτερη τοποθέτησή τους μέσα στο χρόνο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη προβολή των αγώνων από τους οργανωτές, καλύτερη και εκτενέστερη κάλυψη τους από τα ΜΜΕ.
Όσον αφορά τον τεχνικό κανονισμό, σας παραθέτω παρακάτω μία πρόταση, η οποία βγήκε από μία συζήτηση με 30 αγωνιζόμενους αυτού του τύπου αγώνων το 2005, αλλά δεν έφτασε ποτέ στην ΕΘΕΑ, μια και μας πρόλαβαν τα γεγονότα.
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το ότι διαβάσατε και μόνο την πρότασή μου και να σας ζητήσω συγνώμη που κατανάλωσα αρκετό από τον πολύτιμο χρόνο σας, ελπίζοντας παράλληλα ότι όλα αυτά είχαν/έχουν κάποια χρησιμότητα.
Στη διάθεσή σας για όποια διευκρίνιση επί της πρότασής μου, οποτεδήποτε το θεωρήσετε απαραίτητο.
Μετά τιμής
Γιάννης Αθανασίου
Διευθυντής Σύνταξης περιοδικού Τετρακίνηση Mag
ΥΓ. Προσθέστε τα σχόλιά σας, μήπως και γίνει κάτι