Joker έγραψε:......επισης καπου εχω δει οτι δεκτες sirf δεν παιζουν waas. ξερει κανεις αν ισχυει αυτο;
Δεν ισχύει. Όλοι οι καινούργιοι δέκτες "πιάνουν" WAAS και EGNOS οπότε το θεωρούν δεδομένο και συνήθως δεν το αναφέρουν.
Το πρόβλημα με το παρμπρίζ είναι στη γωνία που βλέπει η κεραία τον ουρανό, μιάς και τα σήματα απο τους δορυφόρους δεν περνάνε μέσα από το μέταλο. Έτσι όταν κάνεις καταγραφή και στρίψεις τότε αλλάζει η περιοχή του ουρανού που βλέπει η κεραία, αλλάζουν οι δορυφόροι που "βλέπει" η κεραία και πρέπει o δέκτης να υπολογίσει το στίγμα από καινούργιο σετ δορυφόρων. Στο χρόνο αυτό η καταγραφή συνεχίζεται, από "κεκτημένη" ταχύτητα να γίνεται λάθος. Θα το διαπιστώσεις εύκολα μπαίνοντας πχ. σε ένα τούνελ με το αυτοκίνητο και παρακολουθώντας το ίχνος στην οθόνη θα δείς ότι αυτή συνεχίζεται ευθεία για ένα διάστημα, ενώ ο δέκτης κάνει υπολογισμούς ψάχνοντας για σήμα, μέχρι να σταματήσει λόγω απώλειας σήματος. Αν παρατηρήσεις το στίγμα σου, με ένα καλό χάρτη από πίσω, στα στενά της Κυψέλης που λές θα δείς πως όταν στρίβεις το στίγμα σου συνεχίζει στο προηγούμενο δρόμο και μετά ξαφνικά "πηδάει" στη σωστή θέση. Και με εξωτερική κεραία το έχεις αυτό το πρόβλημα αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό. Με το καινούργιο μου δέκτη με SIRF3 είναι ακόμα μικρότερο το πρόβλημα. Τα καλά και ακριβά, δυστηχώς, επαγγελματικά GPS έχουν αλγόριθμο που διορθώνει το λάθος αν είναι μικρό ή σταματούν τη καταγραφή και σε ειδοποιούν άμεσα για το πρόβλημα. Γι'αυτό καλό είναι να υπάρχει τουλάχιστον υποδοχή για εξωτερική κεραία στο δέκτη για μελοντική χρήση αν κριθεί απαραίτητη.