Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

GPS & POCKET PC

Ο προσανατολισμός είναι μια βασική ικανότητα του ανθρώπου. Τι γίνεται όμως όταν τον βοηθάει και η τεχνολογία;

Δημοσίευσηαπό 747 » 29 Ιουν 2004, 00:48

Λοιπόν, έχουμε και λέμε:΅

6. από www.oziexplorer.com κατεβάζεις το oziexplorer και το oziexplorer-ce. Βέβαια, θα πρέπει να τα αγοράσεις αν θέλεις να διαβάζουν όλα τα αρχεία εικόνων. Διαφορετικά δουλεύεις μόνο με bmp (όπως κι εγώ, χωρίς κανένα πρόβλημα).

Για όλα τα τύπου ipaq, το πρόβλημα είναι οτι το gps είναι με τη μορφή της κάρτας cf, που σημαίνει οτι ο δέκτης είναι στο χέρι σου, και κατ'επέκταση το χέρι σου θα πρέπει να είναι την περισσότερη ώρα .......τεντωμένο προς το τζάμι. Εκτός κι αν είσαι περιπατητής.
Αυτό που διαφέρει είναι το γνωστό πλέον μοντέλο HP-MLS navigator (1000 +18% από πλαίσιο) που κάνει όμως μόνο για αστική πλοήγηση, μέχρι η MLS να αποφασίσει να βγάλει και άλλους χάρτες...........άρα άστο. (πάντως για αστική πλοήγηση που το δοκίμασα είναι αστέρι)

Το πρόβλημα για το πακέτο gps-ppc είναι πάντα η μεταξύ τους σύνδεση για μεταφορά του σήματος. Τα καλώδια που ανέφερα προχθές είναι για αυτή τη δουλειά. Και το ζητούμενο είναι ακριβώς αυτό. Να έχεις στο ppc το σήμα του gps. Ειδικά αν το ppc δουλεύει με wince, τότε έχεις και το software (ozi) που σου κάνει όλη την υπόλοιπη δουλειά.
Για τις περιπτώσεις που το ppc δουλεύει κάποιο άλλο λειτουργικό, δε νομίζω οτι είναι εύκολη η εύρεση κατάλληλου software.

Για τους χάρτες:
Σκανάρεις και φορτώνεις στο ppc ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ χάρτη θέλεις. Από βιβλία, από οδηγούς, από οπουδήποτε βρεις, ή χρησιμοποιείς ήδη σκαναρισμένους χάρτες.
Οι χάρτες που προορίζονται για gps, είναι σε μορφή vector που τη διαβάζει μόνο το gps και όχι το pc ή το ppc. Τέτοιοι χάρτες είναι λίγοι. Εδώ είναι ο περιορισμός. Δηλαδή αν και οι χάρτες της Ανάβασης είναι πολύ αναλυτικοί και αξιόπιστοι, ακόμα είναι λίγοι. Άρα έχοντας ένα mapgps, περιορίζεσαι στο να του φορτώνεις όσους χάρτες έχει ετοιμάσει η Ανάβαση, και μάλιστα σε κάποιο υψηλό κόστος.
Ενώ με τη λύση του gps-ppc, φορτώνεις ΕΚΤΟΣ από τους χάρτες της Ανάβασης (μορφή tiff), και άλλους, για περιοχές που η Ανάβαση ακόμα δεν έχει φτιάξει χάρτη.
Για παράδειγμα, η Ανάβαση έχει έτοιμο το χάρτη της Πάρνηθας σε μορφή tiff αλλά και σε μορφή vector για φόρτωμα στο gps. Η υπόλοιπη Αττική?? Σκάνάρεις λοιπόν έναν οποιονδήποτε αναλυτικό χάρτη σου κάνει (ή το βρίσκεις ήδη σκαναρισμένο) για όλη την Αττική, και κάνεις τη δουλειά σου. (όταν δεν βρίσκεσαι στην Πάρνηθα εννοείται)
Βέβαια, για να μην τα ισοπεδώσουμε όλα, πρέπει να πούμε οτι ανάλυση σαν της Ανάβασης δύσκολα θα βρεις. Αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου.

Ελπίζω να μη σε μπέρδεψα.
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό xtrail » 29 Ιουν 2004, 07:24

Hell-200 έγραψε:Λοιπόν, έχουμε και λέμε:΅

6. από www.oziexplorer.com κατεβάζεις το oziexplorer και το oziexplorer-ce. Βέβαια, θα πρέπει να τα αγοράσεις αν θέλεις να διαβάζουν όλα τα αρχεία εικόνων. Διαφορετικά δουλεύεις μόνο με bmp (όπως κι εγώ, χωρίς κανένα πρόβλημα).

Για τους χάρτες:
Σκανάρεις και φορτώνεις στο ppc ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ χάρτη θέλεις. Από βιβλία, από οδηγούς, από οπουδήποτε βρεις, ή χρησιμοποιείς ήδη σκαναρισμένους χάρτες.

Ευχαριστώ για την απάντηση. Δεν με μπέρδεψες. Για τον ozi o μόνος περιορισμός ειναι για τα αρχεία ή δεν μπορείς να αποθηκεύσεις waypoints κλπ?? Νομίζω πως όταν το είχα κατεβάσει δοκιμαστικά κάτι τέτοιο έλεγε.
Αυτό που λες για το οτι το gps ειναι με την μορφή cf κάρτας δηλαδή πάνω στο pda πιστευω λύνεται είτε βάζοντας εξωτερική κεραία είτε βάζοντας κεραία με καλώδιο USΒ. Αυτό που έχω απορία είναι για το etrex λογικά κι εσύ το βάζεις κοντά στο τζάμι για να έχεις σήμα. Η λύση που λες έχει το προτέρημα ότι αν πας για περπάτημα πέρνεις μονο την συσκευη gps χωρίς όλα τα καλώδια κλπ και χωρίς να φοβάσε μην παθει ζημιά το pda.
Για τους χάρτες δεν νομίζω να μπορείς να βάλεις όποιονδήποτε χάρτη αφού και σε άλλη συζήτηση ο Dr. Format το ανέφερε.Σαφώς στην συσκευή gps παίρνει χάρτες ειδικούς, ενώ στο pda βάζεις απλά χάρτη σαν υπόβαθρο -σε αρχείο raster,εικόνας-. Για αστική πλοήγηση κάπου διάβασα για κάποιους που σκάναραν χάρτες από οδηγούς ή βρήκαν από νετ και έλεγαν ότι λειτουργούσε το συστημα αλλά δεν νομίζω να έχει ακρίβεια.... κάνανε βεβαια κάποιου είδους calibration πηγαίνοντας σε 2-3 σημεια της πόλης.
Για τους χάρτες έχεις δίκιο αλλά υπάρχει ένας γενικος της Ελλάδας που μπορείς να τον έχεις στην κάρτα και να φορτώνεις επιμέρους χάρτες για όπου και όταν χρειάζεσαι. Οι ορειβατικοί χάρτες που δίνει επίσης δωρεάν ο ΕΟΤ για ορισμένες μόνο περιοχές ειναι επίσης πολύ καλοί.
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό 747 » 29 Ιουν 2004, 10:55

Για τον ozi o μόνος περιορισμός ειναι για τα αρχεία ή δεν μπορείς να αποθηκεύσεις waypoints κλπ?? Νομίζω πως όταν το είχα κατεβάσει δοκιμαστικά κάτι τέτοιο έλεγε.


Εγώ έχω την έκδοση 3.95.3f που είναι η πιο πρόσφατη, και μπορώ να αποθηκεύσω κανονικά τα waypoints,tracks κ.τ.λ.


Αυτό που λες για το οτι το gps ειναι με την μορφή cf κάρτας δηλαδή πάνω στο pda πιστευω λύνεται είτε βάζοντας εξωτερική κεραία είτε βάζοντας κεραία με καλώδιο USΒ.


Όταν το gps είναι σε μορφή cf card δεν παίρνει εξωτερική κεραία. εκτός κι αν τώρα έχει βγει κάτι τέτοιο στην αγορά και δεν το ξέρω




Αυτό που έχω απορία είναι για το etrex λογικά κι εσύ το βάζεις κοντά στο τζάμι για να έχεις σήμα. Η λύση που λες έχει το προτέρημα ότι αν πας για περπάτημα πέρνεις μονο την συσκευη gps χωρίς όλα τα καλώδια κλπ και χωρίς να φοβάσε μην παθει ζημιά το pda.


Μέσα στο αυτοκίνητο δε σε νοιάζει που το gps θα είναι κοντά στο τζάμι αφού έτσι κι αλλιώς το ppc είναι που σε ενδιαφέρει να βλέπεις.





Για τους χάρτες δεν νομίζω να μπορείς να βάλεις όποιονδήποτε χάρτη αφού και σε άλλη συζήτηση ο Dr. Format το ανέφερε.


Και βέβαια μπορείς να βάλεις οποιονδήποτε χάρτη. Αρκεί να είναι σκαναρισμένος. Η διαφορά είναι στην επιλογή του χάρτη, δηλαδή να βρεις και να διαλέξεις χάρτη με μεγάλη ακρίβεια.


Για αστική πλοήγηση κάπου διάβασα για κάποιους που σκάναραν χάρτες από οδηγούς ή βρήκαν από νετ και έλεγαν ότι λειτουργούσε το συστημα αλλά δεν νομίζω να έχει ακρίβεια.... κάνανε βεβαια κάποιου είδους calibration πηγαίνοντας σε 2-3 σημεια της πόλης.

Οι περισσότεροι αστικοί χάρτες (αυτοί που βλέπεις στα βιβλία οδηγούς) είναι ακριβείς. Το θέμα είναι τώρα να σκανάρεις 200 και πλέον σελίδες.....
(αλλά είναι το επόμενο σχέδιό μου αυτό.......)
Για το calibration μην το συζητάς καθόλου. Δεν το γλυτώνεις με τίποτα. Εκτός των περιπτώσεων όπου αγοράζεις ήδη καλιμπραρισμένο χάρτη (π.χ. Ανάβαση)


Οι ορειβατικοί χάρτες που δίνει επίσης δωρεάν ο ΕΟΤ για ορισμένες μόνο περιοχές ειναι επίσης πολύ καλοί.

Έχεις κάτι τέτοιο?
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό xtrail » 29 Ιουν 2004, 16:09

Hell-200 έγραψε:
Οι ορειβατικοί χάρτες που δίνει επίσης δωρεάν ο ΕΟΤ για ορισμένες μόνο περιοχές ειναι επίσης πολύ καλοί.


Έχεις κάτι τέτοιο?

Τους ζητάς από τον ΕΟΤ(με φαξ). Το είχα διαβάσει από δημοσιευση του Dr.Format στο to4x4. Ψάξε εκει ή στειλε mail στον ΕΟΤ και σου απαντάνε σε ποιο τηλέφωνο φαξ να το ζητησεις.
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό 747 » 29 Ιουν 2004, 17:25

thanks!!
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό dista » 30 Ιουν 2004, 11:25

Φίλε Hell-200 καλορίζικο το σύστημα. Αυτό που χρειάζεται προσοχή είναι το θέμα των χαρτών και εξηγούμαι.
Για να έχεις αξιόπιστες πληροφορίες και θέση πάνω σε οποιοδήποτε χάρτη (σκαναρισμένο ή έτοιμο) πρέπει όλα τα μέρη του συστήματος να είναι στο ίδιο ΓΣΑ (Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς) και στο ίδιο ΣΣ (Σύστημα Συντεταγμένων, πχ Lat/Long ή μέτρα). Κάθε καλός χάρτης είναι φτιαγμένος με βάση κάποιο ΓΣΑ ενώ οι απλοί (περισσότεροι) χάρτες με κάποιο πρόγραμμα ή μέθοδο “ζωγραφικής”. Αν ο χάρτης βασίζεται σε ΓΣΑ είναι αξιόπιστος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνεργασία με GPS, σκανάροντας τον και γνωρίζοντας το ΓΣΑ, το ΣΣ και τις συντεταγμένες κάποιων σημείων του, να καλιμπραριστεί σε ένα πρόγραμμα χρησιμοποιώντας στο πρόγραμμα τις ίδιες παραμέτρους. Επίσης το GPS πρέπει και αυτό να ρυθμιστεί στις ίδιες παραμέτρους (Datum και Coordinates) ώστε οι πληροφορίες που στέλνει στο πρόγραμμα να είναι συμβατές. Αν τα συστήματα είναι διαφορετικά μεταξύ τους τότε έχουμε αποκλίσεις από μερικά έως πάρα πολλααααααά μέτρα (για παράδειγμα μεταξύ ΕΓΣΑ87 και WGS84 έχουμε περίπου 3’’ στα Ανατολικά και 6’’ στα Βόρεια). Το κακό είναι ότι οι περισσότεροι χάρτες δεν αναφέρουν πουθενά το ΓΣΑ ενώ μερικοί έχουν άλλο ΓΣΑ και άλλο ΣΣ. Για παράδειγμα οι παλαιοί της ΓΥΣ είναι σε ED50 με μοίρες, κάποιοι νεώτεροι σε ΕΓΣΑ87 με μέτρα ή/και μοίρες με διπλό κάναβο κλπ.
Για τους χάρτες που είναι φτιαγμένοι με “ζωγραφική” μέθοδο, σκίτσα, οδοράματα κλπ. δεν το συζητάμε κάν να τους καλιμπράρεις για σοβαρή και ασφαλή χρήση παρά μόνο για παιχνίδι.
Οι πληροφορίες τώρα που περιέχονται στους χάρτες και που μας ενδιαφέρουν για Off-Road πλοήγηση, είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία. Οι πλέον ακριβείς και ενημερωμένοι είναι της Ανάβασης για τις περιοχές που έχει εκδώσει. Οι χάρτες της ΓΥΣ που διατίθενται στο κοινό ενώ έχουν πολύ καλό υπόβαθρο οι πληροφορίες που περιέχουν είναι της δεκαετίας του 70 για τις παλαιότερες σειρές και της δεκαετίας του 80 για τις νεώτερες με βασικές ελλείψεις στο χωμάτινο κυρίως οδικό δίκτυο και πολλά λάθη στα σημειακά.
Γενικά όλοι χρησιμοποιούν τα υπόβαθρα της ΓΥΣ και πάνω σε αυτά προσθέτουν επιπλέον στοιχεία άλλοι με ακρίβεια και άλλοι χωρίς.
Για χάρτες πόλεων τώρα και οι δύο προτάσεις που έχω δει, της MLS και της Telenavis, δείχνουν καλές λύσεις με μειονέκτημα τη δέσμευση να τρέχουν σε κλειστά συστήματα χωρίς τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε και άλλους χάρτες για την MLS και μόνο σε Garmin για τη Telenavis (είναι vector αρχείο σε φορματ Garmin). Για τη Telenavisπου έχω δοκιμάσει αρκετά στην Αθήνα έχει πολύ καλή ακρίβεια στο οδικό δίκτυο για τις περιοχές που καλύπτει με αρκετές όμως ελλείψεις στα σημειακά (εντός των ημερών λένε ότι θα κυκλοφορήσει νέα έκδοση βελτιωμένη και με περισσότερες πόλεις).
Αυτά γενικά για τους χάρτες που θέλουν πολύ προσοχή στη χρήση τους. Για απορίες και διευκρινήσεις εδώ ήμαστε (αν και τον τελευταίο 11/2 μήνα έχω πήξη στη δουλειά και κυρίως επαρχία και δεν προλαβαίνω ούτε στο site να μπώ).

ΥΓ. Κάρτες GPS για PDA που παίρνουν και εξωτερική κεραία υπάρχουν αρκετές στο Internet. Θέλει προσοχή γιατί άλλες είναι αξιόπιστες και άλλες όχι. Ψάξε λίγο στα forum του εξωτερικού για να δείς ποια μοντέλα είναι καλά. Επίσης έβγαλε και η Garmin που έχει και φωνητική πλοήγηση (δες στο site της).
Επίσης για το αυτοκίνητο χρειάζεσαι εξωτερική κεραία μιας και το σήμα του GPS δεν διαπερνά μεταλλικές επιφάνειες και έχοντας το δέκτη στο ταμπλό βλέπει μόνο τους δορυφόρους που είναι μπροστά σου (κακή τριγωνομετρία άρα σφάλμα μεγαλύτερο στο στίγμα) και σε κάθε στροφή του δρόμου ψάχνει για νέους δορυφόρους (καθυστέρηση στην ανανέωση του στίγματος).
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό 747 » 30 Ιουν 2004, 15:32

dista είσαι αετός.

Ελπίζω αυτό το post να το διαβάσουν πολλοί έτσι ώστε να ενημερωθούν.
Προσωπικά τυχαίνει να τα έχω μάθει όλα αυτά από το πολύ ψάξε ψάξε.

Αν και δεν ψάχνω για cfgps, αφού έχω ήδη λύσει το πρόβλημα, έχω την απορία για την κεραία σε τέτοιου τύπου gps. Το ique της Garmin, παίρνει κεραία. Για τα άλλα δεν ξέρω. Πάντως το κόστος τους είναι υψηλό σαν πακέτα.

Όσο για την ακρίβεια του στίγματος, κρατήσου και διάβασε: 2,1μ απόκλιση, με το gps στο ταμπλώ!!! Αυτή ήταν η μεγαλύτερη ακρίβεια που έχω δει μέχρι τώρα, με μέσο όρο τα 4,5μ. Βέβαια, έχω ήδη παραγγείλει την κεραία, για να είμαι πιο σίγουρος.
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 01 Ιούλ 2004, 08:37

Hell-200 έγραψε:...Όσο για την ακρίβεια του στίγματος, κρατήσου και διάβασε: 2,1μ απόκλιση, με το gps στο ταμπλώ!!! Αυτή ήταν η μεγαλύτερη ακρίβεια που έχω δει μέχρι τώρα, με μέσο όρο τα 4,5μ...

Αγαπητέ Hell-200,

η ακρίβεια που αναφέρεις δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Είναι μια "εκτίμηση" που κάνει ο δέκτης και τίποτα παραπάνω. Αν έχεις EGNOS/WAAS τότε στις βέλτιστες συνθήκες λήψης και γεωμετρίας των δορυφόρων να περιμένεις +/- 3 m. Αν όχι τότε υπολόγιζε +/- 15 m πάντοτε στην οριζόντια διεύθυνση. Αν θέλεις να εκτιμήσεις την ακρίβεια στα υψόμετρα πήγαινε στην θάλασσα και κοίτα το υψόμετρο που σου δείχνει ο δέκτης :shock:

Βέβαια :wink: η μεγάλη ακρίβεια δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα στο offroading, έτσι δεν είναι :?:
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό dista » 01 Ιούλ 2004, 09:39

Φίλε Hell-200 η λύση αυτή είναι και εγώ έτσι τα έμαθα με πολύ ψάξιμο και διάβασμα :wink: .
Για τις κάρτες τώρα. Η Garmin έχει βγάλει το GPS18 που είναι δέκτης για laptop με σύνδεση USB ή serial (το serial είναι με εξωτερική τροφοδοσία από τον αναπτήρα) και πρόγραμμα για pc με κόστος στην Αμερική περίπου 160$. Επίσης το cf-Que 1620 που είναι κάρτα Gps για PDA με pocketPC με πρόγραμμα για pc, φωνητική πλοήγηση κλπ με κόστος περίπου στα 270$.
Στην αγορά τώρα υπάρχουν κάρτες που παίρνουν και εξωτερική κεραία σε τιμές και ποιότητα που “παίζει” πολύ και θέλει αρκετό ψάξιμο.
Η ακρίβεια του Gps είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία :cry: . Η πληροφορία που δίνουν οι συσκευές είναι μια κατά προσέγγιση στατιστική (βάσει της κατανομής των δορυφόρων στον ουρανό) τιμή. Τα ξαφνικά και μικρής διάρκειας “χασίματα” δεν τα δείχνουν. Για να δεις τη ποιότητα και ακρίβεια του στίγματος πρέπει να παρακολουθείς συνέχεια τη θέση πάνω σε κάποιο καλό ψηφιακό χάρτη ή αν κάνεις καταγραφή της πορείας με μικρό βήμα, εγώ κάνω συνήθως στο laptop και στο iQue ανά 10 μέτρα. Κάποιες φορές κάνω καταγραφή στο iQue με εξωτερική κεραία και στο laptop με το ΙΙΙ+ στο ταμπλό. Συγκρίνοντας τις καταγραφές μετά στο pc βλέπεις σε μερικά σημεία παράλληλη μετατόπιση και σε αρκετά σημεία “φευγάτα” στίγματα. Σε στενά μέρη, με πλαγιά στη μία ή και στις δύο πλευρές του δρόμου, φυλλώματα δένδρων, πυκνά σύννεφα κλπ τα πράγματα χειροτερεύουν. Μέσα στη πόλη δε και σε στενούς δρόμους ακόμα και με εξωτερική κεραία υπάρχουν προβλήματα ανάλογα και με τη κατανομή των δορυφόρων τη συγκεκριμένη στιγμή. Σε επαναλαμβανόμενες κατά καιρούς διαδρομές, οι καταγραφές με την εξωτερική κεραία διαφέρουν το πολύ στα 5-10μέτρα ενώ αυτές χωρίς κεραία φτάνουν σε ορισμένα μέρη σε πολλά έως πάρα πολλά μέτρα :shock: . Με το υψόμετρο δε τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα χωρίς κεραία, μιας και για σωστό υψόμετρο χρειαζόμαστε δορυφόρους με μεγάλες γωνίες μεταξύ τους και χαμηλά στον ορίζοντα.
Όλα αυτά βέβαια έχουν σημασία ανάλογα με τη χρήση και τη πληροφορία που χρειαζόμαστε και κυρίως με την ακρίβεια του χάρτη που χρησιμοποιούμε.

ΥΓ. Για όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα περί χαρτογραφίας και Gps καθώς και για τις ρυθμίσεις του Gps στο ΕΓΣΑ87 που λείπει από τις επιλογές τους, ένα απλό και αρκετά επεξηγηματικό κείμενο έχει η Ανάβαση στο site της http://www.mountains.gr/xartografiko/
Τώρα αν κάποιος θέλει να εμβαθύνει στο θέμα υπάρχουν ευτυχώς άπειρα κείμενα στο internet, όρεξη και χρόνος χρειάζεται :roll: . Πάντως μη ξεχνάτε τον βασικό κανόνα. Πάντα να έχετε μαζί σας και ένα τυπωμένο χάρτη της περιοχής μαζί με μια πυξίδα όταν πάτε σε άγνωστες off-road, ναυτικές ή πεζοπορικές διαδρομές (φυσικά νοείτε η σωστή γνώση της χρήσης τους :roll: ) γιατί αυτά τα ηλεκτρονικά μαραφέτια χαλάνε και σε αφήνουν σύξυλο συνήθως όταν πραγματικά τα χρειάζεσαι :shock: .
ΥΓ 2. Παρεμπιπτόντως, για όσους έχουν το iQue ή άλλο Palm ένα καλό πρόγραμμα για χάρτες raster είναι το Pathaway (και μάλλον το μοναδικό μιας και δεν έχω ανακαλύψει άλλο που να πουλιέται ανεξάρτητο, αν κάποιος ξέρει κάτι ας μου πει και μένα γιατί με ενδιαφέρει μιας και αυτά που δίνει η Garmin δε με καλύπτουν). Διαβάστε και το άρθρο του δικού μας Dr.Format στο περιοδικό μας (4Χ4) :D .
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό 747 » 01 Ιούλ 2004, 09:59

Δόκτωρα, συμφωνώ μαζί σου. Το νόημα της μεγάλης ακρίβειας στο off-roading είναι εντελώς σχετικό.
Έγραψα αυτό για τα 2,1μ όμως γιατί μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση, αφού και η ίδια η Garmin διαφημίζει βέλτιστη ακρίβεια 3μ με WAAS. (βέβαια το WAAS είναι κι αυτό κάτι που ελέγχεται...)
Το συγκεκριμένο που ανέφερα έγινε με ηλεκτρονικό χάρτη της Ανάβασης (ήδη καλιμπραρισμένο από αυτούς). Για πάνω από το 50% του track, το ίχνος όχι μόνο έπεφτε πάνω στο δρόμο, αλλά και στη δεξιά πλευρά του όπου και βρισκόμουν. Εννοείται οτι υπήρχαν και σημεία που η ακρίβεια γινόταν χάλια.
Όσο για τη θάλασσα, χτες βρισκόμουν στο λιμάνι του Πειραιά πάνω στο ντόκο, καθόμουνα σε μια δέστρα. Το υψόμετρο έδειχνε 1,7μ.
Δεν έχω κανένα λόγο να υπερβάλλω, έτσι κι αλλιώς κι εγώ ένα απλό gps της αγοράς χρησιμοποιώ.
Όταν έρθει η εξωτερική κεραία και τη δοκιμάσω, θα σας πώ αν καλυτερεύει ή όχι η κατάσταση.
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό xtrail » 01 Ιούλ 2004, 12:04

Μπορεί να καποιος να μας πει τι ειναι σημαντικό να προσέξουμε στα τεχνικα χαρακτιριστικά που αναφέρονται είτε σε gps συσκευή είτε cf κλπ? Έστω τα πιο σημαντικά...γιατί νομιζω εκει βρίσκεται και η διαφόρά τους τελικά... πχ κάποιο χαρακτηριστικό ειναι πόσο γρήγορα βρισκει δορυφόρο κλπ
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Προηγούμενη

Επιστροφή στο GPS Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 10 επισκέπτες