Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Ozi explorer

Ο προσανατολισμός είναι μια βασική ικανότητα του ανθρώπου. Τι γίνεται όμως όταν τον βοηθάει και η τεχνολογία;

Ozi explorer

Δημοσίευσηαπό tazmania » 18 Νοέμ 2003, 00:50

Προσπαθώ να καλιμπράρω ένα χάρτη στο ozi explorer αλλά μου βγάζει κάποιο μήνυμα λάθους :cry: Υπάρχει κάποιος που να ξέρει καλά το πρόγραμμα και μπορεί να με βοηθήσει :?:
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Ozi explorer

Δημοσίευσηαπό dista » 18 Νοέμ 2003, 09:15

tazmania έγραψε:Προσπαθώ να καλιμπράρω ένα χάρτη στο ozi explorer αλλά μου βγάζει κάποιο μήνυμα λάθους :cry: Υπάρχει κάποιος που να ξέρει καλά το πρόγραμμα και μπορεί να με βοηθήσει :?:

Τι μύνημα σου βγάζει και τι χάρτη χρησιμοποιείς (σκαναρισμένος απο σένα ή έτοιμος ?). Τι σημεία του δίνεις για το καλιμπράρισμα και σε τι συντεταγμένες. Δες και private message.
Άβαταρ μέλους
dista
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2003, 10:24
Τοποθεσία: Μαρούσι Αθήνα

Δημοσίευσηαπό superspy » 18 Νοέμ 2003, 11:36

Πες μας το μήνυμα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό tazmania » 18 Νοέμ 2003, 12:13

superspy έγραψε:Πες μας το μήνυμα!


Δεν το συγκράτησα, αλλά δεν έχει σημασία ποια :!: Με βοήθησε ο dista τηλεφωνικά και το κατάφερα. Ευχαριστώ πολύ όλους για την προθυμία :D :D
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό xtrail » 18 Νοέμ 2003, 22:35

Taz αν θέλεις και δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκο πες τι ακριβώς χρειάστηκε να κάνεις ίσως βοηθήσει μελλοντικούς χρήστες. Πες και μερικά δεδομένα (χάρτης πχ που ρωτήσε ο dista)
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό tazmania » 19 Νοέμ 2003, 01:33

xtrail έγραψε:Taz αν θέλεις και δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκο πες τι ακριβώς χρειάστηκε να κάνεις ίσως βοηθήσει μελλοντικούς χρήστες. Πες και μερικά δεδομένα (χάρτης πχ που ρωτήσε ο dista)


Σωστό φίλε μου,

Λοιπόν, το πρόβλημα ήταν με κάποιο χάρτη TOPO της ανάβασης και το πρόβλημα ήταν ότι ενώ επέλεγα το σωστό σημείο στο χάρτη δεν καταχωρούσα τις σωστές συντεταγμένες :evil: :!: με αποτέλεσμα να μην γίνετε το καλιμπράρισμα.
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό NIOAK » 29 Δεκ 2003, 08:26

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ......
ΑΝΑΖΗΤΩ ΤΗΝ TRIAL VERSION 3.85.x 'H 3.80.x TOY OZI EXPLORER. AN KAPOΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΧΕ FILE ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΣΤΕΙΛΕΙ ΜΕ EMAIL, PLEASE LET ME KNOW.......ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
NIOAK
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: 24 Ιαν 2003, 10:01
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό superspy » 29 Δεκ 2003, 16:24

Αν έχεις χώρο στο mailbox για 4,5ΜΒ σου το στέλνω!
superspy@off-road.gr
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό jstalikas » 24 Νοέμ 2004, 13:37

Για να δώσω συνέχεια στην κουβέντα....

Διάβασα το topic GPS και χάρτες...
Φτάνουμε στο σημείο να καλιμπράρουμε έναν χάρτη που γνωρίζουμε οτι φτιάχτηκε με European datum 1950. O Χάρτης έχει σκαναριστεί στα 150 dpi και τον κανουμε import στο Ozi.
Ερωτήσεις/απορίες.
α) Μήπως δεν είναι αυτή η σωστή διαδικασία να αρχίσουμε την κατασκευή?
Μήπως πρέπει να έχουμε έτοιμο καλιμπραρισμένο χάρτη για να ξεκινήσουμε?
β) αφου εισάγουμε 2 τουλάχιστον σημεία που βρήκαμε τiς συντεταγμένες τους "διαβάζοντας" το χάρτη νομίζω ότι πλέον έχουμε έναν καλιμπραρισμένο χάρτη για να αρχίσουμε το παιχνίδι. Μπορούμε να τον μετατρέψουμε (πριν το πάμε στο gps track maker) σε σύστημα wsg84 για να μην χρειαστεί να αλλάζουμε τα settings sto gps? Aν ναί πως?

Αυτά για αρχή... Ελπίζω να δοθεί συνέχεια για να μπορέσουμε να μάθουμε περισσότερα για το "σπορ"
jstalikas
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 25 Αύγ 2004, 11:31

Δημοσίευσηαπό 747 » 24 Νοέμ 2004, 15:38

Αν ο χάρτης είναι φτιαγμένος σε αυτό το datum, τότε θα πρέπει να έχει και τον κάναβο τυπωμένο σε αυτήν την αναφορά.

α) δεν χρειάζεται να έχεις έναν ήδη καλιμπραρισμένο χάρητ για να ξεκινήσεις. Οποιαδήποτε στιγμή έχεις χάρητ σε ηλεκτρονική μορφή, μορείς να τον καλιμπράρεις. Αν έχεις και τον κάναβο, ακόμα καλύτερα γιατί έχεις μεγαλύτερη ακρίβεια.

β)ο κάθε χάρτης καλιμπράρεται σε ένα συγκεκριμένο datum. Αυτό γιατί ο ozi δημιουργεί κατά το καλιμπράρισμα ένα αρχείο .map μέσα στο οποίο έχει τις πληροφορίες για το datum κ.τ.λ. Συνεπώς, για κάθε datum πρέπει να γίνει ξεχωριστό καλιμπράρισμα.

Γιατί όμως να το πας μετά στο track maker?

(άμα έχω μείνει πίσω στην τεχνολογία και τον παιδεύω τον άνθρωπο, μιλάτε έτσι?)
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό georgek » 10 Φεβ 2005, 13:01

Λοιπόν βάλαμε και το ΟΖΙ στο laptop. Έχουμε και το χάρτη της Ανάβασης. Θέλουμε να κάνουμε καταγραφή διαδρομής. Πως γίνεται?
Εννοείται ότι είναι συνδεμένο και gps mouse usb.
Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!
Άβαταρ μέλους
georgek
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 22 Μαρ 2004, 17:03
Τοποθεσία: SERRES

Δημοσίευσηαπό xtrail » 10 Φεβ 2005, 15:04

Και μια και είμαστε παιδια γεμάτα ανησυχίες και απορίες θα συμπληρώσω:
Ποια η διαφορά όταν δημιουργούμε route και όταν δημιουργούμε tracks? Το πρώτο ειναι η διαδρομή και το άλλο τα ίχνη -μια διαδρομή αποτελειται απο πολλά ιχνη να φανταστώ- αλλά γιατί ο διαχωρισμός? Και αν πχ δημιουργήσουμε 2-3 track files μπορούμε να τα ενσωματώσουμε σε ενα route?
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό jimnyblue » 10 Φεβ 2005, 15:34

xtrail έγραψε:Και μια και είμαστε παιδια γεμάτα ανησυχίες και απορίες θα συμπληρώσω:
Ποια η διαφορά όταν δημιουργούμε route και όταν δημιουργούμε tracks? Το πρώτο ειναι η διαδρομή και το άλλο τα ίχνη -μια διαδρομή αποτελειται απο πολλά ιχνη να φανταστώ- αλλά γιατί ο διαχωρισμός? Και αν πχ δημιουργήσουμε 2-3 track files μπορούμε να τα ενσωματώσουμε σε ενα route?


Η διαφορα ειναι οτι τα routes εχουν περιορισμενο αριθμο απο points. Στο δικο μου εργαλειο 1 route ειναι μονο 254 points, tα οποια αν θυμαμαι καλα σωζωνται σαν waypoints μεσα.

Τα route ειναι περισοτερο χρησιμα για την πολη, οπου μπορεις να βαλεις ενα Point σε καθε στροφη που κανεις, και να σωσει ετσι μια διαδρομη. Για εκτος δρομου (οπου δεν υπαρχει δρομος και στροφες κλπ) δεν βολευει καθολου.

Εγω για να ενωσω tracks και να φτιαξω route χρησιμοποιω το GPS Trackmaker. Δοκιμασε το, ειναι καλο για τετοιες δουλειες
jimnyblue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2003, 23:52

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 11 Φεβ 2005, 01:36

Λεποοον, βαλατε πολλα θεματα...
1. Το route ειναι μια διαδρομη απο waypoint σε waypoint. Ας πουμε οτι θελουμε να παμε απο Γιαννενα στην Αθηνα, μπορουμε να βαλουμε στο route την Αρτα, την Αμφιλοχια, το Αγρινιο, το Αντιριο, το Αιγιο, το Κιατο, την Κορινθο και το Χαιδαρι. Μετα κανουμε πλοηγηση (navigation) και το gps μας παει απο σημειο σε σημειο. Στα gps που παιρνουν χαρτες, μπορουμε σαν σημεια του route να μη βαλουμε μονο waypoints (δικα μας δλδ, κατασκευασμενα) αλλα να χρησιμοποιήσουμε και τα ηδη υπαρχοντα στον χαρτη σημεια (πολεις, διασταυρωσεις κλπ). Με λιγα λογια το route ειναι διαδρομη που δεν εχουμε κανει και θελουμε να κανουμε.

2. Το track ειναι μια καταγραφη της διαδρομης μας, αυτη που εχουμε ηδη κανει δλδ. Για την καταγραφη αυτη τα καινουρια gps παρεχουν αρκετες επιλογες για τον τροπο και την συχνοτητα καταγραφης, καθως και για τον αριθμο των σημειων που θα περιεχει καθε καταγραφη (track-log). Το track ειναι μια πολυ βολικη λειτουργια του gps, καθως μας επιτρεπει να αναλυσουμε τη διαδρομη μας και να δουμε διαφορες χρησιμες η μη πληροφοριες οπως η συνολικη αποσταση που διανυσαμε, σε ποσο χρονο, με τι ταχυτητα κλπ. Η πλεον βολικη δυνατοτητα βεβαια ειναι το "πισωγυρισμα" ή αλλιως track-back. Το track-back στην ουσια κανει πλοηγηση της διαδρομης μας προς τα πισω και μπορει να μας εγγυηθει σχεδον 100% οτι δεν προκειται να χαθουμε ποτε.

3. Δεν μπορω να φανταστω για ποιο λογο θα ηταν καλυτερο να φτιαχνει καποιος track με το TrackMaker ωστε να τα ακολουθει μετα στο πεδιο, παρα μονο αν μιλαμε για μονοπατι και οχι δρομο. Εμενα ας πουμε με βολευει να φτιαχνω routes με σημεια σε καθε διασταυρωση στη διαδρομη που θελω να ακολουθησω. Το Garmin LegendC παιρνει μεχρι 20 routes απο 250 σημεια το καθενα, οποτε δεν εχω στην ουσια προβλημα χωρου.

4 (προς georgek). Αφου ανοιξεις τον Ozi και εχεις συνδεδεμενο το gps (υποθετω οτι ο οζι το βλεπει το gps σου), πας στο μενου "Moving Map" και επιλεγεις το "Start NMEA Communication with GPS". Εναλλακτικα μπορεις να πατησεις απλα το CTRL+S. Εναλλακτικα, μπορεις να πατησεις το CTRL+M ("Moving Map-Moving Map Control") για να σου ανοιξει και το παραθυρακι με τις πληροφοριες ταχυτητας - υψομετρου κλπ και να πατησεις σε αυτο το παρυθυρακι το κουμπι "Start". Ταυτοχρονα αρχιζει ο Ozi να κανει και καταγραφη. Το default ειναι να καταγραφει ενα σημειο ανα 50 μέτρα, μπορεις ομως να το αλλαξεις σε οτι θελεις απο το "File-Configuration" και στην καρτελα "Moving Map". Ειναι η επιλογη "Store Track Point Interval".
Το μονο κακο που εχει ο Οζις ειναι οτι δεν κανει "εξυπνη" καταγραφη οπως κανει ας πουμε το LegendC, δλδ αν εισαι σε μια μεγαλη ευθεια ο Οζις θα γραψει οσα σημεια του εχεις πει ενω το Legend (με την καταλληλη επιλογη βεβαια) θα γραψει 2-3 σημεια κατα μηκος της ευθειας. Τελος παντων, δεν μπορεις να τα εχεις ολα.

Μολις τελειωσεις τη διαδρομη και θελεις να σωσεις την καταγραφη, θα παρατηρησεις οτι ειναι κοκκινο το κουμπακι "Track" πανω δεξια. Αν το πατησεις κανει Save. Εναλλακτικα μπορεις να πας στο "File-Save to File-Save Track to File". Προφανως, με το "Load Track from File" μπορεις να φορτωσεις την καταγραφη σε αλλη στιγμη για να την αναλυσεις - επεξεργαστεις - ξανακανεις (και ο Οζις εχει navigation και track-back).

Ελπιζω να σας διαφωτισα λιγο και εδω ειμαστε για οτι περισσοτερο :wink:
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Δημοσίευσηαπό jimnyblue » 11 Φεβ 2005, 02:44

vayero4_4 έγραψε:3. Δεν μπορω να φανταστω για ποιο λογο θα ηταν καλυτερο να φτιαχνει καποιος track με το TrackMaker ωστε να τα ακολουθει μετα στο πεδιο, παρα μονο αν μιλαμε για μονοπατι και οχι δρομο. Εμενα ας πουμε με βολευει να φτιαχνω routes με σημεια σε καθε διασταυρωση στη διαδρομη που θελω να ακολουθησω. Το Garmin LegendC παιρνει μεχρι 20 routes απο 250 σημεια το καθενα, οποτε δεν εχω στην ουσια προβλημα χωρου.


Δεν εννοουσα να φτιαξεις track με το trackmaker, αλλα να τα επεξεργαστεις. Μπορεις ευκολα να ενωσεις πολλα μεταξυ τους, η ενα μεγαλο να το σπασεις σε μικροτερα. Μπορεις να προσθεσεις και να αφαιρεσεις σημεια πολυ ευκολσ.

Επισης μπορεις να μετατρεψεις το track σε route αυτοματα. Η μπορεις να φτιαξεις το route με το χερι πανω στο track, ακομα καλυτερο.
jimnyblue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2003, 23:52

Επόμενο

Επιστροφή στο GPS Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες

cron