από pantg » 03 Ιαν 2008, 16:39
Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ένα ακόμη όχημα.
Αν δεν υπάρχει όμως?
1. Λογικό είναι να διασφαλισθεί το ότι δεν θα κυλήσει το όχημα προς τον γκρεμό. Αν το συρματόσχοινο φτάνει το δέσιμο στο δέντρο είναι μάλλον η καλύτερη ιδέα, φτάνει το δέντρο να είναι αρκετά γερό για το σκοπό αυτό και να υπάρχει και κάτι για να προστατεύσει το δέντρο από το συρματόσχοινο (όχι μόνο για οικολογικούς λόγους αλλά και για μεγαλύτερη ασφάλεια)
2. Αν το μήκος του συρματόσχοινου επιτρέπει τότε καλό είναι να γίνει προσπάθεια για ρυμούλκηση του αυτοκινήτου με χρήση των ζαντών/τροχών σαν τύμπαν ή σημεία στήριξης τυμπάνου για το συρματόσχοινο.
Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους.
Ο απλούστερος είναι με μία πατέντα που υπάρχει και βιδώνει επάνω στα μπουλόνια και στην ουσία ήταν ένα πρόσθετο τύμπανο στο οποίο τυλίγεται το συρματόσχοινο.
Τη συσκευή αυτή την έχω δει με τα μάτια μου στο Billing του 2003 και ήταν όντως πραγματικά πολύ απλή και εξαιρετικά εύκολη και χρηστική.
Το μόνο της μειονέκτημα ότι στοίχιζε όσο ένας πολύ καλός χειροκίνητος εργάτης. (όμως αυτό δικαιολογείται από την ποιότητα των υλικών)
Πάντως όποιος το θέλει το έχουμε σε 10 ημέρες. Αρκεί να ξέρει την διάσταση του αφαλού των ζαντών του και το σπείρωμα των μπουζονιών στους τροχούς του (ή των μπουλονιών)
Οι πατεντιάρηδες μπορούν να το φτιάξουν και μόνοι τους αφού στην ουσία είναι μία ζάντα μικροτέρας διαμέτρου από την εργοστασιακή που βιδώνει επάνω στα ίδια μπουζόνια αλλά με διαφορετικού προφίλ μπουλόνια.
Απλώς τελικά το κόστος (μαζί με το ειδικών προδιαγραφών σχοινί) θα βγεί το ίδιο, ίσως και περισσότερο.
Ο πιό δύσκολος τρόπος, αν δεν υπάρχει το "βιδωτό τύμπανο" είναι να ασφαλίσεις την άκρη του συρματόσχοινου ανάμεσα στην ζάντα και την πλύμνη και αφού ξεζαντάρεις το λάστιχο να οδηγήσεις το συρματόσχοινο στο εσωτερικό αυλάκι της ζάντας. Στα λάστιχα με σαμπρέλα εννοείται ότι η σαμπρέλα καλό ειναι να αφαιρεθεί.
Αυτή η "πατέντα" όντως λειτουργεί φτάνει να υπάρχει σωστή στήριξη της άκρης του συρματόσχοινου στον τροχό (για αυτό και το ασφαλίζεις ανάμεσα στην ζάντα και τον τροχό).
Μειονέκτημα ότι στα σημερινά αυτοκίνητα με τις πολύ μικρές ανοχές ανάμεσα στα φρένα (δαγκάνες, μαρκούτσια) και την ζάντα αυτό είναι μάλλον αδύνατο. Αντίθετα παλαιότερα τα φρένα με ταμπούρα έδινα πολύ περισσότερο χώρο και κυρίως εντελώς καλυμένες επιφάνειες τριβής άρα πολύ λιγότερες πιθανότητες για ζημιές.
Και στις δύο περιπτώσεις όμως το συρματόσχοινο καλό ειναι να ειναι όσο το δυνατόν πιό παράλληλα τοποθετημένο με τον διαμήκη άξονα του πλαισίου του οχήματος.
------------
Αφού το όχημα μεταφέρει εφόδια είναι πολύ πιθανόν να μεταφέρει κάποιον χειροκίνητο εργάτη (κάτι σαν κιθάρα, Tirfor, Brano κλπ)
Μπορεί επίσης να έχει αντικείμενα που θα μπορέσουν να αυξήσουν την μειωμένη, λόγω χαλικιού, πρόσφυση.
(Σπύρο έχω κάτι τόμους της Διαπλάσεως στο πατρικό μου. Αυτό όμως μου είχε ξεφύγει, άσε που ήμουν νεογέννητο το 1964..)