Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 19 Φεβ 2007, 21:40

O αγαπητός ratanplan έχει δίκιο και η ανάλυση του καθώς και το site που μας παραπέμπει είναι πάρα πολύ καλά. Κάναμε και μείς το homework και μάθαμε, αμ' πως!!
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό jtgiannis » 19 Φεβ 2007, 23:02

Παρακολουθω την συζητηση απο την αρχη της με ενδιαφερων μηπως και μαθω κατι για να το εφαρμοσω οταν χρειαστει στην πραξη και οχι στην θεωρια....δεν κανουμε ακαδημαικη συζητηση εδω αλλα off road...θα μου πει λοιπον καποιος σας παρακαλω με απλα ελληνικα,εγω που εχω το gv το 3θυρο χωρις τις κοντες τι περιορισμους εχω και τι να περιμενω τελοσπαντων απο το οχημα μου?????????
Ευχαριστω Γιαννης
Άβαταρ μέλους
jtgiannis
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 28 Δεκ 2006, 00:49
Τοποθεσία: ΑΛΙΜΟΣ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 21 Φεβ 2007, 17:22

Φίλε Γιάννη, το ερώτημά σου είναι δύσκολο να απαντηθεί.
Στο τι περιορισμούς έχεις, θα το ανακαλύψεις ο ίδιος κάνοντας off road. Σε κάθε μέτρο που διανύεις μπορεί να αντιμετωπίσεις μια δυσκολία και να σε καθηλώσει. Οι μεταβλητές είναι πολλές και αλλάζουν διαρκώς. Μην ξεχνάς επίσης ότι κι εμείς οι ίδιοι έχουμε κάποιους περιορισμούς. Δεν είναι λίγες οι φορές που "κωλώνουμε" πρώτοι να περάσουμε ένα εμπόδιο απ΄ότι το ίδιο το όχημά μας!
Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι, το να γνωρίζει κανείς πώς λειτουργεί το όχημά του στη θεωρία μαζί με την εμπειρία που αποκτά κάνοντας off road κι έχοντας υπόψη τα δικά του όρια, θα τον βοηθήσουν να αξιολογήσει οποιαδήποτε στιγμή την κατάσταση, με μικρότερη πιθανότητα λάθους. Με λίγα λόγια να δει αν τον "παίρνει" ή όχι να περάσει απ΄το συγκεκριμένο σημείο ή να ψάξει για εναλλακτικό πέρασμα.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό jtgiannis » 21 Φεβ 2007, 19:09

Οκ,φιλε μου μια χαρα μου τα λες.Το ξερω οτι μονο στην πραξη μπορω να διαπιστωσω τις δυνατοτητες του αυτοκινητου και αυτο ακριβως εχω σκοπο να κανω και μαλιστα συντομα!Απλα ειχα την περιεργεια να μου πει καποιος που εχει κανει καποια πραγματα με το συγκεκριμενο αμαξι.Βλεπεις πριν απο το GV ειχα το Hyundai Galloper 3.0 με αυτοματο κιβωτιο,οπως καταλαβαινεις καμια σχεση το ''θηριο'' με το ''ελαφρυ'' Grand.Eιχα συνηθηση αλλιως :tank:
Άβαταρ μέλους
jtgiannis
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 28 Δεκ 2006, 00:49
Τοποθεσία: ΑΛΙΜΟΣ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 21 Φεβ 2007, 19:36

Η διαφορά του αυτοκινήτου σου δεν έχει να κάνει με τα διαφορικά. Η απουσία "αργών" σχέσεων είναι αυτή που θα ταλαιπωρήσει το συμπλέκτη και θα σε αφήσει στα "κρύα του λουτρού" λόγω έλλειψης "ισχύος".

Πρόβλημα είναι και το γεγονός ότι το κεντρικό διαφορικό δεν κλειδώνει, οπότε αρκεί να χάσει μεγάλο ποσοστό πρόσφυσης ένας τροχός για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.

Το περίεργο είναι ότι μέσα στο βοηθητικό κιβώτιο του 1.6 υπάρχουν τόσο τα γρανάζια υποπολλαπλασιασμού, οι "κοντές σχέσεις" δηλαδή, όσο και το κόμπλερ του κεντρικού διαφορικού. Απλά δεν υπάρχει το σύστημα ενεργοποίησής τους. Ένας καλός μηχανικός μπορεί να τα κάνει να δουλέψουν, αλλάζοντας ριζικά το χαρακτήρα του αυτοκινήτου σου.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό jtgiannis » 21 Φεβ 2007, 19:45

Μαλιστα.Αυτο τελικα ειναι η αληθεια και το ειχα ψιλοκαταλαβει.Σχετικα φιλε tetrakinisimag με το βοηθητικο κιβωτιο που μου αναφερεις ειναι σωστο και μου το εχουν ξαναπει και αλλοι.Το θεμα ειναι ποιος ειναι τοσο καλος και σοβαρος μηχανικος και οχι ''αρπακολας'' ωστε να του εμπιστευτω το αυτοκινητο και να μου το φτιαξει και ας πληρωσω οτι χρειαστει.Αρκει να ειναι σωστος.
Άβαταρ μέλους
jtgiannis
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 28 Δεκ 2006, 00:49
Τοποθεσία: ΑΛΙΜΟΣ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 21 Φεβ 2007, 19:50

Πάρε μας στο τηλέφωνο του περιοδικού να σου πούμε...
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό jtgiannis » 21 Φεβ 2007, 19:55

Οκ.Και ποιον θα ζητησω παρακαλω????
Άβαταρ μέλους
jtgiannis
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 28 Δεκ 2006, 00:49
Τοποθεσία: ΑΛΙΜΟΣ ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 21 Φεβ 2007, 22:55

Φίλε tetrakinisimag ξέρεις αν έχει γίνει τέτοια μετατροπή?
Κι αν ναι, με τί αποτελέσματα ?
Κόστος ?
Ποιος κάνει την μετατροπή ? Ηλεκτρολόγος ή μηχανικός ή κι οι δυο μαζί ?

Είναι πολύ ενδιαφέρων θέμα και μου κάνει εντύπωση που από την στιγμή το κεντρικό του 3θυρου έχει όλες τις προδιαγραφές για να κλειδώσει, η Suzuki δεν δίνει αυτή τη δυνατότητα!!
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 24 Φεβ 2007, 13:29

Χμμμ.... ωραίο θέμα (άργησα λίγο να το δω).
Έχω μια απορία:
Σε 4κίνητα που μπορούν να κινούνται μόνιμα με 4κίνηση, και στην άσφαλτο, υπάρχουν 4 επιλογές για το κεντρικό διαφορικό (αν δε ξεχνάω κάποια):
1. Ελεύθερο εντελώς διαφορικό (πχ. Niva, παλαιά Land Rover)
2. Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης - LSD (έτσι είναι το νέο GV??)
3. Διαφορικό τύπου Torsen (Land Cruiser, Forester??)
4. VCU - viscοus coupling unit (έτσι είναι το Pinin και φαντάζομαι όλα της Mitsubishi με μόνιμη 4κίνηση ή Super Select)
Όσον αφορά το 1 τα πράγματα είναι απλά, αν δεν μπλοκάρεις το κεντρικό διαφορικό τότε στην περίπτωση που ο ένας άξονας αρχίσει να σπινάρει, όλη η ισχύς πάει εκεί και το αμάξι δεν πάει πουθενά :)
Η ερώτηση μου αφορά τα 2,3 και 4. Ποιές οι διαφορές αυτών των συστημάτων στην πράξη?
Και τα 3 στοχεύουν να κάνουν μεταφορά της ροπής μεταξύ των 2 αξόνων, αλλά η αρχή λειτουργίας τους είναι αρκετά διαφορετική.
Το LSD και το Torsen αποτελούνται μόνο από γρανάζια διατεταγμένα με τρόπο ώστε να μεταφέρεται περισσότερη ροπή στον άξονα που έχει καλύτερη πρόσφυση. Μάλιστα αναφέρθηκε ότι τα Torsen (τα οποία είναι μάλλον πιο αποτελεσματικά απ' τα LSD) μπορούν να επιτύχουν μέχρι και αναλογία ροπής 5:1.
Αυτό όμως όπως είπε ο tetrakinisimag σημαίνει ότι εαν ο ένας άξονας έχει μηδενική πρόσφυση, τότε η ροπή του είναι μηδενική και ο άλλος άξονας παίρνει 5 φορές το 0 δηλ. πάλι μηδέν (και το αμάξι δεν πάει πουθενά).
Το VCU αντίθετα είναι speed sensitive αντί για torgue sensitive που είναι τα άλλα δύο. Συγκεκριμένα λειτουργεί με ένα υγρό μεγάλου ιξώδους το οποίο χτυπιέται όταν υπάρχει διαφορά ταχύτητας στην περιστροφή του μπροστά και του πίσω άξονα, θερμαίνεται και πήζει, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει τους δύο άξονες και να τους αναγκάζει να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα. Επομένως και μηδενική ροπή να έχει ο ένας άξονας δεν υπάρχει πρόβλημα, το σύστημα θα "καταλάβει" διαφορά ταχύτητας περιστροφής και θα αναγκάσει και τον άλλο άξονα να κινηθεί και το αμάξι θα ξεκολλήσει.
Είναι πράγματι έτσι τα πράγματα ή κάνω κάποιο λογικό άλμα? Γνωρίζει κανείς να μας πει πως είναι τα πράγματα στην πράξη? (γιατί καλή η θεωρία αλλά το θέμα είναι τι γίνεται στο βουνό)

PS. Για να μη φανεί ότι μεροληπτώ υπερ του VCU να σημειώσω ότι έχει άλλα μειονεκτήματα, πχ. χρονική υστέρηση στη λειτουργία του.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό Dimis4X4 » 24 Φεβ 2007, 14:07

ΠΡΟΤΑΣΗ: Προς τον υπευθυνο του site (administrator ?) να μεταφερεθει αυτο το θέμα στο τοπικ 4Χ4 αφου εχει πάρει μεγάλες και άκρως ενημερωτικές διαστάσεις πέρα απο τα όρια του Suzuki αλλά για όλους τους απανταχού off-roaders......
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Δεν υπάρχει δεν μπορώ..... Μόνο δεν θέλω....

Μια μέρα χωρίς χαμόγελο είναι μια χαμένη μέρα !!!
Άβαταρ μέλους
Dimis4X4
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 191
Εγγραφή: 15 Φεβ 2006, 03:19
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Demoition_Man » 26 Φεβ 2007, 00:54

Αληθεια... εχετε προσπθησει οι τριθυροι ως επι των πλειστον να φυγετε απο καποια κομπλα τυπου νεροφαγωμα? οταν λεω νεροφαγωμα, εννοω να ειναι οι δυο διαγωνιοι στο εδαφος και οι αλλοι μεσα στο νεροφαγωμα η γενικα στον αερα. εκει τι κανουμε? παιρνουμε τον πουλο ? εγω προσωπικα εχω βρεθει σε τετοια ανωμαλια και απλα ξεκολλησα λογω πειρας. οι αλλοι? που δε γνωριζουν διαφορες λεπτομερειες? Ζητω τα μπλοκε παντως...χαχαχαχα!!!
Άβαταρ μέλους
Demoition_Man
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005, 09:51
Τοποθεσία: Stamata,Attica

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 26 Φεβ 2007, 14:23

Κανείς με εμπειρία από LSD, torsen, VCU, να μας πει τη γνώμη του για το πως αποδίδουν?
Εγώ έχω εμπειρία μόνο από VCU.
Πολύ ευχαριστημένος από τον τρόπο που αποδίδει, αλλά δεν έχω και μέτρο σύγκρισης, οπότε......... ας μας πει κάποιος πιο έμπειρος
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 26 Φεβ 2007, 15:27

Φιλε μου pajerinho πολυ καλα τα λες.
Θα διαφωνησω μονο στο συμπλεκτη με ιξωδοελαστικο υλικο.Οσο και να πηξει το υλικο αυτο δεν νομιζω να γινει τοσο συμπαγες ωστε να ειναι ικανο να μεταφερει τις τεραστιες δυναμεις που αναπτυσονται εκτος δρομου,μαλλον πιστευω οτι και αυτοι οι συμπλεκτες αποδιδουν οταν διατηρειται η κινηση.Αν ακινητοποιηθει το οχημα και κρεμασουν τροχοι και απο τους 2 αξονες μονο το locker σε σωζει.
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 26 Φεβ 2007, 17:50

panayiotis έγραψε:Φιλε μου pajerinho πολυ καλα τα λες.
Θα διαφωνησω μονο στο συμπλεκτη με ιξωδοελαστικο υλικο.Οσο και να πηξει το υλικο αυτο δεν νομιζω να γινει τοσο συμπαγες ωστε να ειναι ικανο να μεταφερει τις τεραστιες δυναμεις που αναπτυσονται εκτος δρομου,μαλλον πιστευω οτι και αυτοι οι συμπλεκτες αποδιδουν οταν διατηρειται η κινηση.Αν ακινητοποιηθει το οχημα και κρεμασουν τροχοι και απο τους 2 αξονες μονο το locker σε σωζει.

Αν κρεμάσουν ένας τροχός μπροστά και ένας πίσω (συνήθως γίνεται με τους διαγώνιους τροχούς σε νεροφάγωμα) τότε δε σε σώζει ούτε το μπλοκαρισμένο κεντρικό διαφορικό. Μόνο locker στο μπροστά ή το πίσω διαφορικό σε σώζει (φαντάζομαι αυτά τα locker εννοείς και εσύ).
Το VCU του κεντρικού δεν λειτουργεί σ' αυτήν την περίπτωση γιατί οι δύο άξονες περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα, αλλά η ισχύς "χάνεται" στο μπροστά και το πίσω διαφορικό και πηγαίνει όλη στους 2 τροχούς που βρίσκονται στον αέρα.
Αν όμως συμβεί να έχεις τους 2 τροχούς του ίδιου άξονα στον αέρα και τους 2 του άλλου άξονα στο έδαφος (πχ αν έχεις κάτσει με την κοιλιά σε κάποιο ανάχωμα και οι μπροστά δεν πατάνε) νομίζω ότι με το VCU θα ξεκολλήσεις, ενώ με torsen ή LSD δεν θα πας πουθενά αν δεν κλειδώσεις.
Δε μου έχει συμβεί ποτέ όμως για να το επιβεβαιώσω (αποφεύγω να κάθομαι με την κοιλιά :roll: ).
Μου έχει συμβεί όμως να ξεκινάω με τους πίσω τροχούς σε πάγο (πολύ πάγο, δεν μπορούσες να περπατήσεις) και τους μπροστά σε άσφαλτο και έφυγα άνετα χωρίς να κλειδώσω.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 39 επισκέπτες