Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 26 Φεβ 2007, 21:54

φαντάζομαι αυτά τα locker εννοείς και εσύ

Mαλιστα
αποφεύγω να κάθομαι με την κοιλιά

Ποτε δεν ειναι αργα...τωρα που εχεις και τις ποδιες :D
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 13 Μαρ 2007, 10:25

panayiotis έγραψε:Φιλε μου pajerinho πολυ καλα τα λες.
Θα διαφωνησω μονο στο συμπλεκτη με ιξωδοελαστικο υλικο.Οσο και να πηξει το υλικο αυτο δεν νομιζω να γινει τοσο συμπαγες ωστε να ειναι ικανο να μεταφερει τις τεραστιες δυναμεις που αναπτυσονται εκτος δρομου,μαλλον πιστευω οτι και αυτοι οι συμπλεκτες αποδιδουν οταν διατηρειται η κινηση.Αν ακινητοποιηθει το οχημα και κρεμασουν τροχοι και απο τους 2 αξονες μονο το locker σε σωζει.

Μετά από δοκιμές που κάναμε αποδεικνύεται ότι ο panayiotis έχει δίκαιο. Ναι μεν στη θεωρεία το VCU τείνει να μπλοκάρει τους δύο άξονες ώστε να τους αναγκάσει να κινηθούν με την ίδια ταχύτητα, αλλά στην πράξη όταν η ροπή που πρέπει να μεταφερθεί από τον ένα άξονα στον άλλο είναι μεγάλη και πολύ περισσότερο όταν το αμάξι δεν είναι σε κίνηση δεν τα καταφέρνει. Κάνοντας όπισθεν σε ανηφορικό τμήμα με παγωμένο χιόνι, δοκιμάσαμε αρχικά με πίσω κίνηση, το αμάξι έχασε όπως ήταν αναμενόμενο γρήγορα την πρόσφυσή του. Στη συνέχεια με 4κίνηση με VCU, το αμάξι προχώρησε σαφώς περισσότερο αλλά κάποια στιγμή άρχισε να σπινάρει πίσω και μόνο πίσω. Η ταχύτητα ήταν πρακτικά μηδενική και ακινητοποιήθηκα αμέσως, το σπινάρισμα των πίσω τροχών δεν ήταν τελείως τρελό (όπως πχ. με την κίνηση πίσω) και γενικά το VCU έδειχνε να προσπαθεί να μεταφέρει ροπή στον μπροστά άξονα (ή για να το πω διαφορετικά, να εξισώσει τον ρυθμό περιστροφής του πίσω και του μπροστά άξονα) αλλά η ροπή που μετέφερε δεν ήταν αρκετή για να κινήσει το αμάξι ή να κάνει και τους μπροστά τροχούς να σπινάρουν.
Με 4κίνηση και μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό πήγα ίσως λίγο παραπάνω και όταν έχασα πρόσφυση, έχασαν και οι 4 τροχοί μαζί (όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε).
Συμπέρασμα? Καλό το VCU αλλά στα δύσκολα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μηχανικό μπλοκάρισμα του διαφορικού (κάτι σας είπα τώρα ε?)
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 13 Μαρ 2007, 12:08

Όλα τα "μπλοκέ" διαφορικά δουλεύουν ως εξής: μέσω της τριβής μεταφέρεται ενέργεια από τον τροχό που σπινάρει σε αυτόν που έχει μικρότερη ταχύτητα. Η τριβή μπορεί να προέρχεται είτε από δισκάκια τριβής, είτε από τριβής μετάλου σε υλικό τριβής (torsen), είτε με την αύξηση του ιξώδους υγρού.

Σε κάθε περίπτωση το ποσό της μεταφερόμενης ενέργειας έχει να κάνει με τα ιδιαίτερα χαρκτηριστικά του μπλοκέ. Το ποσοστό εμπλοκής είναι αυτό που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στην αποδοτικότητα του συστήματος. Γενικά όμως όλα αυτά τα συστήματα είναι ευαίσθητα στην ταχύτητα, αφού τόσο η κάθετη δύναμη που προκαλεί την τριβή, όσο και ο ρυθμό μεταβολής του ιξώδους στα τύπου Haldex, αυξάνονται όσο αυξάνεται η ταχύτητα.

Αυτοί είναι οι λόγοι που οι καθαρόαιμες εκτός δρόμου κατασκευές φορούν lockers, αυτόματα ή κατ' επιλογή, με τα οποία εξασφαλίζεται ότι οι τροχοί θα περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα, όποια και αν είναι η πρόσφυση, όποια και αν είναι η ταχύτητα του οχήματος.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 13 Μαρ 2007, 12:29

Αν καταλαβαίνω καλά δεν έχει μεγάλη διαφορά στην πράξη εάν το "μπλοκέ" διαφορικό είναι Torsen, LSD ή VCU. Η απόδοση είναι παρόμοια και ας είναι διαφορετική η αρχή λειτουργίας τους. Το μόνο που αλλάζει και παίζει ρόλο στην πράξη είναι το ποσοστό εμπλοκής του διαφορικού.
Και μια ερώτηση. Παρουσιάζουν όλα χρονική υστέρηση στη μεταφορά ροπής? Στο δικό μου καταλαβαίνω κάποια υστέρηση και στο κεντρικό που είναι VCU και στο πίσω που είναι hellical LSD (στο πίσω έχω την αίσθηση ότι είναι κάπως μικρότερη). Έτσι είναι σε όλα?
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 13 Μαρ 2007, 15:28

Η διαφορά αφορά και μόνο την οδική συμπεριφορά στο δρόμο. Εκεί παίζει ρόλο ο τρόπος εμπλοκής και οι αντιδράσεις στο φρενάρισμα. Εκτός δρόμου, με δεδομένες τις μικρές ταχύτητες, οι διαφορές δεν είναι σημαντικές.

Τα Torsen είναι η καλύτερη λύση, έχοντας άμεση εμπλοκή και ελάχιστες αντιδράσεις στο άφημα του γκαζιού. Το ίδιο και τα helical LSD, που είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα. Τα απλά με δισκάκια έχουν πρόβλημα στο άφημα του γκαζιού. Της σιλικόνης προβληματίζουν περισσότερο με την αργή εμπλοκή τους.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό Dimis4X4 » 13 Μαρ 2007, 18:18

Grand Vitara 2.0 JLXEW

Δεν υπάρχει δεν μπορώ..... Μόνο δεν θέλω....

Μια μέρα χωρίς χαμόγελο είναι μια χαμένη μέρα !!!
Άβαταρ μέλους
Dimis4X4
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 191
Εγγραφή: 15 Φεβ 2006, 03:19
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 16 Μαρ 2007, 20:03

Γεια σας.Εχω ενα ΤΟΥΟΤΑ ΗΙLLUX το οποιο εχει 4Χ4 H KAI L κατα επιλογη.Επισης εχει ενα κουμπι το οποιο γραφει RR DIFF LOCK,θα ηθελα να μαθω αν ειναι μπλοκε η καρο.
Και πια η διαφορα αναμεσα στα δυο,και πια τα υπερ και τα κατα.
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό vagelis » 17 Μαρ 2007, 08:48

Mπλοκε και καρο ειναι το ιδιο πραγμα οταν προκειται για μπλοκε 100% γιατι υπαρχει περιπτωση να μην ειναι 100% και τοτε το αναφερουμε με το ποσοστο εμπλοκης π.χ 75%.
Το κουμπι που λες οντως μπλοκαρει διαφορικο αλλα στο συγκεκριμενο μοντελο δεν ξερω αν εχει κεντρικο διαφορικο η πισω για να σου πω που γινεται το μπλοκαρισμα,αν ειναι με μονιμη τετρακινηση τοτε μπλοκαρει το κεντρικο.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 17 Μαρ 2007, 13:55

Ειναι πισωκινητο.
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 17 Μαρ 2007, 14:22

Το κουμπί που λες πρέπει να είναι rear differential lock, κλείδωμα του πίσω διαφορικού!!!!
Αυτό σημαίνει ότι είσαι άρχοντας!!!
Το χρησιμοποιείς στα δύσκολα, όταν το 4x4 H και L δεν αρκούν.
Όταν το πατήσεις αρκεί ο ένας πίσω τροχός να έχει καλή επαφή και πρόσφυση με το έδαφος για να προχωρήσεις. Όταν δεν το έχεις πατήσει πρέπει να έχουν και οι 2 (είτε οι μπροστά είτε οι πίσω).
Αν και δεν έχω εμπειρία από τέτοια lockers θα σου έλεγα να πατάς με μέτρο το γκάζι όταν το έχεις ενεργοποιημένο γιατί είναι πιο επιρρεπές στο να κόψει κανένα ημιαξόνιο. Και βέβαια δεν το χρησιμοποιείς στην άσφαλτο και γενικά όπου δεν έχεις πρόβλημα να περάσεις χωρίς αυτό.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 17 Μαρ 2007, 14:31

Ευχαριστω
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό macedonas » 17 Μαρ 2007, 18:49

Και επίσης αποφεύγουμε να μπλοκάρουμε το διαφορικό όταν ο δρόμος έχει πλάγια κλίση, γιατί έχει την τάση το αυτοκίνητο να γλιστράει προς την κατηφόρα.(θυμάσαι όταν κόλησες;) :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
macedonas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 592
Εγγραφή: 08 Μάιος 2005, 08:37
Τοποθεσία: Πολύκαστρο

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 18 Μαρ 2007, 23:55

macedonas έγραψε:Και επίσης αποφεύγουμε να μπλοκάρουμε το διαφορικό όταν ο δρόμος έχει πλάγια κλίση, γιατί έχει την τάση το αυτοκίνητο να γλιστράει προς την κατηφόρα.(θυμάσαι όταν κόλησες;) :lol: :lol: :lol:




ΕΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑ???????????????ΠΩΣΣΣΣΣΣΣΣΣ??????????????
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό firelord » 22 Μαρ 2007, 13:40

ναι ισχυει αυτο, για locker διαφορικου επι αξονα
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 03 Απρ 2007, 11:27

pajerinho εγραψε
Μετά από δοκιμές που κάναμε αποδεικνύεται ότι ο panayiotis έχει δίκαιο. Ναι μεν στη θεωρεία το VCU τείνει ....

Εγω ακομα ειμαι μπερδεμενος με το "κεντρικο διαφορικο" του pinin!!!
Σε ενα ελευθερο κεντρικο διαφορικο αρκει και ενας τροχος να χασει την προσφυση για να ακινητοποιηθει το αυτοκινητο.Και εσυ αν θυμασαι παταγες πισω σε παγωμενο χιονι και μπροστα σε χωμα.
Αυτο και εγινε ,ο πισω δεξιος τροχος εχασε την προσφυση και τελος.
Το ερωτημα ειναι αν το συγκεκριμενο αυτοκινητο εχει κεντρικο διαφορικο ή ιξωδοελαστικο συμπλεκτη.
Προσπαθω να βρω εναν τροπο που θα το αποδεικνυει αυτο χωρις να ανοιξουμε την κοιλιτσα του(πραγμα που απευχεται ο pajerinho :lol: )
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 49 επισκέπτες