Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 04 Απρ 2007, 14:34

Από αυτά που έχω διαβάσει, από αυτά που γνωρίζω, αλλά κυρίως από την οδήγηση του Pinin επί 1,5 χρόνο, σε διάφορες συνθήκες, είμαι σε θέση να πω ότι το Pinin έχει και κεντρικό διαφορικό και VCU. Στην επιλογή 4Η η ροπή κατανέμεται 50:50, το κεντρικό διαφορικό επιτρέπει στους δύο άξονες να κινούνται με διαφορετική ταχύτητα στις στροφές και το VCU αποτρέπει την μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής των 2 αξόνων, όταν πχ. ο ένας άξονας έχει καλύτερη πρόσφυση από τον άλλο που αρχίζει να σπινάρει.
Μόνο και μόνο από το κράτημα στις στροφές όταν έχεις επιλέξει 4Η καταλαβαίνεις ότι το αμάξι πάει 4κίνητο. Στην επόμενη εκδρομή που θα έχουμε χρόνο, θα το οδηγήσεις και θα καταλάβεις μόνος σου τί εννοώ. :wink:
Αλλά και στην περίπτωση με το παγωμένο χιόνι που λέγαμε, αν θυμάμαι καλά, με το 4Η πήγε πολύ περισσότερο εως ότου αρχίσει να σπινάρει, απ' ότι με την κίνηση μόνο πίσω. Αν το VCU έστελνε ροπή μπροστά μόνο όταν ξεκίναγε το σπινάρισμα , τότε θα έπρεπε το σπινάρισμα να ξεκινήσει στο ίδιο σημείο και στις 2 περιπτώσεις και μετά να "διορθώσει" το VCU την κατάσταση (όσο μπορούσε να τη διορθώσει τουλάχιστον)
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό thanost » 17 Απρ 2007, 19:34

Κε RaNtApLaN

προσπαθώ να καταλάβω κι εγώ σαν άσχετος τι συμβαίνει με τα διαφορικά και ρωτώ εσας που δείχνετε εδώ μέσα ο ποιό "σχετικός" και ισχυρογνώμων.

στις 16 Φεβ, 2007 γράψατε
... Αν σπινάρει ένα τροχός, αυτός παίρνει και το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής. Αν σπινάρει πολύ, τότε κολλήσαμε. "

στις 19 Φεβ, 2007 γράψατε
...Εγώ ισχυρίζομαι ότι θα ακινητοποιηθεί το όχημα επειδή στον τροχό που θα χάσει την πρόσφυση ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση

τό ένα αναιρεί το άλλο. Πρώτα λέτε ότι ο τροχός που σπινάρει παίρνει τη περισσότερη ροπή , μετα λέτε ότι παίρνει ελάχιστη ροπή.
μήπως μαθαίνετε κι εσείς τώρα. Αυτή η αντίφαση και μόνο δεν σας επιτρέπει να κάνετε τον ξερόλα.

Ποια είναι η αλήθεια ας μου απαντήσει κάποιος
Άβαταρ μέλους
thanost
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 13 Μαρ 2007, 23:06
Τοποθεσία: athina

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 17 Απρ 2007, 20:12

Ο σκοπός ενός απλού διαφορικού, είναι να μοιράζει τις στροφές του κεντρικού άξονα στους τροχούς ώστε να μη φθείρονται τα λάστιχα στις στροφές του δρόμου, και να έχουμε καλύτερη συμπεριφορά του οχήματος. Εκτός από αυτό όμως ,μοιράζει και τη ροπή ΠΑΝΤΑ το ίδιο ,στο ζευγάρι τροχών που εξυπηρετεί. Δηλαδή αν ο ένας πάρει 50% της ροπής , θα πάρει και ο άλλος το ίδιο. Αν ο ένας πάρει 0% θα πάρει και ο άλλος το ίδιο. 'Οταν ένας τροχός σπινάρει, έχει 0% ροπή, άρα και ο άλλος το ίδιο, οπότε το όχημα ακινητοποιείται.
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 17 Απρ 2007, 20:58

Αν και δεν είμαι ειδήμον σε τέτοια θέματα, θα πω τη γνώμη μου με βάση τα όσα ξέρω.
Το μπέρδεμα νομίζω ότι γίνεται μεταξύ των εννοιών ροπής, ισχύς και ταχύτητας περιστροφής που συχνά συγχέονται. Και εγώ δεν τα έχω πλήρως ξεκαθαρισμένα. :roll:
Το διαφορικό λοιπόν, όπως πολύ ωραία λέει ο drakos μεταφέρει πάντα 50-50 τη ροπή. Όταν λοιπόν ο ένας άξονας (ή ημιαξόνιο, ανάλογα αν μιλάμε για κεντρικό ή για μπροστά-πίσω διαφορικό) δεν βρίσκει καθόλου αντίσταση λόγο μηδενικής πρόσφυσης ή λόγο μη επαφής με το έδαφος τότε δεν μπορεί να πάρει ροπή. Επομένως ροπή 0 σε αυτόν και 0 και στον άλλον που παίρνει αναγκαστικά την ίδια ροπή (μιλάμε για ελεύθερο διαφορικό πάντα). Όμως εμείς πατάμε γκάζι και παράγουμε ισχύ η οποία δεν μπορεί να χάνεται. Που πηγαίνει? Σπαταλάται στο να περιστρέφει άσκοπα τον άξονα (ή ημιαξόνιο) που δεν έχει πρόσφυση. Άρα το σωστό νομίζω είναι ότι όλη η ΙΣΧΥΣ πάει εκεί και όχι όλη η ΡΟΠΗ όπως πολύ συχνά λέμε. Όσο για το ρυθμό περιστροφής? Ακίνητος ο ένας άξονας, περιστροφή του άλλου με την ταχύτητα του άξονα εξόδου από τον κινητήρα
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 19 Απρ 2007, 13:57

thanost έγραψε:Κε RaNtApLaN

προσπαθώ να καταλάβω κι εγώ σαν άσχετος τι συμβαίνει με τα διαφορικά και ρωτώ εσας που δείχνετε εδώ μέσα ο ποιό "σχετικός" και ισχυρογνώμων.

στις 16 Φεβ, 2007 γράψατε
... Αν σπινάρει ένα τροχός, αυτός παίρνει και το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής. Αν σπινάρει πολύ, τότε κολλήσαμε. "

στις 19 Φεβ, 2007 γράψατε
...Εγώ ισχυρίζομαι ότι θα ακινητοποιηθεί το όχημα επειδή στον τροχό που θα χάσει την πρόσφυση ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση

τό ένα αναιρεί το άλλο. Πρώτα λέτε ότι ο τροχός που σπινάρει παίρνει τη περισσότερη ροπή , μετα λέτε ότι παίρνει ελάχιστη ροπή.
μήπως μαθαίνετε κι εσείς τώρα. Αυτή η αντίφαση και μόνο δεν σας επιτρέπει να κάνετε τον ξερόλα.

Ποια είναι η αλήθεια ας μου απαντήσει κάποιος




Αγαπητέ thanost,
αν παρατηρήσεις καλύτερα θα διαπιστώσεις ότι το "... Αν σπινάρει ένα τροχός, αυτός παίρνει και το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής. Αν σπινάρει πολύ, τότε κολλήσαμε. " το είχε γράψει ο φίλος tetrakinisimag και όχι εγώ.
Από την αρχή ισχυριζόμουν το δεύτερο μέρος που παρατήρησες και δεν άλλαξα τον ισχυρισμό μου στην πορεία της συζήτησης.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 24 Απρ 2007, 16:28

Είναι περίπου το ίδιο και το αυτό, όσο και αν φαίνεται περίεργο.

Η ισχύς είναι το γινόμενο της ροπής επί το ρυθμό περιστροφής. Είναι λοιπόν αλληλένδετες ένοιες.

Τί γίνεται στην πραγματικότητα; Όλη η ροπή, όλη η ισχύς, πηγαίνει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση. Λόγω όμως του ότι δεν έχει πρόσφυση, πιάνει πολύ γρήγορα απίστευτο ρυθμό περιστροφής, απορροφόντας ελάχιστη ισχύ από τον κινητήρα. Αυτή είναι η αλήθεια.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό digitalhearing » 11 Ιούλ 2007, 10:51

Πρώτα από όλα γεια σας, μιας και είναι το πρώτο post μου στο forum.

Θα ήθελα να δώσω μια εξήγηση στο αποτέλεσμα της λειτουργίας του ανοικτού διαφορικού και μια αναφορά στα διαφορικά Torsen και VCU.

Το ανοικτό (ελεύθερο) διαφορικό μεταδίδει ΠΑΝΤΑ την ίδια ροπή και στα δύο άκρα του, ροπή ίση με τη ροπή που μπορεί να βάλει στο δρόμο το άκρο με την μικρότερη πρόσφυση.

Υποθέτουμε ότι ο ένας τροχός πατάει στο έδαφος και ο άλλος βρίσκεται στον αέρα. Κανένα διαφορικό δεν είναι απόλυτα ανοικτό. Λόγω εσωτερικών τριβών των γραναζιών ΠΑΝΤΑ μεταφέρεται κάποια ροπή στον ακινητοποιημένο τροχό που πατάει στο έδαφος. Απλώς η ροπή αυτή είναι τόσο μικρή που δεν αρκεί για να κινήσει το όχημά μας. Λανθασμένα ο tetrakinisimag λέει πως "Όλη η ροπή, όλη η ισχύς, πηγαίνει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση". Ακριβώς η ίδια ροπή φτάνει από τον κινητήρα και στους δύο τροχούς. Απλώς ο "υπτάμενος" λόγω του ότι πολύ μικρή τριβή γυρίζει πάρα πολύ γρήγορα και ο "γειωμένος" λόγω του ότι η τριβή του είναι μεγαλύτερη από τη ροπή που λαμβάνει μένει εκνευριστικά ακίνητος.

Για όποιου το όχημα διαθέτει κεντρικό διαφορικό Torsen 5.1 την επόμενη φορά που θα κολήσει ας παντήσει μαζί με το γκάζι και το πεντάλ του φρένου (με μέτρο μην κόψουμε και κανένα ημιαξόνιο). Μάλιστα όσο πιο δυνατά πατάει το φρένο τόσο πιο μεγάλη η επιτάχυνση που θα έχει, μέχρι να μας αποχεραιτήσει το ημιαξόνιο που λέγαμε. Αν τώρα το Torsen είναι πίσω, λίγο χειρόφρενο είναι αρκετό (και πιο αποτελεσματικό από το φρένο μιας και δεν φρενάρουμε τους και τους εμπρός τροχούς). Και δεν είναι ανάγκη να κολλήσουμε για να το κάνουμε. Λίγο χειρόφρενο πριν το λασποπέρασμα ψιλομπλοκάρει όσο χρειάζεται το διαφορικό μας.

Όσον αφορά τα VCU, όντως δεν μπορούν να μεταφέρουν μεγάλα ποσά ροπής . Υπάρχουν όμως και καινούρια (π.χ. το κεντρικό του νέου Panta) τα οποία πέρα από το πίξιμο της σιλικόνης όταν συνεχίζει να υπάρχει διαφορά στο ρυθμό περιστροφής τον δύο άκρων του έχει έναν ανάγλυφο δίσκο που ολισθαίνει και τελικά μπλοκάρει με τον σταθερό αρνητικού ανάγλυφου που βρίσκεται αντικριστά του. Πάμε δηλαδή σε μπλοκέ. Αρνητικό, η αισθητή υστέριση στη απόκριση του συστήματος.
Άβαταρ μέλους
digitalhearing
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2007, 10:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό TimDeLAY » 19 Σεπ 2007, 11:39

Παιδιά, διάβασα το thread με πολύ ενδιαφέρον, αλλά έχω ακόμα κάποιες απορίες. Απλές είναι η αλήθεια, αλλά είμαι νέος στο χώρο.

Καταρχήν σε σχέση με τα κλειδώματα των διαφορικών. Το κεντρικό κλείδωμα αν καταλαβαίνω καλά κλειδώνει το ποσοστό της ροπής στον μπροστινό και πίσω άξονα, σωστά; Στην περίπτωση όμως αυτή λογικά δε θα μπορούμε να στρίψουμε χωρίς πρόβλημα, αφού οι τροχοί δεν έχουν κλειδωθεί σε συγκεκριμένη ροπή; Απ' όσο κατάλαβα υπάρχει και κλείδωμα όλων των τροχών, το οποίο είναι διαφορετικό απ' το κεντρικό; Εκεί όλοι οι τροχοί περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα, άρα εκεί πρέπει να πηγαίνουμε αυστηρά ευθεία για να μην έχουμε προβλήματα; Έχω καταλάβει καλά ή κάπου τα έχω μπερδέψει;

Τώρα, σε σχέση με τον υποπολλαπλασιαμό σχέσεων: καταρχήν πρέπει ο υποπολλαπλασιασμός να συνοδεύεται από κάποιου είδους κλείδωμα και αν ναι γιατί; Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε υποπολλαπλασιαμό με ελεύθερο διαφορικό; Τώρα, αν υποθέσουμε ότι υποπολλαπλασιαμός σημαίνει και κλείδωμα, ποιο είδος κλειδώματος πάει παρέα; Το κεντρικό ή το... γενικό (εννοώ σε όλους τους τροχούς) ή είναι θέμα κατασκευαστή;

Είχα οδηγήσει ένα παλιότερο Vitara, το οποίο είχε τα εξής mode τετρακίνησης: 2Η, 4Η και 4L. Τα H/L σημαίνουν High/Low ή High/Lock; Και συγκεκριμένα, το 2H είναι φαντάζομαι κίνηση στους δυο τροχούς (χωρίς κλείδωμα προφανώς), 4H τετρακίνηση με ελεύθερο διαφορικό (ή κάτι άλλο; ) και 4L είναι τετρακίνηση με κλείδωμα διαφορικού (αν ναι, τι είδους, κεντρικό ή σε όλους τους τροχούς) ή τετρακίνηση με υποπολλαπλασιαμό (ο οποίους συνοδεύεται με κάποιο κλείδωμα; ).

Και πάλι sorry για το... αρχάριο των αποριών μου, απλά μ' ενδιαφέρει να μάθω :-)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
TimDeLAY
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 35
Εγγραφή: 22 Μαρ 2007, 17:45

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 19 Σεπ 2007, 14:38

γεια σου και απο μενα.Οταν εχεις 2Η εχεις κινηση στο μονο διαφορικο(αρα κινηση στην μια ροδα)οταν εχεις 4Η εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο (αρα κινηση στις δυο διαγωνιες ροδες)οταν εχεις 4L εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο αλλα εχεις βαλει τα (αργα)η κινηση παραμενει στους δυο διαγωνιους τροχους.Στις παραπανω περιπτωσεις δεν εχεις προβλημα στο να στριψεις.Απλα δεν κοβει ευκολα το τιμονι οτν εχεις τα διπλα(4Η-4L)Απο εκει και μετα υπαρχει το μπλοκε(καρο) το οποιο υπαρχει σε πολυ λιγα αυτοκινητα μαμα και αμα θελεις μπορεις να το βαλεις και σε αυτα που δεν εχουν.Το μπλοκε κλειδωνει και τους δυο τροχους του ιδιου αξωνα εδω υπαρχει το προβλημα στο να στριψεις.Αλλα το μπλοκε το βαζουμε μονο σε ιδιετερες περιπτωσεις (κρεμασματα) και για πολυ λιγο αρα δεν τιθετε λογος για στροφες.

Φιλικα Μιχαλης
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό pantg » 19 Σεπ 2007, 15:47

Φίλε digitalhearing γειά,

απλώς να συμπληρώσω ότι και τα μπλοκέ διαφορικά της QUAIFE λειτουργούν στα δύσκολα όπως και τα TorSen. Δηλαδή όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης στον ένα τροχό ανάμεσα στους δύο ενός άξονα ή ανάμεσα σε δύο άξονες όταν το κεντρικό διαφορικό είναι εφοδιασμένο με QUAIFE. Στην περίπτωση αυτή, όπως ήδη ανέφερες, το απλό "γλυκό" πάτημα του φρένου κάνει θαύματα.

(Aλλωστε και τα δύο είναι διαφορικά κατανομής ροπής και βασίζονται στην ίδια αρχή λειτουργίας.)

Εξαιρετικά απλή και σαφής η περιγραφή σου.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 19 Σεπ 2007, 16:25

Κατι μου λεει οτι θα αρχισουμε παλι τα ιδια. Φιλε TimdeLAY αν διαβασεις με πολυ προσοχη και οχι μια φορα μονο, Ολες τις συζητησεις θα λυθουν ολες οι αποριες σου πανω στην τετρακινηση. Τα λενε με τετοιες λεπτομερειες που και αγνοια να εχεις θα καταλαβεις.

Φιλικα BILL
The effort measures!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό D.Kom » 19 Σεπ 2007, 16:36

γεια σου και απο μενα.Οταν εχεις 2Η εχεις κινηση στο μονο διαφορικο(αρα κινηση στην μια ροδα)οταν εχεις 4Η εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο (αρα κινηση στις δυο διαγωνιες ροδες)οταν εχεις 4L εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο αλλα εχεις βαλει τα (αργα)η κινηση παραμενει στους δυο διαγωνιους τροχους


Πρωτη φορα ακουω αυτοκινητο με κινηση στη μια ροδα... και τερακινητο με κινηση στις δυο... Ειτε κατι εχεις παρεξηγησει,φιλε camelg4,ειτε εγω αδυνατω να κατανοησω τη διατυπωση...
"Αν ξεραμε που θα πεσουμε,θα βαζαμε μαξιλαρι,να μη χτυπησουμε" Γερμανος Επιστημων
Άβαταρ μέλους
D.Kom
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 28 Μαρ 2006, 15:43
Τοποθεσία: Κλινον Αστυ

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 19 Σεπ 2007, 21:09

D.Kom έγραψε:
γεια σου και απο μενα.Οταν εχεις 2Η εχεις κινηση στο μονο διαφορικο(αρα κινηση στην μια ροδα)οταν εχεις 4Η εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο (αρα κινηση στις δυο διαγωνιες ροδες)οταν εχεις 4L εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο αλλα εχεις βαλει τα (αργα)η κινηση παραμενει στους δυο διαγωνιους τροχους


Πρωτη φορα ακουω αυτοκινητο με κινηση στη μια ροδα... και τερακινητο με κινηση στις δυο... Ειτε κατι εχεις παρεξηγησει,φιλε camelg4,ειτε εγω αδυνατω να κατανοησω τη διατυπωση...


οταν εισαι με2Η και στριβεις δεξια ποιες η ποια ροδα εχει την κινηση?
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό D.Kom » 20 Σεπ 2007, 02:02

Και στις δυο,πιθανον με διαφορετικη ροπη στην καθε μια λογω διαφορισμου.Γιατι να υπαρχει διαφορα στην κατανομη της ισχυος αναλογα με την κατευθυνση?Οταν δηλαδη πηγαινεις ισια εχεις 2χ4 κι οταν στριβεις 1χ4?

Με 2Η εν σταση,αν στριψεις τερμα δεξια το τιμονι και το σανιδωσεις,θα σπινιαρει μονο η μια ροδα?
"Αν ξεραμε που θα πεσουμε,θα βαζαμε μαξιλαρι,να μη χτυπησουμε" Γερμανος Επιστημων
Άβαταρ μέλους
D.Kom
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 28 Μαρ 2006, 15:43
Τοποθεσία: Κλινον Αστυ

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 20 Σεπ 2007, 06:41

Και ομως ναι.
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 10 επισκέπτες