Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

Δημοσίευσηαπό mountainrider » 14 Φεβ 2007, 03:34

Ως νεος τζιπας.. θα αποκτισω λειαν συντομως ενα grand vitara diesel 3d. εχω ασχοληθει λιγο με το αυτοκινητο αυτο κ αν κ πιστευω πως τελικα ειναι ακριβο αποτελει μαλλον την πιο ολοκληρωμενη προταση κυριως στο συνδιασμο εκτος κ εντος δρομου δυνατοτητων.. Εχω ομως μια απορια κ απευθυμαι σε εσας τους ειδικους.... Εφ'οσον εχει μονιμη τετρακινηση 47-53, το 50-50 απο το κλειδωμα του διαφορικου εχει σημαντικη διαφορα στα εκτος δρομου?? το ποσοστο δεν ειναι κ πολυ μεγαλο.. 3% εμπρος 7% πισω..δεν γνωριζω επισης αν το ποσοστο 47-53 ειναι μεταβαλομενο.. Παρακαλω οποιος γνωριζει να απαντησει..Ευχαριστω!
mountainrider
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 12 Φεβ 2007, 13:54
Τοποθεσία: athina

ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 14 Φεβ 2007, 07:06

Οταν η τετρακίνηση δεν κλειδώνει (το 50-50 που λέμε) τότε πάντα το ποσοστό της μεταδιδόμενης ροπής είναι μεταβαλλόμενο.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 14 Φεβ 2007, 11:13

Με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό αρκεί ένας τροχός να χάσει πρόσφυση για να κολλήσει το αυτοκίνητο...

Με κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό πρέπει να χάσει πρόσφυση ένας τροχός σε κάθε άξονα για να κολλήσει το αυτοκίνητο.

Αυτή είναι η βασική διαφορά και όχι τα ποσοστά προσφερόμενης ροπής.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό mountainrider » 14 Φεβ 2007, 13:54

ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις!!... Τωρα για να θεσω ενα αλλο ζητημα(δεν γνωριζω αν εχει συζητηθει αλλου στο φορουμ)για να λυσουμε το προβλημα με τις διαγωνιους πρεπει να εχουμε ενα μπλοκε διαφορικο τουλαχιστον σε ενα αξονα.. σωστα?σωστα.. αυτο το ξερω..στα νεα gv ομωσ ειναι συμβατα τα arb η καποιο αλλο μπλοκε? ειναι αναγκαστικο να εχουμε 100%κλειδωμα αντι για 70% πχ? τα μηχανικα μερη οπως τα ημιαξονια θελουν καποια ενισχυση?και κυριως με την εγγυηση τι γινεται?το ζητουμενο ειναι να μην γινουν δεκαδες μετατροπες τοτε χανεισ σιγουρα την εγγυηση..Αλλα ενα μπλοκε δεν υπαρχει ουτε σαν extra? Ρωτησα στη suzuki στην κηφησιας κ μου ειπαν οτι δε το χρειαζεται.. δε ψαρωσα ομως γιατι καταλαβα οτι απλως θελουν να πουλησουν το αυτοκινητο.. Εχει βαλει κανεις κλειδωμα πισω διαφορικου? ποια η αποψη σας??
mountainrider
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 12 Φεβ 2007, 13:54
Τοποθεσία: athina

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 14 Φεβ 2007, 16:26

dimitrios έγραψε:Οταν η τετρακίνηση δεν κλειδώνει (το 50-50 που λέμε) τότε πάντα το ποσοστό της μεταδιδόμενης ροπής είναι μεταβαλλόμενο.



Αυτό ισχύει για την τετρακίνηση του Rav4, Crv, Maverick κ.α τετρακίνητων , τα οποία είναι FWD (Front Wheel Drive) αρχικά, που μόλις χάσει πρόσφυση ένας απ' τους τροχούς γίνεται η σύμπλεξη της τετρακίνησης δίνοντας κίνηση και στον πίσω άξονα.
Στην περίπτωση του GV το παραπάνω δεν ισχύει διότι διαθέτει ΜΟΝΙΜΗ τετρακίνηση (4WD, 4 Wheel Drive) σε ποσοστό ΣΤΑΘΕΡΟ 47/53 με το κεντρικό διαφορικό να είναι περιορισμένης ολίσθησης (LSD, Limited Slip Differential)
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 14 Φεβ 2007, 16:43

Δηλαδή το LSD δεν αφήνει τον συσχετισμό του 47/53 να αλλάξει; και αν δεν αλλάζει τότε ποια η διαφορά του από ένα διαφορικό που κλειδώνει;
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 14 Φεβ 2007, 18:25

Τα διαφορικά είναι κατασκευασμένα για να επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να στρίβει. Αυτό το κάνουν μεταφέροντας τη ροπή τους ανάλογα με το ρυθμό περιστροφής των τροχών: περισσότερη σε αυτό που πάει ταχύτερα, λιγότερη σε αυτόν που πάει αργότερα!

Τί σημαίνει αυτό στην εκτός δρόμου οδήγηση; Αν σπινάρει ένα τροχός, αυτός παίρνει και το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής. Αν σπινάρει πολύ, τότε κολλήσαμε.

Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μεταφέρει αναγκαστικά ένα ποσοστό της ροπής του τροχού που σπινάρει, στον απέναντί του. Το ίδιο συμβαίνει και με το κεντρικό διαφορικό, που κατανέμει ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα. Αν το διαφορικό είναι 25%, αυτό σημαίνει ότι το 1/5 τουλάχιστον της ροπής πηγαίνει στην "έξοδο" με την μικρότερη ταχύτητα.

Το 43/57 δεν μιλά για ποσοστό εμπλοκής. Μιλά για αρχικές τιμές κατανομής της ροπής, που εξασφαλίζονται με διαφορετικά γραναζώματα. Το ποσοστό εμπλοκής είναι άγνωστο, οπότε αν ένας τροχός σπινάρει, το πιθανότερο είναι να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, αφού όλη η ροπή πηγαίνει σε αυτόν.

Στα λόκερς ή το κλέιδωμα του κεντρικού, όπου το διαφορικό ουσιαστικά καταργείται, οι έξοδοι γυρίζουν αναγκαστικά με την ίδια ταχύτητα. Αυτό εξασφαλίζει ότι σε κάθε μια πηγαίνει το 50% της ροπής, άρα το όχημα κινείται ακόμη και αν σπινάρει η μία έξοδος.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό mountainrider » 14 Φεβ 2007, 18:28

με το κλειδωμα ο καθε τροχος εχει 25% αν σπιναρουν οι μπροστινοι το 50% του εμπρος αξονα χανεται κ μενει το υπολοιπο 50% των πισω.. εκτος αν οι διαγωνιοι τροχοι χασουν την προσφυση οποτε κ κολλησες.. Το lsd θεωρητικα το κανει 50-50 κ λεω θεωρητικα γιατι ειναι περιορισμενης ολισθισης κ οχι καθαρο μπλοκε...Μονο με το 47-53 αν δε κλειδωσεις κολλας αν ο ενας τροχος ειναι στον αερα.. αν κανω λαθος παρακαλω να με διορθωσει καποιος..
mountainrider
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 12 Φεβ 2007, 13:54
Τοποθεσία: athina

Δημοσίευσηαπό mountainrider » 14 Φεβ 2007, 18:53

ΑΠΟ ΜΠΛΟΚΕ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ GV?
mountainrider
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 12 Φεβ 2007, 13:54
Τοποθεσία: athina

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 14 Φεβ 2007, 19:54

Αν και η ερώτηση μου έγινε για να απαντηθεί από τον αγαπητό rantanplan, ευχαριστώ τον tetrakinisimag για την αποκατάσταση της ''τάξης''.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό tucson2.0lt » 14 Φεβ 2007, 19:55

tetrakinisimag έγραψε:Τα διαφορικά είναι κατασκευασμένα για να επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να στρίβει. Αυτό το κάνουν μεταφέροντας τη ροπή τους ανάλογα με το ρυθμό περιστροφής των τροχών: περισσότερη σε αυτό που πάει ταχύτερα, λιγότερη σε αυτόν που πάει αργότερα!



Στα λόκερς ή το κλέιδωμα του κεντρικού, όπου το διαφορικό ουσιαστικά καταργείται, οι έξοδοι γυρίζουν αναγκαστικά με την ίδια ταχύτητα. Αυτό εξασφαλίζει ότι σε κάθε μια πηγαίνει το 50% της ροπής, άρα το όχημα κινείται ακόμη και αν σπινάρει η μία έξοδος.


Δηλαδη αν "κλειδωσεις" και παρεις μια κλειστη στροφη τι θα γινει? Θα "κουρδισουν"τα διαφορικα?
Άβαταρ μέλους
tucson2.0lt
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 17 Απρ 2006, 16:32

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 14 Φεβ 2007, 21:09

Αν κλειδώσεις και πάρεις μία κλειστή στροφή, ο εσωτερικός τροχός αντιστέκεται στο στρίψιμο, σέρνεται και δημιουργεί την αίσθηση του "κουρδίσματος", μιάς "αντίρρησης" δηλαδή στο στρίψιμο. Αν γίνεται παροδικά, σε σαθρό έδαφος και λίγες φορές δεν είναι πρόβλημα. Σε αντίθετη περίπτωση ταλαιπωρεί το σύστημα μετάδοσης και δε τα ημιαξόνια.

Ακόμη, όσο γνωρίζουμε, δεν υπάρχουν after market μπλοκέ για το νέο GV.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 14 Φεβ 2007, 23:37

dimitrios έγραψε:Δηλαδή το LSD δεν αφήνει τον συσχετισμό του 47/53 να αλλάξει; και αν δεν αλλάζει τότε ποια η διαφορά του από ένα διαφορικό που κλειδώνει;



Ας τα πάρουμε απ' την αρχή

Διαφορικό : Μηχανισμός που σκοπό έχει να επιτρέπει στους δύο κινητήριους τροχούς στα προσθιοκίνητα ή οπισθιοκίνητα αυτοκίνητα, ή στους δύο άξονες μετάδοσης στα τετρακίνητα, να κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Αποτελείται από κωνικά γρανάζια και έχει την ιδιότητα να κατανέμει τη ροπή ισομερώς. Έτσι υπάρχει κίνδυνος σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος το όχημα να ακινητοποιηθεί όταν ένας και μόνο τροχός χάσει την πρόσφυσή του. Γιατί σ 'αυτή την περίπτωση ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση. Ο ένας τροχός περιστρέφεται «τρελά» και ο άλλος ακινητοποιείται (η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν είναι πλέον μικρή για να υπερνικήσει την τριβή του οδοστρώματος).

Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης : ένα διαφορικό που περιλαμβάνει κι ένα μηχανισμό που περιορίζει τις διαφορές της ταχύτητας περιστροφής ανάμεσα στους άξονες εξόδου του. Η περιορισμένη ολίσθηση (όπως λέγεται αυτή η λειτουργία) εξασφαλίζει την κατανομή ροπής και στους δυο τροχούς, ακόμα και όταν ο ένας βρίσκεται πάνω σε πολύ ολισθηρή επιφάνεια.

Τώρα το GV έχει 3 διαφορικά.
Μπροστά και πίσω είναι νορμάλ που σημαίνει ότι αν χάσει πρόσφυση ένας τροχός,πχ από μπροστά,ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση.Δηλαδή η ροπή που μεταδίδεται στο μπροστινό διαφορικό μειώνεται.Σ' αυτό το σημείο επεμβαίνει το κεντρικό διαφορικό που είναι περιορισμένης ολίσθησης γιατί αντιλαμβάνεται μια διαφορά της ταχύτητας περιστροφής ανάμεσα στους άξονες εξόδου του περιορίζοντας το φαινόμενο, εξασφαλίζοντας την κατανομή ροπής και στα 2 διαφορικά.Στην περίπτωση του GV εξασφαλίζει την κατανομή ροπής 47% μπροστά και 53% πίσω.
Περιοδικά του χώρου αναφέρουν ότι αυτό το ποσοστό κατανομής ροπής είναι σταθερό για το GV ενώ πχ για το Rav4 αναφέρουν ότι διαθέτει 2 διαφορικά και ένα συμπλέκτη ηλεκτρομαγνητικής σύμπλεξης, που φροντίζει για την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, σε ποσοστό από 100%-0% μέχρι 55%-45% εμπρός-πίσω.

Η διαφορά του από ένα διαφορικό που κλειδώνει, την απάντηση στην έχει δώσει ήδη ο φίλος tetrakinisimag.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 16 Φεβ 2007, 03:59

dimitrios έγραψε:Αν και η ερώτηση μου έγινε για να απαντηθεί από τον αγαπητό rantanplan, ευχαριστώ τον tetrakinisimag για την αποκατάσταση της ''τάξης''.



Απ' ότι βλέπω δεν υπήρξαν αντιδράσεις-παρατηρήσεις αυτή την φορά σχετικά με τα γραφόμενά μου αγαπητέ dimitrios...Να το εκλάβω ως αποκατάσταση της ''τάξης'' μήπως ?

Θα ήθελα όμως να μου εξηγήσεις στα γραφόμενα του tetrakinisimag,που την είδες την αποκατάσταση της ''τάξης'' ,γιατί αυτό που είδα εγώ μόνο με αταξία μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς...

Έλεος κύριοι...αν δεν είστε σίγουροι για κάτι,θα ήταν πρέπων να σιγουρευτείτε πρώτα και μετά να ποστάρετε...είναι λυπηρό να γίνονται τραγικά λάθη σε βασικούς όρους από πρόσωπα που ασχολούνται επαγγελματικά με τον χώρο,δείξτε λίγο σεβασμό και υπευθυνότητα προς όλους αυτούς που σας διαβάζουν και περιμένουν να μάθουν κάτι παραπάνω από εσάς... κι όχι να ξεχάσουν κι αυτά που ξέρουν!!!!



Φιλικά

Νίκος Παπαδάκης
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 16 Φεβ 2007, 07:53

Φίλτατε Νίκο..
Μην είσαι τόσο εριστικός και μην εκλαμβάνεις μία ''πάσα'' διαλόγου σαν ειρωνία. Οι αντιπαραθέσεις και οι ''μπηχτές'' ας μείνουν μακριά από εμάς. Αν με τον όρο ''αποκατάσταση της τάξης'' ένοιωσες θιγμένος σου ζητώ συγνώμη, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου.
Εγώ απλά εξέφρασα απορίες που περίμενα από εσένα να απαντηθούν και από ευγένεια ευχαρίστησα τον tetrakinisi που μπήκε στον κόπο να απαντήσει.(γι αυτό και η λέξη τάξη ήταν σε εισαγωγικά). Να ξέρεις πως ούτε το αλάθητο διεκδικώ, ούτε είναι δυνατόν στα τόσα οχήματα που έχω στο πεδίο να ξέρω τα τεchnikal facts που έχει το καθένα τουλάχιστον αν δεν τα δω στην πράξη.
Εύχομαι πραγματικά να τέλειωσε εδώ κάτι πριν καλά-καλά αρχίσει.
Απορία:Δηλαδή με το LSD αν το μπροστινό ζεύγος τροχών χάσει τελείως την πρόσφυση του (π.χ. είναι στον αέρα) στην κορυφή ας πούμε ενός αναχώματος (δηλαδή όχι στιγμιαία) τότε ο πίσω άξονας θα συνεχίσει να σπρώχνει; και αν ναι στην περίπτωση του GV με τι ποσοστό ροπής;
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Επόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 6 επισκέπτες

cron