Θεωρητικού ενδιαφέροντος το θέμα με πρακτικές εφαρμογές ωστόσο.
Αν "τραβήξει" το θέμα θα ήταν καλό να μεταφέρουμε γνώσεις και εμπειρίες για τη σωστή επιλογή αμορτισέρ και ελατηρίων.
Ως άσχετος με το θέμα ξεκινάω με απορίες.
Μέσω του ελατηρίου το αμάξι κάθεται πάνω στους άξονες (ή στα ψαλίδια) και θα μπορούσε να πάει και χωρίς αμορτισέρ, σωστά? Το ελατήριο όμως έχει "μηδενική" απόσβεση το οποίο σημαίνει ότι θα πέφταμε σε μία λακκούβα και το αμάξι θα χοροπηδούσε επ' άπειρον. Τ' αμορτισέρ προσφέρουν την απαραίτητη απόσβεση επομένως. Σωστά?
1. Για να ψηλώσει κάποιος το αμάξι πρέπει κατά βάση ν' αλλάξει ελατήρια και να βάλει κάποια μεγαλύτερα που θα το αναγκάσουν να "κάτσει" πιο ψηλά?
2. Αν "κάτσει" πιο ψηλά το αμάξι και δεν αλλαχθούν τ' αμορτισέρ υπάρχει πρόβλημα? Πρέπει να μπούν οπωσδήποτε κάποια που θα έχουν το σημείο μηδέν (αμορτισέρ σε ηρεμία) εκεί που έχει κάτσει το αμάξι?
3. Τη διαδρομή της ανάρτησης τί την καθορίζει? Η διαδρομή του αμορτισέρ? Αν τοποθετηθεί κάποιο αμορτισέρ που έχει μεγαλύτερη έκταση από αυτή του ελατηρίου τί θα γίνει? Θα πέσει το ελατήριο κάτω? (μη γελάτε...)
4. Πώς μπορείς να "διαβάσεις" τα χαρακτηριστικά ενός ελατηρίου? Έστω ότι κάποιος θέλει ένα ελατήριο με τη σκληρότητα του εργοστασιακού αλλά με μεγαλύτερο μήκος, γίνεται? Ποια χαρακτηριστικά καθορίζουν μία τέτοια ομοιότητα?