Ενα άλλο θέμα που θα ήταν καλό να συζητήσουμε είναι το θέμα της ΒΕΝΖΙΝΗΣ και του ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ. Οπως όλοι ξέρουμε στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη απαγορευέται η κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων. Αυτό λένε οτι σύντομα θα αλλάξει γιατί οι πετρελαιοκινήτηρες πλέον έχουν την δυνατότητα να ρυπαίνουνε λιγότερο, να κάνουνε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, να κάνουνε οικονομία στην τσέπη μας.
Η Greenpeace καταγγέλει ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για μια υποκρισία που έχουν περάσει στην Ευρωπαική Ενωση το trust των εταιριών πετρελαίου και τον αυτοκινητοβιομηχανιών. Οπως αναφέρει η δημοφιλής οργάνωση, αντί η Ευρωπαική Ενωση να σπρώξει μόνο τις εναλλακτικές μορφές κίνησης επιτρέπει αυτό το παιχνίδι με δήθεν οικολογικό υπόβαθρο.
Οι πετρελαιοβιομηχανίες δεν θα χάσουνε τίποτα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πωλήσουνε νέα αυτοκίνητα δήθεν πιο οικονομικά και πιο οικολογικά.
"Η Ελλάδα κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά στα επίπεδα των φονικών1 μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην ατμόσφαιρα, μεγάλο ποσοστό των οποίων οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Τα ‘πρωτεία’ κρατά η Θεσσαλονίκη (2 στις 3 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από το όριο των 50 μg/m3), δεύτερη η Αθήνα (1 στις 2 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από τα 50 μg/m3) και ακολουθούν η Λάρισα και η Πάτρα στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Σχετικές μελέτες του τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξαν ότι αν τα μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μg/m3 (αντί των 52,12 μg/m3 που είναι τώρα), θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της Αθήνας."
Μια από τις κύριες πηγές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι οι πετρελαιοκινητήρες. Τα μικροσωματίδια θεωρούνται καρκινογόνα. Δεκάδες έρευνες σε όλο τον κόσμο τα ενοχοποιούν όχι μόνο για αύξηση της θνησιμότητας, αλλά και για σημαντικές μακροχρόνιες βλάβες στην υγεία. Η πιθανή άρση της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων επιβατηγών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είχε ως αποτέλεσμα την έξαρση του φωτοχημικού νέφους και την επαύξηση των ήδη υψηλών επιπέδων των επικίνδυνων μικροσωματιδίων"
Τα προβλήματα στο πλασάρισμα ως δήθεν οικολογικά και οικονομικά τα πετρελαιοκίνητα εντοπίζονται στα εξής :
-Ο νόμους που θα ψηφιστεί δεν προβλέπει την υποχρεωτική χρήση του φίλτρου μικροσωματιδίων απο τα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα αυτοκίνητα χαμηλού κόστους να μη το τοπεθετούνε.
-Το υψηλότερο κόστος αγοράς ενός πετρελαιοκίνητου
-Η χαμηλή ποιότητα του πετρελαίου στην χώρα μας.
-Η τιμή του πετρελαίου είναι πολυ κοντινή πλέον με της βενζίνης και θα γίνει ακόμα περισσότερο με την απελευθέρωση της κίνησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις δυο μεγάλες πόλης.