Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΓΙΑ ΜΕΤ/ΜΕΝΟ

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΓΙΑ ΜΕΤ/ΜΕΝΟ

Δημοσίευσηαπό vagelis » 08 Σεπ 2005, 11:56

Μηπως γνωριζει κανεις ποσο ειναι τα εξοδα (τελωνειο κλπ) για μοντελο 2001 4000cc ;
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό Leonardo_dc » 12 Σεπ 2005, 12:19

Μήπως μπορεί να σε βοηθήσει το παρακάτω άρθρο που βρήκα???

Εκτελωνισμός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
24/02/2005
ΔEN είναι λίγες οι φορές που μας ρωτούν αν συμφέρει να εισαγάγει κάποιος αυτοκίνητο από το εξωτερικό. Στο κατά πόσο είναι συμφέρουσα μια τέτοια ενέργεια προσπαθούμε να απαντήσουμε στις επόμενες σελίδες, παραθέτοντας και τη σχετική διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσει ο επίδοξος «εισαγωγέας». H διαδικασία αυτή του «εξελληνισμού» του αυτοκινήτου που αγοράσατε στο πρόσφατο ταξίδι σας στην Ευρώπη σε καλή τιμή ξεκινά ευθύς με τον ερχομό του οχήματος στην Ελλάδα. Kαταρχήν, το τετράτροχο πρέπει να δηλωθεί στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή μέσα σε μόλις μία εργάσιμη ημέρα. Τη συμπλήρωση του τυποποιημένου εντύπου, της «δήλωση άφιξης οχήματος», ακολουθεί η προμήθεια της βεβαίωσης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Kοινοτικές διατάξεις, από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Από εκεί και έπειτα, o χρόνος που έχετε στη διάθεσή σας για να ολοκληρώσετε την απαραίτητη διαδικασία φθάνει μέχρι την 15η ημέρα του επόμενου από την άφιξή σας μήνα.



Στο προκείμενο
Στην αρμόδια τελωνειακή αρχή που θα απευθυνθείτε, προσκομίζετε την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και το τιμολόγιο αγοράς, μαζί με τη δήλωση άφιξής του και τη βεβαίωση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αν είστε έμπορος και φέρνετε το αυτοκίνητο στην Ελλάδα με σκοπό την πώλησή του, πληρώνετε ΦΠΑ. Αν είστε ιδιώτης, απαλλάσσεστε από το ΦΠΑ, αρκεί βέβαια αυτός να έχει εξοφληθεί στη χώρα από την οποία προέρχεται το όχημα και μόνο εκεί (για παράδειγμα, στη Γερμανία, ο ΦΠΑ είναι 16%, ενώ στο Βέλγιο 21%). Αν έχετε αγοράσει το όχημα από ιδιώτη, αντί του τιμολογίου, θα πρέπει προσκομίσετε ιδιωτικό συμφωνητικό αγοράς θεωρημένο για το γνήσιο της υπογραφής από την πλησιέστερη, ως προς τη μόνιμη κατοικία του προηγούμενου κατόχου, προξενική αρχή. Η υποχρέωση αυτή, που οπωσδήποτε αυξάνει το γραφειοκρατικό όγκο της συναλλαγής σας, έχει επικριθεί ιδιαίτερα από τους εμπόρους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όμως οι αρμόδιες υπηρεσίες απαντούν επικαλούμενοι τα φαινόμενα παρα-εμπορίου και τους διαφυγόντες φόρους που έχουν σημειωθεί στο παρελθόν κατά συρροή σε χώρες με έντονο ελληνικό στοιχείο (π.χ., Γερμανία).



Περί εξοπλισμού
Πολλά έχουν κατά καιρούς γραφτεί για τα επίπεδα εξοπλισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς συχνά χρεώνονται στο τελωνείο ξεχωριστά κάποια από τα αξεσουάρ, όπως οι ζάντες ελαφρών κραμάτων, οι αεροτομές και διάφορα άλλα. Ωστόσο, οι αρμόδιες υπηρεσίες μάς διαβεβαιώνουν πως ό,τι παραπάνω κοστολογείται, απλώς γιατί δε συμπεριλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό με τον οποίο πωλείται το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο κατασκευής του και είναι γνωστός στην Υπηρεσία Αξιών. Δεν υπάρχει, λοιπόν, περίπτωση να υπολογιστεί επιπλέον το σύστημα ΑΒS, οι αερόσακοι ή οι ηλεκτρικοί καθρέφτες, εφόσον αποτελούν χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης του μοντέλου που θέλετε να εκτελωνίσετε.



Στην ουσία
Καλό θα ήταν να ξεχάσετε εξαρχής την αγορά αυτοκινήτου που εμπίπτει σε προηγούμενες του 1999 Kοινοτικές οδηγίες: τo ποσοστό του ειδικού τέλους ταξινόμησης επί της εργοστασιακής αξίας των οχημάτων αυτών των κατηγοριών είναι απαγορευτικό για την όποια συνέχεια και αυξάνει κατακόρυφα το κόστος (από 83% μέχρι 266% για αυτοκίνητα από 1.801–2.000 κ.εκ., από 142% μέχρι 366% για αυτοκίνητα με χωρητικότητα κινητήρα από 2 λίτρα και άνω). Για τα τετράτροχα που προέρχονται από χώρες–μέλη της Eυρωπαϊκής Ένωσης δε χρειάζεται έγκριση τύπου, ενώ για την εύρεση της εργοστασιακής αξίας έχουν ήδη φροντίσει οι αντιπρόσωποι με τους πίνακες αξιών που καταθέτουν κάθε χρόνο στη Διεύθυνση Προσδιορισμού Αξίας Εμπορευμάτων (ΔΙΠΑΕ). Η υπηρεσία αυτή εδρεύει στις τελωνειακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου, στο λιμάνι του Πειραιά. Από αυτή θα πληροφορηθείτε την ακριβή αξία του αυτοκινήτου που σας ενδιαφέρει τη χρονιά της κατασκευής του. Από εκεί και πέρα, το ειδικό τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται πάντοτε επί της μεγαλύτερης δηλωθείσας τιμής: αν στο τιμολόγιο αγοράς σας αναγράφεται αξία υψηλότερη της κατατεθειμένης στη ΔΙΠAE εργοστασιακής, αυτή είναι που τελικά θα «μετρήσει» για τα περαιτέρω και αντιστρόφως. Το «σημείο» αυτό είναι και το κρισιμότερο εν γένει του εκτελωνισμού. Αν έχετε αγοράσει σε πραγματικά καλή τιμή, θα βγείτε κι εσείς ωφελημένοι, παρότι με τη διάταξη της «μεγαλύτερης ως ισχύουσας αξίας» οι αρμόδιες υπηρεσίες κερδίζουν πάντα.
Άβαταρ μέλους
Leonardo_dc
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2005, 18:08
Τοποθεσία: Αθήνα - Βούλα

Δημοσίευσηαπό firelord » 12 Σεπ 2005, 12:30

δηλαδή χρειάζεται ένας καλός εκτελωνιστής
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos


Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 20 επισκέπτες