από tasos953 » 23 Απρ 2005, 21:09
Τώρα που ηρέμησαν κάπως τα πνεύματα, παραθέτω post που έγραψα στο φόρουμ των 4Τ αναφορικά με το πετρελαιοκίνητο ASTRA 1.7 tdi. Τα σχόλιά μου για το αυτοκίνητο πιθανότατα δέν ενδιαφέρουν τους εραστές της 4κίνησης, γι' αυτό επικεντρωθείτε στα του κινητήρα.
Το πρώτο που σκέφτηκα όταν ανακέλυψα τις χάρες του ήταν τί θα έκανε αυτός ο κινητήρας στο νέο Νίβα που αναμένεται και που πιθανότατα ελέω GM θα φοράει κινητήρες της Όπελ.
--------------------------------------------------------------------------------
Το πρωί του Σαββάτου 12/3/05, εκμεταλλευόμενος την προσφορά της OPEL για 48ωρο test drive στα Astra, ζήτησα και πήρα από την τοπική αντιπροσωπεία, ένα αυτοκίνητο για δοκιμή, χωρίς να είμαι επίδοξος αγοραστής (και το ήξεραν), απλά για να το οδηγήσω σε ένα τέστ προσωπικό περισότερο των 10-20 λεπτών που συνήθως αυτά είναι.
Το αυτοκίνητο ήταν ένα 5θυρο 1,7 CD Ti με τον πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού των 100 ΗΡ και των 24 χγρμ ροπής !!!! στις 2300 !!! στροφές.
Οι εντυπώσεις μου από το αυτοκίνητο είναι πολύ καλές (με εξαίρεση την θέση οδήγησης που άν και έχει άπειρες ρυθμίσεις όπως και το τιμόνι, δεν μου πολυάρεσε ίσως γιατί για να βλέπω τα όργανα στο ταμπλώ μέσα από το τιμόνι έπρεπε να κατεβάσω τελείως το κάθισμα, με αποτέλεσμα να αισθάνομαι οτι ζώ σε υπόγειο. Σημ είμαι 1,83 και 112 κιλά), τόσο από την ποιότητα του εσωτερικού του που δείχνει να είναι ποιοτικό και με καλό για την κατηγορία του φινίρισμα όσο και από τα μηχανικά του μέρη.
Με ενθουσίασε ο κινητήρας του, που ενώ από στάση δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, σε ρεπρίζ και ελαστικότητα μόνο με υπερθετικά μπορεί κανείς να τον χαρακτηρίσει. Κινούμενος σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, με 5η ή 4η, η προσπέραση είναι μια πολύ απλή, άμεση και ευχάριστη διαδικασία που σε γεμίζει σιγουριά, τόσο που νομίζεις πως οδηγείς μεγάλο (2500 κε) αυτοκίνητο, μαζύ με το άμεσο, γρήγορο και ακριβές τιμόνι.
Τα φρένα του (4 Δισκοι) είναι δυνατά και δείχνουν πως μπορούν να σταματήσουν το αυτοκίνητο όποτε το ζητήσεις, χωρίς το ABS να παρεμβαίνει άσκοπα βοηθούντων και των πολύ καλών Conti σε διάσταση 205/55-16. Δεν το οδήγησα σε βρεγμένο μιας και ο καιρός το τριήμερο ήταν καλός αλλά στην στεγνή Ελληνική άσφαλτο, ακόμα και με αρκετά γρήγορο ρυθμό (όχι πολύ γρήγορο, ξένο αυτοκίνητο γάρ....) το αυτοκίνητο πηγαίνει σαν τραίνο, χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις και μια μικρή υποστροφή έρχεται προοδευτικά και ελεγχόμενα, ίσα για να σε προειδοποιήσει ώστε να εκμεταλλευτείς τα μεγάλα (για μένα) αποθέματα ροπής του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών, ακόμα και όταν νομίζεις πως το έχεις κρεμάσει.
Συμπερασματικά, πιστεύω πως είναι ένα πολύ καλό και έντιμο αυτοκίνητο για την τιμή του (γύρω στα 20000 €βραιόπουλα), με καταπληκτικό κινητήρα (όχι βέβαια προς το παρόν τουλάχιστον για Αθήνα και Θεσσαλονίκη), πολύ καλή οδική συμπεριφορά (βοηθούντος του τιμονιού και των φρένων) για μένα που θεωρώ τον εαυτό μου μέσο οδηγό (άν και οδηγώ -με δίπλωμα- από το 1972 ), καλούς χώρους άν και λίγο υπόγειους για τα γούστα μου μιας και το τωρινό αυτοκίνητό μου είναι ένα SUV, με καλό φινίρισμα και υλικά, που δείχνουν τουλάχιστον, ποιοτικά και εσωτερικό άν και με συντηρητικούς χρωματισμούς και συνδυασμούς, καλόγουστο.
Με ενόχλησε -επειδή ένοιωθα ανασφαλής- η απουσία οργάνου θερμοκρασίας νερού (έχει μόνο λαμπάκι) και πίεσης λαδιού στο ταμπλώ και λιγάκι, μέχρι να το συνηθίσω είναι η αλήθεια, η είσοδος του τούρμπο που σε ψιλοξαφνιάζει ευχάριστα με μιά κλωτσιά στα πισινά. Ο θόρυβος του πετρελαικινητήρα μέσα στο αυτοκίνητο είναι ανεπαίσθητος, στο ρελαντί όμως με ανοιχτό παράθυρο, νόμιζα πως ήμουν σε ταξί , αλλά μετά συνήθισα, ιδίως όταν στον υπολογιστή ταξιδιού είδα απίστευτα νούμερα κατανάλωσης (μεικτά 6,8 λίτρα / 100 χλμ !!!!! )
Παραθέτω και το λίνκ ώστε άν κάποιος θέλει να διαβάσει και τη συνέχεια....
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!