Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

αυτόματο ή χειροκίνητο σαζμαν για offroad?

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Φεβ 2007, 17:31

ekarpod έγραψε:Απότομη με απότομη έχει διαφορά. Όπως σίγουρα έχει διαφορά ή 1η κοντή στο πεντάρι και στο τριάρι αυτόματο, συν του ότι δεν ξέρω αν είναι πραγματικότητα, αλλά στο ξεκινημα το αυτόματο θα σε σπρώξει λίγο για να "κουρδίσει" ενώ το μηχανικό είναι "ακριβείας" και σε μιά κατηφόρα του θανάτου λίγα εκατοστά και πήρες φόρα παντελήηηηη............


Mανώλη γειά και πάλι,

Αναφέρομαι κατηφόρα που όταν την ανεβαίνεις το Tdi δέχεται οριακά την δευτέρα και γρήγορες σχέσεις και μόνον αν έχεις πάρει φόρα.
Αρα καταλαβαίνεις ότι ειναι σοβαρή κατηφόρα.
(το αυτόματο της γενιάς των αυτοκινήτων μας ειναι τεσσάρι και όχι τριάρι. Για την ακρίβεια μάλιστα είναι πεντάρι καθώς υπάρχει και το κλείδωμα του μετατροπέα ροπής στην τετάρτη το οποίο ανεβάζει όντως την τελική)

Αν έχεις αρχίσει ήδη να κινείσαι και μπεις στην κατηφόρα το αυτόματο δεν έχει "τζόγους"

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των αυτομάτων κιβωτίων είναι η ευπάθειά τους στα νερά (το ATF ρουφάει την υγρασία και αν αρπάξει υγρασία η ζημιά είναι πολύ πιό εκτεταμένη από αυτήν που γίνεται σε ένα χειροκίνητο με το ίδιας κατηγορίας λιπαντικό) Τα σύγχρονα συνθετικά ΑTF όμως είναι σαφώς ανθεκτικότερα τόσο στην υγρασία όσο και στην αυξημενη θερμοκρασία λειτουργείας.

Εκεί που θα συμφωνήσω μαζί σου είναι ότι ΟΝΤΩΣ η "αίσθηση" που σου δίνει το χειροκίνητο είναι πιό άμεση και πιό "γρήγορη"

Ενα αυτόματο όμως όταν δουλεύεται σωστά μπορεί να είναι το ίδιο οικονομικό και σχεδόν το ίδιο γρήγορο στις επιταχύνσεις με ένα χειροκίνητο.
Αν μιλάμε μάλιστα για οικονομική οδήγηση ένας οδηγός που έχει μάθει να λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο χωρίς το kick down για κατεβάσματα και χωρίς να αφήνει το κιβώτιο να κάνει ανεβάσματα μόνο του μπορεί να κατεβάσει τελικά την κατανάλωση σε επίπεδα χαμηλότερα και από το χειροκίνητο κιβώτιο. Και σε αυτό παίζει ουσιαστικό ρόλο το ότι το αυτόματο σε κρατάει ΠΑΝΤΑ μέσα στην ροπή του κινητήρα.
Ως γνωστόν όταν οδηγείς μέσα στην ροπή του κινητήρα έχεις και την βέλτιση απόδοση ανά μονάδα καυσίμου που χρησιμοποιείς.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Φεβ 2007, 18:54

diamond έγραψε:Εγώ προσωπικά λόγω δουλειάς αλλά και γενικότερης φιλοσοφίας δεν έχω πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά όταν μου κάνουν τη ζωή πιο εύκολη.

Όσο αφορά το αυτόματο από όσο έχω καταλάβει βοηθάει (για off-road πάντα) εκεί που ουσιαστικά ο κοινός οδηγός θα έκανε το λάθος και θα χρησιμοποιούσε λάθος σχέση.

Μέχρι πρότινος το θεωρούσα ανούσιο για σπορ αυτοκίνητα αλλά με την οδήγηση ενός triptronic αναθεώρησα και αυτή την άποψη.

Ενα άλλο ενδιαφέρον είδος είναι και το CVT που χρησιμοποιεί και το νέο Jeep Patriot (και μάλιστα αποκλειστικά στην 4x4 έκδοση) με αρκετά καλές κριτικές.

ΥΓ Αν ήθελα original και επαφή με τη μηχανή θα έπαιρνα ένα Defender ή ένα Wrangler (με κοντό 4:1 !!!) ή θα πετούσα με ένα spitfire!!!


Aγαπητέ Diamond,

εγώ προσωπικά λόγω δουλειάς (μηχανικός λογισμικού αλλά και υπολογιστών αναγκαστικά...) έχω τελείως αντίθετη άποψη για τα ηλεκτρονικά και τους σένσορες στο αυτοκίνητο.

Κατ' αρχήν τα ηλεκτρονικά είναι τα πιό πολλά κατασκευές της πλάκες όσον αφορά την αξιοπιστία με ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΕΝΟ χρονο ζωής. Καμμιά φορά βέβαια κάνουν και λάθη στην κατασκευή και αποδεικνύονται αξιόπιστα, αλλά σιγουρα τα τελευταία χρόνια υπάρχει "πρόοδος" στην σχεδίαση ώστε να χαλάνε όλα μετά τουλάχιστον την πενταετία...

Ασε που το έχουν παρακάνει οι εταιρείες με την εφαρμογή τους σε κάθε είδους μ@λ@κία που δεν χρειάζεται στο κάτω - κάτω, και βρίσκεσαι ξαφνικά με 100 σένσορες και 50 ECU, ένα να τρελλαθεί ψάχνεις εσύ. Μην ξεχνάς ότι και τα κιβώτια-transfer case έχουν από ένα τουλάχιστον ECU για να έχουμε ν' ασχολούμαστε...

Επίσης μην μπερδεύεις DEFENDER με WRANGLER καμμία σχέση, μόνο το στυλ μοιάζει...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Φεβ 2007, 19:04

pantg έγραψε:(το αυτόματο της γενιάς των αυτοκινήτων μας ειναι τεσσάρι και όχι τριάρι. Για την ακρίβεια μάλιστα είναι πεντάρι καθώς υπάρχει και το κλείδωμα του μετατροπέα ροπής στην τετάρτη το οποίο ανεβάζει όντως την τελική)

Χαιρετώ


Γειά σου παντελή,

είπαμε τα αυτόματα (τα παλιά που ξέρω) είναι καλύτερα-αποτελεσματικότερα γενικώς (εμένα δεν μου αρέσουν-άσχετο) αλλά όχι και στις κατηφόρες...

Μετά θυμήθηκα για το τεσσάρι, αλλά δεν αλλάζει και δραματικά κάτι νομίζω. Πάλι εξακολουθεί να είναι πιό μακρύ με 1η είναι και το κούμπωμα-κούρδισμα που είπα, εννοώ να είναι μεγάλη η κατηφόρα για 1η κοντή μόνο και να πρέπει και να σταματάς-ξεκινάς που και που....

Επίσης να αναφέρω δύο άλλα βασικά προβλήματα των αυτόματων.

Αν σ' αρέσει να πετάς, (άλματα) δεν έχει αμπραγιαζ για την προσγείωση, οπότε μεταφέρεις όλο το stress στο κεντρικό διαφορικό-κιβώτιο και δεν το θές στα οχήματα 2 τόννων.

Επίσης τα αυτόματα νομίζω δεν κάνει να ρυμουλκούνται. Άλλη σοβαρή αδυναμία για εμάς με τα παλιά "καλά" τετρακίνητα...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό diamond » 24 Φεβ 2007, 20:52

ekarpod έγραψε:
Aγαπητέ Diamond,

εγώ προσωπικά λόγω δουλειάς (μηχανικός λογισμικού αλλά και υπολογιστών αναγκαστικά...) έχω τελείως αντίθετη άποψη για τα ηλεκτρονικά και τους σένσορες στο αυτοκίνητο.

Κατ' αρχήν τα ηλεκτρονικά είναι τα πιό πολλά κατασκευές της πλάκες όσον αφορά την αξιοπιστία με ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΕΝΟ χρονο ζωής. Καμμιά φορά βέβαια κάνουν και λάθη στην κατασκευή και αποδεικνύονται αξιόπιστα, αλλά σιγουρα τα τελευταία χρόνια υπάρχει "πρόοδος" στην σχεδίαση ώστε να χαλάνε όλα μετά τουλάχιστον την πενταετία...

Ασε που το έχουν παρακάνει οι εταιρείες με την εφαρμογή τους σε κάθε είδους μ@λ@κία που δεν χρειάζεται στο κάτω - κάτω, και βρίσκεσαι ξαφνικά με 100 σένσορες και 50 ECU, ένα να τρελλαθεί ψάχνεις εσύ. Μην ξεχνάς ότι και τα κιβώτια-transfer case έχουν από ένα τουλάχιστον ECU για να έχουμε ν' ασχολούμαστε...

Επίσης μην μπερδεύεις DEFENDER με WRANGLER καμμία σχέση, μόνο το στυλ μοιάζει...


Φίλε ekarpod,
είναι γεγονός ότι θέλοντας και μη σε μερικά χρόνια όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν ουκ ολίγα ηλεκτρονικά. Η εμπειρία μου με αυτά δεν είναι αρνητική και θεωρώντας ότι συνήθως αν δεν χαλάσει στην αρχή και χωρίς επεμβάσεις δεν χαλάει εύκολα τότε δεν έχω λόγο να είμαι αντίθετος.
Με δεδομένη την εξέλιξη θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τα ηλεκτρονικά και φυσικά να ελπίζουμε ότι θα είναι όσο αξιόπιστα είναι και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου.

Σχετικά με τα DEFENDER και WRANGLER τα ανέφερα καθαρά από θέμα ανυπαρξίας ηλεκτρονικών και όχι δυνατοτήτων ή οτιδήποτε άλλο. Θα μπορούσα να πω και το Niva πχ.

Τα ηλεκτρονικά πολλές φορές στη σημερινή εποχή λύνουν προβλήματα που οι μηχανικές λύσεις δεν μπορούν ή δεν μπορούν τόσο καλά.
Παράδειγμα το fly by wire των μαχητικών αεροσκαφών. Χωρίς αυτό τα μαχητικά 3ης και μετά γενιάς δεν θα μπορούσαν να πετάξουν λόγω αστάθειας.
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Φεβ 2007, 22:14

diamond έγραψε:Φίλε ekarpod,
είναι γεγονός ότι θέλοντας και μη σε μερικά χρόνια όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν ουκ ολίγα ηλεκτρονικά. Η εμπειρία μου με αυτά δεν είναι αρνητική και θεωρώντας ότι συνήθως αν δεν χαλάσει στην αρχή και χωρίς επεμβάσεις δεν χαλάει εύκολα τότε δεν έχω λόγο να είμαι αντίθετος.
Με δεδομένη την εξέλιξη θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τα ηλεκτρονικά και φυσικά να ελπίζουμε ότι θα είναι όσο αξιόπιστα είναι και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου.

Σχετικά με τα DEFENDER και WRANGLER τα ανέφερα καθαρά από θέμα ανυπαρξίας ηλεκτρονικών και όχι δυνατοτήτων ή οτιδήποτε άλλο. Θα μπορούσα να πω και το Niva πχ.

Τα ηλεκτρονικά πολλές φορές στη σημερινή εποχή λύνουν προβλήματα που οι μηχανικές λύσεις δεν μπορούν ή δεν μπορούν τόσο καλά.
Παράδειγμα το fly by wire των μαχητικών αεροσκαφών. Χωρίς αυτό τα μαχητικά 3ης και μετά γενιάς δεν θα μπορούσαν να πετάξουν λόγω αστάθειας.


Φίλε diamond,

όσον αφορά τα ηλεκτρονικά σίγουρα δεν μπορούμε να πάμε πίσω όσον αφορά την εξέλιξη, σίγουρα βελτιώνουν πολλά πράγματα όσον αφορά την καλύτερη λειτουργία, αλλά από την άλλη μεριά δημιουργούν ένα πιά καταναλωτικό προιόν μιάς χρήσης.

Είμαι σίγουρος ότι σε λίγα χρόνια, αν ξεπερνάς τα όρια service πχ, θα φτάσουμε σε σημείο να μην δουλεύει και να σε αναγκάζει να πας στο εξουσιοδοτημένο, να κάνεις την περιοδική συντήρηση με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ αλλαγή ανταλλακτικών που πρέπει να γίνει βάσει προγραμματισμού με βάση τα χλμ ανεξάρτητα με την καταστασή τους.

Ηδη έχει αρχίσει πχ στους εκτυπωτές, αν περάσεις τα καθορισμένα αντίγραφα, υποχρεωτικά αλλαγή drum πχ ανεξάρτητα αν αντέχει και άλλο. Και όχι μόνο υποχρεωτική αλλαγή, αλλά και αρνηση λειτουργίας του εκτυπωτή, o οποίος δεν παθαίνει και τίποτε στο κάτω κάτω, απλά τυπώνει αχνά...

Φανταστείτε το ίδιο στο αυτοκίνητο του μέλλοντος. Για να "προστατεύσουμε τον πελάτη" και να μην χαλάσει το αυτοκινητό του, αλλαγή τρόμπας νερού υποχρεωτικά στα 60.000 χλμ και αν δεν πας δεν δουλεύει ή δουλεύει σε safe mode μέχρι το συνεργείο που πρέπει να είναι συνδεδεμένο με την κεντρική αντιπροσωπεία να ενημερώσει για την αλλαγή τρόμπας κλπ κλπ για να πάρει εντολή ξεμπλοκαρίσματος του ECU

Δεν ξέρω σε πόσα χρόνια, αλλά σύντομα έρχεται...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 24 Φεβ 2007, 22:21

Για αυτό και εγώ δεν αλλάζω το 110. Μετά από τόσα χρόνια , έχει μάθει ποιός είναι το αφεντικό. Για σκέψου να πρέπει να εκπαιδεύσεις το καινούργιο από την αρχή.
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Δημοσίευσηαπό diamond » 25 Φεβ 2007, 00:48

Δυστυχώς αυτά έχει η εξέλιξη. Είναι αποτέλεσμα μιας καταναλωτικής κοινωνίας. Αλλά μην το χάσουμε το θέμα μας.

Κάποιοι θα προτιμούν χειροκίνητο και σήκωμα στο γρύλο της αυλής τους και κάποιοι άλλοι αυτόματο, hill descent κ.α. και τακτικό σέρβις στην αντιπροσωπεία.
Εγώ το πρώτο στάδιο το πέρασα και μάλλον δύσκολα θα γυρίσω πίσω :wink:
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό pantg » 25 Φεβ 2007, 07:19

[quote="ekarpod
Γειά σου παντελή,



Επίσης να αναφέρω δύο άλλα βασικά προβλήματα των αυτόματων.

Αν σ' αρέσει να πετάς, (άλματα) δεν έχει αμπραγιαζ για την προσγείωση, οπότε μεταφέρεις όλο το stress στο κεντρικό διαφορικό-κιβώτιο και δεν το θές στα οχήματα 2 τόννων.

Επίσης τα αυτόματα νομίζω δεν κάνει να ρυμουλκούνται. Άλλη σοβαρή αδυναμία για εμάς με τα παλιά "καλά" τετρακίνητα...[/quote]

Καλημέρα Μανώλη,

Για το θέμα του στρεςς τα αυτόματα κιβώτια είναι ΣΑΦΩΣ καλύτερα από τα χειροκίνητα καθώς τόσο ο μετατροπέας ροπής όσο και τα δισκάκια τριβής λειτουργούν σαν αποσβεστήρες των κραδασμών, αντιστάσεων που στο μηχανικό κιβώτιο μόνο ένας ικανός και έμπειρος οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει και όχι πάντα με το πατινάρισμα ή την εμπλοκή/απεμπλοκή του αμπραγιάζ.

Τα αυτόματα μπορούν να ρυμουλκυθούν για όση απόσταση θέλεις.
Απλώς πρέπει να βάζεις τα χειριστήρια αυτομάτου κιβωτίου ΚΑΙ κεντρικού διαφορικού στο Ν (νεκρό).

Ενα ΣΟΒΑΡΟ μειονέκτημα των αυτομάτων (και σε ευχαριστώ που εμμέσως μου το θύμισες) είναι ότι ΔΕΝ μπορείς να εκκινήσεις το αυτοκίνητο με σπρώξιμο (π.χ. αν υπάρχει πρόβλημα με την μίζα αλλά όλα τα άλλα λειτουργούν)

Αλλο ένα πράγμα στο οποίο διαφέρουν είναι ότι ΑΝ μείνεις στην ανηφόρα δεν μπορείς να σβύσεις το αυτοκίνητο με ταχύτητα μέσα.
Το σβύνεις και αν θέλεις βάζεις το χειριστήριο στο P (parking). Μετά βάζεις εμπρός και επιλέγεις είτε 1 (πρώτη) είτε R (όπισθεν)
Το ίδιο κάνεις στην ουσία και με το χειροκίνητο μόνο που ανάλογα με το αν πρέπει να πας εμπρός ή πίσω το αφήνεις στην πρώτη ή την όπισθεν και βάζεις τον κινητήρα εμπρός με την ταχύτητα και χωρίς συμπλέκτη.
Ουσιαστικά όμως δεν υπάρχει διαφορά στις δυνάμεις που ασκούνται στα σημεία επαφής του οχήματος με το έδαφος.

Αυτό με το κούμπωμα - κούρδισμα για εξήγησέ το μου λίγο περισσότερο γιατί δεν το καταλαβαίνω.

(ωραία τεχνική συζήτηση αυτή, καιρό είχαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 25 Φεβ 2007, 07:22

DRAKOS έγραψε:Για αυτό και εγώ δεν αλλάζω το 110. Μετά από τόσα χρόνια , έχει μάθει ποιός είναι το αφεντικό. Για σκέψου να πρέπει να εκπαιδεύσεις το καινούργιο από την αρχή.



Εξαιρετικό !!!!!

Ακόμη γελάω. ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ.
Ντρεσάζ και τα αυτοκίνητα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 25 Φεβ 2007, 10:29

Παντελή,

για την ρυμούλκηση όντως το νεκρό του κεντρικού διαφορικού στα Land Rover επιτρέπει σίγουρα ρυμούλκηση μιά και δεν θα "γυρίζει" το αυτόματο κιβώτιο.

Δεν ξέρω τα άλλα αυτόματα (χωρίς κεντρικό) αν κάνει να ρυμουλκούνται με το αυτόματο στο νεκρό τους (κάποιος μου είχε πεί ότι δεν κάνει...)

τώρα για το "κούμπωμα-κούρδισμα" εννοώ ακριβώς αυτό το μικρό γκουπ και πατινάρισμα που κάνει στην εκκίνηση και που σε μιά μεγάλη κατηφόρα που δεν θέλεις να χάνεις εκατοστό και πρέπει να σταματήσεις να βγάλεις και να ξαναβάλεις ταχύτητα τα χάνεις...

Επίσης το parking σε μεγάλη κλίση σου δίνει την αίσθηση ότι καταπονεί το κιβώτιο όταν το ξεμπλοκάρεις (γκαπ-γκουπ κλπ) ιδίως στα land rover μας με το χειρόφρενο στον κεντρικό που μεταφέρει αναγκαστικά τάση στο κιβώτιο.

Οσο για το stress, είπαμε συμφωνώ γενικά με το αυτόματο λιγότερο stress σε καθημερινή οδήγηση - ιδίως με άπειρο σε φορτηγά οδηγό - αλλά σε οριακές καταστάσεις (άλματα πχ) θα πάρει όλο το stress αναγκαστικά το αυτόματο και δεν ξέρω πόσο καλό είναι αυτό...

Τέλος πάντων όλα αυτά είναι πολύ θεωρητικά, το θέμα βασικά είναι τι σ' αρέσει.

Προσωπικά δεν μπορώ ν' απολαύσω το αυτόματο (βαριέμαι), όπως επίσης δεν μπορώ να οδηγήσω με ΑBS (ιδίως γρήγορα στο χώμα), δεν μ΄αρέσει το ηλεκτρονικό γκάζι, τα προγράμματα λειτουργίας (LR3), δεν μπορώ traction control, ESP, HILL DESCENT κλπ

Θέλω και εγώ να είμαι το αφεντικό, σαν το Δράκο...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό diamond » 25 Φεβ 2007, 12:30

και λίγο χιούμορ :P

Όλοι αφεντικά θέλουμε να είμαστε αλλά έχω την εντύπωση ότι κάποιος άλλος πριν από μας για μας έχει σκεφτεί (εξ ου και η εξέλιξη και η χρήση υπολογιστών κλπ - αλλιώς ακόμα με σήματα καπνού και πάπυρο θα είμασταν)


ΥΓ Να πω τη μαύρη αλήθεια αν μπορούσα να συντηρήσω και να φτιάχνω μόνος θα έπαιρνα ένα disco να κάνω και το κέφι μου. Αλλά δυστυχώς ούτε χώρος υπάρχει - ούτε χρόνος)
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό pantg » 25 Φεβ 2007, 20:32

Φίλε Μανώλη,

σαφώς και δεν υπάρχει αντιπαράθεση.
Οπως είπες είναι κυρίως θέμα ΓΟΥΣΤΟΥ και αυτό δεν επιδέχεται συζητήσεως καθώς όταν μας αρέσει κάτι δεν πάει να είναι και το χειρότερο στον κόσμο..... εμάς μας αρέσει, το θέλουμε και το διασκεδάζουμε (κάτι σαν τα αυτοκίνητα γενικότερα και τις γυναίκες ακόμη περισσότερο για εμάς τους άντρες <και τους άντρες για τις φίλες που υπάρχουν στο φόρουμ, όλο τα "κακά" παιδιά δεν σας αρέσουν?>)

-----------

Οσον αφορά το θέμα της ρυμούλκησης που έθεσες.
Αυτό έχει να κάνει κατά μεγάλο βαθμό με το από πού παίρνει κίνηση η αντλία λαδιού του αυτομάτου κιβωτίου. Στα δικά μας που παίρνει κίνηση από το μοτέρ όντως υπάρχει πρόβλημα και για το λόγο αυτό βάζουμε Ν τόσο στο κιβώτιο όσο και στο κεντρικό.
Για τον ίδιο λόγο ακριβώς και ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ κανονικά να κάνουμε ξερογκαζιές σε αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτια ακόμη και αν ο επιλογέας ταχύτητος είναι στο P ή στο Ν.
ΜΟΝΟ αν βάλουμε και τον επιλογέα σχέσεων του κεντρικού διαφορικού στο Ν επιτρέπεται να ανεβάσουμε πάνω από τις 1.500 σαλ στο μοτέρ μας.
(κάτι που ΔΕΝ γράφεται σε ΚΑΝΕΝΑ μάνουαλ της εταιρείας και πολύ λίγοι αναφέρουν ποτέ. Καλά που έθεσες το θέμα)

-------------------

Ο μηχανισμός του Parking είναι τόσο γεροφτιαγμένος (το γρανάζι δηλαδή που μπλοκάρει και κρατά το αυτοκίνητο) που σίγουρα μπορεί να αντέξει όχι μόνο ένα αλλά και δεύτερο αυτοκίνητο σε "τρελλές" κλίσεις.
Μην σε ανησυχεί αυτό (το ξέρω γιατί έχω διαλύσει αυτόματο κιβώτιο και το έχω ξαναδέσει μαζί με τον μηχανικό μου και είδα ακριβώς πώς δουλεύει σε όλα του τα συστήματα)

-----------------------

Το "κούμπωμα-κούρδισμα" (αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή) μάλλον έχει να κάνει με τζόγους στο κεντρικό σου διαφορικό (έχεις Borg Warner?)
To αυτόματο κιβώτιο αν έχει ένα εξαιρετικό καλό είναι ότι δεν έχει τζόγους. Λειτουργει προοδευτικά και πολύ γλυκά.
Αν νοιώσεις "κουμπώματα", τζόγους και μεταλλικούς θορύβους σε εκκίνηση ή αλλαγές ταχυτήτων αυτό 99% οφείλεται σε τζόγους στο κεντρικό διαφορικό.
Εκτός και αν έχει εσωτερική ζημιά το ίδιο το κιβώτιο (αλλά τότε έχει και άλλα συμπληρωματικά συμπτώματα όπως καθυστερήσεις στις αλλαγές, σφυρίγματα όταν λειτουργεί κλπ)

----------------

Νομίζω ότι με δύο καθαρά μηχανικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που το μόνο ηλεκτρονικό που διαθέτουν είναι το ψηφιακό ρολόι στο ταμπλό και το στερεοφωνικό (και αυτό τοποθετημένο στην οροφή μακρυά από τα νερά) δικαιούμαι να συμφωνώ απολύτως μαζί σας για την προτίμηση και του υπογράφοντος στα απλά και μη "ηλεκτρονικά" αυτοκίνητα.

Σαφώς και τα νέας τεχνολογίας γεμάτα από ηλεκτρονικά συστήματα αυτοκίνητα μου είναι αρεστά και τα διασκεδάζω όταν τα οδηγώ ή με πάνε βόλτα με αυτά. Ομως το ότι στα απλά μηχανικά αυτοκίνητα μπορώ να βάζω χέρι, να φτιάχνω και να ξέρω πως ό'τι και να συμβεί τελικά θα μπορέσω να τα φτιάξω με κάνει να τα προτιμώ.

Αν δεν με ένοιαζε το κόστος συντήρησης ΙΣΩΣ και να είχα ένα σύγχρονο πλήρως ηλεκτρονικό όχημα. Αλλά δεν ξέρω αν θα "δενόμουν" τόσο μαζί του όταν θα χάλαγε και θα έπρεπε υποχρεωτικά να το πάω κάπου αλλού για να το φτιάξουν και δεν θα μπορούσα να το "γαργαλήσω" και εγώ.
Μάλλον θα έπαιρνε "σουτ" με το τέλος του leasing......

Xαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 25 Φεβ 2007, 23:16

pantg έγραψε:Φίλε Μανώλη,

Το "κούμπωμα-κούρδισμα" (αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή) μάλλον έχει να κάνει με τζόγους στο κεντρικό σου διαφορικό (έχεις Borg Warner?)
To αυτόματο κιβώτιο αν έχει ένα εξαιρετικό καλό είναι ότι δεν έχει τζόγους. Λειτουργει προοδευτικά και πολύ γλυκά.
Αν νοιώσεις "κουμπώματα", τζόγους και μεταλλικούς θορύβους σε εκκίνηση ή αλλαγές ταχυτήτων αυτό 99% οφείλεται σε τζόγους στο κεντρικό διαφορικό.
Εκτός και αν έχει εσωτερική ζημιά το ίδιο το κιβώτιο (αλλά τότε έχει και άλλα συμπληρωματικά συμπτώματα όπως καθυστερήσεις στις αλλαγές, σφυρίγματα όταν λειτουργεί κλπ)

Xαιρετώ


Eγώ Παντελή έχω LT77s με transfer LT230 . H εμπειρία μου σε αυτόματο ήταν με classic range με βοηθητικό μe viscous cupling.

Αφού σου είπα εμένα δεν μ' αρέσουν τα αυτόματα, αλλά ούτε και οι σιλικόνες ή καδένες στα γρανάζια....
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 26 Φεβ 2007, 07:44

Μανώλη καλημέρα,

το βασικό είναι να δουλεύουν καλά και όταν κάτι πάει στραβά να επισκευάζονται γρήγορα, εύκολα και φθηνά.
Ευτυχώς ακόμη και τα μηχανο-υδραυλικά ZF και BW ανήκουν στην πιό πάνω κατηγορία.

Οπως είπαμε είναι κυρίως θέμα γούστου όμως οπότε καλά τα τεχνικά και οι συζητήσεις αλλά όλα τελειώνουν στην κολοκυθόπιττα (όπως λέμε "περι ορέξεως κολοκυθόπιττα)

καλημέρα και πάλι και καλή εβδομάδα σε όλους (πρώτο post εβδομάδος)
pantg
 

Δημοσίευσηαπό 4litrakaidenftanoun » 28 Φεβ 2007, 18:36

Να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου σαν κάτοχος αυτόματου.Στις κατηφόρες με πρώτη και κοντά δεν διαφέρει από ένα χειροκίνητο.Εκεί που έχει διαφορά είναι στις ανηφόρες όπου αν χρειαστεί να σταματήσεις στη μέση,το αυτόματο δεν θα σε αφήσει να κυλήσεις πίσω και όταν χρειαστεί να ξεκινήσεις πάλι θα το κάνει γλυκά χωρίς πατιναρίσματα.Οσον αφορά το Parking παρόλο που η jeep αναφέρει ότι δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε σε αυτό και να τραβάμε πάντα και χειρόφρενο,είναι αυτό που σε σώζει όταν σταθμεύεις σε ανηφόρες-κατηφόρες μιας και το χειρόφρενο (τουλάχιστον το δικό μου) με προδίδει πολύ γρήγορα και είτε το τραβάω είτε όχι το ίδιο κάνει.Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικό σε δύσκολες συνθήκες να έχεις την πολυτέλεια να κρατάς συνέχεια και με τα δύο χέρια το τιμόνι.Το μόνο κακό είναι ότι μόλις παίρνω το αυτοκίνητο της γυναίκας μου ή το ρημάζω στις καρφωτές ή ξεχνιέμαι και δεν αλλάζω ταχύτητες :lol:
Άβαταρ μέλους
4litrakaidenftanoun
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 21 Μαρ 2006, 17:32

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 15 επισκέπτες