ekarpod έγραψε:Απότομη με απότομη έχει διαφορά. Όπως σίγουρα έχει διαφορά ή 1η κοντή στο πεντάρι και στο τριάρι αυτόματο, συν του ότι δεν ξέρω αν είναι πραγματικότητα, αλλά στο ξεκινημα το αυτόματο θα σε σπρώξει λίγο για να "κουρδίσει" ενώ το μηχανικό είναι "ακριβείας" και σε μιά κατηφόρα του θανάτου λίγα εκατοστά και πήρες φόρα παντελήηηηη............
Mανώλη γειά και πάλι,
Αναφέρομαι κατηφόρα που όταν την ανεβαίνεις το Tdi δέχεται οριακά την δευτέρα και γρήγορες σχέσεις και μόνον αν έχεις πάρει φόρα.
Αρα καταλαβαίνεις ότι ειναι σοβαρή κατηφόρα.
(το αυτόματο της γενιάς των αυτοκινήτων μας ειναι τεσσάρι και όχι τριάρι. Για την ακρίβεια μάλιστα είναι πεντάρι καθώς υπάρχει και το κλείδωμα του μετατροπέα ροπής στην τετάρτη το οποίο ανεβάζει όντως την τελική)
Αν έχεις αρχίσει ήδη να κινείσαι και μπεις στην κατηφόρα το αυτόματο δεν έχει "τζόγους"
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των αυτομάτων κιβωτίων είναι η ευπάθειά τους στα νερά (το ATF ρουφάει την υγρασία και αν αρπάξει υγρασία η ζημιά είναι πολύ πιό εκτεταμένη από αυτήν που γίνεται σε ένα χειροκίνητο με το ίδιας κατηγορίας λιπαντικό) Τα σύγχρονα συνθετικά ΑTF όμως είναι σαφώς ανθεκτικότερα τόσο στην υγρασία όσο και στην αυξημενη θερμοκρασία λειτουργείας.
Εκεί που θα συμφωνήσω μαζί σου είναι ότι ΟΝΤΩΣ η "αίσθηση" που σου δίνει το χειροκίνητο είναι πιό άμεση και πιό "γρήγορη"
Ενα αυτόματο όμως όταν δουλεύεται σωστά μπορεί να είναι το ίδιο οικονομικό και σχεδόν το ίδιο γρήγορο στις επιταχύνσεις με ένα χειροκίνητο.
Αν μιλάμε μάλιστα για οικονομική οδήγηση ένας οδηγός που έχει μάθει να λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο χωρίς το kick down για κατεβάσματα και χωρίς να αφήνει το κιβώτιο να κάνει ανεβάσματα μόνο του μπορεί να κατεβάσει τελικά την κατανάλωση σε επίπεδα χαμηλότερα και από το χειροκίνητο κιβώτιο. Και σε αυτό παίζει ουσιαστικό ρόλο το ότι το αυτόματο σε κρατάει ΠΑΝΤΑ μέσα στην ροπή του κινητήρα.
Ως γνωστόν όταν οδηγείς μέσα στην ροπή του κινητήρα έχεις και την βέλτιση απόδοση ανά μονάδα καυσίμου που χρησιμοποιείς.
Χαιρετώ