Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Καλή η σκάλα αλλά.....

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό fokion » 21 Φεβ 2007, 17:27

Μην ξεχναμε οτι ολες αυτες οι δοκιμες ΔΕΝ αναπαριστουν την πραγματικοτητα αλλά ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να την προσομοιωσουν..
Οσον αφορα δε τις ιδιες τις δοκιμες εχουν καποιο νοημα ΜΟΝΟ υπο τις ακριβως ιδιες συνθηκες.... αλλα και παλι...
ΠΧ ποις οδηγος στην πραγματικότητα θα χτυπησει τοιχο!!!!! καθετα!!!!!! με 70 μιλια την ωρα!!!!!! ( Περιπου 110 χλμ)
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 17:39

Δεν είναι το ίδιο με τη σύγκρουση του Pajero με 100χλμ/ώρα στο πλάι του Civic (δεν είπα οτι είναι), αλλά μη μου πεις ότι περίμενες σε μία τέτοια σύγκρουση Smart με Ε-class να βγει κυριλέ το Smart!!!
2 φορές το βάρος του Smart έχει η Mercedes και όμως το Smartaki δεν μάσησε (τηρουμένων των αναλογιών πάντα).
Αυτό που λέω λοιπόν είναι ότι οκ μπορεί να μη γίνονται θαύματα (πχ. Smart vs Νταλίκα με 120χλμ/ωρα και να θες να βγεις ζωντανός), αλλά χάρις στην εξέλιξη της τεχνολογίας και στη συνεχώς αυξανόμενη ευαισθησία σε τέτοια θέματα γίνονται συνεχώς βήματα προόδου και τα νέα πλαίσια είναι ο εκφραστής αυτής της προόδου.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό fokion » 21 Φεβ 2007, 17:46

Καποτε καποιος ειχε πει ( δυστυχως δε θυμαμαι ποιος ) οτι το νοημα ΔΕΝ ειναι να μην παθει το αυτοκινητο ζημια ( που οπως λες και εσυ το σμαρτ ΔΕΝ επαθε αναλλογικά ) γιατι ετσι ΔΕΝ αποροφατε η κινητικη ενεργεια "προοδευτικα" αλλά αποτομα, ( καθοτι ο Κλωβος πρεπει να μεινει " ως εχει" για να μεινεις ζωντανος) προκαλόντας απιστευτες τιμες επιταχυνσης του σωματος....
Δεν σου φαινεται "περιεργο" που η μερσεντες και παλι αναλλογικα, παραμορφώθηκε τοσο πολυ?????
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό fokion » 21 Φεβ 2007, 17:48

Ξεφυγαμε ομως απο το θεμα μας με τισ "σκαλες"...:):):):):):):):)
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό fokion » 21 Φεβ 2007, 17:50

Α και θυμηθηκα και κατι αλλο... επισεις καπου ειχα διαβασει οτι τα μικρά αυτοκινητα επειδη ακριβως τα ιδια ΔΕΝ εχουν μεγαλες ζωνες παραμορφωσης "εκμεταλευονται" αυτες των "αντιπαλων" αυτοκινητων....
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 18:02

Ναι έχεις δίκαιο.... :roll:
Ισχυρίζομαι λοιπόν (χωρίς να μπορώ να το αποδείξω αυτή τη στιγμή) ότι αν για παράδειγμα το Smart τράκαρε, με την ίδια ταχύτητα, με ένα 4κίνητο με σκάλα, ίδιας μάζας με την E-Class τα πράγματα δεν θα ήταν το ίδιο ευνοϊκά για το Smartaki. Το ότι τα πήγε μια χαρά στο crash test με την E-Class οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ικανότητα της E-Class ν' απορροφήσει μεγάλο ποσοστό ενέργειας της σύγκρουσης. Σε πλαίσια τύπου σκάλας δεν υπάρχουν ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και τέτοια απορρόφηση ενέργειας δεν υπάρχει (για την ακρίβεια υπάρχει αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό). Ειδικά σε μετωπικές ή πλαγιομετωπικές συγκρούσεις οι άκαμπτοι δοκοί των πλαισίων σκάλας διεμβολίζουν το άλλο αυτοκίνητο (πχ. στο video με το Pajero και το Civic το σασί δεν έπαθε σχεδόν τίποτα παρόλο τη σφοδρή σύγκρουση)
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 18:05

fokion έγραψε:Α και θυμηθηκα και κατι αλλο... επισεις καπου ειχα διαβασει οτι τα μικρά αυτοκινητα επειδη ακριβως τα ιδια ΔΕΝ εχουν μεγαλες ζωνες παραμορφωσης "εκμεταλευονται" αυτες των "αντιπαλων" αυτοκινητων....

Α μπράβο.......
Με προλαβαίνεις συνέχεια :roll:
Γι' αυτό ακριβώς πρέπει το "άλλο" αμάξι να έχει ζώνες παραμόρφωσεις για να μην ισοπεδώσει το μικρό. Και οι σκάλες δυστυχώς δεν έχουν τέτοιες ζώνες.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 21 Φεβ 2007, 18:15

Όσον αφορά το Smart έχεις δίκιο.

Όσον αφορά την πλάγια με το Honda, η δοκιμή είναι άτοπη σε όλα τα επίπεδα. Η αρχική ταχύτητα του Mitsubishi ήταν 60 μίλια/ώρα. Μετά τη σύγκρουση συνέχισε με 45 μίλια/ώρα. Τί μας δείχνει αυτό;

Η ενέργεια που απελευθερώθηκε κατά τη σύγκρουση ήταν 2,5 φορές μεγαλύτερη απο αυτή μίας μετωπικής σύγκρουσης του Civic σε σταθερό εμπόδιο. Πώς να αντέξει η κολώνα Β τέτοια εκλιση ενέργειας;

Οι δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης της euroncap γίνονται στα 50 χλμ./ώρα, με κεντρικό σημείο πρόσκρουσης το μέσο της πόρτας και όχι την κολώνα. Αυτό σημαίνει ενέργεια 4 φορές μικρότερη απο ότι στο παράδειγμά μας και κατανομή των δυνάμεων σε δύο κολώνες, την Α και την Β.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 18:20

fokion έγραψε:Καποτε καποιος ειχε πει ( δυστυχως δε θυμαμαι ποιος ) οτι το νοημα ΔΕΝ ειναι να μην παθει το αυτοκινητο ζημια ( που οπως λες και εσυ το σμαρτ ΔΕΝ επαθε αναλλογικά ) γιατι ετσι ΔΕΝ αποροφατε η κινητικη ενεργεια "προοδευτικα" αλλά αποτομα, ( καθοτι ο Κλωβος πρεπει να μεινει " ως εχει" για να μεινεις ζωντανος) προκαλόντας απιστευτες τιμες επιταχυνσης του σωματος....
Δεν σου φαινεται "περιεργο" που η μερσεντες και παλι αναλλογικα, παραμορφώθηκε τοσο πολυ?????

Το Smart είναι μια ας πούμε ειδική περίπτωση. Είναι τόσο μικρό που δεν μπορεί να βασίσει την ασφάλεια του σε απορρόφηση κινητικής ενέργειας. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να προσφέρει ένα εξαιρετικά άκαμπτο κλωβό ασφαλείας για να μην ισοπεδωθεί το αμάξι. Αυτό όπως πολύ καλά είπες έχει σαν αποτέλεσμα να αναπτύσσονται τεράστιες επιταχύνσεις στα σώματα των επιβατών τις οποίες "παλεύει" να ελέγξει με τους αερόσακους και με εξελιγμένα συστήματα ζωνών. Επωφελείται και από την ικανότητα παραμόρφωσης του άλλου αυτοκινήτου και τελικά προσφέρει για το μέγεθος του εξαιρετική ασφάλεια.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 18:45

Συμφωνώ ότι το test με το Pajero και το Civic είναι ας πούμε αδόκιμο.
Δεν υπάρχει τέτοιο τυποποιημένο test και επομένως δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης.
Έστω και έτσι όμως βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα.
Αμφιβάλει κανείς ότι αν γίνει το ίδιο test με το νέο Pajero και το νέο Civic τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα για το νέο Civic?
Ο λόγος που το παλαιό Civic κατέρευσε εντελώς, ενώ το Pajero δεν έπαθε τίποτα είναι:
1. η διαφορά μάζας και η τεράστια κινητική ενέργεια του Pajero (100χλμ/ωρα σε ένα βαρύ αμάξι).
2. η τεράστια διαφορά δυσκαμψίας η οποία οφείλεται:
α) στο ότι το Pajero χτυπάει με τη μούρη ενώ το Civic στο πλάι
β) στη διαφορά ύψους που έχει σαν αποτέλεσμα να "πετυχαίνει" το Civic σε εύκαμπτο σημείο, και
γ) στο ότι τα επιβατικά της εποχής εκείνης είχαν πάρα πολύ εύκαμπτο θάλαμο επιβατών ενώ τα 4κίνητα με σκάλα είναι πάρα πολύ δύσκαμπτα σε σύγκρουση.
Από όλες αυτές τις παραμέτρους τη μοναδική που μπορούμε ν' αλλάξουμε είναι η δυσκαμψία των δύο πλαισίων, γεφυρώνοντας το χάσμα που είχαν τα παλαιά 4κίνητα με τα παλαιά επιβατικά, προσφέροντας δηλαδή ένα δύσκαμπτο κλωβό ασφαλείας στο νέο Civic και ένα εύκαμπτο σε συγκρούσεις πλαίσιο στο νέο Pajero
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό fokion » 21 Φεβ 2007, 18:45

Χμμμμμμμ να θυμηθω εδω τον ντορο που εγινε για το κινεζικο ( λεγε με...γερμανικο....) ΑΚΡΙΒΩΣ επειδη ο δοκος δεν αντεξε?????
Οπως βλεπεις και εσυ το θεμα ειναι καθαρα θεμα "φτηνου εντυπωσιαζμου" και "καθοδηγησης" του κοινου..... " α τα τζιπ ειναι κακα αυτοκινητα" γιατι εκει θα καταληξει..... ( οχι απο εσενα, γενικα μιλαω)
Και επαναλαμβανω.... παρε ενα καινουργιο πατρολ ΕΧΕΙ σκαλα, αλλά και πληροι τις βασικες απαιτησεις ενος συγχρονου αυτοκινητου.....
Αρα ( γνωμη μου) δεν εχει να κανει με το "σκαλα-αυτοφερομενο" αλλα περισσωτερο με την αποβολή της παλιας λογικης οτι ενα αυτοκινητο ειναι τοσο καλο οσο δεν παθαινει ζημιες σε μια συγκρουση... αλλα οτι ας παθει οτι παθει αρκει οι επιβατες να βγουν ακεραιοι
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό fokion » 21 Φεβ 2007, 18:51

Ειδες? στα λογια μου ερχεσαι ( δευτερο ποστ σου που δεν προλαβα)...
Σαφως και συμφωνω βεβαια οτι υπαρχει εξελιξη...
Αλλα οπως ειπα δεν εχει σχεση με την..... σκαλα
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 19:13

Βασικά δε θέλω να είμαι απόλυτος σε πράγματα που δεν κατέχω πολύ καλά.
Δεν αποκλείω λοιπόν να μπορεί να κατασκευαστεί πλαίσιο τύπου σκάλας που να έχει και ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Προσωπικά όμως μου φαίνεται κομμάτι δύσκολο και σίγουρα δυσκολότερο απ' ότι για ένα αυτοφερόμενο πλαίσιο (ή υβριδικό αυτοφερόμενο με ενισχύσεις τύπου σκάλας).
Όσον αφορά το κινέζικο τι να πω......!!?
Το Frontera που κυκλοφορούσε τόσο καιρό (και χωρίς αερόσακους) ήταν μια χαρά και το κινέζικο είναι άχρηστο!!? Καλά, δεν ντρέπονται λίγο να κοροϊδεύουν τον κόσμο?
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 21 Φεβ 2007, 19:13

Pajerinho έγραψε:Αμφιβάλει κανείς ότι αν γίνει το ίδιο test με το νέο Pajero και το νέο Civic τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα για το νέο Civic?


Η έκλιση ενέργειας είναι τόση που τα αποτελέσματα θα διαφοροποιούντο ελάχιστα σε ότι αφορά το Civic και λίγο παραπάνω όσον αφορά το Pajero.

Aν θεωρήσουμε την κρούση καθαρά ελαστική, το Honda, λόγω μικρότερης μάζας, απορροφά τα 2/3 της ενέργειας της σύγκρουσης. Ακόμη και στις πραγματικές συνθήκες μίας σύγκρουσης, το νούμερο αυτό δεν απέχει από την πραγματικότητα. Αυτή η ενέργεια είναι τουλάχιστον 3 φορές μεγαλύτερη από αυτή με την οποία δοκιμάζονται τα αυτοκίνητα σε πλευρική σύγκρουση. Η κατάρρευση λοιπόν είναι δεδομένη.

Φανταστείτε ότι το Honda επιταχύνει από τα μηδέν μίλια/ώρα (στην κάθετη προς αυτό κίνηση) στα 45 μίλια/ωρα στα χιλιοστά του δευτερολέπτου που διαρκεί η σύγκρουση! Που να αντέξει τις δυνάμεις που αναπτύσονται;
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 19:44

Η κινητική ενέργεια του Pajero είναι πράγματι τεράστια, αλλά το ποιό θα είναι το αποτέλεσμα της έκλυσης αυτής της τεράστιας ενέργειας στη σύγκρουση εξαρτάται από τη σχετική δυσκαμψία των δύο αντικειμένων που συγκρούονται. Αν και τα δύο ήταν εντελώς άκαμπτα (σιδερένια σφαίρα πχ) τότε το αντικείμενο με τη μεγάλη κινητική ενέργεια θα παρέσυρε μαζί του το άλλο ελαφρύ, αντικείμενο (η κινητική παραμένει κινητική ενέργεια). Αν το βαρύ αντικείμενο είναι άκαμπτο και το ελαφρύ πολύ εύκαμπτο (πχ. πλαστελίνη) τότε το εύκαμπτο θα ισοπεδωθεί τελείως (μεγάλες πλαστικές παραμορφώσεις). Αν το Pajero είναι σχετικά εύκαμπτο και το Civic αρκετά άκαμπτο τότε το Pajero θα παρασύρει αρκετά το Civic στην πορεία του και ταυτόχρονα θα υποστούν και τα δύο πλαστικές παραμορφώσεις. Μέρος της κινητικής ενέργειας θα παραμείνει κινητική και μέρος θα γίνει πλαστική παραμόρφωση, μοιρασμένη όμως και στα 2 οχήματα, όχι όλη στο Civic.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 27 επισκέπτες