IKE έγραψε:Το "απαίσιο" αναφέρεται καθαρά στο υποκειμενικό θέμα γούστου, προσωπικά είμαι κατα της αλόγιστης χρήσης στοιχείων μνήμης μιας και πιστευω πως τα αυτοκίνητα πρέπει να σχεδιάζονται με σκοπό τη μέγιστη απόδοση κάθε εξαρτήματος ανα τομέα και όχι με πρωταρχικό σκοπό να "θυμίζουν" κάτι.
Για παράδειγμα οι βίδες στα φτερά είναι καθαρά και μόνο για λόγους στύλ όπως και ο τετράγωνος σχεδιασμός που θα μπορούσε να είναι πιο αεροδυναμικός χωρίς να χάσει κάτι σε λειτοπυργικότητα/χωροταξία.
Το καινύριο Discovery νομίζω είναι πολύ πιο προχωρημένο σχεδιαστικά (αν και δεν είναι και αυτό πανέμορφο), συνδυάζει τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία "μνήμης" και προάγει το σχεδιασμό του προς όφελος της απόδοσης.
Δεν είμαι κατά των τετραγωνισμένων γραμμών αλλα καλό είναι να σχεδιάζεται κάτι με βάση το σκοπό που θα επιτελέσει, πχ ενα Hummer H1 επιβάλλεται για διάφορους λόγους να είναι τετραγωνισμένο, το συγκεκριμένο όχι.
Τα παραπάνω είναι ψιλά γράμματα βέβαια, εγω αν σκεφτόμουνα να πάρω αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας δεν θα απέρριπτα το συγκεκριμένο μιας και μπορεί να είνια εξαιρετικό αν και κατα βάθος όλοι θέλουμε ενα αυτοκίνητο που να μας αρέσει εξωτερικά.
Φίλε mato 25 είμαι
Γενικά συμφωνώ κι εγώ περί σχεδιασμού με γνώμωνα την απόδοση, αλλά κι αυτό σηκώνει μεγάλη κουβέντα : π.χ. το 'χτίσιμο' ενός buggy δημιουργεί στύλ είτε το επιδιώκεις είτε όχι, και εκεί ίσως δεχόμασταν εξωτερικές βίδες πιό εύκολα, παρά το ότι μπορεί πραγματικά να μην ήταν απαραίτητες (στα Defender, επίσης, δεν ξέρω αν είναι απαραίτητες οι βίδες κι οι εξωτερικοί μεντεσέδες, αλλά πολύ μ΄αρέσουν). Από την άλλη, μια κατσαρόλα μπορεί να είναι απλώς ένας κύλινδρος, αλλά αυτό κάτι σε Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό μου φέρνει (κι έχω niva-να μην ξεχνιόμαστε, που παρεπιπτόντως το θεωρώ κλασσικό και επιτυχημένο σχεδιαστικά - και μη συγκρίσιμο με τα νέα αυτοκίνητα, παρά την επικρατούσα άποψη).
Πάντως τα παραπάνω είναι σχόλια για τον σχεδιασμό, που όσον αφορά στα αυτοκίνητα, νομίζω οτι η τρέχουσα συνθήκη με καμπύλες, επιδόσεις, αεροδυναμική κτλ., μέχρι στιγμής αφαιρεί από την αναγνωρισιμότητα (ή στύλ που λέγαμε προηγουμένως). Ειδικά κάτι Hyundai, Toyota Corolla κτλ της δεκαετίας του ΄90 δεν μπορώ να τα βλέπω. Ισως κάτι γίνεται τελευταία, αν και στα 'εκτός δρόμου' αυτοκίνητα πάμε απ΄το κακό στο χειρότερο, κατά την άποψή μου. Βέβαια εδώ η όψη ακολουθεί την λειτουργία (εννοώ την επικράτηση των SUV).
Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες μου θύμισαν λίγο LC40 (η μούρη), γι αυτό μου άρεσε. Για χαρακτηριστικά κτλ. δεν έχω άποψη.
Ζητώ συγγνώμη για την έκταση του post, βρήκα ευκαιρία να πω τον πόνο μου.
Φίλε ΙΚΕ, είμαι 40, και αν αυτό λέει κάτι για τις προτιμήσεις μου στον σχεδιασμό, νυν κάτοχος μιας BMW R850R (1995), και παλιότερα μιας Triumph 250 (1951), δυό ακόμα BMW (R26, R50), αμφότερες του 1956 και μια ακόμα R75 (1972).